Sopiva paino 175 cm pitkälle
Olen 175 cm pitkä nainen ja painoni on pysynyt nyt jo 10 vuotta tasaisesti välillä 95-100 kg. Joskus, kun oikein turvottaa, niin paino nousee yli sadan, mutta asettuu pian taas tuolle välille. Harrastan liikuntaa ja paino on minulla kertynyt enemmän alavartaloon ja ylävartaloon eikä vyötärölle. Saan syödä paljon, eikä paino ole silti noussut.
Olen miettinyt, pitäisikö silti keventää? Parikymppisenä painoin 80 kg. Jonkun 20 kg tiputtaminen tuntuisi minun ruumiinrakenteellani absurdilta. Olisikohan kymmenen kilon pudotuksella jo merkittäviä terveysvaikutuksia? Muita samoilla mitoilla olevia, joilla on kokemuksia tästä?
Kommentit (63)
Et enää muista miltä tuntui olla normaalipainoinen.
Ap noin miehenä se olisi sulle sellaiset 130 kg
Vierailija kirjoitti:
No onhan tossa varmasti ylimääräistä, eli terveyden takia yrittäisin vähitellen pudottaa. Itse 176cm ja 86kg ja yritän saada painoa alaspäin. Enimmillään painanut 96kg, vähimmillään aikuisiässä 64kg. Kyllä minusta jo sellaisen kymmenen kilon eron huomaa todella selvästi esim. kuvissa ihan kaikilla, vaikkei peilissä itse huomaisikaan. Tavoite mulla on 77kg eli päästä normaalipainon puolelle :)
Niin joo ja mulla kans kun alotin pudottamaan tuosta 96kg:sta niin tuntui, että eihän minussa voi mitenkään olla 20-30 kiloa ylimääräistä läskiä, mutta nyt kun sitä on 10 kiloa vähemmän, niin olen tajunnut, että kyllä sitä vielä sen toiset 10 kiloa ainakin on ihan turhaa rasvaa.
Olen 174cm ja painan 60kg.
Olen nyt 34v ja olen painanut saman verran varmaan 18-vuotiaasta. Mahdun edelleen housuihin, jotka ostin 21-vuotiaana. (Ei ole lapsia).
Toi on oikein hyvä paino. Voisi olla 120- 130 eikä olisi liikaa
Jos ei ole treenattua lihasmassaa, 175cm pitkälle naiselle optimipaino n. 60-65 kg. Vastaavasti 175cm miehelle se on 70-75 kg.
Tuolloin ei ole mitenkään poikkeavan laiha, vaan terveellisen hoikka.
Vierailija kirjoitti:
175cm..olis sopiva paino joku 47-50kg.Pystytkö siihen?
Tuossa ois painoindeksi 15.3-16.3
Painonindeksin arvo 17 tai alle merkitsee vaarallista aliravitsemusta, jolloin on heti hakeuduttava hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole treenattua lihasmassaa, 175cm pitkälle naiselle optimipaino n. 60-65 kg. Vastaavasti 175cm miehelle se on 70-75 kg.
Lopeta!!!
Siis vihaan sua. !!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kyllä se on sekä miehelle että naiselle 65-70kg. Lihas painaa kyllä enemmän, mutta naisen rasvaprosentti kuuluu olla korkeampi kuin miehen, joten saman pituisella miehellä ei ole tarvetta olla painavampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kyllä se on sekä miehelle että naiselle 65-70kg. Lihas painaa kyllä enemmän, mutta naisen rasvaprosentti kuuluu olla korkeampi kuin miehen, joten saman pituisella miehellä ei ole tarvetta olla painavampi.
Miehillä on enemmän lihasmassaa kuin naisilla vaikka kumpikaan eivät treenaisi, joten kyllä saman pituisen miehen kuuluu olla hieman naista painavampi.
60-65 kg on ihannepaino keskimääräiselle 175 cm naiselle. Järkyttävää, miten vääristyneitä käsityksiä ihmisten kehoista nykyään onkaan, kun täällä ehdotellaan tyyliin 80-90 kg. Mitä helvettiä. Ihmisen EI kuulu olla läski. Se EI ole luonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on enemmän lihasmassaa kuin naisilla vaikka kumpikaan eivät treenaisi, joten kyllä saman pituisen miehen kuuluu olla hieman naista painavampi.
Toisaalta naisilla on luontaisesti enemmän rasvaa, joten sanoisin, että saman pituisen miehen ja naisen kuuluisi olla suunnilleen saman painoisia. Suurin osa miehistä ei ole himotreenaajia.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta kaikki eivät pidä faktoista. 175cm ja 60-65 kg on tosiaan normaalipainoisen BMI, ei edes lievästi alipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps mutta koska tuon pituisella naisella on ja kuuluu biologisista syistä olla noin 6 kg enemmän rasvaa kuin miehellä, niin ero kaventuu. Muutenhan miehille ja naisille olisi eri painoindeksirajatkin.
Vierailija kirjoitti:
60-65 kg on ihannepaino keskimääräiselle 175 cm naiselle. Järkyttävää, miten vääristyneitä käsityksiä ihmisten kehoista nykyään onkaan, kun täällä ehdotellaan tyyliin 80-90 kg. Mitä helvettiä. Ihmisen EI kuulu olla läski. Se EI ole luonnollista.
Ei vaan 65kg on se perinteinen pituus-110 ihannepaino sen pituiselle. Ei todellakaan pituus-115 aikuiselle naiselle. Ihan niinkuin 160cm painavalla se on 50kg eikä 45kg. Toki siinä sitten on ihmisten kesken vaihteluita, joku näyttää parhaalta painaessaan sitä ihannepainoa 5kg enemmän ja joku 5kg vähemmän, mutta aivan todella typerää väittää, että se kaikilla olisi sama. Osa näyttää pituus-115 jo aivan luuviululta.
Noihin keskustelun viimeisen sivun kommentteihin naisen ihannepainosta:
Ei kyllä kiinnosta yhtään paljonko miesten mielestä on naisen ihannepaino. Eivät ne edes osaa arvioida naisten painoa oikein. Kun olin 176/64kg niin moni mies oli varma, että painan noin 50kg. Eivät ilmeisesti ymmärtäneet, että viittasivat minun olevan aliravittu ja välitöntä hoitoa tarvitseva. Luullaan, että sopiva paino on sama, oli naisella pituutta 150cm tai 180cm.
Minä pudotin 10 kg, olin ennen 100 kg nyt 90 kg ja nyt näytän lihavammalta kuin satakiloisena.
Johtuu siitä, että ennen olin pinkeä ja nyt roikkuu makkaroita ja hertta leuan alla.
Eli huonommalta näytän, mutta kaikki arvot parempia ja olo energisempi, eli olen tyytyväinen kuitenkin että laihdutin.
175cm..olis sopiva paino joku 47-50kg.Pystytkö siihen?