Oikeistolainen: sano yksi hyvä asia vasemmiston politiikasta, niin minä kerron yhden hyvä oikeistolaisesta
Mielestäni oikeistolaiset on oikeassa siinä että ovat koventaneet vankeusrangaistuksia esim sex- ja toivottavasti myös väkivaltarikollisten osalta (tulossa on nimittäin turvavankeus, jossa äärimmäisen vaarallista vankia ei lasketa ulos välttämättä koskaan).
Näistä kiitän demarina oikeistolaisia.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaisena kiitän persuja mm-politiikan kiristämisestä. Olen itse samaa mieltä siinä asiassa. Muissa asioissa en ole, mutta tästä "likaisen työn" tekemisestä olen kiitollinen. Koska se oli pakko tehdä. Omassa puolueessani (vas) ei voi asiasta puhua, koska totuutta ei haluta nähdä.
En ole rasisti, mutta olen realistinen. Olen talouspolitiikassa todella vasemmalla sitten muuten.
Tätä ihmettelen todella että kannatetaan mmuuton kiristyksiä ja lopuksi hoetaan että en ole rasisti mutta kun persut puhuu mmuuton kiristyksistä niin heti kauhea huuto rasismista. Vähän on ristiriitaista nämä jutut.
Sehän riippuu niistä syistä miksi sitä tehdään ja millä tavalla. Jos Persut haluaa rajoittaa mmuuttoa koska heistä ei-valkoiset-suomalaiset ovat huonompia ja he tekevät päätöksiä sillä perusteella että ne osuu pahiten nimenomaan ei-valkoisiin, niin eihän sitä voi tulkita mitenkään muuten kuin rasismina. Vähintä mitä Persut voisi tehdä on olla avoimen rehellisiä motiveistaan, eikä valehdella että se on vain suomalaisten parhaaksi vaikka päivänselvästi ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Niiltä saa helposti pilua. Siis jos heteron löytää.
Ihminen, jonka kirjallinen ulosanti on noin heikkoa, ei ole pillua nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se että näkevät työttömät yksilöinä eivätkä pidä näitä syyllisinä työttömyytensä ja anna keppiä tästä hyvästä
Eikös aktiivimalli 2 juuri ollut sitä?
Ja eläkeputki jossa 40v töitä tehneet, pari vuotta eläkeikään roikotetaan työnhakijoina, en ikinä unoha sitä "boomerit töihin" huutoa ja samaan aikaan 30v nuoret työikäiset päästetään eläkkeelle. Ja se paska sote jonka ottivat käyttöön vaikka kaikki asiantuntijat varoittivat että ei tule toimimaan.
Vasemmistossa taitaa olla enemmän luontoarvojen ja eläintenoikeulsien puolustajia? Olen Kokoomuksen äänestäjä ja kiitän vasemmiston turkistarhauksen kiellon edistämisestä. Oli pettymys kun kissojen polttajan valitsitte johtoportaaseen.
Suomessa on perinteisesti ajateltu, että vasemmistolaisuus tai oikeistolaisuus käsittää sekä sosiaalisen että taloudellisen politiikan; että ne menevät automaattisesti käsi kädessä. Ihan kuin olisi vain yksi ulottuvuus. Asiaa kuvaa hyvin se, että Suomessa on perinteisesti käytetty poliittista karttaa, jossa on kaksi ulottuvuutta: vasemmisto-oikeisto ja vapaamielinen-vanhoillinen. Suomalainen poliittinen kartta mukailee kuulemma Nolanin karttaa, mikä on David Nolanin luoma poliittisen kirjon malli, joka pyrkii yksilöimään poliittiset aatteet perinteistä vasemmisto-oikeisto-akselia paremmin. Ei sekään ole täydellinen, mutta Nolanin kartassa on senbtään taloudellisen vapauden ja henkilökohtaisen vapauden akselit ja useita tunnistettavia poliittisen kirjon alueita, mukaanlukien keskusta. Mielestäni näin ei ole suomalaisessa poliittisessa kartassa, jota siis mediassakin toitotetaan aina eduskuntavaalien alla. Kuka sen on aikoinaan luonutkin, on mielestäni tehnyt siitä huonomman version. Syynä on todennäköisesti edellämainittu vääristymä eli yksiulotteisuus suomalaisessa ajattelussa sekä se, että kyselytutkimuksen tulokset on helpompi heittää suomalaiseen karttaan. Mutta maailmalla ei ole suinkaan aina näin. Puolueiden sosiaalisen ja taloudellisen ulottuvuuden näkemykset voivat olla ihan erilaisia: vaikkapa vasemmistolaisena pidetyssä puoluessa voi olla yllättävän oikeistolainen talousajattelu. Itse edustan hyvin oikeistolaista talousajattelua, mutta sosiaalisessa ulottuvuudessa olen enemmän vasemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaisena kiitän persuja mm-politiikan kiristämisestä. Olen itse samaa mieltä siinä asiassa. Muissa asioissa en ole, mutta tästä "likaisen työn" tekemisestä olen kiitollinen. Koska se oli pakko tehdä. Omassa puolueessani (vas) ei voi asiasta puhua, koska totuutta ei haluta nähdä.
