Joakim Vigelius paljasti romaninaisten kela-keinottelun, mutta mitä tähän sanovat romanit??
Vigelius kritisoi voimakkaasti sosiaalisessa mediassa ja mediatiedotteessaan hyvinvointialueiden käytäntöä myöntää täydentävää toimeentulotukea romanihameen hankkimiseen.
Vigelius sanoi ihmettelevänsä, miksi vallitsevassa taloustilanteessa tällaiset menokohteet eivät ole ensimmäisinä säästölistalla.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3a69b45c-7115-4aac-91b9-497b3db30a94
Kommentit (718)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Miksi suostumme tähän? Tämä pistää vihaksi.
Ei tälle tavis voi tehdä mitään kun tälläinen älytön laki on olemassa.
Miksi näitä lakeja ei muuteta?
Kysy tuota persuilta. He ovat hallituksessa. Lain muuttaminen olisi täysin mahdollista.
Ai yksin persut hallituksessa ?
Perussuomalaisilla on oikeusministerin ja sisäministerin salkut, mutta ette edes lakialoitetta saa aikaiseksi.
V*ttu teidän saamattomuudelle nauraa kaikki !!!!
Persuministerin työtehoa kuvaa hyvin ministeri Kaisa Juuso, piti oikein palkata oma lukioikäinen poika, muiden lisäjsi eduskuntaan töihin 3500€/kk palkalla, joka käy äidille virvotusjuomia kahviosta, ostamassa Sokkarilta sukkahousuja ja kynsilakat lähikempparista.
Persut odottavat muiden tekevän työt - ensimmäiset kaksi vuotta ovat hokeneet mutku Sanna, mutku Marin, mutku ja mutku ja nyt viimeiset vuoden - seraavan hallituksen tehtävä, tuleva hallitus, sdp-hallitus.
Mitä Persut ovat saaneet hallituksessa aikaiseksi, muuta kuin tuhonneet Suomen, 200.000 uutta työtöntä, satojs konkursseja, rakennusala seis, asunto-ja autokauppa pysähtynyt, ravintola-ala. Persut ovat jopa puolittaneet oman kannatuksen alla 10% pienpuolueiden joukkoon, siihen harva puolue on pystynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa kun tämä perussuomalainen pelle ei edes sen vertaa ymmärrä, että hänen palkkoihinsa ja kuluihinsa kuluu enemmän veronmaksajien rahaa kuin rominien hamekankaisiin.
Kuinka helvetin tyhmä tämä kaveri edes onkaan?
Siispä kaikkien kansanedustajien palkkioihin ja etuisuuksiin tuntuvat leikkaukset. Vaiko persujen ainoastaan?
Persuthan nosti kansanedustapalkkiota 500€/kk, joka tarkoittaa vuodessa 6000 € palkankorotusta, se unohtui Joakim Vigelius kertoa, kun se romaninaisen hame maksaa 400€ eli 200€
Vai vieläkö lisää Vigelius haluaa liksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen harkinnanvaraisen tuen lakkauttaa, mutta sitten se kyllä lakkaa ihan kaikilta. Turha mennä tulipalon jälkeen ruinaamaan sossusta apua.
Ja sitä paitsi eikö noita leikelty. Mielestä sossusta ei enää mitään harkinnanvaraista tukea oikeastaan saa.
Täydentävää ja ennaltaehkäisevää toimeentulotukea ei tarvitse tietenkään lakkauttaa, mutta valtiovarainministeri voi antaa asetuksen sotealueille koskien tämän tyyppisiä menoja. Hillitsisi ehkä muitakin turhia täydentävän toimeentulotuen menoja. Melko höveliä se on joskus ollut. Ihan hyvä, että täydentävään on mahdollisuus, mutta perusteiden pitäisi olla kunnossa ja tasapuoliset. Ymmärrän esimerkiksi täydentävän toimeentulotuen lapsen harrastukseen, jolla saadaan tämä pysymään pois pahoilta teiltä. On ihan järkevää tukea tietynikäisten poikien urheiluharrastuksia, ettei käy niin että ajaudutaan pahantekoon kaupungille epämääräisten tyyppien kanssa, kun ei ole mitään yhteistä tekemistä ystävien kanssa, kun he käyvät harrastuksessa johon omalla perheellä ei ole varaa.
Jep. Tuetaan poikien harrastuksia, mutta ei tietenkään tyttöjen. Tälläkin hetkellä yhteiskunta pitää pystyssä jäähalleja. Jääkiekkoa tuetaan joka luukulta, mutta tytöt saavat ihan itse ruinata rahansa ratsastustunneille. Kalliita harrastuksia molemmat.
Tämä perussuomalainen märkäkorva tuntuu täysin unohtavan, että hänen oma puolueensa ottaa 60 miljardia uutta velkaa suomalaisten veronmaksajien kontolle, joten jos hän on huolissaan valtiontaloudesta, niin kannattaisi keskittyä aivan johonkin muuhun kuin hyvinvointialueille kuuluviin lillukanvarsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa kun tämä perussuomalainen pelle ei edes sen vertaa ymmärrä, että hänen palkkoihinsa ja kuluihinsa kuluu enemmän veronmaksajien rahaa kuin rominien hamekankaisiin.
Hameiden tukemiseen menee kyllä enemmän kuin Vigeliuksen palkkioon ja kuluihin. Miten tyhmä itse olet, kun noin hulluja väität?
Romaninaisen hame maksaa 400€ kahden vuoden välein eli 200€/vuosi ja ne jotka ovat siihen oikeutettuja.
Vastaavasti Persut korottivat omaa kansanedustapalkkiota viime vuoden lokakuusta alkaen 509€ kuukaudessa eli 6000€/v . HUOM pelkkä palkkion korotus.
Kyllä tyhmiä yrittää kiihottaa tämä pikkuorava. Kun haluaa ett unohdatte kaikki stanan leikkaukset meille kaikille paitsi eliitille. Tuommoinen rasistpska, joka ku*ettaa omaksi hyödykseen. Persut peloissaan, kun vaalit lähestyy ja mitä ovat saaneet aikaan: työttömyyttä, velkaa, valheita, rasismia ja halveksuntaa saksikuvineen ylipapittarelta. Zeesus mitä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hameiden tukemiseen menee kyllä enemmän kuin Vigeliuksen palkkioon ja kuluihin. Miten tyhmä itse olet, kun noin hulluja väität?
Esittänet sitten faktat väitteellesi?
Eiköhän se esitä "faktat" ensin, joka minua ennen väitti, että Vigeliuksen palkkioon ja kuluihin menee enemmän rahaa kuin hametukiin yhteensä.
Minä olen jo aiemmin ketjussa esittänyt melko selvän laskelman, jossa päädyin yli 300 000 euroon vaikka kuinka alakanttiin arvioin hametta tarvitsevien toimeentulotukiasiakkaana olevien romaninaisten määrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen harkinnanvaraisen tuen lakkauttaa, mutta sitten se kyllä lakkaa ihan kaikilta. Turha mennä tulipalon jälkeen ruinaamaan sossusta apua.
Ja sitä paitsi eikö noita leikelty. Mielestä sossusta ei enää mitään harkinnanvaraista tukea oikeastaan saa.
Täydentävää ja ennaltaehkäisevää toimeentulotukea ei tarvitse tietenkään lakkauttaa, mutta valtiovarainministeri voi antaa asetuksen sotealueille koskien tämän tyyppisiä menoja. Hillitsisi ehkä muitakin turhia täydentävän toimeentulotuen menoja. Melko höveliä se on joskus ollut. Ihan hyvä, että täydentävään on mahdollisuus, mutta perusteiden pitäisi olla kunnossa ja tasapuoliset. Ymmärrän esimerkiksi täydentävän toimeentulotuen lapsen harrastukseen, jolla saadaan tämä pysymään pois pahoilta teiltä. On ihan järkevää tukea tietynikäisten poikien urheiluharrastuksia, ettei käy niin että ajaudutaan pahantekoon kaupungille epämääräisten tyyppien kanssa, kun ei ole mitään yhteistä tekemistä ystävien kanssa, kun he käyvät harrastuksessa johon omalla perheellä ei ole varaa.
Jep. Tuetaan poikien harrastuksia, mutta ei tietenkään tyttöjen. Tälläkin hetkellä yhteiskunta pitää pystyssä jäähalleja. Jääkiekkoa tuetaan joka luukulta, mutta tytöt saavat ihan itse ruinata rahansa ratsastustunneille. Kalliita harrastuksia molemmat.
Päivystävä femakkokin ehti paikalle uhriutumaan.
Heikko on keskustelun taso, ei muuta voi sanoa. Aina kun ketju vanhenee, paikalle jää ne surkeimmat homoudesta tai valtionvelasta jankkaajat. Itse aiheesta ei osata keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Tämä perussuomalainen märkäkorva tuntuu täysin unohtavan, että hänen oma puolueensa ottaa 60 miljardia uutta velkaa suomalaisten veronmaksajien kontolle, joten jos hän on huolissaan valtiontaloudesta, niin kannattaisi keskittyä aivan johonkin muuhun kuin hyvinvointialueille kuuluviin lillukanvarsiin.
Velan lisäksi hallitus on laittanut lihoiksi eli myynyt valtion tuottavaa omaisuutta yli 4 miljardin euron edestä.
Myyntilistalla on osakkeita useista yhtiöistä, kuten Postista, VR:stä, Finaviasta ja Gasumista.
Siinä vaan valtion tuottavaa omaisuutta myydään pilkkahintaan yksityiselle. Ja Suomessa ei tietenkään ole korruptiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se esitä "faktat" ensin, joka minua ennen väitti, että Vigeliuksen palkkioon ja kuluihin menee enemmän rahaa kuin hametukiin yhteensä.
Minä olen jo aiemmin ketjussa esittänyt melko selvän laskelman, jossa päädyin yli 300 000 euroon vaikka kuinka alakanttiin arvioin hametta tarvitsevien toimeentulotukiasiakkaana olevien romaninaisten määrän.
Mahtava juttu. Nyt varmaan esittänet faktat, että Suomen talous kaatuu tuohon hyvinvointialueiden maksamaan 300 000 euroon, mutta perussuomalaisten lähes 6 miljoonan puoluetuki on välttämätön kuluerä?
Ymmärrätkö itsekään miten typerää on keskustella valtiontaloudesta ja vedota johonkin 300 000 kuluerään samaan aikaan kun oma puolue ottaa 60 miljardia uutta velkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava juttu. Nyt varmaan esittänet faktat, että Suomen talous kaatuu tuohon hyvinvointialueiden maksamaan 300 000 euroon, mutta perussuomalaisten lähes 6 miljoonan puoluetuki on välttämätön kuluerä?
Ymmärrätkö itsekään miten typerää on keskustella valtiontaloudesta ja vedota johonkin 300 000 kuluerään samaan aikaan kun oma puolue ottaa 60 miljardia uutta velkaa?
Ei minun tarvitse mitään keinotekoisia sinun keksimiäsi vastakkainasetteluja alkaa pohtia. Turhan tuen voi aina poistaa. Tässä ketjussa keskustellaan hamerahasta, joka on turha tuki.
Eihän koskaan voisi tehdä yhtäkään säästöä, jos peruste olisi aina että on isompiakin menoeriä. Kaikella on merkitystä. Tässä tapauksessa ennen kaikkea tuen peruste on epäasiallinen. Summa ei ole olennainen vaan mielisairas käytäntö, jossa tuetaan varastamista veronmaksajien rahoilla.
Ad hominemista on päästy maalinsiirtoon ja savusilliin. Vielä olisi argumentaatiovirheitä toistakymmentä käyttämättä.
Tuollainen koko kangaspakan vievä hame on työllistymisen este. Kätevää!
Vieläkö nämä saa kupattua tuet sekä Suomesta että Ruotsista? Liikkuvaista kansaa kun ovat... ainakin aiemmin harrastivat tätä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen koko kangaspakan vievä hame on työllistymisen este. Kätevää!
Vieläkö nämä saa kupattua tuet sekä Suomesta että Ruotsista? Liikkuvaista kansaa kun ovat... ainakin aiemmin harrastivat tätä.
Eikös EU:ssa saa tukia asumisperustaisesti (ei kansalaisperustaisesti)? Kaipa nuo kulkevat Suomen ja Ruotsin väliä jatkuvasti ja hakevat molemmista maista sossutuet samalta kuukaudelta. Eikä se tietenkään riitä, joten lisäksi pitää keräillä kehitysvammaisia ja muita yksinkertaisia tyyppejä orjiksi vaatekomeroon, jotta voidaan nostaa niiden työkyvyttömyyseläkkeet omaan käyttöön. Mutta ei sekään riitä, vielä pitää tehdä rakkaushuijauksia yksinäisille miehille. Mutta ei sekään riitä, vielä pitää napata kännikaloja kaupungilta kyytiin ja luvata viedä kotiin. Matkalla sitten aletaan kiristää pankkikortin tunnuslukua ja hakata. Mutta ei sekään riitä, siksi kierrellään maaseutua ja tunkeudutaan vanhusten taloihin pyytämään vesilasia ja varastetaan piironginlaatikoista vanhuksen vähäiset säästöt. Mutta ei sekään riitä, siksi diilataan myös huumeita ja peritään keksittyjä velkoja. Mutta ei sekään riitä, siksi pitää saada rahtihameet joilla saa tavaraa kaupasta ilman rahaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romaninaisen hame maksaa 400€ kahden vuoden välein eli 200€/vuosi ja ne jotka ovat siihen oikeutettuja.
Vastaavasti Persut korottivat omaa kansanedustapalkkiota viime vuoden lokakuusta alkaen 509€ kuukaudessa eli 6000€/v . HUOM pelkkä palkkion korotus.
Miksi sitten maksetaan 500€, jos hame maksaa 400€? Kuka vetää satasen välistä?
No mitä ne romanit sanovat? Tässä keskustelussa on jauhettu asiasta, mutta yhtään romania ei liene paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Miksi suostumme tähän? Tämä pistää vihaksi.
Ei tälle tavis voi tehdä mitään kun tälläinen älytön laki on olemassa.
Ei kai tuo rahtihameraha lakiin perustu? Eiköhän tuossa liene kyse hyvinvointialueiden sisäisestä ohjeistuksesta?
Toimeentulotukeen tuo liittyy, ei kai hyvätuloinen romani voi saada ilmaisia hameita ?
Somalit eivät kuitenkaan saa ilmaisia burkhia tai huntuja? Sitten tuossa on epätasa-arvo