Onkohan se totta että vanhempana kun katsoo peiliin ei tunnista itseään?
Olen kuullut monien 70-80v sanovan että kun katsovat peiliin eivät tunnista itseään. Että sieltä katsoo vanha ihminen vaikka mieleltäsi olet esim silti 30-40v. Aika pelottavaa jos noin?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Muuten en korona-aikaa kaipaa mutta silloin oli kiva katsoa itseään peilistä kun maski peitti valahtaneen ja venähtäneen alanaaman ja sitä näytti taas pitkästä aikaa ihan itseltään.
Se on hurjaa kuinka aikaisin ja nopeaan kasvonpiirteet muuttuu ihan vieraiksi kun tulee se ns eka rupsahdus yhdessä yössä. Yhtäkkiä naama tosiaan venähtää pysyvästi ja kaikki mittasuhteet on ihan oudot ja pielessä.
Tämä! Oli ihan samat fiilikset kun sai peitettyä alaosan naamasta.
Jaa no kai se on yksilöllistä. Pidän naamastani vaikka se onkin muuttunut. Olen kylläkin vielä aika nuori.
N44
Vierailija kirjoitti:
Dementikko luulee peilikuvaansa toiseksi ihmiseksi.
Lopeta.
Olet inhottava ja törkeä.
Vihaan sua.
Äitini 74v sanoi ainakin näin.
Että kuvittelee itsensä ihan erinäköiseksi ja sitten kun katsoo peiliin, niin tuntuu tosi oudolta
No mutta sinähän tunnistat koiran kuitenkin. Ei hätää eikä Alzheimeria.
Vierailija kirjoitti:
Jaa no kai se on yksilöllistä. Pidän naamastani vaikka se onkin muuttunut. Olen kylläkin vielä aika nuori.
N44
Niin no tässä puhuttiin yli 70vuotiaista
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on muutos jo keski-iässä. Ja kaipaa 26v vanhaa peilikuvaa.
Itse en varsinaisesti kaipaa nuoruuden ulkonäköä vaan enemmänkin sitä sellaista kauniisti ikääntymistä joka tapahtuu hitaasti ja hienovaraisesti. Itsekin kuulun valitettavasti heihin jotka ei ikäänny mitenkään kivalla tavalla vaan jo varhaiskeski-iässä kasvot ikäänkuin romahti alaspäin. Mitään ryppyjä ei ole (ja ei sellaiset naururypyt tai vaikka harakanvarpaatkaan silmäkulmissa edes haittaisi) vaan jotenkin kasvot kasvoi pituutta ja samalla tuli velttous etenkin leukaperiin. Lisäksi ilmaantui ihan kauheat juonteet suupieliin jotka nekään ei mitenkään ilmettä kohota vaan päinvastoin vetää suupieliä alaspäin eli näytän tosi happamalta aina. Pian varmaan näytän sellaiselta vatsastapuhujan nukelta suun osalta..
Miksi ihmisille tulee vanheneminen jotenkin yllätyksenä?
Itse olen huomannut omissa vanhemmissani vanhenemista vasta nyt päälle 65v. Kun oli pitkä tauko kun en nähnyt isääni niin 58->64v oli jotenkin iso muutos. Mutta esim ennen 55v en huomannut mitään. Aika jännä. Mietin huomaako vanhemmat omissa lapsissaan, että me muututaan pikkuhiljaa keski-ikäisen näköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla näin nyt lähes nelikymppisenä kymmenen vuoden jatkuvan sairastelun jälkeen. En todellakaan enää tunnista itseäni peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisille tulee vanheneminen jotenkin yllätyksenä?
En tiedä. Monille näyttää tulevan. Esim oma äitini ei käsitä, että on pian 70v. Ja isäni ja hänen vaimonsa sanovat että näyttävät vanhuksilta kuvissa. Että pitää koittaa ottaa sellainen kuva,jossa ei näytä vanhukselta.
Itse näen vanhukset kauniina, persoonallisina. Nuoret on tusinanaamoja. Ja ennen kuin joku alkaa heittää jotain nekrofiililäppää niin tässä ei ole mitään seksuaalista.
Vierailija kirjoitti:
Hahaha, minun peilistäni katsoo edesmennyt äitini. Olemme kuulemma samannäköisiä.
Mulla ei näy äiti vaan äidinäiti ja olen vasta keski-iässä.
Nuo kasvot miestenhuoneen peilissä joita tuijotan
Ei ne minun oo vaan omaisuutta ryyppyporukan
Vierailija kirjoitti:
Itse näen vanhukset kauniina, persoonallisina. Nuoret on tusinanaamoja. Ja ennen kuin joku alkaa heittää jotain nekrofiililäppää niin tässä ei ole mitään seksuaalista.
Musta ihmiset näyttää parhaimmalta siinä 30-45v.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pitkä aika kun mun äiti 78 v. sanoi juuri noin. Peilistä katsoo kuulemma joku vanhus, ukin näköinen vieläpä!
Mutta olen huomannut tämän itsekin. Naama alkoi roikkua 45+ iässä. Mutta tällä mennään kun ei ole varaa mennä plastiikkakirurgille.
Kasvojenkohotus on oikeasti raju toimenpide ja jos esim. veitsi vaurioittaa hermoja pahasti voi saada loppuelämän vaikeat hermosäryt mihin ei auta sitten mikään. Älkää haaveilko jostain tuollaisesta oikeasti, ihan sairasta vaikka sitä ja muitakin kipeitä ulkonäköpaineita yritetäänkin normalisoida.
Milloinka se anti age pilleri tulee
Aika kuluu nopeasti, tuntuu että vielä melko äskettäin peilistä katsoi nuorehko mies takaisin, nyt on hiukset harmaat, siis ne mitä on enää jäljellä ja naama on jonkun vanhan väsähtäneen ukon, ikää 51v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en varsinaisesti kaipaa nuoruuden ulkonäköä vaan enemmänkin sitä sellaista kauniisti ikääntymistä joka tapahtuu hitaasti ja hienovaraisesti. Itsekin kuulun valitettavasti heihin jotka ei ikäänny mitenkään kivalla tavalla vaan jo varhaiskeski-iässä kasvot ikäänkuin romahti alaspäin. Mitään ryppyjä ei ole (ja ei sellaiset naururypyt tai vaikka harakanvarpaatkaan silmäkulmissa edes haittaisi) vaan jotenkin kasvot kasvoi pituutta ja samalla tuli velttous etenkin leukaperiin. Lisäksi ilmaantui ihan kauheat juonteet suupieliin jotka nekään ei mitenkään ilmettä kohota vaan päinvastoin vetää suupieliä alaspäin eli näytän tosi happamalta aina. Pian varmaan näytän sellaiselta vatsastapuhujan nukelta suun osalta..
Sama, harmittaa kun on koko ajan happaman näköinen enkä voi unelmoidakaan samanlaisesta vanhuudesta kuin niillä jotka näyttävät eleganteilta vanhanakin. Tällä naamalla ei auta vaikka kävisi kampaajalla, ei auta kivat huivit tai ei auttas designvaatteetkaan. Olen vain epämääräinen ja hapan, enkä ollenkaan sellainen tyylikäs kuin toivoisin olevani.
Ei ole pitkä aika kun mun äiti 78 v. sanoi juuri noin. Peilistä katsoo kuulemma joku vanhus, ukin näköinen vieläpä!
Mutta olen huomannut tämän itsekin. Naama alkoi roikkua 45+ iässä. Mutta tällä mennään kun ei ole varaa mennä plastiikkakirurgille.