En ole rasisti, mutta olen realistinen. Olen talouspolitiikassa todella vasemmalla sitten muuten.
Tätä ihmettelen todella että kannatetaan mmuuton kiristyksiä ja lopuksi hoetaan että en ole rasisti mutta kun persut puhuu mmuuton kiristyksistä niin heti kauhea huuto rasismista. Vähän on ristiriitaista nämä jutut.
Sehän riippuu niistä syistä miksi sitä tehdään ja millä tavalla. Jos Persut haluaa rajoittaa mmuuttoa koska heistä ei-valkoiset-suomalaiset ovat huonompia ja he tekevät päätöksiä sillä perusteella että ne osuu pahiten nimenomaan ei-valkoisiin, niin eihän sitä voi tulkita mitenkään muuten kuin rasismina. Vähintä mitä Persut voisi tehdä on olla avoimen rehellisiä motiveistaan, eikä valehdella että se on vain suomalaisten parhaaksi vaikka päivänselvästi ei ole.
No on taas kootut selitykset demareilla, hohhoijaa. No mihis ne teidän selitykset on että halutaan mmuuttoon rajoituksia eikä haluta niitä lisää, samanlaista rasismia se on vaikkette itse sitä myönnä ja valkopestään omia rasistijuttujaan.
Vierailija kirjoitti:
Niiltä saa helposti pilua. Siis jos heteron löytää.
Oikeistossa on tarjolla vain Tyrkkysen ryppyreikää. Oikeistossa ei ole naisia, vasemmistossa ja muiden puolueiden äänestäjissä löytyy kaikkien sukupuolien edustajia joten samanlaista pariutumisongelmaa ja epätoivoa ei tule. Myönnät että sun on pakko alentua huor a ksi ja kullitelineeksi vassarille - tarkemmin sanottuna ns. "vassarille" eli kenelle tahansa joka ei kuulu kanssasi samaan kulttiin ja raivolla levitä ihmisvihapropagandaa. 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihonväri se syy, vaan tänne sopimaton kulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin pitäisi politiikasta keskustella, hyvä. Kunpa ihmiset tajuaisivat, että monesti meitä usutetaan toisiamme vastaan ja jopa vihaamaan toisiamme. Kun istutaan rauhallisesti alas (tässä tapauksessa virtuaalisesti), niin se yhteinen pohja ja sävel löytyy helposti. Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä, ja silti säilyttää tällainen henki. Pitäisi olla ihan itsestäänselvää ihmisen käyttäytymistä.
Tällä palstalla ja somessa nyt lähinnä ääripäät möykkäävät, iso osa Venäjän trolleja jotka haluavat välillemme eräpuraa. Harvoin on tullut livenä vastaan mitään persu vs vasemmisto-vastakkainasettelua vaan ihan rauhallista keskustelua.
Toiset ne saa Venäjän sotkettua joka asiaan , noin se lehdistön ja politikkojen aivopesu toimii.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on perinteisesti ajateltu, että vasemmistolaisuus tai oikeistolaisuus käsittää sekä sosiaalisen että taloudellisen politiikan; että ne menevät automaattisesti käsi kädessä. Ihan kuin olisi vain yksi ulottuvuus. Asiaa kuvaa hyvin se, että Suomessa on perinteisesti käytetty poliittista karttaa, jossa on kaksi ulottuvuutta: vasemmisto-oikeisto ja vapaamielinen-vanhoillinen. Suomalainen poliittinen kartta mukailee kuulemma Nolanin karttaa, mikä on David Nolanin luoma poliittisen kirjon malli, joka pyrkii yksilöimään poliittiset aatteet perinteistä vasemmisto-oikeisto-akselia paremmin. Ei sekään ole täydellinen, mutta Nolanin kartassa on senbtään taloudellisen vapauden ja henkilökohtaisen vapauden akselit ja useita tunnistettavia poliittisen kirjon alueita, mukaanlukien keskusta. Mielestäni näin ei ole suomalaisessa poliittisessa kartassa, jota siis mediassakin toitotetaan aina eduskuntavaalien alla. Kuka sen on aikoinaan luonutkin, on mielestäni tehnyt siitä huonomman version. Syynä on todennäköisesti edellämainittu vääristymä eli yksiulotteisuus suomalaisessa ajattelussa sekä se, että kyselytutkimuksen tulokset on helpompi heittää suomalaiseen karttaan. Mutta maailmalla ei ole suinkaan aina näin. Puolueiden sosiaalisen ja taloudellisen ulottuvuuden näkemykset voivat olla ihan erilaisia: vaikkapa vasemmistolaisena pidetyssä puoluessa voi olla yllättävän oikeistolainen talousajattelu. Itse edustan hyvin oikeistolaista talousajattelua, mutta sosiaalisessa ulottuvuudessa olen enemmän vasemmalla.
