Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko näiden hallituksen tukileikkauksien tavoite ihan oikeasti että ihmiset joutuvat kodittomaksi?

Vierailija
17.03.2026 |

Minä itken, ihan oikeasti. Niin omasta kuin tuttavienkin puolesta. Kaksi kaveria on heittänyt lusikat nurkkaan tämän vuoden puolella oman käden kautta, kolme on jäänyt kodittomaksi, kaksi tekee pimeänä seksityötä jne. Kaikki vielä 1-2v. sitten ihan perusduuneissa ok palkalla työskenteleviä, nyt luottotiedot menneenä eikä elämäniloa enää ole.

Itselläni on nyt tilanne se, että on pakko muuttaa autoon asumaan. Jäin viime syksynä työttömäksi kun firma, jossa olin vakituisena, meni konkurssiin. Olen ollut Kelan tuilla (työmarkkinatuki) ja pieni tt-tuki siihen päälle jotta se yksinasuvan perusosa täyttyy.  Asun vuokralla tosi syrjässä 400e+sähkö ja nyt talven aikana kävi niin että kela ei maksanutkaan kuin pienen osan sähkölaskuista ja näin ollen ne ehtivät siirtymään perintään. Perintätoimistosta hoetaan että "maksat ne viivästyskorot, maksat vain, maksa, maksa maksa". Sähkölaskuni ei ole edes kohtuuttomat (siirtoineen 60-90kk), sillä en pitänyt talossa lämmitystä talvella vaan minulla oli vuokranantajan puut joilla lämmitin. Kylppärissä oli pakko pitää lattialämmitystä tai se olisi homehtunut.

Viime viikolla tuli kelasta viestiä että eivät maksa kotivakuutusta. Vuokranantaja taas vaatii laajan kotivakuutuksen, joka nyt on n.14e/kk ja se ylittää sallitut rajat parilla eurolla. En saa halvempaa kun luottotiedot meni ja se pitää maksaa kerralla.

Mitä tässä enää tekee, olen jo miettinyt jotain todella pahaa että pääsen valtionlaitokseen ruuan ja avun piiriin. En jaksa enää, kesän voin asua autossa, mutta entäs kun talvi tulee taas?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luottotiedot meni eikä huvita mennä töihin."

Tavoite on että menet töihin. Mene töihin.

Vierailija
22/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan sivuilla on kerrottu montako euroa kotivakuutusta korvataan tt-tuessa per kuukausi, n. 15 euroa.

Yksikään sähköyhtiö ei lähetä laskuja suoraan Kelalle, olet ennen perintää saanut monta maksukehotusta.

En usko sanaakaan tästä sepustuksesta jonka tarkoitus on vain haukkua hallitusta. Ihan tiedoksesi, kaikki muut puolueet paitsi Vas. on sitoutunut jatkamaan samanlaisella leikkauslinjalla ensi hallituskaudellakin.

Hei, nyt vähän jäitä hattuun. Sähkölaskun saadessani olen toimittanut sen kelaan ja täpännyt sinne "maksetaan laskuttajalle", Kelan käsittelyn viivästyessä on tullut perintäkirje. Perintäyhtiössä vaaditaan tarkkaa päivää jolloin lasku on maksetaan, ja kela maksaa sen myöhässä, joten sieltä on perintätoimistosta ehtinyt tulla jo kaksi kirjettä joiden kustannukset on 5+14e=19e. Ja tämän kun kertoo kahdella eli sähköenergialasku ja siirto, kun ne tulevat erikseen, on yhden kuukauden perintäkulut yhden kuukauden sähköistä jo 38e.

Ap

No nyt on kyllä Vatnikilla kääntäjä vähän pettänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen, mutta lähden muualle kunhan saan asiani tässä kevään aikana jotenkin reilaan. Onneksi olen asunut myös ulkomailla, joten tiedän miten pärjään siellä vähällä. Suomi ei toki tästä kostu sentin senttiä.

Ap

Vierailija
24/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut autossa kesän. Sillä voi norkoilla ison kaupungin lähellä ja etsiä sieltä töitä. Syksyllä haet kämppää, jos olet saanut työtä niin sieltä. Muuten voit hakea minkä tahansa kunnan vuokrakämppään.

Joskus pohdin, et kun lapset muuttaa pesästä. Vois kesät asua vaikka fiatissa ja joka talvi eri kaupungin halvassa vuokrakämpässä. Tehdä keikkaduunia ja mennä mihin huvittaa. Nyt vielä ainakin 3 vuotta tässä. 

Vierailija
25/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on helppoa, kun istuvat lompakon päällä

Vierailija
26/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan sivuilla on kerrottu montako euroa kotivakuutusta korvataan tt-tuessa per kuukausi, n. 15 euroa.

Yksikään sähköyhtiö ei lähetä laskuja suoraan Kelalle, olet ennen perintää saanut monta maksukehotusta.

En usko sanaakaan tästä sepustuksesta jonka tarkoitus on vain haukkua hallitusta. Ihan tiedoksesi, kaikki muut puolueet paitsi Vas. on sitoutunut jatkamaan samanlaisella leikkauslinjalla ensi hallituskaudellakin.

Hei, nyt vähän jäitä hattuun. Sähkölaskun saadessani olen toimittanut sen kelaan ja täpännyt sinne "maksetaan laskuttajalle", Kelan käsittelyn viivästyessä on tullut perintäkirje. Perintäyhtiössä vaaditaan tarkkaa päivää jolloin lasku on maksetaan, ja kela maksaa sen myöhässä, joten sieltä on perintätoimistosta ehtinyt tulla jo kaksi kirjettä joiden kustannukset on 5+14e=19e. Ja tämän kun kertoo kahdella eli sähköenergialasku ja siirto, kun ne tulevat erikseen, on yhden kuukauden perintäkulut yhden kuukauden sähköistä jo 38e.

Ap

No nyt on kyllä Vatnikilla kääntäjä vähän pettänyt.

Se, että joku Ivan rajan takana on väkisin painanut äitisi paksuksi aikanaan, ei ole minun vikani. Minulla on Suomen passi ja olen suomessa syntynyt, miten sinulla?

Ap

Vierailija
27/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisille samanlaiset 25 - 44% leikkaukset kuin Kreikassa.

Vierailija
28/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallitus ei joko välitä mitään siitä, vaikka joku joutuisi kodittomaksi tai sitten he oikeasti kuvittelivat, että esim. asunnottomaksi jäämisen uhka ajaisi ihmiset töihin. He siis uskoivat, että töitä on kaikille, jotka ahdinkoon joutuvat. Koska eivät näemmä osaa laskea, ettei 20 000 työpaikkaa voi mitenkään riittää 300 000:lle.

Vierailija
29/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut autossa kesän. Sillä voi norkoilla ison kaupungin lähellä ja etsiä sieltä töitä. Syksyllä haet kämppää, jos olet saanut työtä niin sieltä. Muuten voit hakea minkä tahansa kunnan vuokrakämppään.

Joskus pohdin, et kun lapset muuttaa pesästä. Vois kesät asua vaikka fiatissa ja joka talvi eri kaupungin halvassa vuokrakämpässä. Tehdä keikkaduunia ja mennä mihin huvittaa. Nyt vielä ainakin 3 vuotta tässä. 

Olen jo saanut neuvoltelua mahdollisuudesta että lainaan ex-anopiltani n.1000e, jotta voin vaihtaa halpaan pakettiautoon ja lähteä sillä tien päälle.  Tietysti ennen sitä täytyy hommata läppäriä ja muuta roinaa jotta työnteko onnistuu sitten siellä. Mutta en minä nää mitään syytä miksi jäisin Suomeen tuomaan veroeuroja, jos niistä ei sitten tiukan paikan tullen hyödykään yhtään mitään. Asuntoa en nyt kuitenkaan voi enää pitää, ja saas nähdä tuleeko takuuvuokraakaan takaisin kun välieteinen meni talvella niin huonoon kuntoon sähköttömyydestä.

Ap

Vierailija
30/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuole! Kivuliaasti. Jos et uskalla me autamme.

Vierailija
31/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaa jos naiset joutuu tekemään seksityötä

Asiakkaat saa myös kuitenkin valita eli sinulle ei tipu. 

Vierailija
32/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat liioitella.

Eihän ne asumistuetkaan ole kuin muutamia kymppejä. Kannattaa muuttaa halvempaan asuntoon. Niin mekin tehtiin.

Vierailija
33/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurissa kaupungeissa historiallisen paljon tyhjillään olevia vuokra-asuntoja ja samaan aikaan asunnottomuus lisääntyy. Eipä tainnut kokoomus laskea leikkauksia loppuun asti. Nyt jää vuokralordilta rahat saamatta.

Vierailija
34/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus, EK, Suomen Yrittäjät, Pyhä kolminaisuus ajamaan työtä tekevät kerjuulle ja nöyriksi. 

Vierailija
35/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat liioitella.

Eihän ne asumistuetkaan ole kuin muutamia kymppejä. Kannattaa muuttaa halvempaan asuntoon. Niin mekin tehtiin.

Herranjumala, minulla on 400e/kk vuokra, ei vesimaksua! Etsin halvempaa, etsin, laitan hakemuksia töihin ja asuntoihin mutta ei tärppää! Laskin että olen tämän vuoden puolella hakenut yli 500 paikkaa! Saako aseella uhaten paremmin työpaikan kun ei nuo pakkohakemukset tunnu tuottavan tulosta?

Ap

Vierailija
36/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vakuutus on 14e ja hyväksyttävä on 12e, niin silloin he maksavat sulle tuon 12e ja maksat itse 2e.

Vierailija
37/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kokoomus ja persut ihan aidosti haluavat ihmiset kodittomiksi. Koettakaa kaikki kärsiä ensi vaaleihin asti ja nukkuvat... Teissä on kovin potentiaali. Käykää äänestämässä! Kun annetaan vai eliitin ja hyvätuloisten äänestää, niin tulos on kodittomuus köyhille.

Vierailija
38/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite on että menet töihin paikallisella sopimuksella 4e tuntipalkalla.

Sitä vauhditetaan myös ulkomailta tuotavalla työvoimalla.

Ja Liitot on saatava nurin.

Vierailija
39/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Da da igor

Äätioikeistohallitus tappaa suomalaisia ja edistää siten Venäjän etuja. Jos joku on russakka niin sinä ja muut persutollot.

Vierailija
40/45 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä tosi oudolta ja sangen epäilyttävältä että vielä 1-2 vuotta sitten perusduuneissa ja nyt on tehty itsemurhia, ollaan asunnottomia ja tehdään seksityötä pakon sanelemana.

Toki, kun itse loisit työttömänä vanhempiesi luona, Pasi. 

Mikäs hätä sulla 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän