Ranskassa 29-vuotiaat naiset ja miehet saivat hallitukselta kirjeen, jossa heitä muistutettiin lastenhankinnasta ja biologisen kellon tikitt
Ranskassa 29-vuotiaat naiset ja miehet saivat hallitukselta kirjeen, jossa heitä muistutettiin lastenhankinnasta ja biologisen kellon tikittämisestä.
Miten sinä suhtautuisit jos saisit (olisit saanut) tuollaisen kirjeen?
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelematon ja täysin turha muistutus. Lisääntyminen kun on jokakaisen oma ja vapaaehtoinen valinta, ainakin euroopassa ja vielä toistaiseksi ainakin.
Miten niin turha? Oletko tietoinen siitä kuinka moni jää tahattomasti lapsettomaksi siksi että ovat lykänneet lapsen teon tekemistä liian vanhalle iälle? Prosentti on aika iso ja siksi olisi hyvä ihmisiä herätellä että hei tota niitä lapsia ei sitten välttämättä enää tule siinä yli 35 vuotiaana ihan tiedoksi vaan ja ei tässä mikään tarkoitus ole ketään manipuloida tekeen vauvoja vastentahtoisesti. Mutta ne jotka haluaa lapsia tehdä niin heille se on ihan hyödyllinen muistutus joka saattaa auttaa siinä että lapsen haluava välttyy tahattomalta lapsettomuudelta kun kirje laittaa ajatukset liikkeelle ja tajuaa alkaa priorisoimaan lapsihaavettaan ennenkuin on liian myöhäistä.
Sitä lastentekoa lykätään olosuhteiden pakosta, eikä se fakta muutu sillä että joku vielä vi ttuilee päälle ajan hupenemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huono idea. Faktat voivat joskus unohtua. Minua gynekologi muistutteli realiteeteista, mikäli olin ajatellut haluavani lapsia. En pahastunut laisinkaan. Ei hän ottanut kantaa miten minun pitäisi toimia mutta minusta on oli vastuullista nostaa asia esiin.
Tääkin saanut 7 alaääntä. Miksi ihmiset loukkaantuu siitä että ihmisiä voisi muistutella ihan perus biologiasta? Sen koko kirjeenkin voisi aloittaa sanoilla että:
JOS HALUAT LAPSIA (ja ei ole pakko haluta lapsia, lapsettomuus on ihan ok valinta sekin). Mutta JOS HALUAT lapsia niin oletko tietoinen että hedelmällisyytesi laskee ja saatat jäädä lapsettomaksi jos aloitat lapsenteon yrittämisen vasta 39 vuotiaana?
Edelleenkö ihmiset loukkaantuisi että yhyy lapsettomuutta ei hyväksytä valintana ja kauheeta synnytyspakotusta?
Useimmilla ihmisillä ei ole nuoruusiän dementiaa, eivätkä tarvitse muistutusta asiasta, joka on koko ajan esillä medioissa.
Vierailija kirjoitti:
Paras lääke syntyvyyden lisäämiksi ja samalla aborttien ehkäisyksi: Parannetaan yksinasuvien äitien tai nuorten perheiden asumistilannetta, toimeentuloedellytyksiä ja mahdollisuuksia jatkaa esim keskeytynyttä koulutusta, nostetaan esiin se, että nuorena saatu lapsi ei ole paha asia vaan hyvä asia, nuori äiti ei ole holtiton sosiaalitapaus vaan kansakunnan sankari.
Tämän hallituksen aikana: heikennetty tukiverkostoa, heikennetty kaikin tavoin sosiaalipolitiikkaa, ja eikös ensikoditkin menettäneet tukensa? Syntyvyys on siis ätysin muualta tulleiden hanskassa.
Miksi haluaisimme tukea enemmän haitallisia päätöksiä? Yksinhuoltajien lapsilla on ihan tutkitusti huonommat tulokset elämässä, kun niitä verrataan perheisiin, joissa on kaksi aikuista. Enemmän pitäisi antaa kannustimia niiden ihmisten yhdessä pysymiseen, jotka lapsia hankkivat.
Heittäisin roskiin, en pysty saamaan lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan suomen prööttilässä lapsilisät junnaa vuoden -94 tasossa, työttömyysturvan lapsikorotukset poistettiin ja mammuleita roudataan maahan.
TÄMÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko siihen kirjeeseen laittaa rahaa kannustukseksi?
Joku näppärä 100k verottomana käteen kummasti avittaisi asiaa. Vaan ei, kun itse pitäisi alkaa maksamaan sellaisetkin muiden haluamiset.
Ei muuta kuin suoraan roskiin tuollaiset kupongit.
Kyllä se joka on vailla ja vaatii jotain, se hoitaa myös silloin pöytään kannetun laskun nikottelemati.
Jos ei ole maksuhalukkuutta, ei pidä olla mitään vaillakaan.
Itse tekisin ainakin niin monta lasta kuin ehtisin, jos korvaus olisi 100k per lapsi. Sijoittamalla nuo rahat oma loppuelämä olisi turvattu ja voisi jäädä kotiin kasvattamaan lapsia kotiäidiksi. Aika halpa hinta lopulta, jos valtio niin kovasti niitä lapsia kaipaa. Kriteerinä voisi tietysti olla, että on maan alkuperäinen kansalainen.
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin avaamatta, kuten sen jonkun koronakirjeen mikä tuli postissa.
Mä en edes muista, sainko jonkun koronakirjeen. Ainakaan en ikinä saanut mitään kutsua rokotuksiin. Ehkä tiesivät ne turhiksi mun kohdalla. Itse päätän ja päätin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nainen tässä maassa viitsii tehdä lapsia? Nytkin oli ylellä dokumentti synnytysvaurioista joita täällä ei edes hoideta. Naiset menivät Ruotsiinkiin hoitamaan vaurioitaan. Plus tietty tämä kaikki työttömyys jne. Ei mistään voi olla varma.
Hyvin moni (muualta muuttanut) nainen viitsii. Helsingissäkin kuulemma ihan TULVII vauvoja, kun tietyt ihmisryhmät porsivat holtittomasti suomalaisten veronmaksajien kustannuksella.
Nimenomaan!
Mikäpä se on porsia MUIDEN RAHOILLA!
Jos itse joutuisivat kustantamaan persehedelmänsä, olisi porsimis into kummasti vähäisempää.
Mutta mikäpä se on kun voi valssata muiden kustantamille mestoille muiden piikkiin toteuttamaan islamiaan.
Eikä nähtävästi kukaan voi asialle mitään.
Suomeksi: Sille EI HALUTA tehdä mitään, koska rälssiltä loppuu pönkääjät kun eläkeläiset kaatuvat hautaan. Tarvitaan uusi, yhtä vähän mistään mitään tajuava ja ohjailtavissa oleva vaalikarjalauma tilalle jotta rälssi ja siitä loisivat saa pidettyä elintasonsa ja paikkansa lihapadan ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä. Myös miesten on syytä olla tietoisia naisten biologisesta kellosta.
No olisivat tietoisia edes omasta biologisesta kellosta. Myös miehillä sukusolujen laatu heikkenee 40 ikävuoden jälkeen.
Suurin osa yli 40-vuotiaista miehistä saa terveitä ja vammattomia lapsia.
Suurin osa miehistä saa lapsensa ennen 40-vuoden ikää.
Niin saakin, mutta se ei muuta sitä faktaa, että suurin osa yli 40-vuotiaista isistä saa täysin terveitä ja vam.mattomia lapsia.
No niinhän saa enemmistö yli 40-vuotiaista äideistäkin.
40-vuotiaan miehen spermalla on vaikea hedelmöittää samanikäistä naista kohtuullisessa ajassa, koska parikymppisen kumppanin kanssa miehellä siinä menee noin vuosi, vaikka siittiöt ovatkin ns. toimintakykyisiä.
Tuskinpa menee vuotta.
40-vuotiaalta mieheltä menee keskimäärin kaksi vuotta saada alle 25-vuotias nainen raskaaksi (alle 25-v meheltä menisi 5 kk)
>Tää sanoi netissä näin, eli se on kiveen hakattu ja ikuinen totuus siis
Tuollaista p a s k a a länkyttävät suuhengittäjät pitäisi laittaa pehmeään ja pyöreään huoneeseen etsimää nurkkia loppuiäkseen.
Jopas iski kiukkukohtaus miehelle ikuiseksi luulemastaan, tosiasiassa heikkenevästä hedelmällisyydestään :D
Niin? Ja sinunko mielestä ei saisi lisätä ihmisten tietoisuutta tästä asiasta jostain syystä? Koska sinä tiedät niin kyllä kaikki tietää?
///
Se, että sinä olet elänyt kellarissa ja jäänyt paitsi perusopetuksesta, ei tarkoita, että länsimaissa asuvata naiset olisivat samassa tilanteessa. JOKAINEN länsimaissa koulunsa käynyt nainen tietää lapsentekoon liittyvät asiat ilman mitään holhouskirjeitä. Suurin osa 10-vuotiaistakin tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä. Myös miesten on syytä olla tietoisia naisten biologisesta kellosta.
Miesten olisi hyvä olla tietoisia myös omasta biologisesta kellosta, mutta ainakaan suomalaisia miehiä ei kiinnosta isyys.
