Kumpi mielestäsi tuntuisi taloudellisesti turvallisemmalta:
100.000e asuntolainaa + 100.000e säöstöjä ja sijoituksia
VAI
Ei asuntolainaa, ei säästöjä tai sijoituksia. Velaton koti siis.
Kommentit (5)
Ei ookkein kumpikaan vaan:
9600 tölökkiä kylymää kalijaa vaikkakopa cuuppi lakeria
Eka.
Koska 100 tonnia tuottaa sijoituksissa enemmän kuin nollakorkojen aikaan ottamani korkokatollinen asuntolaina.
Jälkimmäinen vaihtoehto toki on turvallisempi, muttei sillä vaurastumaan pääse.
Minä olen viimeiset 30 vuotta aina vain ottanut lisää velkaa ja ostanut rahalla asuntoja ja osakkeita. Jos olisin valinnut turvallisen tien ja säästänyt vain pankkitilille, omaisuuteni olisi murto-osa siitä, mitä se on nyt.
Nykyinen taloudellinen tilanne on muuten paljon turvallisempi kuin se toinen vaihtoehto. Jos paha päivä tulisi, nyt olisi, mistä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Jälkimmäinen vaihtoehto toki on turvallisempi, muttei sillä vaurastumaan pääse.
Minä olen viimeiset 30 vuotta aina vain ottanut lisää velkaa ja ostanut rahalla asuntoja ja osakkeita. Jos olisin valinnut turvallisen tien ja säästänyt vain pankkitilille, omaisuuteni olisi murto-osa siitä, mitä se on nyt.
Nykyinen taloudellinen tilanne on muuten paljon turvallisempi kuin se toinen vaihtoehto. Jos paha päivä tulisi, nyt olisi, mistä ottaa.
Toisaalta sinulla on kämpät täynnä rasittavia vuokralaisia, joiden asioita pohtiessa ja hoidellessa ainutkertainen elämäsi valuu hukkaan.
Jos paska iskee tuulettimeen, kämppien realisointi ei tapahdu nopeasti ja osakkeiden arvo laskee nopeasti.
Eka