Kävin pitkästä aikaa Helsingin keskustassa
Kävin pitkästä aikaa Helsingin keskustassa ja oli jotenkin ankea sekä epämiellyttävä tunnelma. Paljon epämääräiseltä vaikuttavaa porukkaa, sekä suomalaisia että ulkomaalaisia. Oli myös jotenkin nuhjuisempaa kuin ennen. Onko tuo muuttunut jotenkin nopeastikin tuollaiseksi? Ihan arkipäivän alkuilta kyseessä. Tuli käytyä joskus 2009-2013 useinkin ja ainakin vielä silloin oli mielestäni paljon rauhallisempi ja viihtyisämpi paikka.
Kommentit (48)
Täällä Bulevardin eteläpuolella on katukuva aika monotoninen ja tuttuja näkee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
2010 luvun ekoina vuosina oli kiva välillä käydä viettämässä kesäpäivää Helsingissä. Nykyään taas ei tee mieli edes käydä, on muuttunut paikka niin paljon. :(
Kesään on vielä muutama kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin ,ase kotelossa , joo arvasin kun astelin muutaman askeleen mustavöry tuli kauppaamaan humettia, ei ole tosi ihmettelin minä, sanoin KRP, PUPUT JUOKSI PAKOON SATA METRIÄ AIKAAN 9.6, sekunttia , reppu selässä , viivalla tavataan.
Oleksää joku kansanedustaja vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon on nee**reitä ja m u5limei7a. Tätähän te vassarit halusitte? Kohta on sharia laki ja naiset eivät saa näyttäytyä ulkona ilman aviomiestä.
T. Persu M58
Ainakin päästään teistä persuista eroon.
Samalla katoavat turistitkin.
2018 muutin pois keskustasta kehyskuntaan, juurikin epämääräisen kotimaisen ja tietyn värisävyn omaavien ihmisten vuoksi. Joskus 2010 keskusta oli suht ok, sen jälkeen ollut pelkkää alamäkeä, eikä todellakaan ole ikävä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon on nee**reitä ja m u5limei7a. Tätähän te vassarit halusitte? Kohta on sharia laki ja naiset eivät saa näyttäytyä ulkona ilman aviomiestä.
T. Persu M58
Ainakin päästään teistä persuista eroon.
Samalla katoavat turistitkin.
Persujako ne turistit tulevat katselemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävit siis missä? Itse tein tänään kunnon kävelylenkin krunasta espalle ja skattan ympäri kotiin, kun oli niin lämmintä. Kohta ystävien kanssa ravintolaan. Mielestäni todella viihtyisää.
Noilla seuduilla näkee nykyään aika paljon epämääräisiä laitapuolen kulkijoita. Meillä Eirassa niitä on onneksi vielä aika vähän. Turvallista liikkua ulkona iltamyöhälläkin.
Enpä huomannut mitään. Toisaalta ei minua kauheasti kiinnosta tuntemattomat ihmiset, kun käyn kävelyllä. Nautin ennemmin merestä ja arkkitehtuurista.
Vierailija kirjoitti:
Kävit siis missä? Itse tein tänään kunnon kävelylenkin krunasta espalle ja skattan ympäri kotiin, kun oli niin lämmintä. Kohta ystävien kanssa ravintolaan. Mielestäni todella viihtyisää.
Ja nuo turistiympyrät ovat mielestäsi todellinen Helsinki siellä asuvalle? 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin ,ase kotelossa , joo arvasin kun astelin muutaman askeleen mustavöry tuli kauppaamaan humettia, ei ole tosi ihmettelin minä, sanoin KRP, PUPUT JUOKSI PAKOON SATA METRIÄ AIKAAN 9.6, sekunttia , reppu selässä , viivalla tavataan.
Oleksää joku kansanedustaja vai?
Joo Poliisi olen, en kerinnyt kusipäitä ampua kun ole asiallinen ihminen enkä jenkkipaska trumppi tappaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla seuduilla näkee nykyään aika paljon epämääräisiä laitapuolen kulkijoita. Meillä Eirassa niitä on onneksi vielä aika vähän. Turvallista liikkua ulkona iltamyöhälläkin.
Enpä huomannut mitään. Toisaalta ei minua kauheasti kiinnosta tuntemattomat ihmiset, kun käyn kävelyllä. Nautin ennemmin merestä ja arkkitehtuurista.
Aika dementoitunut saa olla että Helsingin arkkitehtuurista jaksaa vuosikymmeniä nauttia. Itse muutin kehyskuntaan kuuden vuoden jälkeen, toisaalta olenkin lukenut taidehistoriaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2010 luvun ekoina vuosina oli kiva välillä käydä viettämässä kesäpäivää Helsingissä. Nykyään taas ei tee mieli edes käydä, on muuttunut paikka niin paljon. :(
Kesään on vielä muutama kuukausi.
Toukokuussa ensimmäiset helteet.
En käy enää Helsingin keskustassa. Muistuttaa jo mennyttä hyvää aikaa. Paljon liikkeitä sieltä on myös lopetettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä itse kävisit kävelyllä, jos asuisit krunassa? Otan ehdotuksia vastaan. Välillä tulee käveltyä kaivariin ja sieltä sporalla takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika dementoitunut saa olla että Helsingin arkkitehtuurista jaksaa vuosikymmeniä nauttia. Itse muutin kehyskuntaan kuuden vuoden jälkeen, toisaalta olenkin lukenut taidehistoriaa.
Kehyskunnan arkkitehtuurista jaksaa nauttia kauemmin? Kukin tavallaan.
Kävin toissapäivänä taidemuseossa keskustassa. Ajattelin, että jos on kiva fiilis, voin kulkea tsekkaamassa vanhat tutut kulmat rautatientorin paikkeilla, Yliopistonkadun ja Aleksanterinkadun suunnan, Sokoksen talon yms. Ne ovat tuttuja 70-luvulta asti.
Mutta ei ollut kiva olotila, joten lähdin näyttelystä kotiin suoraan.
Kesällä voi kyllä olla parempi tunnelma.
Likaista, nuhjuista, ilmanlaatu tosi huono. Ilmapiiri hyvin veemäinen, kylmä ja julma. Tämmöistä te halusitte, kokkareet ja persut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä itse kävisit kävelyllä, jos asuisit krunassa? Otan ehdotuksia vastaan. Välillä tulee käveltyä kaivariin ja sieltä sporalla takaisin.
Kannattaa käydä tsekkaamassa myös uudet paikat. Krunikasta pääsee Hakikseen ja sieltä Merihaan kautta siltaa pitkin Sompasaareen ja Kalasatamaan. Pasilakin on muuttunut hurjasti viime vuosina.
Kun ei muutamaan vuoteen käy katsomassa vanhoja seutuja, voi yllättyä siitä, miltä ne näyttävät nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä tsekkaamassa myös uudet paikat. Krunikasta pääsee Hakikseen ja sieltä Merihaan kautta siltaa pitkin Sompasaareen ja Kalasatamaan. Pasilakin on muuttunut hurjasti viime vuosina.
Kun ei muutamaan vuoteen käy katsomassa vanhoja seutuja, voi yllättyä siitä, miltä ne näyttävät nyt.
Kiitos hyvästä ideasta! Voisi tosiaan mennä Merihaan kautta siltaa pitkin Nihtiin ja katsella miten alue on muotoutunut. Samalla käydä testaamassa jonkin uuden ravintolan. Triplassa tulee käytyä välillä ostoksilla, mutta muuten Pasila ei oikein iske. Meri on enemmän oma juttuni.
Ihmisiä kuritetaan Arkadianmäeltä käsin, mutta luulit keskustan olevan täynnä ilosta kuplivia ihmisiä? Semmoiseen tarvitaan kuule vähintäänkin vappu ja hyvin käynyt vappusima.
Tarkoitat ilmeisesti niitä Tyrkkysen adoptoituja jälkeläisiä? Silloin Suomessa on vain homomiehiä.