Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

|*|*|* | Ensikoiden la-su

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aksu oli 8kk ja oltiin kolme yötä reissussa. Hyvin meni reissu sekä meillä että Aksulla. Aksu oli mun vanhemmilla jossa muutenkin käydään viikottain ja oltiin ennen reissuakin siellä tiheään tahtiin käyty. Aksu oli meidän reissun aikana yhtenä päivänä itkenyt aamupäivästä enemmän, mutta sekin itku loppui heti kun kakka tuli. Muuten oli ollut oikein iloinen ja aurinkoinen poika ja on ollut siitä eteenpäinkin. Niin ja eipä ole tuo mun ukkonikaan mitenkään traumainen vaikka on ollut 8kk iässä viikon hoidossa kun muu perhe on ollut lomalla... =)

Vierailija
22/36 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vähän " jouduttiin" sinne ravitsemusterapeutille vasten tahtoamme alun alkujaan ;) Luultavasti tää kaikki johtuu siitä, kun oltiin alunalkujaan keskolan " asiakkaita" ja niitä hoitajia ahdistelemalla on pikkuhiljaa saatu asioita eteenpäin ja päästy kaikenmaailman lääkäreille ja terapeuteille ;) Miehen mukaan " kun iso pyörä lähtee pyörimään, sille ei ite voi enää mitään" ;)) Mehän ollaan oltu huonon syömisen/ allergia epäilyn (siis ihan meidän oman) takia 2 päivää osastolla, tavattu kahdesti puheterapeuttia syömisen " teknisen puolen" tarkkailun takia (kaikki siinä kylläkin kunnossa), käyty rav.terapeutilla ja allergialääkärilläkin (jota en kyllä enää välittäis tavata)...

Mun aivotoiminta ei oo nyt enää ihan parhaimmillaan, joten taidan mennä nukkumaan ja palata hieman selväntämään näitä juttuja huomenna enemmän :DDD

t. Ope ja ½ tunnin taistelun ja huudon jälkeen iltamaidon syönyt jo nukkuva Aino...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Sori, kävin siellä sun " imetys-/matka" -pinossa vähän turisemassa aiheen vierestä... Mutta se samainen nimimerkki tais olla jossain ketjussa joskus kirjottamassa (mihin en edes ite kirjoittanut), ja pahotin hieman mieltäni siitä tekstistä (just jotain imetykseen liittyen). Kun asiat voi esittää niiiiin monella eri tavalla, ja mun mielestä tollanen toisten syyllistäminen jostain asiasta on aivan väärin. Etenkin, kun me kaikki kirjoittelijat tavallaan haemme täältä vertaistukea. Me ollaan kaikki erilaisia mielipiteinemme ja kokemuksinemme. Niitä pitäis osata jakaa hieman ystävällisemmin vaan... Ehkä hänkään (Emilynkö oli...unohtu jo) ei tosiaan pahaa tarkoita, mutta ehkä kirjoitustyyli vain on sellainen, että tälläinen " herkkis" niinkuin mä, pahoittaa mielensä...

Mutta ei nyt muuta, palaillaan myöhemmin!

Pi-Ki

Vierailija
24/36 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=3A5FCD]Tjaahas..taas on aikaa itselle ja PALSTALLE! =D

Ossella on varsinainen bileputki! =) Ja eipä se palstaväsymys mitään haittaa..eikös se kaikille iske jossain vaiheessa? =) Menihän mullakin melkein 2kk niin, että en juuri keriinyt tänne ja sekin vähä aika meni vain omia päivitellessä..=)

Han puhui Haydenin kirjoista..en oo lukenu, mutta nyt oon kiinnostunut kun muutenkin luen mielelläni kaikki sieltä groteskimmasta päästä..=D Laitan nimen siis korvan taakse..=)

Bejpi on palstan peipi! Jey! =) Paitsi tuskin monellekaan on iällä mitään väliä..siis täällä meidän pinossa..=)

Queenille vilkutus! On huomattu hiljaisuus, mutta odoteltu sun paluuta tyyninä. =D Toivottavasti saatte netin pian toimimaan..

Serenityllekin vilkutus! Mukavaa, että arki sujuu ja täysin ymmärrettävää, että et tänne joka päivä kerkiä tilittään sivutolkulla..=)

Aurora: mä oon ymmärtänyt, että sit kun vauvalla on kuumetta niin hakeudutaan lääkäriin? eli jos vähän nukayskää niin eiköhän se mene ohi..kun Emiliinallakin on vähän ollut räkäistä oloa, mutta en oo vienyt lääkäriin kun neuvolastakin alleviivasivat sitä kuumetta..sit tietty jos on niin tukossa, ettei pysty syömään tms. =) Paranemisia!

Mykis sai taas muistamaan maanantain neuvolan ja sen pelätyn rokotuksen! =) Pitää yrittää olla itse rauhallinen niin eiköhän se hyvin mene..=) Meidän neuvolatätsy käski hankkia jo ennakkoon suppoja ja antaa niitä heti jos tytsy äkisee ja on rauhaton silloin rokotuspäivänä..Kaapissa odottavat ylihuomista..=)

Pi-Ki: muistanko oikein, että kirjoitit viime viikolla (?), että kokeilit jo antaa perunaa teidän Artulle? Ja olit nyt ainakin antanut peruna-porkkanavelliä vähän niin sitä kyselen, että miten noin aikaisin aloitit? Sori jos oot jo selittäny ja on menny multa ohi..=) Kun ymmärsin kuitenki, että imetät jonku verran? Vai ymmärsinkö lainkaan? Ei aina nää aivot tunnu pelaavan täysillä tän vauvahurjastelun jälkeen..XD

Amy: ainahan se tärkeysjärjestys on ollut tiedossa ;D Nauvon reissu oli tosi kiva..oli vaunut mukana ja Emiliina nukku ihanat 3,5h ulkona ja oli muutenkin aurinkoinen koko päivän..=) Mä lueskelin kans sitä sun alotusta (ja Emilynin mielipiteitä, jotka tuli jo tutuiksi odotusaikana kun tällä puolella kävi vakoileen=)) ja kävinpä vielä siellä 2+-foorumissakin..Mä en saata uskoa, että Emmi sais mitään kauheita traumoja ja varmaankin te soittelette joka ilta niin voit hetken jutella Emminki kanssa jos sun äänikin jo sitä rauhoittaa? (Nyt tietty olis joku Emilynkin & comp. taas kärkevästi protestoimassa, että sekin on pahaksi kun lapsi ei tajua mistä se äidin ääni kuuluu ja alkaa hakea äiskää paniikissa ym.) Loppujen lopuksi mä uskon, että sä itse tiedät äitinä millanen lapsi Emmi on ja voiko sen jättää hoitoon..eli jo ois tosi herkkä ja itkunen ym. niin et varmaan sitä jättäis ja kun ymmärsin, että mummin kanssa ollaan kuitenkin paljon oltu tekemisissä eikä vierasta tai muuta niin miksi ei vois jättää? Pitkää ja sekaista, mutta en jaksa liikuttaa hiirtä, että kävisin laittamassa parempaan muotoon XD

Nyt ei tulekaan enää muuta mieleen..=) Mukavaa sunnuntaita kaikille!!

t. poppis ja Emiliina 3kk

Vierailija
25/36 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B1A1A]AMY, oon Poppiksen kans samoilla linjoilla tuossa hoitoon jättämisessä. Koska kuitenkin tunnet Emmin parhaiten, tiedät myös sen, voiko hänet " huoletta" jättää hoitoon pidemmäksikin aikaa.

Mies palaa huomenna töihin, joten varmaan mun palstailu vähenee hitusen. Nyt oon pystynyt palstaileen Sampo sylissäni (imemässä/torkkumassa) miehen läppärillä, mut koska tää on miehen työkone, ottaa sen siis mukaan töihinsä. Nytkin Sampo torkahti aamutorkuille mamman syykkyyn ja nökötetään tässä sohvannurkassa. :)

Nyt ei tuu mieleen mitään...

Han ja Sampo 3kk[/color]

Vierailija
26/36 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amy: Viimeisin tieto Tokkiksesta taitaa olla se, että sai tytön helmikuussa. Kävi siitä täälläkin ilmoittamassa. Tule Tokkopa kertomaan kuulumisia!

Ajattelin mennä tänään vähän sormuksia katselemaan, perjantainakin käytiin, mutta kun ei tän mun kihlasormuksen kanssa sovi mikään!

Vierailija
27/36 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskos tällekin puolelle tuota synnytyskertomusta ens alkuun rustailis.Vielä ollaan sairaalassa, mutta ilmeisesti tänään ollaan pääsemässä kotiin.

Elikkäs synnytyskertomus on pikaisesti kirjoitettu. Pe 4.5 ilman mitään ennakko-oireita meni vedet klo 5.10. Siitä viiden minuutin päästä ensimmäinen supistus, jotka jatkuivat säännöllisenä samantien. Matkaan päästiin n. puol kuuden aikoihin. Matkalla supistukset alkoivat tulemaan 3 minuutin välein. Salilla oltiin kuuden aikoihin ja kätilö teki pikaisen tarkastuksen vastaanottohuoneessa todeten reilusti 4cm auki, klo tuolloin 6.10.

Supistukset tuli erittäin tiuhaan ja olivat kestoltaan rajut. Kovin selkää taukovaihetta ei niissä ollut. Ensin mietittiin ammetta, mutta kätilö totesi ettei ennätä kokeile suihkua. Epiduraalia/spinaalia ei voida antaa, koska ne hyytymistutkimukset kesken..Josko kohdunkaulanpuudute, oli kätilön ehdotus. Mulle olisi kelvannut mikä vain.

Salissa otettiin ensin käyrää seisaallaan, koska en voinut supistuksilta käydä pitkälleni. Ilokaasun sain tässä vaiheessa, mutta eipä tuosta suurempaa hyötyä ollut. Lääkäri kävi tutkimassa joskus 6.30 jolloin 6cm auki. Samalla laittoivat tipan. Kertoivat siinä, että vuotoriskin vuoksi verta on tilattu varalle ja anestialääkärikin on valmiudessa. Itse muistan tapahtumista vain pätkiä sieltä ja toisen täältä. Kaikki ajatukset oli kohdistuune tapahtuvaan synnytykseen.

No, eipä siinä sitten ennättänyt enää mitää puudutteita saamaan vaan 7.15 täysin auki ja omaan tahtiin sai alkaa ponnistelemaan. Aktiivinen ponnistus alkoi klo 7.30 ja prinssi syntyi käsi poskella klo 7.43. Pituutta 48cm ja painoa 3070g.

Kokonaiskestoa siis 2 tuntia ja 33 minuuttia..Oman äidin aikaa siis " paransin" puolella tunnilla..Mutta kumma kyllä kammoa ei jäänyt ja seuraavastakin on puhuttu :-)

Mutta jäppinen alkaa heräilemään, joten siis " töihin" ..

-Ninca ja Prinssi 2pv-

Vierailija
28/36 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa jakamaan vauva-arkea!

Nopea suoritus oli sullakin, mulla tais olla jotain samaa luokkaa ;) Paree se on hoitaa homma kerralla eikä jahkailla koko päivää ;))

.....

Joopa joo, mä tässä vaan odottelen ja ihmettelen koska Aino mahtaa heräillä, kohta puoleen olis " lounas-aika" ;) Mitään kommentoitavaa en kykene palauttamaan mieleen, Karssulille pitää jossain vaiheessa " tarinoida" rav.terapeutin kirjelmästä, mutta haen eka ne paperit esille, niin muistan mitä kaikkea siinä oli...

