Ihmisten aliarvioimisesta
Hei, toivon asiallista keskustelua ihmisten aliarvioimisesta.
Millaisia esimerkkejä teillä on tullut vastaan ja miten olette reagoineet asiaan?
Itse olen kohdannut aliarvioimista läpi elämäni monenlaisissa tilanteissa. Olen siis itse ollut sekä aliarvioinnin kohteena, kuin myös ollut läsnä tilanteissa jossa jotain muuta on aliarvioitu.
Useimmat tilanteet on tapahtuneet opiskelu-, tai työelämässä ja jään niissä usein sanattomaksi. Haluaisin löytää keinoja toimia näissä tilanteissa.
Kärjistetty esimerkki tilanteessa jossa jotain henkilöä aliarvioidaan; asiantuntijaryhmä kokoontuu uuden projektin tiimoilta ja palaverissa jaetaan tehtäviä- yhdelle asiantuntijalle ei anneta mitään ns järkevää tekemistä ja joku ehdottaa kuinka tämä voisi vaikka hoitaa tarjoilujen tilaamisen (kyseessä kokenut asiantuntija, joka vaan sattuu olemaan hiljaisempi kuin monet muut).
Kommentit (23)
Näin miehenä on pakko sanoa, että joskus kyllä naisia ja heidän osaamistaan suotta aliarvioidaan. Tietyt henkilöt siis aliarvioivat, suurin osa ei. Työelämässä onneksi ollaan kaikki samassa kusessa yleensä, niin siinä ei oikein voi lähteä ketään aliarvioimaan, kun jokaisen työpanosta tarvitaan ja arvostetaan. (Mutta sitten on näitä tämänkin keskustelun esimerkkejä)
No päiväkodeissa todella on kuppikuntia xD siellä merkitsee monessa paikkaa ihan muut seikat kun asiantuntijuus tai lapsista välittäminen! Itse lähden tämmösistä paikoisrta hyvin nopeaan!
Myös kateutta ja kylmyyttä esiintyy.
Kyllä. Olen huomannut, että naisilla, joilla on hyvä isäsuhde, on parempi itsetunto ja enemmän pokkaa pitää puoliaan. Se on kai todennettu jossain tutkimuksessakin.