Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin pitkästä aikaa Helsingin keskustassa

Vierailija
20.03.2026 |

Kävin pitkästä aikaa Helsingin keskustassa ja oli jotenkin ankea sekä epämiellyttävä tunnelma. Paljon epämääräiseltä vaikuttavaa porukkaa, sekä suomalaisia että ulkomaalaisia. Oli myös jotenkin nuhjuisempaa kuin ennen. Onko tuo muuttunut jotenkin nopeastikin tuollaiseksi? Ihan arkipäivän alkuilta kyseessä. Tuli käytyä joskus 2009-2013 useinkin ja ainakin vielä silloin oli mielestäni paljon rauhallisempi ja viihtyisämpi paikka.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilalla

Vierailija
42/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin alkoi muutos enemmän näkymään?

Vierailija
44/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä kuritetaan Arkadianmäeltä käsin, mutta luulit keskustan olevan täynnä ilosta kuplivia ihmisiä? Semmoiseen tarvitaan kuule vähintäänkin vappu ja hyvin käynyt vappusima.

Milloin alkoi muutos enemmän näkymään? Vai tasaisesti ongelmat lisääntyneet?

Vierailija
45/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä sellainen ketju että ei nämä ole käyneet helsingissä kuin kenties 20 vuotta sitten Linnanmäellä.

?

Eiköhän melkein jokainen helsinkiläinen, minä mukaan lukien, allekirjoita ap:n kommentit. Itseäni surettaa muutos lapsuudestani nykypäivään. Helsinki ei usein enää näytä suomalaiselta tai eurooppalaiselta kaupungilta lainkaan. Kaiken maailman kehitysmaiden liikaväestö pilaa pienen pohjoisen kaupungin katukuvaa. Miksi nämä muukalaiset on rahdattu tänne toiselta puolelta maailmaa?

Vierailija
46/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä sellainen ketju että ei nämä ole käyneet helsingissä kuin kenties 20 vuotta sitten Linnanmäellä.

?

Eiköhän melkein jokainen helsinkiläinen, minä mukaan lukien, allekirjoita ap:n kommentit. Itseäni surettaa muutos lapsuudestani nykypäivään. Helsinki ei usein enää näytä suomalaiselta tai eurooppalaiselta kaupungilta lainkaan. Kaiken maailman kehitysmaiden liikaväestö pilaa pienen pohjoisen kaupungin katukuvaa. Miksi nämä muukalaiset on rahdattu tänne toiselta puolelta maailmaa?

Hauku, mitä hauku, mutta älä ryhdy puhumaan meidän muiden helsinkiläisten puolesta. Mä en tiedä yhtään ainutta, joka ajattelisi noin ja olen sentään asunut täällä kohta 55 vuotta!

Vierailija
47/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Hauku, mitä hauku, mutta älä ryhdy puhumaan meidän muiden helsinkiläisten puolesta. Mä en tiedä yhtään ainutta, joka ajattelisi noin ja olen sentään asunut täällä kohta 55 vuotta!

Niinkö kauan teitä somaleja on jo ollut täällä?

Vierailija
48/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Likaista, nuhjuista, ilmanlaatu tosi huono. Ilmapiiri hyvin veemäinen, kylmä ja julma. Tämmöistä te halusitte, kokkareet ja persut.

Ihmetyttää nämä persu syyttelyt, jos persut on tätä halunneet miksi sitten niitä olette vuosia rasisteiksi haukkuneet, pientä ristiriita noissa jutuissanne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän