Komean ja varakkaan keski-ikäisen miehen mietteitä siitä, miksei saa Suomessa omantasoista naisseuraa - rehellinen purkaus 48-vuotiaalta
Olen 48-vuotias, eronnut (lapset jo aikuisia), 186 cm pitkä, hyväkuntoinen (sali + lenkkeily 5 kertaa viikossa), komea mies - sanovat niin sekä naiset että miehet. Yritykseni tuottaa yli 300 000 € vuodessa verojen jälkeen, omistan asunnon Helsingin keskustassa, mökkitontin Saimaalla ja uuden Audin. En ole mikään öykkäri, osaan käyttäytyä, avata oven, maksaa laskun ja keskustella kaikesta maailman tilasta filosofiaan. Silti täällä Suomessa en saa omantasoista naisseuraa. Ei edes läheltä. Ja kyllä, olen yrittänyt. Tinder, Suomi24, Facebook-ryhmät, kavereiden vinkkaamat sinkkutapahtumat, jopa speed dating. Tuloksena nolla pyöreät nolla tasokasta naista. Haluan nyt purkaa tämän rehellisesti, koska jossain vaiheessa pitää kysyä: onko vika minussa vai teissä suomalaisissa naisissa?
Aloitetaan ulkonäöstä, koska se on se ensimmäinen asia mihin törmään. Käyn treffeillä 4552-vuotiaiden naisten kanssa (en halua 20-vuotiasta, haluan aikuista). Melkein joka kerta sama juttu: nainen on 1525 kg ylipainoinen, hiukset harmaantuneet ja jättämättä värjättyä, meikki puuttuu tai on tehty 2000-luvun alun tyylillä, ja asu on se sama musta stretch-farkku + löysä paita joka peittää kaiken. Sitten treffeillä valitetaan, että "miehet ovat pinnallisia". No hei, minä treenaan, pidän itsestäni huolta ja pukeudun siististi miksi te ette? Tiedän, että elämä on rankkaa, työ, lapset, hormonit mutta kun itse laitan 15 000 € vuodessa ulkonäköön (sali, parturi, vaatteet, hammaslääkäri, ennaltaehkäisevä terveydenhoito), niin odotan että vastapuoli tekee edes puolet siitä. Ulkonäkö on kunnioituksen osoitus itselle ja toiselle. Miksi se on Suomessa naisilla "pinnallista" mutta miehillä vaatimus?
Sitten se persoonallisuus ja arvot. Suomalainen keski-ikäinen nainen on usein katkera, itsenäinen ja vaativa. "En tarvitse miestä" -asenne on ok, mutta samalla vaaditaan että mies on taloudellisesti vakaa, 180+ cm, hyväkuntoinen, huumorintajuinen, emotionaalisesti saatavilla, jakaa kotityöt 50/50 ja vielä romanttinen kuin elokuvassa. Ja seksissäkin pitää olla "yhteys" - eli kuukausien chattausta ennen kuin uskalletaan koskea. Minä olen valmis antamaan kaiken sen. Mutta kun minä kerron että haluan feminiinisen naisen joka arvostaa maskuliinisuutta, hymyilee ja välillä antaa johtaa, niin vastaus on "oletko sä joku patriarkka vai?". Feminismillä on Suomessa mennyt överiksi. Te haluatte tasa-arvon palkassa mutta ette tasa-arvoa treffeillä. Haluatte että mies on "korkea-arvoinen" mutta ette halua käyttäytyä kuin nainen joka ansaitsee sellaisen.
Ja sitten se ikuisuusongelma: exät ja lapset. Jokaisella 45+ naisella tuntuu olevan traumaattinen ero takana, ja lapset (joille usein 20+ vuotta) ovat edelleen "tärkeimmät". Ok, ymmärrän. Mutta kun ensimmäisillä treffeillä puhutaan kolme tuntia exästä ja siitä miten "kaikki miehet pettää", niin kiitos ei. Minullakin on exä, mutta en vie sitä treffeille. Ja kun lopulta päästään siihen pisteeseen että jutellaan tulevaisuudesta, niin tulee vaatimus: "En muuta sun luokse, en luovu omasta asunnostani, enkä halua että tuet mun lapsia". Eli halutaan kaikki edut ilman että annetaan mitään tilaa. Minä haluan kumppanin, ei vuokralaista joka maksaa oman osuutensa ja pitää seinät välissä.
Vertailun vuoksi: olen matkustellut paljon (Thaimaa, Kolumbia, Ukraina, Espanja). Siellä samanikäiset naiset ovat erilaisia. He pitävät huolta itsestään, hymyilevät, arvostavat että mies on mies, ja ovat kiitollisia hyvästä elämästä. Ei valiteta jatkuvasti "rakenteellisesta misogyniasta". Kyllä, he ovat usein köyhempiä mutta juuri siksi he arvostavat sitä mitä minä voin tarjota. Suomessa taas nainen jolla on oma 2500 €/kk palkka kokee olevansa "tasavertainen" ja siksi ei tarvitse antaa mitään ekstraa. Se on se ongelma.
Kommentit (967)
Vierailija kirjoitti:
Heti töykkäs tuo mammonalla leveily. En arvosta jättimäisiä vuosituloja tai Audeja, vastenmieliset elämänarvot.
Mut oikeasti väität, et viiskymppinen espanjatar on nuorekas? Tämä viimeistään paljasti provon, suurin osa Espanjan kanssasisarista on harmaita ja ylipainoisia.
nuorekas ja hoikka rouva 54v
Jollei 300 000€ pääse muualle kuin Ukrainaan, Espanjaan, Thaimaahan ja muihin wt-paikkoihin, niin epäilen koko tarinaa SUUREKSI KUPLAKSI.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä se, että keski-ikäinen mies näkee oman arvonsa omaisuuden ja ulkoisten seikkojen kautta karsii ne tasokkaat naiset pois jo ennen kuin treffeille asti päästään. Tasokkaat naiset tuossa mainitussa ikähaarukassa odottavat, että miehelle olisi kertynyt enemmän henkistä pääomaa, eikä mies tarkastele itseään ja arvoaan sen kautta, että alla on Audi.
Aina, siis ihan aina, kun mies esittelee omaisuuttaan tai Audiaan, se on luotaan työntävää. Kiipijä asialla, joka ansaitsee toisen samanmoisen.
Luin aloituksen enkä koe aloittajaa miltään osin kiinnostavaksi vaikka kaikki, mitä hän sanoi, olisi tottakin. Yritteliäitä pinnalta komeita miehiä on vaikka kuinka paljon, mutta sisäinen maailma on kuitenkin monella ontto, ja se välittyy aloituksestakin. En osaa pitää miehekkäänä sellaista miestä, joka osaa sijoittaa tietyn meikkaustavan jollekin vuosikymmenelle tai edes kiinnittää meikkiin huomiota. Vietän aikaani mieluummin vaikka seksistisen raksaäijän kanssa, ja olen viettänytkin.
Eli ehkä enemmän rentoutta ja vähemmän yrittämistä ja vaatimuksia niin se oma voi löytyäkin.
ööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä se, että keski-ikäinen mies näkee oman arvonsa omaisuuden ja ulkoisten seikkojen kautta karsii ne tasokkaat naiset pois jo ennen kuin treffeille asti päästään. Tasokkaat naiset tuossa mainitussa ikähaarukassa odottavat, että miehelle olisi kertynyt enemmän henkistä pääomaa, eikä mies tarkastele itseään ja arvoaan sen kautta, että alla on Audi.
Aina, siis ihan aina, kun mies esittelee omaisuuttaan tai Audiaan, se on luotaan työntävää. Kiipijä asialla, joka ansaitsee toisen samanmoisen.
Mutta eihän Audi edes ole mikään erityinen auto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on harmaat hiukset ja ylipainoa kymmenen kiloa. Yksi hammas puuttuu, näkyvältä paikalta. Tykkään tiukoista farkuista ja löysistä paidoista. Meikkaan varmasti aloittajan mielestä juntisti ja huonosti. Miesystäväni on normaalipainoinen, liikkuu, kaikki hampaat suussa, duunari. Ei mökkiä tai autoa. Pyöräilee töihin kesät, talvet. Oma asunto sentään löytyy toisin kuin minulta. En muuta miehen kanssa saman katon alle A) koska en halua passata enää ketään B) koska olisin siinä tilanteessa taloudellisesti riippuvainen miehestä, ei kiitos.
Mies on eri sarjassa minuun verrattuna, mutta tilannetta tasapainottaa se, että olen huomattavasti nuorempi.
