En keksi enää mihin hakea töihin!?
Olen ollut nyt muutaman kuukauden työttömänä ja joka kuukausi pitänyt kahteen paikkaan hakea. Miten voi joka kuukausi johonkin eri paikkaan hakea, kun loppuu ne paikat kesken?? Tässä kuussa ei ole enää yhtään sellaista paikkaa johon olisi mitään järkeä minun ilman koulutusta laittaa hakemusta. Aivan hullu systeemi, että väkipakolla pitää niitä hakemuksia laittaa, asuit missä tahansa ja oli koulutus mikä tahansa. Laitanko nyt siis kaksi turhaa hakemusta ja sitten ne siellä kuluttaa vain turhaa aikaansa ja miettivät, että mitähän se tuokin kuvittelee, kun tänne hakee?
Kai se on eri jossain pk-seudulla, mutta vähiin käy paikat täällä.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se vaan menee, on haettava tietyn aikatalun mukaan paikat. Ei aina löydy sopivia, niin sitten vaan laitettava johonkin.
Hävettää ihan älyttömästi laittaa johonkin, mitä ei osaa.
Mitä turhia häpeät! Muista, että sinussa on potentiaalia vaikka mihin! - Nykyajan työt opetellaan joka tapauksessa ja aina työpaikalla, ei niihin valmista osaajaa ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun asuinpaikkakunnallani ei ole yhtään työnantajaa ja koko Suomessa ei ole ollut 30 vuoteen tarjolla alani töitä. Olen sitten hakenut ihan kaikkia paikkoja, että saa 4 hakua täyteen. Pariin olen päässyt ihan haastatteluunkin.
Sääliksi vaan käy työnantajia kun olen tehnyt yli 10 000 hakemusta ja kaikki menee roskiin.Jos Suomessa ei ole 30 vuoteen ollut tarjolla alasi töitä, niin oletko ollut 30 vuotta sen takia työttömänä? Eikö ole käynyt mielessä, että hankkisit jonkin muun alan koulutuksen?
En ole ollut 30 vuotta työttömänä. Oman alani töitä ei vain ole. Olen tehnyt 48 vuoden työuran ihan muissa töissä. Nyt olen työttömänä kun eläkeikä on liian lähellä, kukaan ei palkkaa. Onko käynyt mielessä että et ihan ymmärrä tätä työttömyysasiaa?
Ei siihen vaikuta, onko sinulla koulutus vai ei. Monella eäkeikää lähestyvällä on joka tapauksessa niin vanha koulutus, ettei se paljon paina. Tuore työkokemus on paljon tärkeämpää. Mutta jos olet yli 60 ja työtön, niin ei kukaan palkkaa.
Samaa paikkaa saa hakea. Mutta ei näytä hyvältä, jos hakee sitä peräkkäisinä kuukausina. Hassua se onkin jos se edes on auki peräkkäisinä kk sulkeutumatta välillä.
Olen hakenut samoihin paikkoihin. Ja kannatti. Töitä on ollut ainakin osan aikaa vuotta.
Soittaa voi vaikka vanhaan harjoittelupaikkaan. Jossa on ollut 10 vuotta sitten.
Voi kai sitä hakea avoimella vailka kunnanjohtajan paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nykyään saa. Ellei sulka nyt ole oikeasti realistisia mahkuja saada se paikka. Ylempi korkeakoulututkinto yms. Näin meille just kertoi irtisanomisinfossa työkkärin ukko. Pitää hakea realistisia paikkoja.
En ihan äkkiä usko että olet parissa kuukaudessa hakenut töihin ihan kaikkiin yrityksiin kaikkialla suomessa....
Vierailija kirjoitti:
Et sitten osaa hakea piilotyöpaikkoja?
En kyllä osaa minäkään. Opetatko oi suuri tietäjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nykyään saa. Ellei sulka nyt ole oikeasti realistisia mahkuja saada se paikka. Ylempi korkeakoulututkinto yms. Näin meille just kertoi irtisanomisinfossa työkkärin ukko. Pitää hakea realistisia paikkoja.
Ei kunnanjohtajan paikoihin välttämättä usein ole muodollisia pätevyysvaatimuksia, kuten jotain tutkintoja, mutta pitää tosiaan olla realistiset mahdollisuudet saada se paikka, esimerkiksi työkokemusta ison organisaation johtamisesta ja kunnallisen päätöksenteon prosessien tuntemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se vaan menee, on haettava tietyn aikatalun mukaan paikat. Ei aina löydy sopivia, niin sitten vaan laitettava johonkin.
Ihan surutta haet jotain valtionhallinnon pestiä, siellä ei varmaan niin tarkkaa kokemuksen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
En ihan äkkiä usko että olet parissa kuukaudessa hakenut töihin ihan kaikkiin yrityksiin kaikkialla suomessa....
Ei saa hakea mihin tahansa. Pitää hakea sellaisia työpaikkoja, mihin itsellä on oikeasti mahdollisuus työllistyä. Sellaisia, mihin on työkokemusta ja osaamista ja riittävä koulutus. Ei saa esimerkiksi vaikkapa kuvataiteilijan koulutuksella ja pitkällä koristemaalarin kokemuksella hakea töihin asiakaspalvelualalle, hoitoalalle tai metallialalle.
Työpaikat ovat piilossa Marttisen taskulaskimessa. Laita hakemus suoraan hänelle, niin hän yhdistää sinut piilotettuun piilotyöpaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan surutta haet jotain valtionhallinnon pestiä, siellä ei varmaan niin tarkkaa kokemuksen suhteen.
Oletko aivan ääliö? Työkkäri ei hyväksy tuollaista hakua, ja siitä voi menettää tuet. Lopeta nyt jo tuo jankkaaminen kun et selvästi tiedä tästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa hakea mihin tahansa. Pitää hakea sellaisia työpaikkoja, mihin itsellä on oikeasti mahdollisuus työllistyä. Sellaisia, mihin on työkokemusta ja osaamista ja riittävä koulutus. Ei saa esimerkiksi vaikkapa kuvataiteilijan koulutuksella ja pitkällä koristemaalarin kokemuksella hakea töihin asiakaspalvelualalle, hoitoalalle tai metallialalle.
Asiakaspalvelu alalle ja metallialalle (tehdastyö) voit hakea, ainoastaan hoitoalalle et voi hakea.
Te palveluissa opastettiin, että koska olen ajatellut opiskella kaupallista alaa, (olen varastomies), voin hakea koneen pääjohtajaksi. Virkailija etsi aivan itse tämän tehtävän ja määräsi hakemaan sitä, koska kyse "minua kiinnostavasta" kaupallisen alan toimesta.
Kun ihmettelin että tuskinpa minua tuohon valitaan, on varmaan muita alemman tason paikkoja avoinna, virkailija ilmoitti että hakeminen on velvoittava määräys, ja hän kirjaa ehdotetun paikan ylös.
Mitäpä siinä sitten, hakemusta vaan rustaamaan.
P. S. Minua ei valittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään keksi enää mitään. Kahdessakin paikassa on liikaa ihmettelelmistä, että mitä hakea.
Laittaisin yhteydenottopyynnon Työvoimatorin kautta ja kertoisin tuon ongelman omalle virkailijalle. Eihän ole mitään järkeä alkaa hakemaan sellaisia paikkoja, joihin ei pystyisi mitenkään työllistymään.
Taitaa olla vielä sellainen sanamuoto nykyään, että "johon sinulla on realistiset mahdollisuudet päästä" tms. Joka tapauksessa ei siis hyväksytä, että haet esimerkiksi keikkalääkärin paikkaa ilman pätevyyttä. Itse olen koulutettu, mutta tuntuu, että siitä on vain haittaa, jos haluaa päästä lattiatason hommiin, vaikka kuinka tarvitsisi toimeentuloa. Että pitänee kysyä seuraavalla tapaamisella, että onko se noinkin päin.
Jos ap on lisäksi jo lähellä eläkeikääkin, niin ei alanvaihtokaan enää tunnu järkevältä tai uskottavalta. Mutta kannattaa minusta puhua virkailijalle, ettei ole ollut paikkoja, mitä hakea, ja on joutunut tekemään avoimia hakemuksia. Niitähän nyt voi joka tapauksessa laittaa vuokratyöfirmoihin ja sen alan yrityksiin, mistä se oma työkokemus on.
Vierailija kirjoitti:
Te palveluissa opastettiin, että koska olen ajatellut opiskella kaupallista alaa, (olen varastomies), voin hakea koneen pääjohtajaksi. Virkailija etsi aivan itse tämän tehtävän ja määräsi hakemaan sitä, koska kyse "minua kiinnostavasta" kaupallisen alan toimesta.
Kun ihmettelin että tuskinpa minua tuohon valitaan, on varmaan muita alemman tason paikkoja avoinna, virkailija ilmoitti että hakeminen on velvoittava määräys, ja hän kirjaa ehdotetun paikan ylös.
Mitäpä siinä sitten, hakemusta vaan rustaamaan.
P. S. Minua ei valittu.
Eh, eh. Keksi parempi.
Hae joka kuukausi töihin Kelaan, kuntien (huom. monikko, mihin tahansa Suomen sisällä vaikka tuhannen kilometrin päähän jos asut jommassakummassa päässä maata) virkoihin, ministeriöihin (avustajien ja erikoisasiantuntijoitten virat), erilaisiin johtajan virkoihin, suunnittelijan tehtäviin, sossujen (edelleen monikko, kaikki Suomen kunnat) virkoihin (etuuskäsittelijästä lastensuojeluun, päihdetyöstä ulkomaalaistyöhön jne.)...
Ja hae kaikkia kuljetusalan töitä vaikka Sinulla ei ole ainakaan kyseisen ajoneuvoluokan ajokorttiakaan ja selittele sitten kysyttäessä että "Anoin tätä työtä kun minä olen kuitenkin nopea oppimaan" ja "Aina täytyy yrittää ja olla oma-aloitteinen" ja "Jostakinhan se työllistyminen täytyy aloittaa" ym. poliittisesti ja sievistelyhygienisesti korrektia fuulaa.
Ei ole työttömän syy että tämä työvoimasysteemi on mennyt tällaiseksi Neuvostoliittolais-tyyppiseksi lekkeripeliksi - samoin kuin koko Suomi noin ylisummaan. Suomi on (ITSESENSUROITU ALATYYLINEN ULOSTETTA TARKOITTAVA SANA) maa.
Jätkä 53 vuotta - Entinen työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelu alalle ja metallialalle (tehdastyö) voit hakea, ainoastaan hoitoalalle et voi hakea.
Höpö höpö. Ne on siellä työllistymissuunnitelmassa sovittu, mihin voi hakea. Jos sinä itse olet sen ikäinen, että alanvaihto on sinulle vielä realistinen vaihtoehto, niin ehkä on sovittu, että voit hakea muillekin aloille, mihin voidaan työssä kouluttaa. Mutta jos ap on jo lähellä eläkeikää, niin ei se ole enää realistista.
Vierailija kirjoitti:
Hae joka kuukausi töihin Kelaan, kuntien (huom. monikko, mihin tahansa Suomen sisällä vaikka tuhannen kilometrin päähän jos asut jommassakummassa päässä maata) virkoihin, ministeriöihin (avustajien ja erikoisasiantuntijoitten virat), erilaisiin johtajan virkoihin, suunnittelijan tehtäviin, sossujen (edelleen monikko, kaikki Suomen kunnat) virkoihin (etuuskäsittelijästä lastensuojeluun, päihdetyöstä ulkomaalaistyöhön jne.)...
Ja hae kaikkia kuljetusalan töitä vaikka Sinulla ei ole ainakaan kyseisen ajoneuvoluokan ajokorttiakaan ja selittele sitten kysyttäessä että "Anoin tätä työtä kun minä olen kuitenkin nopea oppimaan" ja "Aina täytyy yrittää ja olla oma-aloitteinen" ja "Jostakinhan se työllistyminen täytyy aloittaa" ym. poliittisesti ja sievistelyhygienisesti korrektia fuulaa.
Ei ole työttömän syy että tämä työvoimasysteemi on mennyt tällaiseksi Neuvostoliittolais-tyyppiseksi lekkeripeliksi - samoin kuin koko Suomi noin ylisummaan. Suomi on (ITSESENSUROITU ALATYYLINEN ULOSTETTA TARKOITTAVA SANA) maa.
Jätkä 53 vuotta - Entinen työtön
Nykyään tuolla tavalla menettää tuet. Kenellä on varaa?
Ymmärrän nyt kun kerroit, mutta ei kukaan ole ajatustenlukija. Eli sinulla on eri alan koulutus, mihin ei ole töitä Suomessa, ja 48 vuotta työkokemusta toiselta alalta. Oppiihan siellä töissäkin yhtä ja toista, joten eiköhän se ole nyt sinun alasi, millä olet ollut 48 vuotta töissä. Lähellä eläkeikää olevia työttömiä ei palkata, mutta yrittäjäksi voi ehkä alkaa, jos on varaa luopua työttömyyskorvauksista. Toisaalta, jos tavoite on olla 70-vuotiaaksi töissä, niin kyllä 60-vuotiaanakin kannattaa vielä hankkia koulutus.