Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En keksi enää mihin hakea töihin!?

Vierailija
17.03.2026 |

Olen ollut nyt muutaman kuukauden työttömänä ja joka kuukausi pitänyt kahteen paikkaan hakea. Miten voi joka kuukausi johonkin eri paikkaan hakea, kun loppuu ne paikat kesken?? Tässä kuussa ei ole enää yhtään sellaista paikkaa johon olisi mitään järkeä minun ilman koulutusta laittaa hakemusta. Aivan hullu systeemi, että väkipakolla pitää niitä hakemuksia laittaa, asuit missä tahansa ja oli koulutus mikä tahansa. Laitanko nyt siis kaksi turhaa hakemusta ja sitten ne siellä kuluttaa vain turhaa aikaansa ja miettivät, että mitähän se tuokin kuvittelee, kun tänne hakee? 
Kai se on eri jossain pk-seudulla, mutta vähiin käy paikat täällä.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten osaa hakea piilotyöpaikkoja?

Kuuluuko niihin tehdä piilohaku?

eri

ja piiloilmoitus työttömyystoimistolle

Mutta maksetaanko piilotyöstä piilopalkkaa? Pitääkö sitä varten avata erillinen piilotili?

Tarvitset myös piilopirtin, jossa asua. Ja katsot vain Piilomaan pikku aasi -ohjelmaa. 

Vierailija
22/66 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se vaan menee, on haettava tietyn aikatalun mukaan paikat. Ei aina löydy sopivia, niin sitten vaan laitettava johonkin.

Hävettää ihan älyttömästi laittaa johonkin, mitä ei osaa. 

Kaikkeen tottuu, kyllä ne työnantajatkin tietää nämä pakkohaut taatusti. Kerran hain paikkaa jossa oli lueteltu juuri ne työtehtävät mitä eniten inhosin edellisessä työpaikassa. Mietin vaan, että jos tonne pääsen, vatsahaava viikossa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Mutta maksetaanko piilotyöstä piilopalkkaa? Pitääkö sitä varten avata erillinen piilotili?

Tarvitset myös piilopirtin, jossa asua. Ja katsot vain Piilomaan pikku aasi -ohjelmaa. 

Piilolinssit päässä.

Vierailija
24/66 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyisikö eduskunnasta piilotyöpaikkoja? Eikös sinne kannattaisi laittaa hakemuksia.

Vierailija
25/66 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Jos onnistut saamaan sen paikan, saat piilopalkkaa.

Vierailija
26/66 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota koko EU työnhakualueeksi.

Vierailija
27/66 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan Suomesta lähdettiin vaikka Kanadaan tukkisavottaan jos ei lähempää löytynyt töitä. Tämän päivän työtön ei edes harkitse lähtevänsä omalta paikkakunnalta vaikkapa sadan kilometrin päähän töihin. Ja tämä on järjestelmän kannalta muka hyväksyttävää, tuet juoksee ja voit rauhassa syrjäytyä vaikka sinne Savukosken takamaille. Täysin älyvapaata touhua.

nykyisillä bensanhinnoilla ja autoveroilla duunarin palkka menee matkakuluihin noin pitkällä työmatkalla.

rikkaat tietenkin liikkuvat halvemmalla ajaessaan verotuetuilla sähköautoillaan.

Aina löytyy tekosyitä. Et ole muuttamisesta koskaan kuullut?

Vierailija
28/66 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kiittää tästä Marinin hallitusta.

Nykyhallitus olisi voinut muuttaa asiaa, jos olisi halunnut. Kumosihan Marininkin hallitus pikaisesti aktiivimalli ykkösen, vaikka sitten loikin tilalle työttömien kiusaksi tämän malli kakkosen eli pakkohaun. 

Vierailija
29/66 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse olenkin töissä, mutta nykyinen työ on tappavan tylsää. Sen takia olenkin ottanut hakualueeksi koko Suomen. Haen vain omaa koulutustani vastaavaa työtä. Nyt ensi viikolla on haastattelu paikkaan, mihin hakemuksia oli tullut vain joitakin kymmeniä. Tämä paikka on about 300 km:n päässä. Mikäli tuon paikan saan, on muutto edessä, ja sen kanssa olen ihan ok. Mikäli Ap:n ongelma on se, että et ole kouluttautunut, niin parhaillaan on yhteishaku menossa, eli sit koulun penkille, mikäli tutkinto puuttuu.

Vierailija
30/66 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asuinpaikkakunnallani ei ole yhtään työnantajaa ja koko Suomessa ei ole ollut 30 vuoteen tarjolla alani töitä. Olen sitten hakenut ihan kaikkia paikkoja, että saa 4 hakua täyteen. Pariin olen päässyt ihan haastatteluunkin. 
Sääliksi vaan käy työnantajia kun olen tehnyt yli 10 000 hakemusta ja kaikki menee roskiin. 

Vierailija
31/66 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä avoimia hakemuksia, rekryfirmojakin löytyy googlaamalla paljon

Vierailija
32/66 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia ne avoimet paikat on piilossa ja vain pienen piirin tiedossa. Turhat pakkohakemukset saivat sen aikaan. 

Vierailija
33/66 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä löytyy varmasti joku listaus paikkakunnallasi toimivista yirtyksistä. Otat vaan listan talteen ja aloitat siitä ensimmäisestä ja lähetät avoimen hakemuksen. Sitten toinen. Seuraavassa kuukaudessa 3. ja 4.

Ei saa tehdä noin! Avoimia hakemuksia saa lähettää henkilöstövuokrausyrityksiin ja sellaisiin oman alueen yrityksiin, joihin on realistista työllistyä, ottaen huomioon oma koulutus ja työkokemus. 

Vierailija
34/66 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se vaan menee, on haettava tietyn aikatalun mukaan paikat. Ei aina löydy sopivia, niin sitten vaan laitettava johonkin.

Hävettää ihan älyttömästi laittaa johonkin, mitä ei osaa. 

ei ole syytä hävetä. ei ne kuitenkaan palkkaa ketään.

hakemuksia kuuluu lähettää vain siksi, että saa pakkohakupaikat ilmoitettua työttömyystoimistolle.

Vierailija
35/66 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jätä avoimia hakemuksia, rekryfirmojakin löytyy googlaamalla paljon

Kaikkiin rekryfirmoihinkaan ei enää nykyään pysty tekemään avointa hakemusta, vaan pitää hakea vain jotain tiettyä tehtävää. Tiedot jäävät sitten profiiliin, ja vastaavista muistakin samantyyppisistä tehtävistä voi tulla tieto sähköpostiin, jos niitä tulee. 

Vierailija
36/66 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itse olenkin töissä, mutta nykyinen työ on tappavan tylsää. Sen takia olenkin ottanut hakualueeksi koko Suomen. Haen vain omaa koulutustani vastaavaa työtä. Nyt ensi viikolla on haastattelu paikkaan, mihin hakemuksia oli tullut vain joitakin kymmeniä. Tämä paikka on about 300 km:n päässä. Mikäli tuon paikan saan, on muutto edessä, ja sen kanssa olen ihan ok. Mikäli Ap:n ongelma on se, että et ole kouluttautunut, niin parhaillaan on yhteishaku menossa, eli sit koulun penkille, mikäli tutkinto puuttuu.

koulutuksella ei ole mitään merkitystä, jos ei ole suhteita.

Vierailija
37/66 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun asuinpaikkakunnallani ei ole yhtään työnantajaa ja koko Suomessa ei ole ollut 30 vuoteen tarjolla alani töitä. Olen sitten hakenut ihan kaikkia paikkoja, että saa 4 hakua täyteen. Pariin olen päässyt ihan haastatteluunkin. 
Sääliksi vaan käy työnantajia kun olen tehnyt yli 10 000 hakemusta ja kaikki menee roskiin. 

Jos Suomessa ei ole 30 vuoteen ollut tarjolla alasi töitä, niin oletko ollut 30 vuotta sen takia työttömänä? Eikö ole käynyt mielessä, että hankkisit jonkin muun alan koulutuksen? 

Vierailija
38/66 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota koko EU työnhakualueeksi.

Useimmissa työpaikoissa pitäisi osata sen työnhakumaan kansallisia kieliä. Englannilla harvoin pärjää. 

Vierailija
39/66 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan Suomesta lähdettiin vaikka Kanadaan tukkisavottaan jos ei lähempää löytynyt töitä. Tämän päivän työtön ei edes harkitse lähtevänsä omalta paikkakunnalta vaikkapa sadan kilometrin päähän töihin. Ja tämä on järjestelmän kannalta muka hyväksyttävää, tuet juoksee ja voit rauhassa syrjäytyä vaikka sinne Savukosken takamaille. Täysin älyvapaata touhua.

Ennen vanhaan niin, kun olit nuori ja perheetön. Ei ollut asuntolainaa niskassa, Ennen vanhaan töihin pääsi juuri ovesta sisään kävelemällä. Työnantaja palkkasi keittelemään kaffeeta. Siitä sitten ylettiin ilman koulutuksia, kielitaitoja talon osastosihteeriksi.

Vierailija
40/66 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään keksi enää mitään. Kahdessakin paikassa on liikaa ihmettelelmistä, että mitä hakea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi