Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä miehille on tapahtunut? Ennen lähestyivät naisia, olivat itsevarmoja ja rohkeita

Vierailija
19.03.2026 |

Nykyään tuntuu että monet miehet kävelevät kuin munankuorilla naisten seurassa. Ikään kuin pelkäisivät pientäkin virheliikettä. 

Kommentit (546)

Vierailija
381/546 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä naisia on paljon, mut ikävä kyllä äärifeministejä miesvihaajia. Paljon häiriintyneitä kieroon kasvaneita, kulttuurin muokkaamia naisia jotka on kulttuurimuutoksen uhreja. Ei voi oikein mitenkään varmistua asiasta. Vain jossain työpaikalla voi jotenkin hiljalleen tutustua turvallisesti naiseen. 

Eihän työpaikalla saa kehenkään tutustua edes vahingossa. Sehän on asiatonta käytöstä. Miehen puolelta ainakin.

Totta, mutta kunhan olet ensin tutustunut työkaveritasolla niin ehkä jossain vaiheessa voi olla turvallista kysyä kahville vaikka kaverimerkeissä. Tuntematonta naista ei kannata lähestyä, mutta kun naisen tuntee niin sen ehkä uskaltaa tehdä, jos on pelisilmää ja käytöstapoja. Jos ei ole uskallusta niin sit ei kannata lähestyä. En ainakaan itse mitään random naista pyytäisi treffeille kun voi olla joku sekopää-wokettaja. 

Vierailija
382/546 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani yksin elävät naiset inhoavat miehiä. 

Oisko tässä syy-seuraussuhde? Ovat tavanneet sinut => vihaavat miehiä?

Mä tunnen paljon naisia jotka ei vihaa juuri ketään, ei miehiä eikä naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/546 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

metoo.

miehen ei ole sopivaa nykyään lähestyä naista. nainen kyllä tekee aloitteen, jos on kiinnostunut.

Ei vaan kuka tahansa saa lähestyä jos tekee sen asiallisesti. Jos ei osaa niin parempi unohtaa koko asia.

asiallisen määritelmä on... niin mikä?

Olemme Saara Särmän ja muiden naisten suusta kuulleet että pitkä katse on ahdistelua, lähes rais kaus. 

Ja sä olet taas niitä olmeja, jotka kuulevat yhden naisen sanovan jotain ja yleistävät sen kaikkien naisten mielipiteeksi? Ok.

Naiset ei tee niin.

Me kuullaan sun urpoilu, valitus, kitinä ja naisviha, eikä yleistetä kaikkia miehiä sinunkaltaisiksi.

Mielipidejohtaja ja esiintyvä intersektionalismin edustaja ei ole mikä tahansa "yksi nainen".

Kuten puhut "me", kehen viittaat? Onko teitä päätteen ääressä monta siellä?

Vierailija
384/546 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

''Ihan oikeasti olen aina ollut kiusattujen puolustaja. Olet siis niin luuseri, että epäilet että valehtelen?

Huomaan, että sinä ja minä puhumme kokonaan eri kieltä. 

Meidän maailmamme eivät kohtaa millään tavalla.

Totta kai puolustaisin sinuakin kaltoinkohtelulta.

Näin tämä menee. Ehkä meistä ei kuitenkaan tulisi hyviä ystäviä. En osaa sanoa.''

No netissä, kun ollaan niin lähtökohta on, että kaikki on valetta ennen kuin toisin todistetaan. Etenkin, kun se kirjoittelu tehdään anonyymisti. Minulla ei ole mitään pätevää tai loogista syytä luottaa sanaasi.

Ei tarvitse luottaa sanaani. Se on kuitenkin totta mitä kerroin.

Mutta vastauksestasi päättelen, ettet ikinä, kertaakaan maailmassa ole puolustanut yhtäkään kiusattua.

On normaalia elämää puolustaa kiusattuja.

Sinä et sitä kykene ymmärtämään, koska ryvet itsesäälissä ja haukut naisia netissä - mahdollisesti myös livenä.

Oletko muuten itse kiusaaja?

