Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko näiden hallituksen tukileikkauksien tavoite ihan oikeasti että ihmiset joutuvat kodittomaksi?

Vierailija
17.03.2026 |

Minä itken, ihan oikeasti. Niin omasta kuin tuttavienkin puolesta. Kaksi kaveria on heittänyt lusikat nurkkaan tämän vuoden puolella oman käden kautta, kolme on jäänyt kodittomaksi, kaksi tekee pimeänä seksityötä jne. Kaikki vielä 1-2v. sitten ihan perusduuneissa ok palkalla työskenteleviä, nyt luottotiedot menneenä eikä elämäniloa enää ole.

Itselläni on nyt tilanne se, että on pakko muuttaa autoon asumaan. Jäin viime syksynä työttömäksi kun firma, jossa olin vakituisena, meni konkurssiin. Olen ollut Kelan tuilla (työmarkkinatuki) ja pieni tt-tuki siihen päälle jotta se yksinasuvan perusosa täyttyy.  Asun vuokralla tosi syrjässä 400e+sähkö ja nyt talven aikana kävi niin että kela ei maksanutkaan kuin pienen osan sähkölaskuista ja näin ollen ne ehtivät siirtymään perintään. Perintätoimistosta hoetaan että "maksat ne viivästyskorot, maksat vain, maksa, maksa maksa". Sähkölaskuni ei ole edes kohtuuttomat (siirtoineen 60-90kk), sillä en pitänyt talossa lämmitystä talvella vaan minulla oli vuokranantajan puut joilla lämmitin. Kylppärissä oli pakko pitää lattialämmitystä tai se olisi homehtunut.

Viime viikolla tuli kelasta viestiä että eivät maksa kotivakuutusta. Vuokranantaja taas vaatii laajan kotivakuutuksen, joka nyt on n.14e/kk ja se ylittää sallitut rajat parilla eurolla. En saa halvempaa kun luottotiedot meni ja se pitää maksaa kerralla.

Mitä tässä enää tekee, olen jo miettinyt jotain todella pahaa että pääsen valtionlaitokseen ruuan ja avun piiriin. En jaksa enää, kesän voin asua autossa, mutta entäs kun talvi tulee taas?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tuttua tehmyt itsarin jäätyään työttömäksi. Toinen ampui itsensä kotonaan, toinen käveli intercityn alle. 

Ties miten moni kuollut sydäriin kun taksit ei kulje öisin eikä sairaalapäivystykseen ehdi ajoissa.

Orpon hallitus tekee hiljaista kansanmurhaa.

Vierailija
42/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttomuus on lähtenyt Suomessa nousuun ensimmäistä kertaa vuosikymmeneen. Ja n 30 000 lapsiperhettä ajettu alle köyhyysrajan. 

Surkein juttu on ehkä se, että näillä toimilla talouden piti alkaa kasvaa ja valtion velkaantumisen taittua. Kumpaakaan ei ole tapahtunut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavoite on saada köyhät toivottomiksi ja  päättämään päivänsä.

Väärin,tavoite on saada terveet ja työkykyiset elättämään itsensä,maksajia ottaa päähän tämä sakki.

Vierailija
44/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 tuttua tehmyt itsarin jäätyään työttömäksi. Toinen ampui itsensä kotonaan, toinen käveli intercityn alle. 

Ties miten moni kuollut sydäriin kun taksit ei kulje öisin eikä sairaalapäivystykseen ehdi ajoissa.

Tilastot ei väittämääsi puolla.

Vierailija
45/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastot ei väittämääsi puolla.

Lääkäriliitto ja Tehy varoittivat molemmat Orpon hallitusta terveydenhoidon leikkausten seurauksista. Orpo päätti jättää kuuntelematta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi