Ranskassa 29-vuotiaat naiset ja miehet saivat hallitukselta kirjeen, jossa heitä muistutettiin lastenhankinnasta ja biologisen kellon tikitt
Ranskassa 29-vuotiaat naiset ja miehet saivat hallitukselta kirjeen, jossa heitä muistutettiin lastenhankinnasta ja biologisen kellon tikittämisestä.
Miten sinä suhtautuisit jos saisit (olisit saanut) tuollaisen kirjeen?
Kommentit (287)
Paras lääke syntyvyyden lisäämiksi ja samalla aborttien ehkäisyksi: Parannetaan yksinasuvien äitien tai nuorten perheiden asumistilannetta, toimeentuloedellytyksiä ja mahdollisuuksia jatkaa esim keskeytynyttä koulutusta, nostetaan esiin se, että nuorena saatu lapsi ei ole paha asia vaan hyvä asia, nuori äiti ei ole holtiton sosiaalitapaus vaan kansakunnan sankari.
Tämän hallituksen aikana: heikennetty tukiverkostoa, heikennetty kaikin tavoin sosiaalipolitiikkaa, ja eikös ensikoditkin menettäneet tukensa? Syntyvyys on siis ätysin muualta tulleiden hanskassa.
Ap, miten Sinä suhtaudut väitteeseen vailla faktoja?
Vierailija kirjoitti:
Paras lääke syntyvyyden lisäämiksi ja samalla aborttien ehkäisyksi: Parannetaan yksinasuvien äitien tai nuorten perheiden asumistilannetta, toimeentuloedellytyksiä ja mahdollisuuksia jatkaa esim keskeytynyttä koulutusta, nostetaan esiin se, että nuorena saatu lapsi ei ole paha asia vaan hyvä asia, nuori äiti ei ole holtiton sosiaalitapaus vaan kansakunnan sankari.
Tämän hallituksen aikana: heikennetty tukiverkostoa, heikennetty kaikin tavoin sosiaalipolitiikkaa, ja eikös ensikoditkin menettäneet tukensa? Syntyvyys on siis ätysin muualta tulleiden hanskassa.
Syntyvyys laskee koko maailmassa elintasoon katsomatta. Se, ettei halua lapsia, on päätös, joka pitää vahinkoraskauksista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat kannustaa teiniäitiyteen ja yksinhuoltajuuteen?
Ajattelematon ja täysin turha muistutus. Lisääntyminen kun on jokakaisen oma ja vapaaehtoinen valinta, ainakin euroopassa ja vielä toistaiseksi ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei huono idea. Faktat voivat joskus unohtua. Minua gynekologi muistutteli realiteeteista, mikäli olin ajatellut haluavani lapsia. En pahastunut laisinkaan. Ei hän ottanut kantaa miten minun pitäisi toimia mutta minusta on oli vastuullista nostaa asia esiin.
Tääkin saanut 7 alaääntä. Miksi ihmiset loukkaantuu siitä että ihmisiä voisi muistutella ihan perus biologiasta? Sen koko kirjeenkin voisi aloittaa sanoilla että:
JOS HALUAT LAPSIA (ja ei ole pakko haluta lapsia, lapsettomuus on ihan ok valinta sekin). Mutta JOS HALUAT lapsia niin oletko tietoinen että hedelmällisyytesi laskee ja saatat jäädä lapsettomaksi jos aloitat lapsenteon yrittämisen vasta 39 vuotiaana?
Edelleenkö ihmiset loukkaantuisi että yhyy lapsettomuutta ei hyväksytä valintana ja kauheeta synnytyspakotusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nainen tässä maassa viitsii tehdä lapsia? Nytkin oli ylellä dokumentti synnytysvaurioista joita täällä ei edes hoideta. Naiset menivät Ruotsiinkiin hoitamaan vaurioitaan. Plus tietty tämä kaikki työttömyys jne. Ei mistään voi olla varma.
Hyvin moni (muualta muuttanut) nainen viitsii. Helsingissäkin kuulemma ihan TULVII vauvoja, kun tietyt ihmisryhmät porsivat holtittomasti suomalaisten veronmaksajien kustannuksella.
Nimenomaan!
Mikäpä se on porsia MUIDEN RAHOILLA!
Jos itse joutuisivat kustantamaan persehedelmänsä, olisi porsimis into kummasti vähäisempää.
Mutta mikäpä se on kun voi valssata muiden kustantamille mestoille muiden piikkiin toteuttamaan islamiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelematon ja täysin turha muistutus. Lisääntyminen kun on jokakaisen oma ja vapaaehtoinen valinta, ainakin euroopassa ja vielä toistaiseksi ainakin.
Ei ole Euroopassakaan kaikille. Esim. lessuilla ehkäisy on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttyisin ja ihmettelisin miksi kehotetaan tuhoamaan maapalloa.
Hyvin on aivopesu mennyt perille. Suomihan pysäyttää ilmastonmuutoksen yksinään? Korvataan kantaväestö mammuleilla.
Ei mua kiinnosta pelkkä Suomi tai ilmastonmuutos. Ihmiset ovat pilanneet maapallon, näin se vaan on.
Sitten voisit muuttaa somaliaan. Veteraanit ja lotat puolustivat maamme itsenäisyyttä ja sinä kiität heitä näin.
🤣🤣 muuta sinä sinne Somaliaan jos haluat pukata lapsiakin hillittömästi maailmaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä. Myös miesten on syytä olla tietoisia naisten biologisesta kellosta.
No olisivat tietoisia edes omasta biologisesta kellosta. Myös miehillä sukusolujen laatu heikkenee 40 ikävuoden jälkeen.
Suurin osa yli 40-vuotiaista miehistä saa terveitä ja vammattomia lapsia.
Suurin osa miehistä saa lapsensa ennen 40-vuoden ikää.
Niin saakin, mutta se ei muuta sitä faktaa, että suurin osa yli 40-vuotiaista isistä saa täysin terveitä ja vam.mattomia lapsia.
No niinhän saa enemmistö yli 40-vuotiaista äideistäkin.
40-vuotiaan miehen spermalla on vaikea hedelmöittää samanikäistä naista kohtuullisessa ajassa, koska parikymppisen kumppanin kanssa miehellä siinä menee noin vuosi, vaikka siittiöt ovatkin ns. toimintakykyisiä.
Tuskinpa menee vuotta.
40-vuotiaalta mieheltä menee keskimäärin kaksi vuotta saada alle 25-vuotias nainen raskaaksi (alle 25-v meheltä menisi 5 kk)
women are most fertile before the age of 30
after 30, women's fertility starts to decrease
after 35 fertility declines more significantly
by 40, a womans fertility is about half the level it was before she was 30.
A study compared womens ability to conceive, in different age groups. It showed that, compared to women aged 30-31, the chance of conceiving was:
14 percent lower for women aged 34-35
19 percent lower for women aged 36-37
30 percent lower for women aged 38-39
53 percent lower for women aged 40-41 years.
30-vuotiaana pääsee tutkimuksiin, joita ei nuorille tehdä hedelmällisyyden takia. Jipii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nainen tässä maassa viitsii tehdä lapsia? Nytkin oli ylellä dokumentti synnytysvaurioista joita täällä ei edes hoideta. Naiset menivät Ruotsiinkiin hoitamaan vaurioitaan. Plus tietty tämä kaikki työttömyys jne. Ei mistään voi olla varma.
Hyvin moni (muualta muuttanut) nainen viitsii. Helsingissäkin kuulemma ihan TULVII vauvoja, kun tietyt ihmisryhmät porsivat holtittomasti suomalaisten veronmaksajien kustannuksella.
Nimenomaan!
Mikäpä se on porsia MUIDEN RAHOILLA!
Jos itse joutuisivat kustantamaan persehedelmänsä, olisi porsimis into kummasti vähäisempää.
Mutta mikäpä se on kun voi valssata muiden kustantamille mestoille muiden piikkiin toteuttamaan islamiaan.
Eikä nähtävästi kukaan voi asialle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huono idea. Faktat voivat joskus unohtua. Minua gynekologi muistutteli realiteeteista, mikäli olin ajatellut haluavani lapsia. En pahastunut laisinkaan. Ei hän ottanut kantaa miten minun pitäisi toimia mutta minusta on oli vastuullista nostaa asia esiin.
Tääkin saanut 7 alaääntä. Miksi ihmiset loukkaantuu siitä että ihmisiä voisi muistutella ihan perus biologiasta? Sen koko kirjeenkin voisi aloittaa sanoilla että:
JOS HALUAT LAPSIA (ja ei ole pakko haluta lapsia, lapsettomuus on ihan ok valinta sekin). Mutta JOS HALUAT lapsia niin oletko tietoinen että hedelmällisyytesi laskee ja saatat jäädä lapsettomaksi jos aloitat lapsenteon yrittämisen vasta 39 vuotiaana?
