Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan se totta että vanhempana kun katsoo peiliin ei tunnista itseään?

Vierailija
18.03.2026 |

Olen kuullut monien 70-80v sanovan että kun katsovat peiliin eivät tunnista itseään. Että sieltä katsoo vanha ihminen vaikka mieleltäsi olet esim silti 30-40v. Aika pelottavaa jos noin?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peiliin katsoo joka päivä, näkyyn tottuu. Ei tule yllätyksenä.

Vierailija
2/40 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on muutos jo keski-iässä. Ja kaipaa 26v vanhaa peilikuvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoittain mietin mihin se nuori tyttö katosi ja mitä tuli tilalle. 

Vierailija
4/40 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan. Sitä katsoo ja ihmettelee naamaa, että oho tällaiseksi se on muuttunut, piirteet valahtaneet. Olin nuorena ihan nätti, nykyään vain vanhentuva bulldoggi.

N64

Vierailija
5/40 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea Dorian Grayn muotokuva.

Vierailija
6/40 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, näin itseni vaatekaupan peilistä ja ihmettelin, onko tuo harmaa ja kuihtuneen näköinen hahmo todellakin minä..tuntui pahalta. 

Vierailija
7/40 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla jo nelikymppisenä näin. Jotenkin se omakuva on muodostunut parikymppisen minän perusteella ja aina kun katson peiliin tuntuu siltä että näyttää vanhemmalta kuin mitä tuntee olevansa. Samalla parikymppiset ovat alkaneet tuntua ihan kakaroilta.

Vierailija
8/40 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vanhukset katsovat niin harvoin peiliin.

Vierailija
9/40 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dorian Grey- effect

Vierailija
10/40 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha, minun peilistäni katsoo  edesmennyt äitini. Olemme kuulemma samannäköisiä.

Vierailija
11/40 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vanhana ja vanhana, kun jo +40v iässä sitä kummastelee omaa peilikuvaansa ja esim jossain sovituskopissa missä on niitä "peruutuspeilejä" ym ylläreitä joista itsensä näkee niin eihän sitä ihmistä itsekseen tunnista. Ei kasvoista, ei kropalta eikä olemukselta vaan kaikki on jotenkin valahtanutta ja kulahtanutta. Kaikki raikkaus ja reippaus puuttuu.

Vierailija
12/40 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt ihan noin kai? Mutta mulle kävi n 50v baarissa niin, että katsoin tiskin takana olleeseen peiliin ja hämmästyin. Luulin näkeväni minut n 25v siellä. Mutta se kesti ehkä sekunnin tajuta. Ei se mikään pysyvä kokemus ole.

Vierailija
13/40 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dementikko luulee peilikuvaansa toiseksi ihmiseksi.

Vierailija
14/40 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos peiliin katsoo joka päivä, näkyyn tottuu. Ei tule yllätyksenä.

Ei sitä silti enää "tunnista" itseään. 

Kyllä mä monesti mietin, että miten rumaksi ihminen muuttuu, kun tulee vanhaksi. 

Tai siis ei muut sillai ole rumia, mutta itse on. Jalat menee rumiksi ja käsivarret roikkuu ja naama on kuin.....en edes viitsi sanoa :(

Mutta toisaalta yritän ajatella, että tää ruma kroppa on kuitenkin se, jonka varassa minä elän.  Se kuitenkin toimii vielä. 

Vierailija
15/40 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en korona-aikaa kaipaa mutta silloin oli kiva katsoa itseään peilistä kun maski peitti valahtaneen ja venähtäneen alanaaman ja sitä näytti taas pitkästä aikaa ihan itseltään.

Se on hurjaa kuinka aikaisin ja nopeaan kasvonpiirteet muuttuu ihan vieraiksi kun tulee se ns eka rupsahdus yhdessä yössä. Yhtäkkiä naama tosiaan venähtää pysyvästi ja kaikki mittasuhteet on ihan oudot ja pielessä.

Vierailija
16/40 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaha, minun peilistäni katsoo  edesmennyt äitini. Olemme kuulemma samannäköisiä.

Mulla sama. Lapsena minusta sanottiin, että näytän isältäni ja silloin varmaan näytinkin. Nykyään peilistä katsoo takaisin joko äitini tai 8 vuotta vanhempi siskoni. 

Vierailija
17/40 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näen peilissä mummoni.

Vierailija
18/40 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ei tajua, että ne vanhat ihmiset ei ole aina olleet vanhoja, eikä heitä osaa kuvitella nuorina ja kauniina. 

Nyt kun itse on vanha, tajuaa, että nyt nuoret katsoo minua samalla tavalla ja ajattelevat, että olen aina ollut tämmönen. Että joka paikka roikkuu. No en ole ollut :D

Vierailija
19/40 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minä olen sielultani kolmekymmentä vuotta fyysistä ikääni nuorempi. Ja kun viime vuosina tapahtuneet vaikeat asiat veivät ulkonäön ykskaks huonompaan suuntaan, niin kyllä se ihan kauhistuttaa, koska sisäisesti en koe olevani se väsyneen näköinen, valahtanut haamu, mikä näkyy peilistä. No saahan sitä ulkonäköä onneksi hiukan ulkoisesti piristettyä vaatteilla ja meikillä, mutta on se kyllä aika kauheaa silti havaita tämmöinen ristiriita ulkoisen ja sisäisen välillä.

Mutta aika moni iäkäs kokee olevansa sisäisesti se sama kuin nuorena, ellei ihan kaikessa, niin jokin oman minän ydin ihmisessä kumminkin pysyy aina samana.

Vierailija
20/40 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoilla ihmisillä voi kyseessä olla alkava  muistisairaus, mikä aiheuttaa tota, tai sitten ne vaan sanoo noin, koska elämä menee niin nopeasti.

Olen itse jo aika vanha, lähes 50 ja se mitä itse hämmästelen, että näen itsessäni enemmän isoäitini piirteitä nykyään.

Eli pikemminkin alan näyttämään "tutulta", mutta en enää itseltäni. Onneksi isoäitini oli minulle erittäin rakas, joten mitä enemmän häneltä näytän peilissä, sen enemmän mua myös hymyilyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän