Miksi vanhuksille ei pueta rintaliivejä hoitolaitoksissa?
Olen nähnyt kuvia vanhainkodeista, laitoksista (tämäkin ihmetyttää sen ei pitäisi olla laillista, miten muistisairas voi antaa suostumuksen päivittäisiin Facebook kuviin koko kansalle?)
Ja olen ihmetellyt sitä kun naisten rinnat riippuu siellä täällä paidan alla. Siis ei ole liivejä pantu selvästikkään.
No, eihän tämäkään taaskaan mikään juttu ole a-c kupin rinta-naisille. Mutta mutta, kun meitä E, F, G, H---- kuppisiakin on paljon.
Pitääkö tämäkin kirjata hoitotahtoon? En halua että jotkut sukulaiset tulee katsomaan minua vanhana ja rinnat roikkuu siellä täällä selvästi. Tai vielä pahempaa kuvataan Facebookkiin
Vastaappas, hoitajat? Onko se laiskuutta? Miksi et ite jätä liivejä pois päiväksi?
Ja, ei ne ei makaa vuoteessa yöpuku päällä, vaan ovat tekemässä jotain askartelua, syövät pöydässä, päivävaatteet , normaalit vaatteet päällään. Ei ole yö.
Ja vielä kysymys.MIKSI NÄITÄ KUVATAAN ACEBOOKKIINN JOKA PÄIVÄ?????
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
tämäkö on edessä`?
Muistisairaus voi iskeä vaikka 60 v.
Ja suurin huoli on että tissit riippuu.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi naisten ylipäätään pitäisi lähtökohtaisesti käyttää rintaliivejä. Ja etenkään siinä vaiheessa, kun ne on vaikea pukea päälle.
On ne housutkin vaikea pukea päälle, esim. nivel/selkärankareuman iskiessä. Jätätte alasti sit? Okei ,kiva tietää. Sanoppa hoitolaitoksen nimi missä toimitaan näin, soitan valviralle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa on elämä, jos liivit on suurin ongelma.
on se sen jälkeen jos joudun poseeraamaan puoli pukeissa Facebookissa kavereilleni, tai tuntemattomille, tutuille, PÄIVITTÄIN! Sairaalassa ollessani.
Kukaan ei tee sinusta facebook-päivityksiä päivittäin, tuskin niitä tehdään koskaan, tollo.
Ketään ei kiinnosta tissisi, vaikka turhamainen narsisti oletkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne rintaliivit puettaisiin harvalla kun on mukana sellaisia?
Vanhainkodin työntekijöiden velvollisuus on hankkia vaateet asukkaille. Eli sinä menet liivikauppaan ja ostat. Ihan niin kun muutkin uudet vaatteet jos ne kuluu puhki. Ei he siellä alasti ole.
Ei ole, se tehtävä kuuluu omaisille tai edunvalvojalle.
Kotihoidonkaan asiakkaista useat eivät käytä liivejä. Kokevat ne turhina kotona, on mukavampi olla ilman. Voi olla ettei kotoa edes löydy sopivia, jos olisi lähtö jonnekin. Ja jotkut taas käyttävät ehdottomasti aina.
Luulisin että tämä pätee laitoksissakin asuviin. Toisille asia on merkityksetön. Niillä keille sillä on merkitystä, on varmasti liivit laitoksessakin.
Kuvia ottaessa ja julkaistaessa pitäis olla tietysti harkintaa. Laita aloittaja palaute sinne yksikköön, niin voivat katsoa kuvia ulkopuolisen silmin ja ehkä ei ole jatkossa sitten niin paljon vapaita rintoja kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on se sen jälkeen jos joudun poseeraamaan puoli pukeissa Facebookissa kavereilleni, tai tuntemattomille, tutuille, PÄIVITTÄIN! Sairaalassa ollessani.
Kukaan ei tee sinusta facebook-päivityksiä päivittäin, tuskin niitä tehdään koskaan, tollo.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään pidä kotona rintaliivejä. Miksi vanhusten pitäisi?
luitko kohdan kirjoituksessa KUPPIKOOSTA??
Yksikään F kuppinen nainen ei ole hetkeäkään , edes YÖLLÄ ilman tukevia liivejä.
Mä olen kyllä yöllä, 80F. Ja epäilenpä, että vanhana, kun oho on paperinohutta, olen myös ilman liivejä. Elastaani hankaa silloin ikävästi.
Mieti vähän tulevaisuuttasi. Ilman liivejä ne roikkuu polvissa, jos todella olet F-kokoa. ei ole mikään vitsi muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oletkos nyt varma, ettet itse jossain aineissa levittele niitä kuvia. Sillä ainakin julkisen puolen hoitopaikoissa pyydetään lupa asiakkaalta tai asiakkaan omaiselta valokuvaukseen. Valokuvauslupa koskee aika spesifisti vain hoitopaikan omaa ulkoista viestintää, siis kotisivuja - mitään yleistä kuvauslupaa ei ole. Hoitajat eivät saa kuvailla tai julkaista omiin tarkoituksiinsa tms. Kuvausluvan voi myös aina peruuttaa koska tahansa.