Hän on kiusaaja, ainakin netissä.

Vierailija
385/546 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ahdistelemaan ja kourimaan? Koska miehet pelkäävät saavansa naisten lähestymisestä syytteen, "lähestyminen" tarkoittaa heille vain ja ainoastaan ahdistelua ja kourimista. Vain semmoisesta "lähestymisestä" voi saada syytteen.

Miehiä ottaa päähän, kun naiset eivät enää suostu ahdisteltaviksi ja kourittaviksi, ja kuin pikkulapset he ajattelevat, että "ei sitten lähestytä enää ollenkaan"! Ja hyvä näin!

Oikeaa ja kunnollista lähestymistä olisi juttelemaan tuleminen tai vaikka kohtelias kahville pyytäminen. Mutta miehet eivät halua muuta kuin ahdistella ja kouria naisia.

Vierailija
386/546 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä naisia on paljon, mut ikävä kyllä äärifeministejä miesvihaajia. Paljon häiriintyneitä kieroon kasvaneita, kulttuurin muokkaamia naisia jotka on kulttuurimuutoksen uhreja. Ei voi oikein mitenkään varmistua asiasta. Vain jossain työpaikalla voi jotenkin hiljalleen tutustua turvallisesti naiseen. 

Eihän työpaikalla saa kehenkään tutustua edes vahingossa. Sehän on asiatonta käytöstä. Miehen puolelta ainakin.

Totta, mutta kunhan olet ensin tutustunut työkaveritasolla niin ehkä jossain vaiheessa voi olla turvallista kysyä kahville vaikka kaverimerkeissä. Tuntematonta naista ei kannata lähestyä, mutta kun naisen tuntee niin sen ehkä uskaltaa tehdä, jos on pelisilmää ja käytöstapoja. Jos ei ole uskallusta niin sit ei kannata lähestyä. En ainakaan itse mitään random naista pyytäisi treffeille kun voi olla joku sekopää-wokettaja. 

No kuten itsekin totesit, se on miehen tekemänä asiatonta käytöstä. Ei ole työpaikan menettämisen arvoista.

Vierailija
387/546 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne toimet, joita ennen kutsuttiin iskuyrityksiksi ja kiinnostuksen näyttämiseksi ovat nykyään ahdistelua ja sopimatonta käytöstä, ellet satu olemaan komea ja raamikas alfa uros vaan tavallinen mies.

Ai ihanko oikeasti olet sitä mieltä, että naiset eivät ole ennen harmistuneet siitä, että joku mies tulee iskemään, vaikka itse olisit puskapissillä Lapissa keskellä ei mitään?

Se, että seksuaalisen väkivallan esille tuomiselle keksittiin nimi, eli metoo, oli nimenomaan vakavaa häirintää ja raiskauksia koskevaa.

Metoo ei todellakaan tarkoita sitä, että Uuno-Einari kysyy joltakulta naiselta, että pääseekö saatille. Mutta te esitätte niin, koska on helpompaa teeskennellä niin, kuin myöntää olevansa laiska piru, mitä tulee riskien ottoon.

Oispa kyllä ihana jos joku kysyis pääsiskö saatille! :D

Tapailin nuorempaa miestä. Hänelläkin perinteinen äiti ongelma, josta olis voinut katkeroitua. Oli pitänyt paljon huolta nuoremmasta siskostaan kun äiti oli mitä oli. Ihan itse aina lähti saattamaan pimeällä kotiin ja muuten sanoi, että ilmoitathan kun pääsit. Kaikesta huomasi että myös oli oikeasti kuunnellut mun kertomuksia ja sanomisia, huomioi automaattisesti pienillä asioilla. Ja siis ei kontrolloivalla tavalla, se tuli ihan kotoa ja sydämestä. Meillä oli tosi hyviä keskusteluja, välillä naureskeltiin kun oltiin niin eri mieltä jostain mutta kuitenkin se kunnioitus siinä. Tän palstan ulosannilla semmoista ei ole. 

Oli tosi hyvä ja turvallinen olla hänen kans. 

