Kävin pitkästä aikaa Helsingin keskustassa
Kävin pitkästä aikaa Helsingin keskustassa ja oli jotenkin ankea sekä epämiellyttävä tunnelma. Paljon epämääräiseltä vaikuttavaa porukkaa, sekä suomalaisia että ulkomaalaisia. Oli myös jotenkin nuhjuisempaa kuin ennen. Onko tuo muuttunut jotenkin nopeastikin tuollaiseksi? Ihan arkipäivän alkuilta kyseessä. Tuli käytyä joskus 2009-2013 useinkin ja ainakin vielä silloin oli mielestäni paljon rauhallisempi ja viihtyisämpi paikka.
Kommentit (110)
Suurkaupungit ovat pilalla. Ennen haaveiltiin niissä asumisesta.
Minä asun Helsingin keskustassa mutta en tule sinun kotikaupunkisi keskustaan pällistelemään miten ankeaa siellä on.
Mä ihmettelin viimeksi käydessäni että oikeasti Suomessakin näyttää olevan aika paljon nuoria naisia joilla on ankkanokka. Olen luullut että se on enemmän ison maailman meininkiä, telkkarissa vain nähnyt. Mutta nyt kun kävin ensimmäistä kertaa varmaan 10 vuoteen Helsingissä niin pisti silmään että tuollaisia näkyi tosi paljon.
Saman todennut jo kauan sitten mikä maa, mikä valuutta? Eipä enää myöskään juuri suomea kuule puhuttavan. Miksi annamme kaikki muuttua huonommaksi?
Hesessä on kuitenkin paljon töitä.
Eräs tuttuni oli yliopiston alueella keräämässä päivät pitkät roskia, kun paremman väen jälkipolvi heitteli kaikki karkkipaperit ja sen sellaiset suoraan viheralueille.
Vierailija kirjoitti:
Saman todennut jo kauan sitten mikä maa, mikä valuutta? Eipä enää myöskään juuri suomea kuule puhuttavan. Miksi annamme kaikki muuttua huonommaksi?
Siksi että äänestämme väärin. Miettikää ketkä ajavat oikeasti Suomen ja suomalaisten etua.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun Helsingin keskustassa mutta en tule sinun kotikaupunkisi keskustaan pällistelemään miten ankeaa siellä on.
Et tietenkään tule. Helsingissä asuvat nykyään suomen pahimmat juntit joilla ei ole autoa ja kaikki raha menee järjettömän hintaiseen asumiseen ja elämiseen joten näiden koko elämä pyörii muutaman kaupunginosan säteellä kotiovesta yhdessä eurooppaan vain säälistä laskettavassa periferian pikkukaupungissa.
Kaiken lisäksi ne suorastaan ylpeilevät sillä etteivät ole vuosikymmeniin käyneet kehä III:n ulkopuolella tai tiedä muusta Suomesta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Taskuvarkaita ainakin liikkuu
Älä pidä mitään tärkeää repun taskuissa
Olen asunut 25 vuotta Helsingissä ja nyt kuukauden sisään 2 yritystä
Toinen Kampissa ja toinen ässämarketin kassajonossa tänään
Ei kai kukaan aikuinen reppua käytä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen Kampissa ja toinen ässämarketin kassajonossa tänäänEi kai kukaan aikuinen reppua käytä?
Monikin.
Vierailija kirjoitti:
Toinen Kampissa ja toinen ässämarketin kassajonossa tänään
Opin jo 90-luvulla, että repun pikkutaskussa ei pidetä mitään arvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingin lähiössä. Keskustaan tulee asiaa enää ehkä joka kolmas kuukausi, ja joka kerta tuntuu, ettei se taaskaan ole ennallaan: jotkut kaupat ovat muuttaneet tai lopettaneet, uusia työmaita tullut, ratikkalinjoja siirretty, jne. Jossain määrin joutuu aina orientoitumaan uudelleen. Kurvin kortteleita vältän.
Miten kurvi liittyy keskustaan? Ei ole keskustaa lähelläkään.
No onhan se nyt ankea paikka. Tulee surullinen olo kun miettii minkä vuoksi moni nuori mies uhrasi henkensä sodassa. Ei ole siitä Suomesta enää kuin lippu jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Voi että mua harmittaa. Itse asun tässä keskustan tuntumassa ja en ehkä näe muutosta noin selkeänä kuin muut, jotka käyvät täällä harvemmin.
Haluaisin, että kaikki rakastaisivat tulla tänne Helsinkiin keskustaan nauttimaan ja oleilemaan ja tuomaan suomalaista fiilistä.
Mitä tälle voisi sitten tehdä näin taviksena?
Totta. Miksi ihmiset pakenevat ja sitten valittavat? Tulkaa, viihtykää ja kokontukaa uudelleen keskustassa. Kuka ei tee teidän puolest sitä viihtyisämmäksi, jos te itse sitä ette tee. Valittamalla ei tulee viihtyisää keskustaa, vaan osallistumalla.
Pk seudulla ja erityisesti Helsingissä jotenkin kolkkoa, vaikka liikkuisi alueilla joissa ei edes näy epämääräistä porukkaa tai muutenkaan paljoa ihmisiä. Kävin juuri Puistola-Tapanila-Pukinmäki-Tapaninvainio akselilla lenkillä ja näiden läpi kävellessä ihan pientaloalueillakin jotenkin ankean ja kolkon oloista vaikka menin joenkin varrella, en osaa oikein kuvailla miten. Yksi asia mikä ainakin viihtyisyyttä heikentää kovasti on se että kauhean tiivistä, kunnon metsikköjä ei oikein ole, lähinnä kapeita viherkaistaleita ja peltoa. Sitten toki monessa kohtaa kuului kehätien huminaa. Mutta ei nämä pelkästään tätä selitä. Muita jotka huomanneet saman?
on