Edelleenkö ihmiset loukkaantuisi että yhyy lapsettomuutta ei hyväksytä valintana ja kauheeta synnytyspakotusta?
Ainakin minusta olisi loukkaava, jos minua pidettäisiin vähä-älyisenä. Lapsentekoon liittyvät perusteet opetettiin jo peruskoulussa. Ei normaalisti kehittynyt nainen ole mikään holhokki, jota pitää erikseen muistutella itsestäänselvyyksistä. Tuo kirje on vähän sama kuin kaikille lähetettävä muistutus: "Käy pisulla ennen kuin lähdet matkaan ettei tule pisuhätä kesken matkan"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä. Myös miesten on syytä olla tietoisia naisten biologisesta kellosta.
No olisivat tietoisia edes omasta biologisesta kellosta. Myös miehillä sukusolujen laatu heikkenee 40 ikävuoden jälkeen.
Suurin osa yli 40-vuotiaista miehistä saa terveitä ja vammattomia lapsia.
Suurin osa miehistä saa lapsensa ennen 40-vuoden ikää.
Niin saakin, mutta se ei muuta sitä faktaa, että suurin osa yli 40-vuotiaista isistä saa täysin terveitä ja vam.mattomia lapsia.
No niinhän saa enemmistö yli 40-vuotiaista äideistäkin.
40-vuotiaan miehen spermalla on vaikea hedelmöittää samanikäistä naista kohtuullisessa ajassa, koska parikymppisen kumppanin kanssa miehellä siinä menee noin vuosi, vaikka siittiöt ovatkin ns. toimintakykyisiä.
Tuskinpa menee vuotta.
40-vuotiaalta mieheltä menee keskimäärin kaksi vuotta saada alle 25-vuotias nainen raskaaksi (alle 25-v meheltä menisi 5 kk)
>Tää sanoi netissä näin, eli se on kiveen hakattu ja ikuinen totuus siis
Tuollaista p a s k a a länkyttävät suuhengittäjät pitäisi laittaa pehmeään ja pyöreään huoneeseen etsimää nurkkia loppuiäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No v'ttu olen hyvinkin tietoinen, kun tässä on rampattu lapsettomuushoidoissa jo 6 vuotta!
N32
Vierailija kirjoitti:
Miten niin turha? Oletko tietoinen siitä kuinka moni jää tahattomasti lapsettomaksi siksi että ovat lykänneet lapsen teon tekemistä liian vanhalle iälle? Prosentti on aika iso ja siksi olisi hyvä ihmisiä herätellä että hei tota niitä lapsia ei sitten välttämättä enää tule siinä yli 35 vuotiaana ihan tiedoksi vaan ja ei tässä mikään tarkoitus ole ketään manipuloida tekeen vauvoja vastentahtoisesti. Mutta ne jotka haluaa lapsia tehdä niin heille se on ihan hyödyllinen muistutus joka saattaa auttaa siinä että lapsen haluava välttyy tahattomalta lapsettomuudelta kun kirje laittaa ajatukset liikkeelle ja tajuaa alkaa priorisoimaan lapsihaavettaan ennenkuin on liian myöhäistä.
Törkeää! Pariisittarena olisin kiivennyt johonkin muistomerkkiin ja pistänyt vallankumouksen pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
No aika tyhmää. Kukin päättää itse.
Ap keksi kirjeen omasta pikku päästään.
"Tääkin saanut 7 alaääntä. Miksi ihmiset loukkaantuu siitä että ihmisiä voisi muistutella ihan perus biologiasta? Sen koko kirjeenkin voisi aloittaa sanoilla että:
Edelleenkö ihmiset loukkaantuisi että yhyy lapsettomuutta ei hyväksytä valintana ja kauheeta synnytyspakotusta?"
Ajattelisin lääkärin pitävän minua heikkolahjaisena ja/tai kehitysvammaisena, jos hän kuvittelisi etten siinä iässä tiedä tuollaista biologista perusasiaa jonka kaikki tietävät. Siitä on kyse.
Miksi ottaisin? Ei ole mikään saavutus ajatella omilla aivoillaan.