Mä olen arvoiltani patavanhoillinen konservatiivi, mutta kannatan progressiivista verotusta ja AY-liikettä. Tosin AY:stä pystyy pikkuisen napistamaan löysiä pois, mutta muutoin tärkeä liike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on taas kootut selitykset demareilla, hohhoijaa. No mihis ne teidän selitykset on että halutaan mmuuttoon rajoituksia eikä haluta niitä lisää, samanlaista rasismia se on vaikkette itse sitä myönnä ja valkopestään omia rasistijuttujaan.
Pälli. On myös valideja syitä rajoittaa maahanmuuttoa jotka ovat kaikkea muuta kuin rasistisia, kuten se että kotouttamissysteemi on rikki, oikeisto on vienyt siltä resurssit (tahallaan), joten ei ole mitään järkeä tuoda tänne ihmisiä kiusattavaksi, ensin täytyy korjata se järjestelmä jotta näillä ihmisillä on mahdollisuus kotoutua hyvin. Näiden systeemien rakentamiseen menee aina paljon pidempi aika kuin niiden tuhoamiseen. Tämä koskee kaikkia muitakin yhteiskuntamme turvaverkkoja jotka oikeisto on mennyt tuhoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliitto taisi pisimpään estää Suomen Natoon liittymisen. Tämä on ainoa hyvä asia vasemmistosta minkä minä oikeistolaisena keksin.
Samaa mieltä, valitettavasti se ei vielä riitä äänestämiseen asti kun kaikista muista olen heidän kanssaan eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pälli. On myös valideja syitä rajoittaa maahanmuuttoa jotka ovat kaikkea muuta kuin rasistisia, kuten se että kotouttamissysteemi on rikki, oikeisto on vienyt siltä resurssit (tahallaan), joten ei ole mitään järkeä tuoda tänne ihmisiä kiusattavaksi, ensin täytyy korjata se järjestelmä jotta näillä ihmisillä on mahdollisuus kotoutua hyvin. Näiden systeemien rakentamiseen menee aina paljon pidempi aika kuin niiden tuhoamiseen. Tämä koskee kaikkia muitakin yhteiskuntamme turvaverkkoja jotka oikeisto on mennyt tuhoamaan.
Aivopesty idiootti selityksineen, kiitos nauruista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vahvan rasisitista päättelyä sillä suunnalla. Persuissa on kyllä rasisteja, mutta on ihan yhtä ennakkoluuloista ja yleistävää huudella että kaikki persujen motiivit ovat rasistisia kuin väittää vaikkapa että kaikki tummaihoiset olisivat rikollisia. Olet siis juuri itse sitä mitä persuissa kritisoit.
Jos ei pysty aatteeltansa sanomaan vastapuolesta mitään hyvää - vaikka molempien end goal on sama eli että asiat olisi paremmin, ainakin sillä tavalla mitä he itse kokevat paremmaksi, ja vain ne keinot joilla sitä lähdetään tavoittelemaan saattavat olla eri - niin on täysin identiteettipolitiikkansa sokaisema, kultissa, pilalle polarisoitunut.
Tehdään koe. Jos lastenruiskailu on mielestäsi huono asia, olet vasemmiston kanssa samaa mieltä ja laitat tähän viestiin ylänuolen. Ja taas olet pro-pedofilia, olet vasemmiston kanssa eri mieltä, laita silloin alanuoli.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pysty aatteeltansa sanomaan vastapuolesta mitään hyvää - vaikka molempien end goal on sama eli että asiat olisi paremmin, ainakin sillä tavalla mitä he itse kokevat paremmaksi, ja vain ne keinot joilla sitä lähdetään tavoittelemaan saattavat olla eri - niin on täysin identiteettipolitiikkansa sokaisema, kultissa, pilalle polarisoitunut.
Tehdään koe. Jos lastenruiskailu on mielestäsi huono asia, olet vasemmiston kanssa samaa mieltä ja laitat tähän viestiin ylänuolen. Ja taas olet pro-pedofilia, olet vasemmiston kanssa eri mieltä, laita silloin alanuoli.
Niin ja jos et laita ylä- tai alanuolta, niin sinua ei oikeastaan kiinnosta pedofilian uhrit.
Vierailija kirjoitti:
Hahhahhahhahhahiihhihhihihihhohhohhhoooo..............
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vahvan rasisitista päättelyä sillä suunnalla. Persuissa on kyllä rasisteja, mutta on ihan yhtä ennakkoluuloista ja yleistävää huudella että kaikki persujen motiivit ovat rasistisia kuin väittää vaikkapa että kaikki tummaihoiset olisivat rikollisia. Olet siis juuri itse sitä mitä persuissa kritisoit.
Persut eivät ole mikään kansanryhmä vaan joukko samaa mieltä olevia ihmisiä jotka ajavat politiikassa asioita selkeän rasistisin motiivein. Paskojen mielipiteiden perusteella ihmistä ei voi syrjiä, sananvapaus turvaa oikeutesi sanoa tyhmiä asioita (kuten mitä juuri sanoit), mutta myös muiden oikeuden kritisoida sanomisiasi. Idiootti.
Aatteeni ei salli minun sanoa mitään sellaista. Voin kuitenkin haukkua heitä jos annat luvan. Mieluummin menen kyllä jonnekin ketjuun tekemään niin ilman että kukaan edes pyysi.