Ranskassa 29-vuotiaat naiset ja miehet saivat hallitukselta kirjeen, jossa heitä muistutettiin lastenhankinnasta ja biologisen kellon tikitt
Ranskassa 29-vuotiaat naiset ja miehet saivat hallitukselta kirjeen, jossa heitä muistutettiin lastenhankinnasta ja biologisen kellon tikittämisestä.
Miten sinä suhtautuisit jos saisit (olisit saanut) tuollaisen kirjeen?
Kommentit (287)
Olisin haistattanut vitut kommareille ja luuloilleen että alkaisin pönkäämään vero-orjia omaan piikkiini syöpäiselle punikkijallitukselle, joka vihaa maataan ja kansansaa kun varastaa kaikki rahat kommarointiin ja haalaa maan täyteen primitiivisiä vuohipaimenoita elämään sosiaalihäkkyrän piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttyisin ja ihmettelisin miksi kehotetaan tuhoamaan maapalloa.
Hyvin on aivopesu mennyt perille. Suomihan pysäyttää ilmastonmuutoksen yksinään? Korvataan kantaväestö mammuleilla.
Sen takiahan koko maailma onkin mukana syntyvyyden lasku -talkoissa. Jokainen lapsi syntyy yhdelle naiselle kuten kaikkialla muuallakin maailmassa, valtion väestömäärä ei tähän vaikuta, tosin Suomessa se lapsen hiilijalanjälki on paljon kehitysmaita suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on aivopesu mennyt perille. Suomihan pysäyttää ilmastonmuutoksen yksinään? Korvataan kantaväestö mammuleilla.
Ei mua kiinnosta pelkkä Suomi tai ilmastonmuutos. Ihmiset ovat pilanneet maapallon, näin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä. Myös miesten on syytä olla tietoisia naisten biologisesta kellosta.
Miesten olisi hyvä olla tietoisia myös omasta biologisesta kellosta, mutta ainakaan suomalaisia miehiä ei kiinnosta isyys.
Miehellä "biologinen kello" ei ole niin kiireellinen kuin naisilla. Siksi miesten olisi hyvä olla nimenomaan naisten kellosta tietoisia.
Kuka nainen haluaa parhaat päivänsä nähneitä siittiöitä??
En tiedä sinusta, mutta minulle on oleellista myös muut ominaisuudet miehessä kuin siittiöiden laatu. Kuten sopivuus isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Olisin iloinen jos yhteiskunta siihen kannustaisi. Tietysti se kannustaminen olisi hyvä näkyä vähän eritavalla. Tuntuu että Suomessa yhteiskunta ei ole kovin lapsimyönteinen ja esim nuoria äitejä paheksutaan ja tuomitaan.
Ranskassa kaikki naiset saavat ilmaiset fyssarikäynnit synnytyksen jälkeen. Ja tiesitkö, että Ranskassa naiset synnyttäessään ponnistavat keskimäärin vain 8 minuuttia? Heitä eivät kätilöt patista ponnistamaan heti kun 10 senttiä ovat auki vaan annetaan rauhassa kehon hoitaa tehtävänsä (fetal ejection reflex) . Eli arvostus on kyllä toista luokkaa kuin Suomessa
Ihmisten määräkö sen hyvinvoinnin ratkaisee, miksi esim Kiina tai Intia ei ole hyvinvoinnissa kärki sijoilla vaikka väkeä on kadulla niin paljon että päät kolkkaa yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin uhraisin rahaa postimerkkiin, ja palauttaisin revityn kirjeen ja kasan paskaa lähettäjälle. Kylläpä on lapsellista.
Ei taida ihan kirjeenä mennä, pikkupaketti????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisivat tietoisia edes omasta biologisesta kellosta. Myös miehillä sukusolujen laatu heikkenee 40 ikävuoden jälkeen.
Suurin osa yli 40-vuotiaista miehistä saa terveitä ja vammattomia lapsia.
Suurin osa miehistä saa lapsensa ennen 40-vuoden ikää.
Niin saakin, mutta se ei muuta sitä faktaa, että suurin osa yli 40-vuotiaista isistä saa täysin terveitä ja vam.mattomia lapsia.
No niinhän saa enemmistö yli 40-vuotiaista äideistäkin.
40-vuotiaan miehen spermalla on vaikea hedelmöittää samanikäistä naista kohtuullisessa ajassa, koska parikymppisen kumppanin kanssa miehellä siinä menee noin vuosi, vaikka siittiöt ovatkin ns. toimintakykyisiä.
Tuskinpa menee vuotta.
Menisi avaamattomana paperinkeräykseen. Täysin turhaa pelleilyä tuollainen holhousyritys.
