Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun muistelen nuoruuttani muistuu mieleen lukuisia tilanteita joissa arvosteltiin ulkonäköäni

Vierailija
20.03.2026 |

Olen kohta 40 täyttävä nainen ja on alkanut ihmetyttää asia kun muistelen omaa nuoruuttani. Olen ihan tavallinen nainen ja nuorena kuulin todella monessa illanvietossa, sosiaalisessa tilanteessa, lenkillä tai baarissa ulkonäköni kommentointia, siis täysin pyytämättä.

En esim. juoksulenkillä pyytänyt sitä, että joku ohi kävelevä jätkä kaljatölkki kädessä kommentoi sitä miten minulla on vatsassa kumpua. Tai jos olin baarissa harrastusseurueessa joku seurueen keski-ikäinen äijä sanoo, että ulkonäköni riittää saamaan yhdeksi illaksi seuraa. 

Tai joku ulkopuolinen sanoo toisessa tilanteessa "yäk" kun kävelen ohi, joku kommentoi että olen ravintolan kaunein nainen (ihan kuin tätäkään kiinnostaisi kuulla) tai ylipäänsä missä tahansa tilanteessa kuka tahansa mies "saa" sanoa mitä mieltä on mistäkin piirteestäni. 

Kaikki miehet eivät tuotakaan tehneet vaan kyseessä on pieni äänekäs ryhmä, mutta jätti huonon maun suuhun kuunnella tuota silloin. Enää ei sanota mitään, mutta on näitä miehiä jotka katsovat avoimesti pahasti jos ulkona liikkuu vähänkin epäsiistin näköisenä. Tekisi mieli muuttaa jonnekin korpeen. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi tuosta sitten sellainen fiksoituminen uokonäköön. Jos en pärjännyt jossain syytin ulkonäköäni ja vasta kun aloin käsitellä tätä asiaa ymmärsin, että tuo rajattomuus oli aiheuttanut mulle pitkällä aikavälillä fiksaation. ap

Vierailija
2/5 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat surkeista perheistä, joissa ei opetettu käyttäytymään.

Harvalla miehellä on varaa arvostella muita.

Vierailija
4/5 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He ovat surkeista perheistä, joissa ei opetettu käyttäytymään.

Harvalla miehellä on varaa arvostella muita.

Mietin tätä asiaa kun luin siitä, että nuoret naiset viihtyvät nykyään omissa kaveriporukoissa. Jos yhtään missään saa kuulla tuollaista arvostelevaa puhetta niin kyllä sen kuuleminen ajaa välttelemään tiettyjä tilanteita. Nuorempana käytin alkoholia niin se auttoi sietämään muiden paskaa käytöstä, mutta kun lopetin en siedä enää yhtään. ap

Vierailija
5/5 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen saa kuulla koko elämänsä ajan pyytämättä arvostelua. Jo ennen kouluikää päivittelivät sukulaiset että kuinka pitkä tosta likasta kasvaa,vanhempana pojilta sai kuulla että mitä lauta jne. Siihen vaan tottui mutta ei karaistunut.Olisipa osannut sanoa takaisin! Raskauskiloja oma äiti päivitteli ja työkaveritkin sopivan tilaisuuden tullen osasivat sivaltaa iän merkkien ilmaantuessa. Nyt eläkkeellä on mukavaa olla itsekseen kotona,kukaan ei tule pyytämättäneuvomaan. Paitsi tietysti terveyskeskuksessa asioidessa mutta se onkin sitten jo toinen juttu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän