Kävin pitkästä aikaa Helsingin keskustassa
Kävin pitkästä aikaa Helsingin keskustassa ja oli jotenkin ankea sekä epämiellyttävä tunnelma. Paljon epämääräiseltä vaikuttavaa porukkaa, sekä suomalaisia että ulkomaalaisia. Oli myös jotenkin nuhjuisempaa kuin ennen. Onko tuo muuttunut jotenkin nopeastikin tuollaiseksi? Ihan arkipäivän alkuilta kyseessä. Tuli käytyä joskus 2009-2013 useinkin ja ainakin vielä silloin oli mielestäni paljon rauhallisempi ja viihtyisämpi paikka.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut töissä ydinkeskustassa reilu 15 vuotta. Kyllä sieltä lähinnä haluaa nopeasti parkkihalliin ja kotio Espooseen töiden jälkeen.
Onko paikka muuttunut tuona aikana
Maaliskuu onkin sellainen kuukausi, että Suomen kunnat ja kaupungit näyttävät parhaat puolensa: on värikästä, lämmintä ja kaikkialla hyvä meininki.
2010 luvun ekoina vuosina oli kiva välillä käydä viettämässä kesäpäivää Helsingissä. Nykyään taas ei tee mieli edes käydä, on muuttunut paikka niin paljon. :(
Helsingin väkiluku kasvaa joka vuosi, mutta kasvu tulee maahanmuutosta. Kantasuomalaiset muuttaa naapurikuntiin. Se väistämättä vaikuttaa katukuvaan.
Jos sua ei puukotettu tai ryöstetty et käynyt HELLsingissä!
Käyn varmaan harvemmin Helsingin keskustassa kuin moni Helsingin ulkopuolella asuva. On se ankea minustakin.
Paljon on nee**reitä ja m u5limei7a. Tätähän te vassarit halusitte? Kohta on sharia laki ja naiset eivät saa näyttäytyä ulkona ilman aviomiestä.
T. Persu M58
Kävit siis missä? Itse tein tänään kunnon kävelylenkin krunasta espalle ja skattan ympäri kotiin, kun oli niin lämmintä. Kohta ystävien kanssa ravintolaan. Mielestäni todella viihtyisää.
Jokaisen viikonlopun maalaishuvi. Helsinki ketju vauvapalstalla 😂
Nyt on kyllä sellainen ketju että ei nämä ole käyneet helsingissä kuin kenties 20 vuotta sitten Linnanmäellä.
Vierailija kirjoitti:
Paljon on nee**reitä ja m u5limei7a. Tätähän te vassarit halusitte? Kohta on sharia laki ja naiset eivät saa näyttäytyä ulkona ilman aviomiestä.
T. Persu M58
Ainakin päästään teistä persuista eroon.
Hesa on nykyään kuin slummi jostain mumbaista. Tummaihoisia joka puolella.
Voi että mua harmittaa. Itse asun tässä keskustan tuntumassa ja en ehkä näe muutosta noin selkeänä kuin muut, jotka käyvät täällä harvemmin.
Haluaisin, että kaikki rakastaisivat tulla tänne Helsinkiin keskustaan nauttimaan ja oleilemaan ja tuomaan suomalaista fiilistä.
Mitä tälle voisi sitten tehdä näin taviksena?
Taskuvarkaita ainakin liikkuu
Älä pidä mitään tärkeää repun taskuissa
Olen asunut 25 vuotta Helsingissä ja nyt kuukauden sisään 2 yritystä
Toinen Kampissa ja toinen ässämarketin kassajonossa tänään
Helsingissä tullee olemaan 15-20 vuoden päästä sama tilanne kuin Pariisissa, Lontoossa, Amsterdamissa, Malmössä ym. nykyään joissa kantaväestöä on alle 50 %
kuopion kaupunkin tiedottaja yrittää paikata mitä päivällä älypiereskeli toivottavasti kalakukkoa riittää paluu matkallekkin.
Vierailija kirjoitti:
Kävit siis missä? Itse tein tänään kunnon kävelylenkin krunasta espalle ja skattan ympäri kotiin, kun oli niin lämmintä. Kohta ystävien kanssa ravintolaan. Mielestäni todella viihtyisää.
Noilla seuduilla näkee nykyään aika paljon epämääräisiä laitapuolen kulkijoita. Meillä Eirassa niitä on onneksi vielä aika vähän. Turvallista liikkua ulkona iltamyöhälläkin.
Niin minäkin ,ase kotelossa , joo arvasin kun astelin muutaman askeleen mustavöry tuli kauppaamaan humettia, ei ole tosi ihmettelin minä, sanoin KRP, PUPUT JUOKSI PAKOON SATA METRIÄ AIKAAN 9.6, sekunttia , reppu selässä , viivalla tavataan.
Olen ollut töissä ydinkeskustassa reilu 15 vuotta. Kyllä sieltä lähinnä haluaa nopeasti parkkihalliin ja kotio Espooseen töiden jälkeen.