Poistun siis takavasemmalle, ja palaan sit kun aivotoiminta tästä aktivoituu (muka) :DD

t. Ope ja Aino 6,5 kk

Vierailija
29/36 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]NINCALLE perheineen paljon onnea!!! =D Ja tervetuloa mukaan joukkoon mahtavaan!

Juu, kyllä oli tosiaan menoa siellä Kaksplussan sivuilla... Mennään ihan kunnolla henkilökohtaisuuksiin jne. Oikein kunnon rimanalituksia... Alkoi jopa Emilynin kärkevät mielipide-viestit kuulostamaan pehmoisilta... *huoh* Miksi ihmisten pitää tahallaan olla ilkeitä toisilleen :(

POPPIS - joo, kokeiltiin jo sillon sitä pottua, ja kyllä ne kitinät siitä tais johtua. Eilen, kun tosiaan laitoin aamupvllä sitä sen 20ml maidon sekaan, niin johan oli ähinää illalla - eli en sitten enää illalla sitä antanutkaan. Mun äiti sanoi, että se pottu saattaa aiheuttaa ilmavaivoja, ja niin tais olla - joten pe-po-vellit saa odottaa todellakin! Alotan ennemmin pelkällä porkkanalla ;) Ja syy siihen oli eilen vaan se, että maissivelli oli loppu niistä parista kaupasta, jossa käytiin. Arttu saa aina iltaisin ja välillä aamuisin vellin. Iltaisin pakko antaa jotain tuhdimpaa, kun muuten heräilen sen kanssa väh. 1,5h välein, kun maito ei pidä nälkää :( Mutta imetän kyllä vielä. Ainoa syöttö, jolloin pelkkä tissimaito riittää Artulle, on yön eka syöttö - siihen yleensä nukahtaa, muulloin jää kiljumaan nälkäänsä, vaikka ois molemmat tissit syöny tyhjiks. Mutta tosiaan maissivellissä pitäydytään nyt ja varmaan jonkun aikaa... Toivottavasti sitä ei vaan olla lopettamassa?????? Kun tosiaan eilen sitä ei niissä parissa kaupassa ollut (toinen jopa Prisma! ei luulis sieltä heti loppuvan...), ja tänäänkin mies kävi vielä lähikaupan kattomassa ja sai vietyä viimeset 4 tetraa sieltäkin hyllystä! Mutta ei kai ne niin hölmöjä ole, että sen parhaan alotusvellin lopettaisivat... (Meillä syödään siis sitä Muksu-velliä.)

Että semmottii... En taas muista mitä piti kommentoida... Palailen varmaan myöh.

Pi-Ki ja Arttu huomenna 9vkoa

Vierailija
30/36 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B0A50]Ihme on tapahtunut; meidän Sampo on nukkunut jo 2,5h putkeen! Tässä on mennyt joku 2-3 viikkoa, ettei ole nukkunut paljon 1h pidempiä päikkyjä kerrallaan (useimmiten reilu 30 min. pätkiä n. kolmesti päivässä). Tänään päikyt siirtyi tavallista myöhempään, nukahti vasta kahdelta ja yhäkin nukkua posottaa. Whoaa. Tuntuu iha, että mitäs tässä oikein tekee, kun yks vaan nukkuu :O Saapa nähdä miten tästä eteenpäin taas :/ No eiköhän tolla joku rytmi ole viimeistään joskus 2-vuotiaana :D

Milloin muuten muilla on alkanut tulla rytmiä elämään? Onko muita joilla " vielä" 3kk iässä ei ollut paljon minkäännäköistä rytmiä? Ainoa mikä toistuu päivittäin on se, että herää aamulla yleensä 7-8 välillä ja nukahtaa illalla 21-22 välillä. Kaikki muu vaihtelee lähes päivittäin. Vaan onpa tuohon jo tottunutkin, ettei rytmiä oikein ole :) Mennään päivä kerrallaan ja katsellaan, josko jonkunnäköinen rytmi alkais muodostua pikkuhiljaa.

NINCA, tervetuloa tälle puolelle! :) Sullapas sujui varsin sutjakkaasti synnytys.

Oon alkanut taas pumppailla maitoa. Mulla välillä ei tullut pumppaamalla yhtään mitään (en kyllä pumppaillut moneen viikkoon), mutta oon nyt sinnikkäästi pumppaillut niin johan on alkanut herua pumpullekin :) Tuli välillä nimittäin sellainen olo, että onko maitoa tarpeeksi (no on varmasti, mutta itsestä vain tuntui siltä) ja ajattelin, että vois kai sitä pumppailla vähän, ei siitä mitään haittaakaan ole. Ei tosin mitään isoja määriä irtoa vieläkään, mutta kyllä se tästä lähtee taas! :) Alussa irtosi joku desi muutamassa minuutissa, nyt saan n. 10 minuutissa joku 10-20ml :/ Mutta en ajatellut luovuttaa. Tarkoitus olis ihan pikkiriikisen kasvattaa noita maitomääriä, ettei tarvi huolehtia ja miettiä, että riittähän se varmasti...

Voispa mennä nosteleen pyykit kuivumaan.

Han (taas) ja Sampo 3kk

Vierailija
31/36 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella muullakin tuntuu olevan sama " ongelma" , eli paljon olisi sanottavaa monellekin, mutta kun juttua ja siten kommentoitavaa olisi niin paljon, että tahtoo usein jäädä koko kirjoittaminen. Ehkä pitäisi vain olla armollisempi itselleen vaikkei aina niin pitkästi kirjoittelekaan.

Kaikkien jutut luen silti tarkkaan ja mielenkiinnolla :) Ja ehdottomasti käyn lukemassa taaperoidenkin pinot! Osse ehdotti vauvojen jaoittelua vielä alle ja yli puolivuotiaisiin. Minusta ihan hyvä ehdotus, saako kannatusta? Mutta sopii siis ihan hyvin tämä nykyinenkin käytäntö :)

Nincalle onnea ja tervetuloa. Olipas melko nopsa synnytys!

Amylle sanon minäkin, että itse tunnet äitinä Emmin parhaiten, ja tiedät kestääkö tyttö eron äidistä reissun ajan. Ja imettämisestä sama juttu, sinä tiedät kyllä koska oikea hetki lopettaa. Älä kuuntele syyllistäviä puheita, teet niin kuin parhaaksi näet :)

Kerro sitten mihin tulokseen päädyit tuon lopettamisen suhteen, siis että miten käytännössä toteutat sen. Kun meillä taitaa olla sama edessä. Meillä siis eri tilanne sikäli, että molemmat haluttaisiin jatkaa imetystä (sekä minä että poika), mutta kun nuo mahavaivat ei ole jättäneet rauhaan niin pitänee kuunnella lääkäriä ja lopettaa imeys vähitellen 6-8kk:n iässä. Nyt ollaan jo saavutettu tärkeä etappi, eli Aleksi on alkanut huolimaan pullonkin, mitä ei ole hetkeen tehnyt. Ja olen aamuisin alkanut nyt antamaan pullollisen Almiron pepti -korviketta, katsotaan sopiiko, ja jos sopii, lääkäri kirjoittaa siihen korvattavuuden ym.

Meillä on nukahtamisraivarit nyt onneksi ohi, taisivat liittyä kolmen hampaan yhtäaikaiseen puhkeamiseen. Han kyseli rytmittömyydestä, meilläkään ei ole vielä rytmiä. Ainoa säännöllisyys on tuo ilta yhdeksän unille meno, mutta kaikki muu vaihtelee päivästä toiseen. Välillä kahdet, välillä kolmet päiväunet, ja ne on aina eri mittaisia ja eri ajankohtina.

No eipä muuta tällä erää, taidan mennä vielä kattomaan jotain nauhoitettuja ohjelmia ennen kuin itkareista kutsu kuuluu.

Viipero & Aleksi huomenna 6kk :O

Vierailija
32/36 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä näköjään osaa tehdä mitään järkevää, kunhan roikun vaan täällä...

Rytmeistä: ei nyt kauheen selkeetä rytmiä ole täälläkään, mutta jonkinlaista ennustettavuutta kyllä on ollut jo ainakin kuukauden ajan. Aamulla herätään 6-7-8 maissa, ja ekat päikkärit alkaa 10-11 maissa, riippien milloin aamu on alkanut... Ja päikkärit kestää 2,5-3 tuntia jonka jälkeen syödään lounas. Sen jälkeen on Ainon " parasta touhuaikaa" eli hän on hereillä ja iloinen ja aktiivinen. Päivästä riippuen vielä nukutaan yhdet tai kahdet päikkärit iltapäivällä/ illalla. Päivällisaikakin riippuu vähän siitä, koska iltapäivällä nukutaan. Esim. tänään ei olla syöty vielä päivällistä, koska Aino on parhaillaan toisilla päikkäreillä... Kolmansia ei tänään enää tulekaan, yöunille Aino menee 21-22 maissa. Eli eipä se nyt ihan kellontarkka toi rytmi oo täälläkään, mutta yleensä sen kuitenkin pystyy ennustamaan, kun näkee miten aamupäivä lähtee käyntiin :)

Sit tosta alle- ja yli ½ vuotta jaosta, mun piti lahoaivoillani jo aiemmin kannattaa ajatusta, mutta enpäs ole muistanut :) Vois olla ihan ok idea ainakin kokeiltavaksi. Mutta kaikki saa silti kaikkien pinoissa " kuokkia" , sillä onhan se just yks parhaasta annista täällä, että voi " kokeneemmilta" kysellä toisinaan ihan tyhmissäkin jutuissa neuvoja/ vinkkejä miten kannattaa jossain asiassa toimia! Tai voi lukea, mitä ehkä joskus tuleman pitää, kun oma vauva kasvaa ;)

Jahas, kai mä kohta taas herätän ton tytön syömään sitä päivällistä, ettei ihan " illalliseksi" muutu :DD

t. Ope ja Aino 6,5 kk

Vierailija
33/36 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin onnittelemaan Nincaa! Aika nopee oot kyllä liikkeissäs - synnytys, synnytyskertomus ja edellisen lähetys tänne kaikki sujuneet suit sait sukkelaan :)

Olenkohan vielä Sereäkään onnitellut? Onnitella ei varmaan voi kuitenkaan liikaa, joten varmuuden vuoksi vielä onnea sinnekin!

Me kotiuduttiin just reissusta, vkl vierähti tällä kertaa Tampereella. Siellä aina tulee opiskeluajat mieleen, voih kun saiskin asua vieläkin siellä! Vaan eipä tässä pk-seudussakaan mitään vikaa ole. Mistä tulikin mieleen, että meidän koti on nyt sitten myynnissä, NYYH. Pitää muuttaa rakennusvaiheen ajaksi johonkin vuokralle...(stressaa tuo muuttaminen, argh)

Nakilla kaikki kunnossa, mallasuutteen avulla saatiin vähän jo kakkaakin tulemaan (kiitos Millille, joka sitä muistaakseni suositteli!). Masu sillä on kyllä edelleen kuin jalkapallo ja iltaisin on ollut semmoinen n. puolen tunnin parkusessio johon ei auta tutti, tissi, syli... Nukkuu kuitenkin edelleen hienosti, joten ei kai mitään ihan karmeita kipuja ole.

Huomenna tulee mun vanhemmat pariksi yöksi, kivaa! Mulla on ohjelmassa mm. hammaslääkäriä ja ratsastusta (samana päivänä ku Amyllä :), hieronnan/jalkahoidon vois vielä varata....kun kerrankin on lapsenvahteja tarjolla!

Nyt hyviä unia kaikille ja sorppa taas tämä sikapikaviesti... (kiitos muuten Amylle - puit hienosti sanoiksi minunkin mietteet....poden kroonista huonoa omatuntoa tästä laiskasta kommentoinnistani!)

Makkara & Nakki 10vk4pvää

Vierailija
34/36 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiset onnittelut Nincalle perheenlisäyksestä!

Sepä passaa mun osalta, lähen koisimaan :D

Vierailija
35/36 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin uskaltautua kirjottamaan tänne pitkän taustailun jälkeen. Taustailin ahkerasti jo tuolla o-puolella, mutta en koskaan rohjennut kirjoittamaan. Meillä poika siis 3kk ja 6päivää ja nimekseen sai kuukausi sitten Sampo. Itse olen 22 ja mies 26, asustellaan pääkaupunkiseudulla. Tarkoitus oli kirjottaa jo aikaisemmin, mutta synnytyksestä lähtien on kaikki mennyt vähän pieleen. Sen verran pojasta kerron että, vaikka syntyikin terveenä, on hänen vasen kätensä vammautunut jo mahassa ollessaan. Asia ei meidän tahtia haittaa, mutta hormoonihöyryissä ajattelin että sopeutuminen olisi vaikeaa, esim. palstaillessa. Käden vammautumista ei ultrassa nähty, joten shokki oli suuri vaikean synnytyksen jälkeen. Ja ajatellen käteen kohdistuvia tulevia leikkauksia on tämä mamma ollut vähän päästä pyörällään. Osakseen saamme katseita muilta ihmisiltä, kun käsi on vähän erinäköinen. Sitä ajattelee asioita erilailla, kun tällänen on omalle kohdalle sattunut ja niinkin hölmöjä ajatuksia että sovimmeko teidän joukkoonne pienen erilaisuuden kanssa... Ja asiasta saa toki kysyä, parempi niin jos mieltä askarruttaa. Tiistaina on meillä ensimmäinen käynti käsikirurgin luona ja siellä päätetään mitä kädelle voi tehdä. Muuten vauva-arki on sujunut hyvin ja poika on mitä ihanin. Tässä vähän meidän tarinaa, ehkäpä rohkenen kirjoittamaan toistekkin.

Hippu84 ja Sampo 3kk

Vierailija
36/36 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prkl kun piti tuon Suomen taas hävitä.. No eipä ole tullut nyt läheskään niin aktiivisesti seurattua noita kisoja kuin ennen. Joten aivan sama :D

Sereä piti munkin vielä onnitella kun en ole sitä tainnut vielä tehdä!

Hipulle ja Sampolle lämpimästi tervetuloa, kyllä tänne mahtuu!

Älä turhaan mieti sitä ettäkö vauvasi olisi jotenkin erilainen. Onhan täällä monia murheita äideillä, vauvoilla jos jonkinlaista " vaivaa" , on ollut sydänvikaa, allergiaa, koliikkia jne. Ja jokainen äiti saa täällä kyllä loistavaa tukea ja kannustusta osakseen :)

Minä sitten heti kyselen, onko sitä Sampon käsivaivaa oikein diagnosoitu jotenkin? Aiheutuiko se vauvan huonosta asennosta kohdussa vai oliko ihan synnynnäinen juttu? Mikä kohta tarkalleen ottaen kädestä on erilainen, kämmen vai käsivarsi? Anteeksi uteluni, ihan ammatillisestakin mielenkiinnosta kyselen, ei ole pakko vastata :)

Ei enempiä tällä erää, nyt nukkumaan. Tai jos vielä söisikin jotain..

Palaan huomenna neuvolakuulumisten kera.

Viipero & Aleksi