Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapset ja lastenlapset ei käy kylässä, niin kannattaa katsoa peiliin

Vierailija
20.03.2026 |

Ihan ystävällinen muistutus niille, jotka harmittelevat harvoin kyläileviä sukulaisia. Kukaan ei jaksa jatkuvaa negatiivisuutta, itsekeskeisiä horinoita tai päsmäröintiä. Kannattaa pohtia voisiko itse muuttaa jotain, jotta vieraat viihtyisivät paremmin.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Sama toisinpäin. Varsinkin omia vanhempia kohtaan monilla tuntuu olevan täysin empatian puute elää ja nähdä asioita vanhempien silmin. Suorastaan raivoten käydään henkisesti päälle yrittäen pakottaa vanhempia ajattelemaan asioita kuten nykyään ajatellaan. 

Empatiakyky puuttuu nimenomaan vanhemmalta sukupolvelta. Äitini on vedonnut kolmekymppisestä lähtien siihen että on niin vanha eikä ymmärrä maailman menoa.

Juu monella tuon ikäisellä on valitettavasti sellainen erikoinen uhrimentaliteetti.

ap

Minkä ikäisillä? Äitini täyttää tänä vuonna 90 ja on omien sanojensa mukaan ollut vanha, tyhmä, kalkkis jne. viimeiset 60 vuotta.

Mun kokemuksen mukaan ns. suurilla ikäluokilla, jotka lienee tällä hetkellä 75+.

ap

Mutta hehän ovat realisteja, nuo kansakoulun käyneet. He tietävät olevansa tyhmiä, enkku ei suju, työt on koulutetuilla erilaisia, eivät osaa enää lapsiaan neuvoa. ( eilen joku kaipaili kun  Äiti ei suostu työprojekteissa auttamaan)

Eikö ole hyvä että ovat nöyriä ja myöntävät heikkoutensa etenkin miniöiden edessä. Lapsenlapsetkin ylioppilaita. 

Just juttelin suuriin ikäluokkiin syntyneen lankomiehen kanssa. Hän on eläkkeelle jäänyt professori ja alansa merkittävimpiä tutkijoita, samoin on samanikäinen vaimonsa.

Kaikki tuntemani suurten ikäluokkien edustajat ovat koulutettuja ihmisiä. Hehän nämä meidän käyttämämme ohjelmistotkin ovat kehittäneet, helvetti.

Sinä sitten tunnet sen 11 % suurista ikäluokista.  Aikamoinen joukkohan sekin on.

Vierailija
42/76 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Sama toisinpäin. Varsinkin omia vanhempia kohtaan monilla tuntuu olevan täysin empatian puute elää ja nähdä asioita vanhempien silmin. Suorastaan raivoten käydään henkisesti päälle yrittäen pakottaa vanhempia ajattelemaan asioita kuten nykyään ajatellaan. 

Empatiakyky puuttuu nimenomaan vanhemmalta sukupolvelta. Äitini on vedonnut kolmekymppisestä lähtien siihen että on niin vanha eikä ymmärrä maailman menoa.

Jos sinun äitisi on tommonen niin älä saatana yleistä moukka !!!!😝😝😝😝

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu monella tuon ikäisellä on valitettavasti sellainen erikoinen uhrimentaliteetti.

ap

Minkä ikäisillä? Äitini täyttää tänä vuonna 90 ja on omien sanojensa mukaan ollut vanha, tyhmä, kalkkis jne. viimeiset 60 vuotta.

Mun kokemuksen mukaan ns. suurilla ikäluokilla, jotka lienee tällä hetkellä 75+.

ap

Onneksi et minusta puhunut, olen 70v.

Minulla lapset tekevät niitä huolto käyntejä ja lapsenlapset käyvät kysymässä

onko jäätelöä tms. Hekin tekevät pieniä hommia,koska niistä maksan.

Riippuu kunnosta ja terveydentilasta. Minun äitini matkusteli vielä 70-vuotiaana ympäri maailmaa. Ei tosiaankaan ollut tarpeen tehdä huoltokäyntejä. Nyt vasta tarvitsee apua, kun on 85.

Niin ja usein lehdissä kuulutellaan alle 70-vuotiaden dementikkojen katoamisesta omille kävelyilleen.  Löytyvät hengissä tai kuolleina.

Vierailija
44/76 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kiittää itseään siitä, etteivät lapset ja lapsenlapset ole jatkuvasti passautettavana ja vaatimassa huomiota. Napanuora kannattaa katkaista ajoissa. 

Asialliset välit ja vierailut muutamia kertoja vuodessa riittää. 

Vierailija
45/76 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat liian usein hemmoteltuja, itsekkäitä hyeenoita, jotka odottaa AINA jotain palvelusta tai rahaa vanhemmilta. Muuten ei pahemmin kiinnosta iäkäs vanhempi avun tarjoamisesta puhumattakaan.

Taasss vanhanpiian  paska haukkumisketju... haukkuu lapset ja äidit joka saatan ketjussa 👹👹👹🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Juuri näin. Jos hänen äitinsä ontommonen ,niin miksi yleistää.  Tyhmä on.

Vierailija
46/76 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä hinku niillä on kuitenkin mummolaan tulla, kun on perunkirjoitus tai perinnönjako meneillään. 

Rahat kyllä näiltä kelpaavat, oli miten paljon "negatiivisuutta, itsekeskeisiä horinoita tai päsmäröitiä." tahansa. 

vai oletkko ap. eri mieltä ?

Työssäni olen sen huomannut, ettei ehdi kroppa kylmetä, kun jo vanhuksen rahavaroja ollaan laskemassa. 

Siksi päätin myydä kaikki ylimääräisen pois ennen kuolemaani ja jättää vain asunnon, en rahaa. 

Vierailija
47/76 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa kuinka nämä aloituksessa kuvailemani kaltaiset seniorit kommentoivat tässä ketjussa ärhäkkään sävyyn ymmärtämättä itse olevansa juuri sellaisia.

ap

Harva hankala ihminen ymmärtää olevansa hankala.

Olemme asuneet vuosia erään hyvin hankalan eläkeläispariskunnan naapurina. Tajusimme heidän luonteensa aika pian ja vuosia annoimme heidän päättää aika lailla kaikista taloyhtiön asioista. Näin meille kertoi, eräs toinen naapurimme. Rauha säilyi, kunnes yhdessä asiassa emme antaneet heidän sanella. Nyt he ovat pitäneet avointa sotaa yllä jo kolmatta vuotta. 

Ei liene yllätys, että näiden vuosien aikana en ole pahemmin nähnyt heidän aikuisten lapsiensa tai heidän lastenlapsiensa vierailevan...

Vierailija
48/76 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ne empatiakykyiset, herttaiset ja mukavat seniorit haukkuvat muita keskustelijoita mm. sanoilla moukka ja tyhmä. Niinpä.

ap

Vierailija
49/76 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kiittää itseään siitä, etteivät lapset ja lapsenlapset ole jatkuvasti passautettavana ja vaatimassa huomiota. Napanuora kannattaa katkaista ajoissa. 

Asialliset välit ja vierailut muutamia kertoja vuodessa riittää. 

Katkaskon jokainen napanuoransa milloin päättävät , ja tehkööt kuin lystäävät. Jokaisella on suuta sanoa ja omat tavat Aamen.

Vierailija
50/76 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloimme kelpaamaan appivanhemmille vasta kun miehen sisko, jota oli hemmoteltu ja autettu kaikin tavoin, laittoi välit poikki kun ei halunnut puolestaan osallistua vanhenevien vanhempiensa auttamiseen. Harmi vaan, että esimerkiksi meidän lapsemme eivät olleet muodostaneet  oikein minkäänlaista suhdetta heihin, koska kiinnostus oli pääasiassa siskon lapsia kohtaan. Syntymäpäiville kutsuttiin ja tulivat, ellei sattunut tulemaan jotain kivempaa samalle päivälle. Nyt meitä soitetaan apuun ja hätiin ihan pävittäin, kun yht äkkiä eivät osaa puhelimella varata edes lääkärinaikaa itselleen. 

