Sopiva paino 175 cm pitkälle
Olen 175 cm pitkä nainen ja painoni on pysynyt nyt jo 10 vuotta tasaisesti välillä 95-100 kg. Joskus, kun oikein turvottaa, niin paino nousee yli sadan, mutta asettuu pian taas tuolle välille. Harrastan liikuntaa ja paino on minulla kertynyt enemmän alavartaloon ja ylävartaloon eikä vyötärölle. Saan syödä paljon, eikä paino ole silti noussut.
Olen miettinyt, pitäisikö silti keventää? Parikymppisenä painoin 80 kg. Jonkun 20 kg tiputtaminen tuntuisi minun ruumiinrakenteellani absurdilta. Olisikohan kymmenen kilon pudotuksella jo merkittäviä terveysvaikutuksia? Muita samoilla mitoilla olevia, joilla on kokemuksia tästä?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-80 olisi hyvä. Jos ottaa eri ruumiinrakenteet huomioon, niin 65-90 on vielä normaali.
90 kg on sairaalloisen lihava. Kuten myös jo 80 kg.
175cm pitkällä 80 ja 90kg on kyllä lievä ylipaino. 165cm pitkällä 80kg lievä ylipainoa ja 90kg ylipaino.
160 cm pitkälle 80kg on ylipaino ja 90kg vaikea ylipaino
150 cm pitkälle 80kg on vaikea ylipaino ja 90kg sairaalloinen lihavuus.
175cm pitkä on sairaalloisen lihava kun painaa yli 122kg.
Painoindeksien ja nykyihanteiden mukaan naisen pitäisi olla alle 55-60 kg ja miehen 60-65 kg. Iäkkäämmillä vanhuksilla sitten saa olla enemmänkin painoa.
Pitäis miinus sata ja siihen plus miinus 15 oman maun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen 60 kg.
Mies 80 kgJa höpö höpö.
Alle 100 kiloiset punnitaan neuvolassa. Iso munaisilla jo pelkät munat painaa sen 10 kg.
Olen 176 ja painan 80kg, en tod. ole lihava, vaan aika lihaksikas ja atleettinen nainen.