Miksi vanhuksille ei pueta rintaliivejä hoitolaitoksissa?
Olen nähnyt kuvia vanhainkodeista, laitoksista (tämäkin ihmetyttää sen ei pitäisi olla laillista, miten muistisairas voi antaa suostumuksen päivittäisiin Facebook kuviin koko kansalle?)
Ja olen ihmetellyt sitä kun naisten rinnat riippuu siellä täällä paidan alla. Siis ei ole liivejä pantu selvästikkään.
No, eihän tämäkään taaskaan mikään juttu ole a-c kupin rinta-naisille. Mutta mutta, kun meitä E, F, G, H---- kuppisiakin on paljon.
Pitääkö tämäkin kirjata hoitotahtoon? En halua että jotkut sukulaiset tulee katsomaan minua vanhana ja rinnat roikkuu siellä täällä selvästi. Tai vielä pahempaa kuvataan Facebookkiin
Vastaappas, hoitajat? Onko se laiskuutta? Miksi et ite jätä liivejä pois päiväksi?
Ja, ei ne ei makaa vuoteessa yöpuku päällä, vaan ovat tekemässä jotain askartelua, syövät pöydässä, päivävaatteet , normaalit vaatteet päällään. Ei ole yö.
Ja vielä kysymys.MIKSI NÄITÄ KUVATAAN ACEBOOKKIINN JOKA PÄIVÄ?????
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne rintaliivit puettaisiin harvalla kun on mukana sellaisia?
Vanhainkodin työntekijöiden velvollisuus on hankkia vaateet asukkaille. Eli sinä menet liivikauppaan ja ostat. Ihan niin kun muutkin uudet vaatteet jos ne kuluu puhki. Ei he siellä alasti ole.
Ei todellakaan ole hoitajien velvollisuus 😂 OMAISTEN KUULUU HANKKIA KAIKKI MITÄ SE ASUKAS TARVITSEE. VAATTEET, HUGIENIATARVIKKEET YM.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa on elämä, jos liivit on suurin ongelma.
on se sen jälkeen jos joudun poseeraamaan puoli pukeissa Facebookissa kavereilleni, tai tuntemattomille, tutuille, PÄIVITTÄIN! Sairaalassa ollessani.
oletkos nyt varma, ettet itse jossain aineissa levittele niitä kuvia. Sillä ainakin julkisen puolen hoitopaikoissa pyydetään lupa asiakkaalta tai asiakkaan omaiselta valokuvaukseen. Valokuvauslupa koskee aika spesifisti vain hoitopaikan omaa ulkoista viestintää, siis kotisivuja - mitään yleistä kuvauslupaa ei ole. Hoitajat eivät saa kuvailla tai julkaista omiin tarkoituksiinsa tms. Kuvausluvan voi myös aina peruuttaa koska tahansa.
Ota asia puheeksi hoitopaikassa ja ilmaise selkeästi, ettet halua omaistasi kuvattavan ja kuvia levittettävän. Jos huomaat omaistasi otettuja kuvia jossain yleisessä luvattomassa levityksessä, ota yhtettä paikan johtajaan.
Ei ole kotisivu vaan facebook, joka jakaa koko ajan , joka päivä sieltä kuvia kaupunkini oman Facebookin julkiseen jakeluun. Siellä koko kaupunki käy niitä katsomassa.
Rullatuolipotilaat, nuoremmat ja vanhukset, jotkut makaa sängyissä, suu auki ilman hampaita, eivät tajua mistään mitään. Silti pitää osallistua kuvauksiin.
Muista kun ite olet tuossa tilassa, sinua kuvataan salaa, serkun pojan luvalla!
Hoitaako sun asioitasi serkkusi poika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luvan antaja voi olla myös omainen.
Monikaan hoivakodin asukas ei käytä liivejä, heillä ei ole niitä ollut sinne tullessaankaan.
Päivisin on päivävaatteet. -hoitaja
vaikea uskoa, ette "naisella ollut liivejä". Tämähän on aivan USKOMATONTA!!
Minäkään en käytä kotona rintsikoita, inhottavaa materiaali kaikki. Hiostaa ja kutiaa rintojen alukset ihan rikki usein. Miksi haluaisin tuota kidutusta hoivakodissa?😨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään pidä kotona rintaliivejä. Miksi vanhusten pitäisi?
luitko kohdan kirjoituksessa KUPPIKOOSTA??
Yksikään F kuppinen nainen ei ole hetkeäkään , edes YÖLLÄ ilman tukevia liivejä.
Mä olen kyllä yöllä, 80F. Ja epäilenpä, että vanhana, kun oho on paperinohutta, olen myös ilman liivejä. Elastaani hankaa silloin ikävästi.
Mieti vähän tulevaisuuttasi. Ilman liivejä ne roikkuu polvissa, jos todella olet F-kokoa. ei ole mikään vitsi muuten.
No mietin, ja tulin siihen tulokseen, että jos olen jo hoivakodissa, tuskin koen asian ongelmaksi. Lienee isompiakin murheita.
Vierailija kirjoitti:
tämäkö on edessä`?
Muistisairaus voi iskeä vaikka 60 v.
Tiedän alle 4 kymppisiä muistisairaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhainkodin työntekijöiden velvollisuus on hankkia vaateet asukkaille. Eli sinä menet liivikauppaan ja ostat. Ihan niin kun muutkin uudet vaatteet jos ne kuluu puhki. Ei he siellä alasti ole.
Ei ole 😂 omaisten kuuluu hankkia kaikki tarvittava. Ja asukkaan kuollessa myös viedä pois kaikki läheisensä tavarat.
Hankalasti puettavissa, hoitajilta vie aikaa ja turhaa punnistelua hoidettavilta, ei ne itse avita pukemisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on se sen jälkeen jos joudun poseeraamaan puoli pukeissa Facebookissa kavereilleni, tai tuntemattomille, tutuille, PÄIVITTÄIN! Sairaalassa ollessani.
Kukaan ei tee sinusta facebook-päivityksiä päivittäin, tuskin niitä tehdään koskaan, tollo.
Meneppä katsomaan. Siksi itekin aloin ihmettelemään, et mitä Hiittoo tämäkin on!
Hoitolaitos instagram starat vielä 80+, dmentikkona
Niihin kuviin on lupa, eikö se jo mene jakeluusi, ääliö?
Eikö sinun jakeluun mene ettei dementikko voi antaa lupaa. Eikä hänen puolestaan joku muu voi. Se pitää olla STM päätös. tai oikeuden. Ei jonkun satunnaisen hempukan mielipide. Tämä kuuluu Valviralle
MISTÄ KALTAISIASI IDIOOTTEJA OIKEIN SI KI ÄÄ, HUOH.
Vierailija kirjoitti:
Liivit painaa olkapäitä, hakaset painaa selkää.
Ei mulla, mutta maksaa. D85
Ap voisi käydä lukemassa ketjun taivutuksista ja suomen kielen sanoista. Niitä on monta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tälläinen ohjeistus on? Omalla rahallako ja ajalla hoitajan ne pitäisi hankkia? Ei sellaiseen hoitokodissa ole määrärahoja että vanhukselle lähetään ostelemaan vaatteita. Sekä vaateisiin että hoitajan palkaan kuluu rahaa jos hän soppailer kaupassa työajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämäkö on edessä`?
Muistisairaus voi iskeä vaikka 60 v.
Tiedän alle 4 kymppisiä muistisairaita.
Nuorin muistisairauteen kuollut oli 24v brittiläismies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tälläinen ohjeistus on? Omalla rahallako ja ajalla hoitajan ne pitäisi hankkia? Ei sellaiseen hoitokodissa ole määrärahoja että vanhukselle lähetään ostelemaan vaatteita. Sekä vaateisiin että hoitajan palkaan kuluu rahaa jos hän soppailer kaupassa työajalla.
Ei missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole hoitajien velvollisuus 😂 OMAISTEN KUULUU HANKKIA KAIKKI MITÄ SE ASUKAS TARVITSEE. VAATTEET, HUGIENIATARVIKKEET YM.
Kyllä, jos ei ole omaisia niin edunvalvoja hoitaa asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikaan hoivakodin asukas ei käytä liivejä, heillä ei ole niitä ollut sinne tullessaankaan.
Ei kiinnosta hevonvitunkaan vertaa mikä jonkun vähä-älyisen mielestä on vaikeaa uskoa.
Kysyikö joku sinun mielipidettäsi?!
eri
Kotona asuvana kokemusasiantuntijana. Olen 81, samoin ystäväni, älykäs ja virkeä nainen.
Olemme molemmat isorintaisia tanakoita mummoja. Hänellä ei ole ollut vuosiin rintaliivejä. Itse laitan kun lähden kotoa pois. Tai joku tulee käymään.
Hän ei myöskään ole hankkinut hampaita, on täysim hampaaton mutta suu on sen mallinen ei sitä.edes huomaa. Itse vastikään laitoin 500 tekareitten korjaamiseen, suuni on semmonen että hampaamattomuus näkyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään pidä kotona rintaliivejä. Miksi vanhusten pitäisi?
luitko kohdan kirjoituksessa KUPPIKOOSTA??
Yksikään F kuppinen nainen ei ole hetkeäkään , edes YÖLLÄ ilman tukevia liivejä.
Mulla on todella isot rinnat ja en käytä rintaliivejä. Paljon mukavampi olo ilman liivejä. Talkkia rintojen alle ettei tissihiki polta ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 30 vuotta alalla ja kyllä liivejä käyttävät. Toki pitkälle edennyt, joka pääsääntöisesti vuodelevossa ja hetken istumassa eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oletkos nyt varma, ettet itse jossain aineissa levittele niitä kuvia. Sillä ainakin julkisen puolen hoitopaikoissa pyydetään lupa asiakkaalta tai asiakkaan omaiselta valokuvaukseen. Valokuvauslupa koskee aika spesifisti vain hoitopaikan omaa ulkoista viestintää, siis kotisivuja - mitään yleistä kuvauslupaa ei ole. Hoitajat eivät saa kuvailla tai julkaista omiin tarkoituksiinsa tms. Kuvausluvan voi myös aina peruuttaa koska tahansa.
Ota asia puheeksi hoitopaikassa ja ilmaise selkeästi, ettet halua omaistasi kuvattavan ja kuvia levittettävän. Jos huomaat omaistasi otettuja kuvia jossain yleisessä luvattomassa levityksessä, ota yhtettä paikan johtajaan.
Ei ole kotisivu vaan facebook, joka jakaa koko ajan , joka päivä sieltä kuvia kaupunkini oman Facebookin julkiseen jakeluun. Siellä koko kaupunki käy niitä katsomassa.
Rullatuolipotilaat, nuoremmat ja vanhukset, jotkut makaa sängyissä, suu auki ilman hampaita, eivät tajua mistään mitään. Silti pitää osallistua kuvauksiin.
Muista kun ite olet tuossa tilassa, sinua kuvataan salaa, serkun pojan luvalla!
Kotisivu tai facebook. Ihan sama asia. Lupa pitää olla. Jos asiakas tai omainen on antanut luvan, kuvia voidaan julkaista. Eivät ne hoitopaikan julkaisemat kuvat yleensä edes ole mitenkään hyvän tavan vastaisia tai epäasiallisia. Tyypillisesti pr-tarkoituksella (= vanhuksilla on hyvät olot ja hauskaa virikettä) julkaistaan kuvaa vanhuksista tapahtumissa, konserteissa, askartelemassa tai laittamassa ruokaa.
Mitä pahaa on vanhassa ihmisessä, joka istuu pyörätuolissa? tai siinä, että on suu auki, jossa ei ole hampaita? Sellaisiahan ne vanhukset ovat.
ja tosiaan selkeästi vain ilmaisee, ettei halua läheistään kuvattavan.
Jos sinua henkilökohtaisesti häiritsee vanhusten kuvat, ei niille hoitopaikkojen facebook sivuille kannata mennä.
Eikö sinun jakeluun mene että olet aivovammainen idiootti?