Vela 32v
Täysi säälittävä vitsi koko lippulappunen. Ei lastenhankinta ole kenelläkään tiedonpuutteesta kiinni länsimaassa. Hallitukselle tietysti helpoin ja halvin keino pakoilla vastuuta, mutta pitäisi oikeasti räjäyttää koko nykykuvio, jotta olosuhteet olisi otolliset niiden lasten hankkimiseen. Työelämä imee ihmisten jaksamisen eikä rahat silti riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ilmastonmuutosta pysäytä enää mikään. Se ei tarkoita että kaikkien täytyy saastuttamiseen osallistua, toim. huom. En hyppää kaivoon jos kaveri hyppää sinne, vaikka en voi kaivoon hyppimistä kokonaan omalla toiminnallani estääkään.
Ainakin vääjäämättömästä tuhosta seuraa vähemmän kärsimystä, jos ihmisiä on vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin iloinen jos yhteiskunta siihen kannustaisi. Tietysti se kannustaminen olisi hyvä näkyä vähän eritavalla. Tuntuu että Suomessa yhteiskunta ei ole kovin lapsimyönteinen ja esim nuoria äitejä paheksutaan ja tuomitaan.
Ranskassa kaikki naiset saavat ilmaiset fyssarikäynnit synnytyksen jälkeen. Ja tiesitkö, että Ranskassa naiset synnyttäessään ponnistavat keskimäärin vain 8 minuuttia? Heitä eivät kätilöt patista ponnistamaan heti kun 10 senttiä ovat auki vaan annetaan rauhassa kehon hoitaa tehtävänsä (fetal ejection reflex) . Eli arvostus on kyllä toista luokkaa kuin Suomessa
Suomessakin naisilla on oikeus käyttää aivojaan. Ei ole pakko väkisin ponnistaa, jos ei ponnistuta.
t. 5 synnytystä, ponnistusvaihe kaikissa alle 10min
Vierailija kirjoitti:
Ei huono idea. Faktat voivat joskus unohtua. Minua gynekologi muistutteli realiteeteista, mikäli olin ajatellut haluavani lapsia. En pahastunut laisinkaan. Ei hän ottanut kantaa miten minun pitäisi toimia mutta minusta on oli vastuullista nostaa asia esiin.
Vaihtoon menisi kyllä gynekologi, jos pitää asiakasta aivan idioottina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten olisi hyvä olla tietoisia myös omasta biologisesta kellosta, mutta ainakaan suomalaisia miehiä ei kiinnosta isyys.
Miehellä "biologinen kello" ei ole niin kiireellinen kuin naisilla. Siksi miesten olisi hyvä olla nimenomaan naisten kellosta tietoisia.
En tiedä sinusta, mutta minulle on oleellista myös muut ominaisuudet miehessä kuin siittiöiden laatu. Kuten sopivuus isäksi.
Juu, mutta nuorempikin sopii isäksi kuin neljäkymppinen joka voisi olla jo isoisä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mutta nuorempikin sopii isäksi kuin neljäkymppinen joka voisi olla jo isoisä
Ei omalla kohdalla. Halusin miehen, joka on opintonsa tehnyt, työelämässä ja muutenkin elämä kunnossa. Parikymppinen on täysin kesken vielä kaikilta osin.
Vierailija kirjoitti:
Ei huono idea. Faktat voivat joskus unohtua. Minua gynekologi muistutteli realiteeteista, mikäli olin ajatellut haluavani lapsia. En pahastunut laisinkaan. Ei hän ottanut kantaa miten minun pitäisi toimia mutta minusta on oli vastuullista nostaa asia esiin.
Melkoisessa umpiossa saa elämänsä viettää, jos ei 29-vuotiaana tiedä faktoja lastenhankinnasta. Harvalla siinä iässä dementiaakaan on, joten ei asia unohtumaan pääse. Ammattitaidoton gyne, jos alkaa höpöttää lastenhankinnasta ilman, että asiakas on aiheesta kysynyt. Ei kuulu hänelle v'ttukaan kenenkään lapsivalinnat.
Kuka nainen tässä maassa viitsii tehdä lapsia? Nytkin oli ylellä dokumentti synnytysvaurioista joita täällä ei edes hoideta. Naiset menivät Ruotsiinkiin hoitamaan vaurioitaan. Plus tietty tämä kaikki työttömyys jne. Ei mistään voi olla varma.
Valtio on hyvä ja kaivaa kuvetta, naiselle pitäisi tulla kunnollinen, tuntuva korvaus jokaisesta lapsesta. Ai että ilmaiseksi pitäisi uhrata oma kroppa, terveys ja työura...?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten määräkö sen hyvinvoinnin ratkaisee, miksi esim Kiina tai Intia ei ole hyvinvoinnissa kärki sijoilla vaikka väkeä on kadulla niin paljon että päät kolkkaa yhteen.
Niinpä😂