Niin se on, että kukin saa sopivan ja taso on sitten mikä on. Jos alkaa tuntua, että itse on tasokkaampi, niin sitten hakemaan uutta, mutta se tie on aika nopeasti käyty loppuun, sillä jos elämässä suurta roolia näyttelee tyytymättömyys, niin se on loputonta ja kuitenkin vain itseään voi muuttaa.
Ja jälleen kerran joku nainen alentui kirjoittamaan naisvihatrollille pitkän ja asiallisen vastauksen :D
Tässä ketjussa sinä olet suurin naisvihatrolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku "mies" jaksaa kirjoittaa näin pitkän bullshitpostauksen? Ei saatana.
No kun ei sitä ole kirjoittanut mies, vaan nainen joka halusi alleviivata näille naisvihaajia ruokkiville naisille heidän typeryyttään. Paljasti itsensä aamulla ja sen jälkeen täällä on ollut näiden alistujanaisten damage controllit tulilla :D
Olen tyytyväinen, että aamulla katsoin tämän ketjun viimeistä sivua, koska normaalisti en näitä lue. Sen jälkeen tämä on ollut täyttä komiikkaa, kun naiset täällä ihan oikeasti jopa jollain yhteiskunnallisella vaikuttamisella perustelevat sitä, miksi antavat tilaa ja arvoa naisvihakirjoituksille. Toki myös ihan älyttömän surullista, että edelleen tähän ketjuun eksyy naisia, jotka tuntevat tarvetta puolustautua aloitukseen ja kirjoittaa pitkiä vakuutteluja siitä millaisia ovat ja miksi eivät kaipaa hyväksyntää "aloittajan" kaltaisilta miehiltä. Jos näin olisi oikeasti, ei aloitus olisi triggeröinyt heitä kirjoittamaan noita vuodatuksia.
Surullista on se, rttä sinä jaksat kirjoittaa tästä jokaisen kommentin jälkeen. Eikö oikeasti elämässäsi ole muuta, kuin naisten haukkuminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän Audi edes ole mikään erityinen auto?
Jep, ihan perus-Penan auto, niinkuin Bemari. Joku rahamies ajaa Maybachilla tai Bentleyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää kysymys onko trolli onnistunut vai epäonnistunut jos triggeröi hevonpaskallaan asiallisia vastauksia?
Tässä ketjussa on nyt kaksi henkilöä, ketkä väittävät olevansa aloittaja. Kumpikin on tehnyt selväksi, että heidän aloituksensa tarkoitus on ollut triggeröidä ja ärsyttää ihmisiä. Oli kumpi tahansa oikea aloittaja, kumpikin heistä on joka tapauksessa onnistuneita ja sen heille ovat mahdollistaneet nämä tosissaan vastailijat. Jos ketjuun olisi trollattu vain pari sivua porvoota ja vastaavaa ja sen jälkeen unohdettu, yritys olisi epäonnistunut riippumatta siitä kuka on oikea aloittaja.
"Kumpikin on tehnyt selväksi, että heidän aloituksensa tarkoitus on ollut triggeröidä ja ärsyttää ihmisiä."
Tämä siis tarkoittaa sitä, että he ovat personaallisuushäiriöisiä. Joko sosiopaatteja, psykopaatteja tai narsisteja.
Nyt ap se kusisen munan koko esille!🍆 Unohdit aloituksesta kokonaan tärkeimmän.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutan 15-20 kg pois. Lihoin, kun oli läheisten kuolemia, surua ja etäopiskelua ja harkkoja. Värjään hiuksiani. En juo enkä polta. Toivon, että löydän miehen, joka ei juo ja ole köyhä. En jaksa kituuttaa.
Myöhäistä, olet lihava
Ap hyvä, sinulle sopivia naisia ei Suomessa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun ei sitä ole kirjoittanut mies, vaan nainen joka halusi alleviivata näille naisvihaajia ruokkiville naisille heidän typeryyttään. Paljasti itsensä aamulla ja sen jälkeen täällä on ollut näiden alistujanaisten damage controllit tulilla :D
Olen tyytyväinen, että aamulla katsoin tämän ketjun viimeistä sivua, koska normaalisti en näitä lue. Sen jälkeen tämä on ollut täyttä komiikkaa, kun naiset täällä ihan oikeasti jopa jollain yhteiskunnallisella vaikuttamisella perustelevat sitä, miksi antavat tilaa ja arvoa naisvihakirjoituksille. Toki myös ihan älyttömän surullista, että edelleen tähän ketjuun eksyy naisia, jotka tuntevat tarvetta puolustautua aloitukseen ja kirjoittaa pitkiä vakuutteluja siitä millaisia ovat ja miksi eivät kaipaa hyväksyntää "aloittajan" kaltaisilta miehiltä. Jos näin olisi oikeasti, ei aloitus olisi triggeröinyt heitä kirjoittamaan noita vuodatuksia.
Eiköhän nuo ole miespuolisia trollaajia, jotka täällä kommentoi naisina esiintyen. Viime päivinä on ollut aika aktiivista tämä palstan spämmäys. Onkohan itänaapurin iigoreilla joku kampanja meneillään?
"Eiköhän nuo ole miespuolisia trollaajia, jotka täällä kommentoi naisina esiintyen. Viime päivinä on ollut aika aktiivista tämä palstan spämmäys. Onkohan itänaapurin iigoreilla joku kampanja meneillään?"
Botit on myös nykyään aika kehittyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nuo ole miespuolisia trollaajia, jotka täällä kommentoi naisina esiintyen. Viime päivinä on ollut aika aktiivista tämä palstan spämmäys. Onkohan itänaapurin iigoreilla joku kampanja meneillään?
Okei, eli nyt damage control on edennyt niin pitkälle, että omat nolot vastaukset ja triggeröityminen yritetään vakuuttaa miesten ja vanhojen kunnon iigoreiden kirjoituksiksi :D
"Okei, eli nyt damage control on edennyt niin pitkälle, että omat nolot vastaukset ja triggeröityminen yritetään vakuuttaa miesten ja vanhojen kunnon iigoreiden kirjoituksiksi :D"
Se on uskottavin selitys. Sinunkin osalta.
Parhaat on vaan varattuja. Get over it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, että miehet ja iigorit ovat näitä ketjuja ja naisvihaa täällä pitäneet keskenään hengissä viimeiset vajaat 10 vuotta. Ehei, kyllä se on ihan täysin noilta naisvihatrolleilta hyväksyntää hakevat, tosissaan heille vastailevat naiset. Eivät trollit kauaa jaksa toisiaan trollata.
"Jaa, että miehet ja iigorit ovat näitä ketjuja ja naisvihaa täällä pitäneet keskenään hengissä viimeiset vajaat 10 vuotta. Ehei, kyllä se on ihan täysin noilta naisvihatrolleilta hyväksyntää hakevat, tosissaan heille vastailevat naiset. Eivät trollit kauaa jaksa toisiaan trollata."
No jaksathan sinäkin!
Vastaanpa näihin aloittajan kysymyksiin rehellisesti.
"- Miksi te ette pidä itsestänne huolta samalla tavalla kuin vaaditte miehiltä?"
En vaadi miehiltä mitään, koska en halua olla kenenkään miehen kanssa.
"- Onko feminismi vienyt teiltä halun olla feminiininen?"
Ei ole vienyt. Minulla on halu olla feminiininen, mutta ei varaa siihen. Olen työtön ja köyhä.
"- Miksi "komea ja varakas" mies on Suomessa sudenkuoppa eikä unelma?"
Kysymys sisältää virheellisen oletuksen. Mielestäni komea ja varakas mies ei ole Suomessa sudenkuoppa. Tosin en itse sellainen ole joten käsitykseni voi olla ulkokohtainen.
"- Ja ennen kuin syytätte "myrkyllistä maskuliinisuutta" kertokaa miksi ulkomailla tällaiset miehet saavat seuraa helposti?"
Ehkä suomalaisen miehen pölhöys ei käy englanniksi kommunikoidessa niin selvästi heti ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 47-vuotias suomalainen nainen, eronnut, lapset jo aikuisia, ja olen seurannut tätä ketjua nyt melkein alusta asti. Aluksi suutuin AP:lle oikein kunnolla. Se kuulosti niin ylimieliseltä ja yksipuoliselta. Miten joku mies voi yleistää kaikki suomalaiset naiset näin raskaasti? Mutta mitä pidemmälle luin ja mitä enemmän kommentteja näin, sitä enemmän aloin pohtia entä jos ytimessä onkin jotain, mitä me emme halua nähdä?
Olen itse aina pitänyt itsestäni huolta. Liikun, syön hyvin, värjään hiukset säännöllisesti (ei siksi että "pitäisi", vaan koska se tuo minulle iloa) ja pukeudun mielelläni sellaiseen, jossa tunnen oloni naiselliseksi. Silti ympärilläni on niin paljon ystäviä ja tuttuja, jotka ovat ikään kuin "antaneet periksi" 45 ikävuoden jälkeen. Ei siksi että elämä olisi rankkaa, sehän on meille kaikille, vaan koska on tullut sellainen asenne, että "minä olen jo valmis sellaisena kuin olen, mies saa ottaa tai jättää". Ja se on ihan ok, jos se riittää itselle. Mutta kun katson, miten moni laadukas, hoitautuva ja taloudellisesti vakaa mies ikäluokassamme hiljalleen katoaa kuvasta alkaa mietityttää, olemmeko me itse osaltaan luomassa tätä tilannetta.
Feminismi toi meille vapautta ja itsenäisyyttä, ja siitä olen kiitollinen. Mutta jossain vaiheessa se on Suomessa kääntynyt sellaiseksi, että feminiinisyys on melkein kielletty sana. Jos nainen hymyilee, arvostaa miehen johtajuutta tai laittaa meikkiä treffeille, häntä katsotaan vinoon: "etkö sä ole tarpeeksi vahva?". Samaan aikaan vaaditaan mieheltä täydellisyyttä: pituutta, kuntoa, taloutta, tunneälyä ja vielä 50/50 kotitöitä, mutta itse ei haluta antaa sitä pientä ekstraa, jota suhde kuitenkin tarvitsee. Se ei ole tasa-arvoa. Se on tasapainon katoamista. Ja kun exän trauma tai aikuisten lasten tarpeet tulevat ensimmäisillä treffeillä pöydälle kolmeksi tunniksi, mies väsyy. En syytä ketään yksin, mutta me naiset emme aina tajua, miten se näyttää ulkopuolisen silmin.
Olen matkustellut paljon, ja ulkomailla olen nähnyt toisenlaista dynamiikkaa. Siellä samanikäiset naiset eivät koe olevansa "heikompia" jos pitävät itsestään huolta tai antavat miehelle tilaa olla mies. He ovat kiitollisia hyvästä elämästä ilman että se tuntuu alistumiselta. Täällä taas 2500 €/kk palkka tuntuu monelle riittävän perusteluksi sille, että "en tarvitse miestä mihinkään". Ja se on totta: ei tarvitse. Mutta jos haluaa kumppanin, ehkä jotain pitäisi kuitenkin antaa tilaa.
En sano että AP on täysin oikeassa kaikessa. Hän menee varmasti liian pitkälle joissain kohdissa ja yleistää liikaa. Mutta kun luen näitä kommentteja, joissa naiset huutavat "trolli!" tai "mene ulkomaille!" ilman että edes pohtivat omaa osuuttaan, alan ymmärtää miksi niin moni laadukas mies lopulta tekee juuri niin. Ehkä meidän pitäisi hetkeksi katsoa peiliin sen sijaan että syytämme patriarkaattia tai "myrkyllistä maskuliinisuutta".
Mitä mieltä te muut naiset olette? Onko meissä suomalaisissa keski-ikäisissä naisissa jotain, mikä on hiljalleen ajanut hyviä miehiä pois? Vai onko vika todella pelkästään miehissä?
Vou, juuri kun ajattelin, että tuota edellistä enempää ei kukaan nainen voi olla niin typerä, että kirjoittaa pitkän ja harkitun viestin puhtaasti ärsytysmielessä tehtyyn naisvihatrollaukseen, uusi ilmoittautui heti.
Minulla menee usko naisiin näiden vastausten myötä. Säälittävää.
Mistä tiedät että kirjoittaja on nainen? Olisko ap?
Täällä tää tyyppi, joka haukkuu naisia siitä, että kirjoittavat juttujaan ketjuun, kirjoittaa itse juttujaan ketjuun, ja sit haukkuu naisia yleisesti trollin ruokkimisesta. Jollakin puuttuu elämä.
Tais ärsyttää se, et oli niin huono provo, jäi heti kiinni. Nyt yrittää kääntää sitä joksku "naiset tyhmät vastaavat".