Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lapset ja lastenlapset ei käy kylässä, niin kannattaa katsoa peiliin

Vierailija
20.03.2026 |

Ihan ystävällinen muistutus niille, jotka harmittelevat harvoin kyläileviä sukulaisia. Kukaan ei jaksa jatkuvaa negatiivisuutta, itsekeskeisiä horinoita tai päsmäröintiä. Kannattaa pohtia voisiko itse muuttaa jotain, jotta vieraat viihtyisivät paremmin.

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle. Tuo on tyypillistä, jomman kumman vanhemmat on jotenkin "hävettäviä. "  sensijaan että apn kaltaiset katsoisivat peliin ja sanoisivat ääneen etteivät halua nähdä heitä he päätyvät syyttelemään, jos olisitte toisenlaisia, mieleni mukaisia, fiksumpia, rikkaampia, antaisitte lapsille hyviä lahjoja  ehkä voitais joskus käydä.

Eli vaaditaan isovanhempia muuttumaan muuksi kuin mitä he ovat.

Vierailija
122/126 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat liian usein hemmoteltuja, itsekkäitä hyeenoita, jotka odottaa AINA jotain palvelusta tai rahaa vanhemmilta. Muuten ei pahemmin kiinnosta iäkäs vanhempi avun tarjoamisesta puhumattakaan.

En usko. Omat lapseni ansaitsevat kolme kertaa minun ja mieheni yhteen lasketun eläkkeen verran ja eivöt tarvitse mitään taloudellista apua. Lapsenlapset käyvät usein ja ovat lähes koko kesän mökillä meidän ja vanhempiensa kanssa.

Harrastusteni puitteissa tunnen paljon vnhempaa väkeä ja kellään ei ole huonoja välejä lastensa kanssa.

Kaikki tukevat ja auttavat tarvittaessa.

Täällä on muutama tyyppi,  jotka haluavat lietsoa vihaa ihmisten välille. 😈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mun aloituksen ydinpointti oli se, että nykyään ihmiset on tietoisempia siitä, miten muiden ihmisten seura vaikuttaa heidän omaan terveyteen ja jaksamiseen. Ja jos joku ihmissuhde on kohtuuttoman raskas ja mahdollisesti yksipuolinen, niin sitten se kanssakäyminen minimoidaan.

Itse olen kokenut sen, että olen itse yrittänyt ns. kaikkeni, mutta toinen osapuoli (äitini) ei ole valmis muuttamaan itsessään ja omassa käytöksessään mitään. Esimerkkinä se, että ei kuuntele lainkaan mitä minä sanon, vaan puhuu päälle ja vaihtaa aihetta jne. Ja sitten ihmettelee kun en käy kylässä.

ap

Tottakai sinä olet tärkeempi ja sun asiat kuin äitisi jolla ehkä puhumisen tarve jos harvoin näkee jälkeläisiään.

Olethan sinä keski-ikäinen terapiat äitisi takia käynyt

Vierailija
124/126 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelussa hyvin paljastju tuo luonteen periminen. Ränkällä lapsella on samanlainen äiti.

Vierailija
125/126 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan äiti voi ehkä olla hyvin tyytyväinen jos tytär ei ainakaan yökylään tule pitkäksi aikaa.

Ja miniän , joka ei kestä kattolampun polttimon vaihtoa, ennemmin pimeässä, kannattaa tosiaan myös pysyä pois anoppilasta.

Anopin jonkun ystävän aikuinen lapsi tai huoltomies maksusta käy kattovalaisimen polttimon vaihtamassa.

Kaupungin fb-ryhmässä näyttää nyt olevsn nuoroa, käyn pikkujuttuja tekemässä pikkumaksusta. Ennemmin kannattaa tämmönen reipas nuori pyytää kuin kitisevän miniän miestä.

Vierailija
126/126 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kun pääsee sitten vanhainkodissa vittuilemaan tällaisille tapauksille oikein koko rahalla, kun ei sitä jälkikasvua näykään kuin jouluisin parin tunnin ajan 😁

Lapsettomana kun on tottunut tulemaan toimeen omillaan, niin ei tunnu missään silloinkaan.