Kyllä minua vieläkin satuttaa, kun minulle vain ilkuttiin päin naamaa, kun olin romahduspisteessä koliikkisen vauvan kanssa. Kertaakaan ei kumpikaan appivanhempi tullut sen vertaa, että olisivat vaikka käyneet vaunujävelyllä vauvan kanssa, että olisin saanut olla hetken rauhassa. Eivät auttaneet, vaikka olimme infuenssassa ja tarvitsimme lääkkeitä apteekista. Paljoa apua ei pyydetty, mutta ei heitä kiinnostanut.

Vierailija
51/76 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ne empatiakykyiset, herttaiset ja mukavat seniorit haukkuvat muita keskustelijoita mm. sanoilla moukka ja tyhmä. Niinpä.

ap

Veetäkös änkyttää paskkaa... opettele sinä olemaan äitisikanssa tai et.  Ei kiinosta vittuakaan. 🤮🤮🤮🤮

Vierailija
52/76 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Veetäkös änkyttää paskkaa... opettele sinä olemaan äitisikanssa tai et.  Ei kiinosta vittuakaan. 🤮🤮🤮🤮

Vaikutat kyllä tosi ihanalta ihmiseltä <3

Vierailija
53/76 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Sinähän tällä yksinäsi meuhkaat kun parempikin tietäjä. Hyi 😝

Vierailija
54/76 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa kuinka nämä aloituksessa kuvailemani kaltaiset seniorit kommentoivat tässä ketjussa ärhäkkään sävyyn ymmärtämättä itse olevansa juuri sellaisia.

ap

Älä ap vääristele asioita. Näillä ärhäköillä on sellaiset lapset, joita ei kylään kaivata. Heillä se käytös on huonoa ikäihmistä kohtaan. Nuoret eivät halua ymmärtää mitä se vanhuus on ja miten se muuttaa ihmistä. Mutta perässä tulette. Samanlaisia pulputtajia olette, kun vanhaksi tulette. 

Vierailija
55/76 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Taidat itsekin olla aika ärhäkkää tyyppiä. Eihän se omena kauaksi puusta putoa. Jokainen on vaan omasta mielestään se hyvä ihminen.

Aika paljon kertoo ihmisen "hyvyydestä" kyllä se, että haluaako heidän lapsensa aikuistuttuaan olla heihin tiiviisti yhteydessä. 

Yhdessä haastattelussa yksi vanhempi mies totesi, että oman onnistumisensa vanhempana voi mitata sillä, että tuleeko aikuiset lapset luonasi käymään.

Vierailija
56/76 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olemme asuneet vuosia erään hyvin hankalan eläkeläispariskunnan naapurina. Tajusimme heidän luonteensa aika pian ja vuosia annoimme heidän päättää aika lailla kaikista taloyhtiön asioista. Näin meille kertoi, eräs toinen naapurimme. Rauha säilyi, kunnes yhdessä asiassa emme antaneet heidän sanella. Nyt he ovat pitäneet avointa sotaa yllä jo kolmatta vuotta. 

Ei liene yllätys, että näiden vuosien aikana en ole pahemmin nähnyt heidän aikuisten lapsiensa tai heidän lastenlapsiensa vierailevan...

Tämä on niin surullista. Olen itsekin törmännyt elämässäni kuvailemasi kaltaisiin senioreihin. 

ap

Vierailija
57/76 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään käydä niillä. En viitsi passata penskoja.

Vierailija
58/76 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat liian usein hemmoteltuja, itsekkäitä hyeenoita, jotka odottaa AINA jotain palvelusta tai rahaa vanhemmilta. Muuten ei pahemmin kiinnosta iäkäs vanhempi avun tarjoamisesta puhumattakaan.

Kuka ne on sellaisiksi kasvattanut ja hemmotellut?

Vierailija
59/76 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Asuitteko paritalossa? As osakeyhtiöissä päättää yhtiökokous, ei yksi perhe.  Siinäkin yksi syy miksi tykkään asua isossa taloyhtiössä.

Vierailija
60/76 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi