Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvila ja Huussi 2026 :)

Vierailija
16.03.2026 |

Uusi kausi alkaa tänään, aiotko katsoa? 😊

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Huvila & Huussi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1402)

Vierailija
1061/1402 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa vihdoin katsottua "rakkaustohtorin" jakso. Siis mikä on rakkaustohtori? Ja rakkausnurkka? 

Itse remontti oli ihan okei, paljon kauniimpi lopputulos kuin täällä on kommentoitu. Tapettia oli hiukka liikaa, totta.

Koetin korvat soikeana kuunnella missä kohtaa rakkaustohtori sanoo ettei halua kukkatapettia tai harmaata mutta eihän hän sellaista toivetta missään kohtaa esittänyt. Ainoastaan ettei kauheasti pidä huoneen yläosan boordista. Kummallista puolestaloukkaantujaa tämä koko huvilajakso täynnä.

Tämä.

Se keskustelu kestää pitkään. Telkkarissa näet vain lyhyen pätkän

Vierailija
1062/1402 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merenrantaremontti/Laura: Mikä siinä on ettå aina pitää laittaa isot kivimuurit maiseman eteen, matala löhöilytuoli laitettu muurin eteen ettei järvelle nää. Sit pelättiin ennen paljastusta et jos ei oliskaan vielä valmista ja vuokralaiset ei heti pääse: no saunarakennuksessa suihkutilassa ei mitään kalusteita, kuten suihkuja asennettu? Harmittaa niin asukkaiden puolesta, kun toiveet ei toteudu ja lapsille oli joku tuulenmukana lentävä pikkuteltta laitettu terassille. Toivottiin leikkipaikkaa lapsille, saako tohon mäkeen edes keinuja asennettua helposti. 

Laura vaa myhäilee murteella nii tyytyväisenä ku kiveä täynnä taas piha.

Myhäilisikin murteella, mutta kun puhetapansa vaihtuu jopa kesken lauseen! Ja mistäkö tiedän? Puhun samaa Oulun seudun murretta. 

Siinä pienitissiset kirjoittelee, kun Lauralla on seksikkäät ryntäät ja luomut.

Minä olen myös taipumassa sille linjalle, että Laurassa ei ärsytä murre eikä mikään muukaan, kuin se ulkonäkö. Aivan hirveä viha ihmistä kohtaa, kun sillä on isot rinnat, oli ne sitten luomut tai ei. 

Laura on muutenkin näyttävä nainen ja hyvä kroppainen ja siitä kai tämä älämölö johtuu, se vain verhotaan haukkumiseen murteista ja puheesta ja ammattitaidottomuudesta. 

Suurin osa näistä haukkujista ei myönnä edes itselleen, että ärsytys johtuu ulkonäöstä.  Jos haukut ulkonäköä, ihmiset tulee sanomaan, että olet kateellinen (ja sitähän sinä oletkin) niin sitten pitää alkaa haukkumaan puhetyyliä tai suunnittelua.

Laura on suunnitellut tosi hienoja pihoja ja kivet/kivimuurit on tosi hienoja ja aikaa kestäviä. 

Alapeukkuja odotellessa.

Mikä pakkomielle Sinulla on hänen vartalostaan? Miksi et vain keskity katselemaan remontteja ja lopputuloksia. Niitähän tässä ohjelmassa on tarkoitus esitellä. Anna kehorauha muille ja tarkkaile vain heidän tekemisiään. Mikä näyttää hyvältä, minkä itse olisit tehnyt toisin, löytyykö vinkkejä omaan pihaan jne. 

Minulle ei olekkaan, mutta kyllästyttää täältä lukea jatkuvaa vinkumista toisen ulkonäöstä, jolla ei toden totta (siitä olen kanssasi täysin samaa mieltä )ole mitään tekemistä suunnittelun kanssa. Kuten ei puhetavallakaan.

Ohjelmaa katsoessa en kiinnitä huomiota epäolennaiseen vaan nautin ohjelmasta. Tähän ketjuun jos eksyy, niin täällä käy kunnon parku ihmisen ulkonäöstä/puhetyylistä ym täysin turhasta. 

Miksi sitten kommentoit täällä hänen vartaloaan? Puhuit nyt itseäsi vastaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1402 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusin jakso, mökkirannan suunnittelu, mielipiteitä..?

Aloitan: Toivottiin että lapset viihtyvät. Kuvittelin jo mielessäni keinuja, leikkimökin ym. Ei mitään heille!!! :( 

Rantasauna oli aivan liian suuri, siis tonttiin suhteutettuna. 

Ei saanut muistuttaa golf-kenttää. No sehän siitä nurmialueesta ensimmäisenä tuli mieleen.

En kerta kaikkiaan tällä kertaa keksi mitään hyvää tästä kohteesta. :(

Ootko keksinyt mistään muustakaan tämän suunnittelijan työstä tai suunnitelmista ? :D Anna, kun arvaan. Et.

Ohjelmaa ei vielä ole tv.stä nähty, mutta luulen, että taas nähdään ihan loistava piha. Näin käy lähes joka kerta, kun täällä joku haukutaan maanrakoon ja kun sitten itse ohjelman näkee remppa onkin ihan hieno. 

Mitä ihmettä sinä selität ja teet olettamuksia minusta? Kyllä olen pitänyt Lauran suunnitelmista. Hän osaa valita upean väriset ja -muotoiset kasvit milloin mihinkin kohteeseen. En ikinä itse osaisi. Tämä kohde nyt ei vain sytyttänyt millään tavalla. 

Ja miksi sinä kommentoit jaksoa jos et ole sitä vielä nähnyt ja teet olettamuksia siitäkin? 

Vierailija
1064/1402 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merenrantaremontti/Laura: Mikä siinä on ettå aina pitää laittaa isot kivimuurit maiseman eteen, matala löhöilytuoli laitettu muurin eteen ettei järvelle nää. Sit pelättiin ennen paljastusta et jos ei oliskaan vielä valmista ja vuokralaiset ei heti pääse: no saunarakennuksessa suihkutilassa ei mitään kalusteita, kuten suihkuja asennettu? Harmittaa niin asukkaiden puolesta, kun toiveet ei toteudu ja lapsille oli joku tuulenmukana lentävä pikkuteltta laitettu terassille. Toivottiin leikkipaikkaa lapsille, saako tohon mäkeen edes keinuja asennettua helposti. 

Laura vaa myhäilee murteella nii tyytyväisenä ku kiveä täynnä taas piha.

Myhäilisikin murteella, mutta kun puhetapansa vaihtuu jopa kesken lauseen! Ja mistäkö tiedän? Puhun samaa Oulun seudun murretta. 

Siinä pienitissiset kirjoittelee, kun Lauralla on seksikkäät ryntäät ja luomut.

Mistä tiedät, että on luomut? Ettei vaan olisi telkkaria varten käynyt suurentamassa, tai käytä rintsikan sisällä tekoenhänssereitä? Miehet ovat aina niin nenästävedettäviä, kun naisista on kysymys. 😆

Kiipeilevätkö nämä lapset kesäisin Lauran tisseillä, vai miten Laura oli ajatellut lasten leikit? Siitä kai ohjelmassa on kyse, ei Lauran tisseistä ja niiden luomuisuudesta tai luomuttomuudesta? 

Hänellä on fitnesstausta, eiköhän ne ole niitä peruja ja poseeraukset myös.

Anteeksi, mutta ei kyllä ole fitness-tausta, todellakaan, mistä revit ton? Netistä ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä lukee, jos ko. väitteeseen törmäät, pliis tsekkaa ny edes lähde.

Vierailija
1065/1402 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos remppa menee ihan pertsiesilleen eli on ihan jotain muuta kuin toivoi, joutuuko itse kustantamaan muutoksen/korjauksen? Ja tuleeko se suunnittelija kuka nyt tuleekin vai voiko valita itse. Itse en pitänyt aukosta keittiöstä ruokahuoneeseen se oli kuin kioski, eihän noin ollut vanhoissa taloissa? Oma syntymäkotini on rakennettu 1920 (siirtynyt sukupolvelta toiselle) eikä siellä ollut kurkistusaukkoja saliin eikä tullut uuden sukupolven peruskorjauksessakaan. En tykännyt tämän kohteen tapeteistakaan, mutta toisaalta ei ollut minun huvila.

Vierailija
1066/1402 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jokainen suunnittelija niin onnistuu kuin epäonnistuukin jossain vaiheessa. Ei väliä onko suuret etumukset tai suuri nenä. Se ei liity mihinkään ulkonäöllisiin seikkoihin. Kyseessä on ammattitaito, näkemys ja asiakkaiden toiveet. Joskus ne kohtaavat, joskus eivät. 

Vierailija
1067/1402 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, miten maanrakoon Maru haukuttiin vääränlaisesta tapetista, mutta Lauran tekemisiä ei saa kritisoida, vaan heti väitetään että on kateellinen! 

Ensinnäkin, minun mielestä Maru on huomattavasti kauniimpi kuin Laura. Toisekseen, kummankaan ulkonäöllä ei ole MITÄÄN väliä. Vain suunnitelmat ja toteutukset kiinnostavat. Kyllä tämä maailma on uskomaton paikka. Hohhoijaa.

Vierailija
1068/1402 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1068 jatkaa:

Jos itse etsisin suunnittelijaa pihalle tai sisäremonttiin, en etsisi netistä kuvia itse suunnittelijasta, vaan esimerkkejä ja näytteitä hänen/heidän töistään. Mitä väliä suunnittelijan ulkonäöllä olisi siinä vaiheessa jos olisi kaunis suunnittelija, joka tekisi omasta kodista ruman? Sitä kotiahan lopulta me joudumme katselemaan. 

Vierailija
1069/1402 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, miten maanrakoon Maru haukuttiin vääränlaisesta tapetista, mutta Lauran tekemisiä ei saa kritisoida, vaan heti väitetään että on kateellinen! 

Ensinnäkin, minun mielestä Maru on huomattavasti kauniimpi kuin Laura. Toisekseen, kummankaan ulkonäöllä ei ole MITÄÄN väliä. Vain suunnitelmat ja toteutukset kiinnostavat. Kyllä tämä maailma on uskomaton paikka. Hohhoijaa.

Kyse ei ole pelkästä tapetista! Maru pilasi aivan kaiken! Seinät, ilmapiirin, koko homman. Ja tää on nyt tässä keskusteluketjussa valtaosan mielipide. Surkea tekele, surkea suunnittelija.

Vierailija
1070/1402 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana se hieman vanhempi rouva, joka tekee niitä suunnittelijoiden suunnittelemia pihoja! Vaikuttaa ammattitaitoiselta ja huokuu sellaista hyvää oloa että voisin kuvitella hänen pitävän työstään. Sellainen reipas, toimelias rouva. 

Vierailija
1071/1402 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole yleensäkään suuri kenenkään Huvila & Huussi suunnittelijan fani, minusta Kotoisa-ohjelman tiimi tekee yleensä paljon omaan makuuni istuvampaa jälkeä...

Mutta nyt on kyllä ollut kaksi peräjälkeen ihan järkkyä. Ensin se Hangon perinnepihan pilaaminen modernilla tyylillä ja sillä, ettei asukkaille annettu juuri mitään mitä he pyysivät. Nyt vielä pahempi, tämä kukkatapettihirvitys-muutos. Keittiö nyt oli sentään visuaalisesti siedettävä, mutta en itse ainakaan haluaisi että jääkaappi on eri huoneessa, en vaikka kuinka sitten moderni jääkaappi olisi ruma - ja saahan niitäkin puuovien taakse kätkettyä, vaikka olisi samassa huoneessa.  