Kaikki tuntuu keskittyvän itseensä nykyään, ei osata huomioida ja oma mielipide ja tavat täytyy tuutata läpi. 

Vierailija
388/546 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

''Ei se ole kivaa saada pakkeja, mutta ei se ole maailmanloppukaan. Naisetkin saa pakkeja, mutta siihen päälle vielä niin paljon seksuaalista häirintää, ei vain sanoja vaan myös fyysistä, että se oikeasti haittaa elämää. Nainen joutuu rajoittamaan elämistään ja olemistaan, eikä sekään aina auta tai ole mahdollista välttääkseen sen. Pakkien saamisesta ei koidu mitään tuollaista, maksimissaan herkellistä pahaamieltä jos tunteita oli kehittynyt pitkällä ajalla enemmän, mutta elämä jatkuu ja maailma pyörii yhä radallaan.

Sinä voit myös vaikuttaa saamiesi pakkien määrään niin ettet ehdottele ihan kenelle tahansa naiselle missä tahansa (kuka + tilanne eli aika ja paikka). Sen sijaan että otat sen noin henkilökohtaisesti itsetuntoosi, kannattaisi vaihtaa taktiikkaa. Hyviä vinkkejä siihen on aiemmissa viesteissä annettu. Jos et ota opiksi vaan jatkat seinää päin kävelyä toivoen että jossain kohtaa siitä pääsee läpi kun löytyy se videopeli bugi, niin lupaathan olla valittamatta siitä ettet onnistu kun et kuuntele neuvoja. Kiitos.

Ps. Ei riitä että sinä itse pidät itseäsi mukavana. Omakehu haisee on sanonta ihan syystä. Muuthan sen lopulta määrittää oletko niin mukava että haluavat viettää aikaa seurassasi. Joku voi pitää itseään maailman parhaana tyyppinä vaikka hänellä ei ole yhtäkään ystävää, mutta loppujenlopuksi ne muut ihmiset ovat se peili johon tämä maailman paras tyyppi kieltäytyy katsomasta.''

Pahin mitä nainen voi sanoa on 'ei kiitos', ei pidä millään tavalla paikkaansa. Näitä pakkeja kestää vaikka hamaan loppuun asti, mutta useimmat niistä eivät nykyään sellaisia ole.

No sehän se siinä on että jos nainen sanoo ei kiitos niin ei siihen ole syytä reagoida kuin se olisi maailman hirvein asia, kuten tuo mies kuvaili asian ja tuntemuksensa. Ei edes silloin vaikka 477388 naista sanoisi ei kiitos peräkanaa.

Jos nainen taas joutuu esim. agressiivisesti sanomaan ei kiitos niin siinä vaiheessa siinä lähestymisessä on ollut jotain todella pahasti pielessä, kun toinen on niin ahdingossa. Ei eläinkään pure kuin vasta siinä vaiheessa kun sitä on kiusattu tarpeeksi ja ahdistettu nurkkaan.

Hyvin taas ulkoistettu kaikki vastuu miehelle. Ehkä sillä naisella oli vain oikeasti huono päivä, kun haistattaa vitut ja sinä et oikeasti itse tehnyt mitään väärää. Sitä, kun ei aina näe ulkoapäin, että millaisessa mielentilassa toinen on.

Sinä se tässä et ota vastuuta omista lähestymisistäsi. Jos naiset joka kerta joutuu vastaamaan siihen agressiivisesti, kuten implikoit, niin silloin vika on tosiaan sinussa. Ei voi olla niin että joka kerta onnistut lähestymään naista joka näyttää ulkoisesti voivan hyvin, mutta kun otat kontaktia niin selviää että tällä on psykoottinen episodi päällä.

Oletat nyt, että teen näitä lähestymisiä paljonkin ja implikoit, että olisin joku saalistaja. Olen elämäni aikana lähestynyt neljää naista, joista yksi on pitkäaikainen vaimoni, yksi oli nuoruuden tyttöystävä ja yksi sanoi ihan kohteliaasti, että kiitos mutta ei kiitos ja jatkoimme matkaamme eri suuntiin hyvien päivänjatkojen jälkeen. Sitten viimeinen näistä haistatteli kaverinsa kanssa ihan jo sen 'moin' jälkeen. Sanoin, että hyvät illanjatkot ja poistuin tilanteesta. Nainen voi todellakin sanoa paljon muutakin kuin vain 'ei kiitos'.

Tosiaankin otan vastuun omasta käyttäytymisestäni. Moni nainen taas ei sitä tunnu tekevän, kun sosiaalinen paine on heidän puolellaan ja kohtelevat muita miten haluavat ilman seuraamuksia. Kunhan siis pysytään lain sisäpuolella tietysti.

Tuon kuvan itsestäsi sinä loit kyllä ihan itse puheillasi.

Mutta mikä sun ongelma sitten on? Miksi se itsetunto murenee niistä pakeista vaikka olet joskus onnistunut? 2/4 on puolet eli vieläpä tosi hyvä onnistumisprosentti. Se on ihan normaalia että joskus tulee pakkeja, naisillakin. Ja jos joku on joskus sanonut rumasti esim. mt-ongelmien vuoksi niin onko sillä tosiaan noin paljon merkitystä? Et ollut vaarassa eikä elämäsi ole pilalla. Ja miksi yleistät tämän yhden tilanteen koskemaan naisia kollektiivisesti, että se hänen käytöksensä johtui muka siitä että on nainen? Todella rumaa käytöstä tuollainen mitä sinä teet.

On joo vähän outoa. Noilla prosenteilla jätkä on tyyiin menestynein mies naistepokaamisessa  Suomessa ja itsetunto murentunut pakeista? Miten ihmeessä ne muut miehet kestää elää?

Vierailija
389/546 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ja miesten lapsuudesta kaikki on kiinni ihan sama vaikka mitä tapahtuisi. Se juurisyy löytyy aina lapsuudesta.

Vierailija
390/546 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

metoo.

miehen ei ole sopivaa nykyään lähestyä naista. nainen kyllä tekee aloitteen, jos on kiinnostunut.

Sä olet ymmärtänyt metoon väärin. Alotteita saa yhä tehdä, mutta ei ahdistella. Myöskään naiset eivät saa tehdä aloitetta ahdistelemalla.

#metoo on naisten oikeus sosiaalisen tai taloudellisen hyödyn toivossa julkisesti JOKO kieltäytyä miehen lähestymisestä TAI vaihtaa suostumustansa parhaillaan tapahtuvaan tai menneisyydessä tapahtuneeseen seksuaaliseen kanssakäymiseen. 

Vierailija
391/546 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne toimet, joita ennen kutsuttiin iskuyrityksiksi ja kiinnostuksen näyttämiseksi ovat nykyään ahdistelua ja sopimatonta käytöstä, ellet satu olemaan komea ja raamikas alfa uros vaan tavallinen mies.

Sinä et ole tavallinen mies.

Siksi iskuyrityksesi, eli ahdistelu, koetaan vastenmielisenä.

Vierailija
392/546 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse lähesty naisia, kun en halua, että saavat minusta epätoivoisen, ahdistelevan tai ällöttävän kuvan.  

Muutenkin tuntuu jotenkin niin säälittävältä lähestyä naisia romanttisessa mielessä. 

En tiedä miksi, mutta tälläisen kuvan maailma on minulle luonut, kun olen "tietoa" itseeni imenyt ja katsellut ympärilleni.

Jos kivan naisen tapaaminen vahingossa ei tapahdu(tuskin tapahtuu), niin loppuelämä mennään sinkkuna sitten. 

Mitä se lähestyminen sulle tarkoittaa? Vältätkö siis ihan normaalia juttelua? 

Kannattaisi ensin ihan normaalisti jutustella, ei lähestyä suoriltaan romanttisessa mielessä, se on ahdistavaa. 

Musta ainakin on ihan mukava höpötellä miesten kanssa, kyllä se siitä etenee omalla painollaan jos on edetäkseen. 

Vierailija
393/546 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100% varmuudella ap on itse mies joka vähän haluaa herättää "keskustelua" :D

En itse antaisi noin korkeaa lukua, sillä tällä palstalla on pari päästään viallista naistakin.

Vierailija
394/546 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

metoo.

Sä olet ymmärtänyt metoon väärin. Alotteita saa yhä tehdä, mutta ei ahdistella. Myöskään naiset eivät saa tehdä aloitetta ahdistelemalla.

Naisparat eivät enää ymmärrä mikä on ahdistelua. Keskusteleminen ei ole ahdistelua. Se että moikkaa ei ole ahdistelua.

Nuo mainitsemasi eivät olekaan ahdistelua. Miten typerä sä oikein olet? Tässäkin ketjussa on kerrottu ties kuinka monta kertaa, että normaalisti lähestyminen on ok.

Vierailija
395/546 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset pyysivät etteivät miehet lähesty.

Hyvät miehet kuuntelivat, ahdistelijat eivät.

Mikä tuossa on nyt se ongelma? Siitä vain naiset lähestymään niitä miehiä joita haluatte lähestyä.

Ei. Naiset pyysivät, ettei heitä lähestyttäisi ahdistellen.

Mutta on hyvä että et lähesty naisia kerta et ymmärrä ahdistelun ja normaali lähestymisen eroa.

Ohis mutta pointti oli että ne ahdistelijat edelleen ahdistelevat...

Mutta jatka vaan ulinaa

Lopeta sitten se ahdistelu. 

Vierailija
396/546 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Se on vain sinun mielipiteesi ja miehet pysyköön kaukana minusta.

Vierailija
397/546 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

metoo.

Tästä on kasvanut lähtökohtainen hylkivä suhtautuminen miehiseen läsnäoloon.

Ei, ei tarvitse olla seurallinen. Tärkeämpää kuitenkin olisi se, että haluttomuutta ilmaistaan erilaisin inhon sävyin eikä neutraalisti. Tätä on toksinen feminiinen voimaantuminen.

En kai sit ole toksinen ja voimaantunut feministi kun en tajunnut hölkäsen pöläystä. 

Olen tosin sitä mieltä, että ketään ei saa ahdistella. Niin joo no kai mä sit sun mielestä oon sillä perusteella. Ja tosiaan, se haluttomuus ahdistelun vastaanottamiseen täytyy ilmaista suoraan, ne ei usko ihan vähällä jos ahdistelu on niiden mielestä normaali ihmisoikeus. 

Vierailija
398/546 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

metoo.

Tästä on kasvanut lähtökohtainen hylkivä suhtautuminen miehiseen läsnäoloon.

Ei, ei tarvitse olla seurallinen. Tärkeämpää kuitenkin olisi se, että haluttomuutta ilmaistaan erilaisin inhon sävyin eikä neutraalisti. Tätä on toksinen feminiinen voimaantuminen.

Eikä ole. Tuota on keskeskasvuisten teinien käytös, joka saattaa jatkua joillain vielä parikymppisenä.

Vierailija
399/546 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooh. Naiset ovat vallan ihania ja täysin viattomia pumpuliotuksia. Miehistä johtuu kaikki maailman kärsimys.

Vierailija
400/546 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse lähesty naisia, kun en halua, että saavat minusta epätoivoisen, ahdistelevan tai ällöttävän kuvan.  

Muutenkin tuntuu jotenkin niin säälittävältä lähestyä naisia romanttisessa mielessä. 

En tiedä miksi, mutta tälläisen kuvan maailma on minulle luonut, kun olen "tietoa" itseeni imenyt ja katsellut ympärilleni.

Jos kivan naisen tapaaminen vahingossa ei tapahdu(tuskin tapahtuu), niin loppuelämä mennään sinkkuna sitten. 

Miksi sitten lähestyä naisia romanttisessa mielessä? Miksi edes harkitsisit sitä, jos nainen on sinulle täysin tuntematon? Lähesty naista niin kuin ihmistä, neutraalisti. Tarpeeksi montaa kun lähestyy noin, niin löytyy joku kenen kanssa juttu luistaa luontevasti.