Miehellä "biologinen kello" ei ole niin kiireellinen kuin naisilla. Siksi miesten olisi hyvä olla nimenomaan naisten kellosta tietoisia.
Kuka nainen haluaa parhaat päivänsä nähneitä siittiöitä??
Golddiggerit tarttee sen ankkurilapsen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin avaamatta, kuten sen jonkun koronakirjeen mikä tuli postissa.
Mä en edes muista, sainko jonkun koronakirjeen. Ainakaan en ikinä saanut mitään kutsua rokotuksiin. Ehkä tiesivät ne turhiksi mun kohdalla. Itse päätän ja päätin.
Ei niihin kenellekään mitään kutsuja tullut :D Ihan sai itse valita varasiko ajan netistä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Paras lääke syntyvyyden lisäämiksi ja samalla aborttien ehkäisyksi: Parannetaan yksinasuvien äitien tai nuorten perheiden asumistilannetta, toimeentuloedellytyksiä ja mahdollisuuksia jatkaa esim keskeytynyttä koulutusta, nostetaan esiin se, että nuorena saatu lapsi ei ole paha asia vaan hyvä asia, nuori äiti ei ole holtiton sosiaalitapaus vaan kansakunnan sankari.
Tämän hallituksen aikana: heikennetty tukiverkostoa, heikennetty kaikin tavoin sosiaalipolitiikkaa, ja eikös ensikoditkin menettäneet tukensa? Syntyvyys on siis ätysin muualta tulleiden hanskassa.
Ensikoti menetti tukia? No ihan hyvä vaan. On kokemusta siitä lafkasta ja kyllä se taisi aika paljon kupata veronmaksajien rahoja toimintaan josta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Turvakoti konsepti ihan hyvä mut se ensikoti aika noh... sinne lykättiin perheitä jotka olis kyllä kotonakin pärjänny. Ja monille se tuntuu vankilalta koska ei sinne omasta tahdosta mennä vaan lasun "tukitoimenpiteenä" kun sinne laitetaan ihmisiä ihan hölmöillä perusteilla ja näin se lafka saa rahaa (koska asiakkaista saa rahaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku näppärä 100k verottomana käteen kummasti avittaisi asiaa. Vaan ei, kun itse pitäisi alkaa maksamaan sellaisetkin muiden haluamiset.
Kyllä se joka on vailla ja vaatii jotain, se hoitaa myös silloin pöytään kannetun laskun nikottelemati.
Itse tekisin ainakin niin monta lasta kuin ehtisin, jos korvaus olisi 100k per lapsi. Sijoittamalla nuo rahat oma loppuelämä olisi turvattu ja voisi jäädä kotiin kasvattamaan lapsia kotiäidiksi. Aika halpa hinta lopulta, jos valtio niin kovasti niitä lapsia kaipaa. Kriteerinä voisi tietysti olla, että on maan alkuperäinen kansalainen.
Lapsen kasvattaminen aikuiseksi vie 180 000 eli pahasti takkiin ottaisit.
Hyvin sai ap:n omasta päästä keksitty kiertokirje mammat kuumiksi :D
Vierailija kirjoitti:
Niin? Ja sinunko mielestä ei saisi lisätä ihmisten tietoisuutta tästä asiasta jostain syystä? Koska sinä tiedät niin kyllä kaikki tietää?
///
Se, että sinä olet elänyt kellarissa ja jäänyt paitsi perusopetuksesta, ei tarkoita, että länsimaissa asuvata naiset olisivat samassa tilanteessa. JOKAINEN länsimaissa koulunsa käynyt nainen tietää lapsentekoon liittyvät asiat ilman mitään holhouskirjeitä. Suurin osa 10-vuotiaistakin tietää.
Ei tiedä. Viime vuonna oli se uutinenkin jossa väestöliiton asiantuntija kertoi että ihmiset ei oikeesti ymmärrä että ei lapsia enää välttämättä saa yli 35 vuotiaana edes hedelmällisyyshoidoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin uhraisin rahaa postimerkkiin, ja palauttaisin revityn kirjeen ja kasan paskaa lähettäjälle. Kylläpä on lapsellista.
Ei taida ihan kirjeenä mennä, pikkupaketti????
Olen eri, mutta eilen tuli ripulissa niin solisevaa tavaraa, että olisi mennyt kirjeessäkin ja olisi haissut kauas asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kasvattaminen aikuiseksi vie 180 000 eli pahasti takkiin ottaisit.
Tämä pitäisi toki huomioida, perheessä on myös isä, jolle maksettaisiin ehkä pienempi korvaus. Lapset voi opettaa elämään myös kestävästi eikä kokoajan tarvitse olla ostamassa uutta ja kallista tavaraa. Asuminen pitäisi olla perheille myös järkevän hintaista.