Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entä jos kykyni eivät vastaa uutta työtä?

Vierailija
20.03.2026 |

Alkaa ahdistaa perehdytysvaiheessa. Sain haastattelussa eri kuvan työstä ja samoin kysymykset olivat eri tasoisia koska työn onnistuin saamaan. Perehdytyst ja koulutusta on vielä jäljellä, mutta jos luulin tekeväni enemmän käytäntöä kuin suunnittelua ja tiimin vetämistä, onko tämä edes mielekästä?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat potkut persuksille ennen kuin koeaika on umpeutunut 😄

Vierailija
62/85 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat potkut persuksille ennen kuin koeaika on umpeutunut 😄

Se olisi helpotus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääset vaikka pääministeriksi.

Pääset vaikka paståriksi..

Juuh juupelisjuu.

Aloitus ei minun.

🥸🗿🧐 x

Vierailija
64/85 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuta vain

Vierailija
65/85 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottele rauhassa ainakin muutama kuukausi.

Vierailija
66/85 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeajalla potkut.

Vierailija
67/85 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koeajalla potkut.

No siihen ei AP:n tarvitse tehdä mitään, mutta voi alkaa jo hakea uutta työtä.

Vierailija
68/85 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikuttele.

Vierailija
69/85 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae uutta työtä.

Vierailija
70/85 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyvyillä ei ole väliä vaan oikeiden henkilöiden perseennuolennalla. 

Vierailija
71/85 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyvyillä ei ole väliä vaan oikeiden henkilöiden perseennuolennalla. 

Lurps!

Vierailija
72/85 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on taas vähän toisinpäin, uudessa työssä ei tunnu olevan tarpeeksi haasteita ja työtehtäviä on paljon vähemmän mitä oletin. Lisäksi tuli ilmi, että edellinen työntekijä on lähtenyt koeajalla. Olen ollut pari viikkoa töissä ja olen huomannut että yhtä nuorempaa työntekijää kiusataan. Jatkuvasti huomautetaan asioista ja puhutaan pahaa selän takana. Perehdytys ei ole myöskään ollut kauhean hyvää. Mietin jo ennen työn aloittamista, onko tämä oikea työ minulle. Otin kuitenkin työn vastaan, koska olisin muuten jäänyt työttömäksi. No, koeaika on 6 kk ja jos työ ei tunnu jatkossakaan hyvältä niin täytyy hakea muualle töihin.

Aloitin muutama viikko sitten uudessa työpaikassa intoa puhkuen. Into on jo nyt haihtunut. Mut on jätetty täysin yksin, ainoa perehdytys oli ohje lukea intrasta erilaisia dokumentteja. Mulla ei suoraan sanoen ole käsitystä siitä, mikä mun työnkuva oikein on, kun esihenkilö ei anna mitään töitä eikä opeta mitään. Istun joissain palavereissa, jos mut on tajuttu niihin kutsua. Kaiken muun ajan yritän lukea niitä intran dokumentteja yksikseni. Siis mitä ihmettä? Tähänkö on työnantajilla nykyään varaa? Yritän tolkuttaa itselleni, että kyllä tää tästä, ja puolen vuoden päästä kaikki on ihan toisin, mutta saas nähdä. Muuten hakisin jo uutta paikkaa, mutta olin juuri työttömänä, eikä tämänkään työn löytäminen ollut helppoa. Ehkä mä sit vain istun ja nostan palkkaa. Työstä kai sekin käy. On tää outoa.

Vierailija
73/85 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on taas vähän toisinpäin, uudessa työssä ei tunnu olevan tarpeeksi haasteita ja työtehtäviä on paljon vähemmän mitä oletin. Lisäksi tuli ilmi, että edellinen työntekijä on lähtenyt koeajalla. Olen ollut pari viikkoa töissä ja olen huomannut että yhtä nuorempaa työntekijää kiusataan. Jatkuvasti huomautetaan asioista ja puhutaan pahaa selän takana. Perehdytys ei ole myöskään ollut kauhean hyvää. Mietin jo ennen työn aloittamista, onko tämä oikea työ minulle. Otin kuitenkin työn vastaan, koska olisin muuten jäänyt työttömäksi. No, koeaika on 6 kk ja jos työ ei tunnu jatkossakaan hyvältä niin täytyy hakea muualle töihin.

Aloitin muutama viikko sitten uudessa työpaikassa intoa puhkuen. Into on jo nyt haihtunut. Mut on jätetty täysin yksin, ainoa perehdytys oli ohje lukea intrasta erilaisia dokumentteja. Mulla ei suoraan sanoen ole käsitystä siitä, mikä mun työnkuva oikein on, kun esihenkilö ei anna mitään töitä eikä opeta mitään. Istun joissain palavereissa, jos mut on tajuttu niihin kutsua. Kaiken muun ajan yritän lukea niitä intran dokumentteja yksikseni. Siis mitä ihmettä? Tähänkö on työnantajilla nykyään varaa? Yritän tolkuttaa itselleni, että kyllä tää tästä, ja puolen vuoden päästä kaikki on ihan toisin, mutta saas nähdä. Muuten hakisin jo uutta paikkaa, mutta olin juuri työttömänä, eikä tämänkään työn löytäminen ollut helppoa. Ehkä mä sit vain istun ja nostan palkkaa. Työstä kai sekin käy. On tää outoa.

Mahtavaa!

Vierailija
74/85 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedätä ja nosta palkkaa niin kauan kuin jotain irti lähtee.

Vierailija
75/85 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei riitä 

Vierailija
76/85 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolloile vaan menemään 

Vierailija
77/85 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko AP vielä töissä? Kuukausi kulunut 

Vierailija
78/85 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkut tulee.

Vierailija
79/85 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kannattaa paljoa miettiä etukäteen koko asiaa.

Vierailija
80/85 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koeajan päättyessä tekee mieli tehdä lisää ja lisää samaa työtä, kannattaa jäädä. Jos tuntuu siltä että mietit jo jaksamista, kannattaa juosta, rivakasti.

Koeaika on 6kk. Pitkä aika jos en opi...

No se ei ole sun ongelma. Rahan takia siellä olet joten ole niin kauan kun katsovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi