Entä jos kykyni eivät vastaa uutta työtä?
Alkaa ahdistaa perehdytysvaiheessa. Sain haastattelussa eri kuvan työstä ja samoin kysymykset olivat eri tasoisia koska työn onnistuin saamaan. Perehdytyst ja koulutusta on vielä jäljellä, mutta jos luulin tekeväni enemmän käytäntöä kuin suunnittelua ja tiimin vetämistä, onko tämä edes mielekästä?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Antaisin pari kk aikaa uudelle työlle. Sitten hakemuksia tulille.
Kuitenkaan ei kannata irtisanoutua ennen kuin on löytänyt uuden työpaikan.
Heti ei kannata olla luovuttamassa. Itsekin hypännyt suht kylmilteen tehtäviin, mistä ei ollut kokemusta. Työtehtäviin koulutettiin hyvin, ja lopulta tuossa firmassa olin 3,5 vuotta. Mikäli ei olisi ollut vuorotyötä, niin saattaisin olla vaikka vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä koeaika? Kuinka pitkä irtisanomisaika? Itse jäisin niin pitkään kunnes jäisin kiinni ja irtisanottaisiin. Heidän ongelmansahan huono tulos on. Nostaisin palkkaa niin pitkään kuin saisin. Ja kaikki eivät jää koskaan kiinni, huonoja työntekijöitä on maailma täynnä.
Ihanan positiivista ajattelua. Kunpa se olisi helppoa minullekin.
En ole ap.
Kysele kovasti muilta työntekijöiltä ja tee muistiinpanoja. Ehkä siellä on muitakin suunnittelijoita/-tiiminvetäjiä, ja hyvähän se on kuunnella kokouksissa niitä tekijöitä.
Malta nyt vielä, kun vasta homma alkanut, voit hyvinkin pitää työstä, kun saat siihen eväitä. Ei saa luovuttaa, pitää sinnitellä ja keskittyä oppimiseen. Saattaa sopia sinulle, vsikket sitä vielä huomaa. Onnea matkaan.
Ehkä voit alkaa muuttaa työn kuvaa itsellesi sopivammaksi. Jokainen vetää tiimiä tavallaan, delegoi osa tehtävistä tiimille, he saattavat innostua siitä ja tiimisi toimii paremmin kuin ennen.
Alussa on aina vaikeaa tai näin kävi minulle. Melkein vuosi meni jännityksessä uudella työpaikalla. Seuraava vuosi oli jo helpompi. Neljäntenä vuotena olin jo tylsistynyt.
Kyllä jokainen uusi työ on aina opittava. Ja tehdessähän sitä oppii.
Vierailija kirjoitti:
Jos koeajan päättyessä tekee mieli tehdä lisää ja lisää samaa työtä, kannattaa jäädä. Jos tuntuu siltä että mietit jo jaksamista, kannattaa juosta, rivakasti.
Tein omissa työinnoissani ja urahaaveissani sellaisen tempun että tein kaikkeni myydäkseni itseni sisään toiseen kertaan työhaastattelun jälkeen ja vedin sata lasissa putkeen koko koeajan. Koeaika ei loppunut mutta burnoutti tuli. Tein sen tempun siis itse itselleni! Ihan turhaa stressata ja pilata elämä jonkin vitunpaskanuran takia.
Tietysti pitää heti osata kaikki täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koeajan päättyessä tekee mieli tehdä lisää ja lisää samaa työtä, kannattaa jäädä. Jos tuntuu siltä että mietit jo jaksamista, kannattaa juosta, rivakasti.
Tein omissa työinnoissani ja urahaaveissani sellaisen tempun että tein kaikkeni myydäkseni itseni sisään toiseen kertaan työhaastattelun jälkeen ja vedin sata lasissa putkeen koko koeajan. Koeaika ei loppunut mutta burnoutti tuli. Tein sen tempun siis itse itselleni! Ihan turhaa stressata ja pilata elämä jonkin vitunpaskanuran takia.
Kyllä koeaika on sitä varten, että työnantajan pitää vakuuttaa minut jäämään. Mitään paskaa en enää siedä.
Jos yhtään vaativampi työ, niin ei sitä kovin nopeasti opita eikä tule onnistumisen elämyksiä heti. Onhan sulla tietysti oikeus lähteä millä vaan syyllä tai ilman syytä, mutta eiole järkeä luovuttaa noin nopeasti. Rankkaa on tietysti aina uudessa työsssä.
Yritin vastata mutta se meni sensuuriin. En ole minäkään sietämässä enää koska olen vanha ja viisas mutta silloin olin nuori ja tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä koeaika on sitä varten, että työnantajan pitää vakuuttaa minut jäämään. Mitään paskaa en enää siedä.
Näinpä jatkatkin ikityöttömänä.
Vierailija kirjoitti:
No opettele se työ. Kehity.
Fake it till you make it on paskista neuvoista paskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä jatkatkin ikityöttömänä.
Näytä omat ikityöttömät kasvosi meille kaikille niin sitten arvioimme yhdessä oliko sinulla natsoja kirjoittaa omaa törky viestiäsi.
Itsellä on taas vähän toisinpäin, uudessa työssä ei tunnu olevan tarpeeksi haasteita ja työtehtäviä on paljon vähemmän mitä oletin. Lisäksi tuli ilmi, että edellinen työntekijä on lähtenyt koeajalla. Olen ollut pari viikkoa töissä ja olen huomannut että yhtä nuorempaa työntekijää kiusataan. Jatkuvasti huomautetaan asioista ja puhutaan pahaa selän takana. Perehdytys ei ole myöskään ollut kauhean hyvää. Mietin jo ennen työn aloittamista, onko tämä oikea työ minulle. Otin kuitenkin työn vastaan, koska olisin muuten jäänyt työttömäksi. No, koeaika on 6 kk ja jos työ ei tunnu jatkossakaan hyvältä niin täytyy hakea muualle töihin.
Vierailija kirjoitti:
Alussa on aina vaikeaa tai näin kävi minulle. Melkein vuosi meni jännityksessä uudella työpaikalla. Seuraava vuosi oli jo helpompi. Neljäntenä vuotena olin jo tylsistynyt.
Yksi stressivuosi vähentää ikää neljä vuotta elämän loppupäästä. Stressi on pahempaa kuin tupakointi. Opitko delegoimaan? Se on merkki siitä että työpaikka on toksinen persereikä.
Voi sitä silti kokeilla, jos ei nyt mitään rikollista joudu tekemään. Parempi sekin työ on kuin työttömyys.