Ota asia puheeksi hoitopaikassa ja ilmaise selkeästi, ettet halua omaistasi kuvattavan ja kuvia levittettävän. Jos huomaat omaistasi otettuja kuvia jossain yleisessä luvattomassa levityksessä, ota yhtettä paikan johtajaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneppä katsomaan. Siksi itekin aloin ihmettelemään, et mitä Hiittoo tämäkin on!
Hoitolaitos instagram starat vielä 80+, dmentikkona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaiset antavat luvan tai kieltävät kuvauksen jos henkilö itse ei ole kykenevä vastaamaan, lupa kyllä kysytään aina.
Okei. Siis jos 60 v iskee dementia, te soitatte lähimmälle omaiselle, jollekkin, huumehörhö 24 v serkun kaimalle joka ryyppää, huumeissa, ja hän sanoo: joo siit vaan! Niin sen jälkeen päivystän Facebookissa joka päivä? Siis, nyt lähti puhelu VALVIRALE!
øyh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään F kuppinen nainen ei ole hetkeäkään , edes YÖLLÄ ilman tukevia liivejä.
Mä olen kyllä yöllä, 80F. Ja epäilenpä, että vanhana, kun oho on paperinohutta, olen myös ilman liivejä. Elastaani hankaa silloin ikävästi.
Mieti vähän tulevaisuuttasi. Ilman liivejä ne roikkuu polvissa, jos todella olet F-kokoa. ei ole mikään vitsi muuten.
Kuuluuko se asia sulle jotenkin?-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneppä katsomaan. Siksi itekin aloin ihmettelemään, et mitä Hiittoo tämäkin on!
Niihin kuviin on lupa, eikö se jo mene jakeluusi, ääliö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oletkos nyt varma, ettet itse jossain aineissa levittele niitä kuvia. Sillä ainakin julkisen puolen hoitopaikoissa pyydetään lupa asiakkaalta tai asiakkaan omaiselta valokuvaukseen. Valokuvauslupa koskee aika spesifisti vain hoitopaikan omaa ulkoista viestintää, siis kotisivuja - mitään yleistä kuvauslupaa ei ole. Hoitajat eivät saa kuvailla tai julkaista omiin tarkoituksiinsa tms. Kuvausluvan voi myös aina peruuttaa koska tahansa.
Ota asia puheeksi hoitopaikassa ja ilmaise selkeästi, ettet halua omaistasi kuvattavan ja kuvia levittettävän. Jos huomaat omaistasi otettuja kuvia jossain yleisessä luvattomassa levityksessä, ota yhtettä paikan johtajaan.
Ei ole kotisivu vaan facebook, joka jakaa koko ajan , joka päivä sieltä kuvia kaupunkini oman Facebookin julkiseen jakeluun. Siellä koko kaupunki käy niitä katsomassa.
Rullatuolipotilaat, nuoremmat ja vanhukset, jotkut makaa sängyissä, suu auki ilman hampaita, eivät tajua mistään mitään. Silti pitää osallistua kuvauksiin.
Muista kun ite olet tuossa tilassa, sinua kuvataan salaa, serkun pojan luvalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kotisivu vaan facebook, joka jakaa koko ajan , joka päivä sieltä kuvia kaupunkini oman Facebookin julkiseen jakeluun. Siellä koko kaupunki käy niitä katsomassa.
Rullatuolipotilaat, nuoremmat ja vanhukset, jotkut makaa sängyissä, suu auki ilman hampaita, eivät tajua mistään mitään. Silti pitää osallistua kuvauksiin.
Laita linkki siihen facesivuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niihin kuviin on lupa, eikö se jo mene jakeluusi, ääliö?
Eikö sinun jakeluun mene ettei dementikko voi antaa lupaa. Eikä hänen puolestaan joku muu voi. Se pitää olla STM päätös. tai oikeuden. Ei jonkun satunnaisen hempukan mielipide. Tämä kuuluu Valviralle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on I-kuppi ja käytän liivejä vain päivisin. Makuulla painovoima kohdistuu eri lailla, joten musta ei ole mitenkään epämukavaa olla yöllä ilman. Liivittömyys oikeastaan haittaa vain, jos teen jotakin istuskelua aktiivisempaa - kävellessä haluan jo liivit päälle. Jos olisin esim. liikuntarajoitteinen vanhus niin ei ehkä tulisi joka päivä puettua liivejä...
Niin ja tuohon aloituksen asiaan vielä niin liivejähän on myös edestä suljettavia "mummoversioita" nimenomaan niille, joiden on vaikea pukea takaa suljettavia. Nämä voi laittaa itsekin, vaikka olisi jäsenet jäykistyneet. Ei siis jää hoitajista kiinni. Jos vanhuksilla ei ole liivejä päällä, niin he ovat varmaan itse päättäneet, että he eivät halua käyttää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä? Onko tilasi synnynnäinen, vai seurausta vakavasta päävammasta?
Ei kiinnosta hevonvitunkaan vertaa mikä jonkun vähä-älyisen mielestä on vaikeaa uskoa.