Mutta en mä ole niistä Mikon muutoksistakaan pääosin innostunut. Usein on aika värittömiä ja tylsiä. Makuasia tietysti, monet suomalaiset varmaan tykkää sellaisesta. 

Vierailija
1072/1402 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusin jakso, mökkirannan suunnittelu, mielipiteitä..?

Aloitan: Toivottiin että lapset viihtyvät. Kuvittelin jo mielessäni keinuja, leikkimökin ym. Ei mitään heille!!! :( 

Rantasauna oli aivan liian suuri, siis tonttiin suhteutettuna. 

Ei saanut muistuttaa golf-kenttää. No sehän siitä nurmialueesta ensimmäisenä tuli mieleen.

En kerta kaikkiaan tällä kertaa keksi mitään hyvää tästä kohteesta. :(

Ootko keksinyt mistään muustakaan tämän suunnittelijan työstä tai suunnitelmista ? :D Anna, kun arvaan. Et.

Ohjelmaa ei vielä ole tv.stä nähty, mutta luulen, että taas nähdään ihan loistava piha. Näin käy lähes joka kerta, kun täällä joku haukutaan maanrakoon ja kun sitten itse ohjelman näkee remppa onkin ihan hieno. 

En ole tämä keltä kysyit, mutta ihan oikeasti, miten vaikea on käsittää että Lauran suunnittelutaitoja kritisoivat eivät kritisoi mitään muuta kuin sitä suunnittelua? On todella omituista, että kautta vuosien nämä muutoskohteet ovat poikineet kritiikkiä. Fakta vaan on, että pääsääntöisesti Mikko tekee todella hyvää jälkeä. Christina Walden taas tekee pääosin upeaa jälkeä, vain Hangon nukketalo oli mielestäni huti. 

Tekolampi taas oli aivan priimaa ja todellinen nerokkuuden osoitus.

Lauran kohteet ovat taas kerta toisensa jälkeen kuin maallikon suunnittelemia, Laura ei osaa maisemointia eikä ymmärrä miten rakennukset istuvat maastoon, tai hahmota selvästi kokonaisuuksia, tämä jyrkkä rinnetontti vikassa jaksossa sen osoittaa. 

Ei tuollaista saisi päästää läpi ollenkaan. 

En ole törmännyt yhteenkään arvosteluun, missä haukuttaisiin suunnittelijaa, vaan ainoastaan sitä suunnitelmaa. 

Mutta sen sijaan tuntuu, että juuri Lauran suunnitelmista annettu kritiikki taas herättää hirveää puolustelua, siis MIKSI? Senhän näkee siis silmälläkin, ettei se musta saunarakennus istu tontille eikä maisemoidu, tai että näköala rannalle oli pilattu. Samoin silmällä näkee että työnjälki on viimeistelemätöntä ja että materiaalit eivät sovi keskenään, eikä stailaus ole silmiä hivelevää. 

Varmasti Laura on ihan perustason suunnittelija, mutta tällaisissa vaativissa kohteissa se ei riitä, pitäisi ymmärtää oikeasti arkkitehtuuriakin vähän, jos ränttäät rantasaunan sinne paraatipaikalle.

Olen aivan samaa mieltä. Ei Laura ole erityisen huono suunnittelija, mutta valitettavasti ei näissä ohjelmissa nähtyjen näyttöjen perusteella hyväkään. Perustasoa, sanoisin. 

Vierailija
1073/1402 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole pelkästä tapetista! Maru pilasi aivan kaiken! Seinät, ilmapiirin, koko homman. Ja tää on nyt tässä keskusteluketjussa valtaosan mielipide. Surkea tekele, surkea suunnittelija.

Pilasi aivan kaiken? Niinkö mökin omistajat kommentoivat? Eivät. Nuo ovat sinun kommenttejasi. 

En minäkään täysin hänen suunnitelmastaan pitänyt, mutta tuskin hän nyt aivan kaikkea pilasi.😊

Vierailija
1074/1402 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo huvila tulisi nyt myyntiin niin takuuvarmasti uusi omistaja kolistelisi alas kaiken sinne nyt remontissa rakennetun. Ja se on hirveä sääli hyville remonttimiehille, mutta tässä sen näkee että huonoa suunnittelua ei paikkaa hyväkään remppajengi. 
Mikään mitä tämä lähiörivarisuunnittelija 100 vuotiaaseen huvilaan toi, ei sinne kuulu. 
Mauttomuuden maxihuipentuma.

Vierailija
1075/1402 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa vihdoin katsottua "rakkaustohtorin" jakso. Siis mikä on rakkaustohtori? Ja rakkausnurkka? 

Itse remontti oli ihan okei, paljon kauniimpi lopputulos kuin täällä on kommentoitu. Tapettia oli hiukka liikaa, totta.

Koetin korvat soikeana kuunnella missä kohtaa rakkaustohtori sanoo ettei halua kukkatapettia tai harmaata mutta eihän hän sellaista toivetta missään kohtaa esittänyt. Ainoastaan ettei kauheasti pidä huoneen yläosan boordista. Kummallista puolestaloukkaantujaa tämä koko huvilajakso täynnä.

Tämä.

Se keskustelu kestää pitkään. Telkkarissa näet vain lyhyen pätkän

Niin, eli emme voi myöskään tietää, että on sanonut, että ei harmaata ja ei kukkakuosia. 

No joka tapauksessa varmaan olisi toivetta kuultu jos ihan suoraan olisi sanottu, että EI harmaata, EI kukkakuosia. 

No kuitenkin tuo tapetti on mitä on, enkä ymmärrä noiden tapettien hehkutusta, vaikka kuinka olisivat perinnetapetteja  ja hienoja. 

Tuo remppa olisi ollut ihan ok, jos seinistä olisi tullut yksiväriset.  Ei siinä muuta väärää ollut. 

Vierailija
1076/1402 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo huvila tulisi nyt myyntiin niin takuuvarmasti uusi omistaja kolistelisi alas kaiken sinne nyt remontissa rakennetun. Ja se on hirveä sääli hyville remonttimiehille, mutta tässä sen näkee että huonoa suunnittelua ei paikkaa hyväkään remppajengi. 
Mikään mitä tämä lähiörivarisuunnittelija 100 vuotiaaseen huvilaan toi, ei sinne kuulu. 
Mauttomuuden maxihuipentuma.

No eikä ollut. Jos minä ostaisin tuon huvilan niin jättäisin kyllä kaiken paikoilleen. Hyvin tehty remppa se muuten oli, tapetti vaan vähä yliampuva. Senkin kyllä jättäisin jollekin seinälle näkyviin.  Kyllä se yhdellä seinällä hyvin voisi olla. Toisaalta ihan kaunis, vaikka en niin kukkatapettien ystävä olekaan. 

Vierailija
1077/1402 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvilan sisustuksen ei toivottu olevan nykypäivää, mutta siitähän tuli tosi vuoden 2025 tyylinen kaupunkikodin trendikäs keittiö! Keittiö ei ollut yhtään rouhea ja vanhantyylinen tai briiffiin sopiva. 2000-luvun alussa oli kiiltävät ja modernit kaapistot, nyt taas puiset ja messinkiset hanat jne. Jonkinlainen päättelyvirhe siinä mikä on oikeaa vanhaa tyyliä historialliseen kohteeseen. Ja se pitopöydän tiski oviaukolla…

Vierailija
1078/1402 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos remppa menee ihan pertsiesilleen eli on ihan jotain muuta kuin toivoi, joutuuko itse kustantamaan muutoksen/korjauksen? Ja tuleeko se suunnittelija kuka nyt tuleekin vai voiko valita itse. Itse en pitänyt aukosta keittiöstä ruokahuoneeseen se oli kuin kioski, eihän noin ollut vanhoissa taloissa? Oma syntymäkotini on rakennettu 1920 (siirtynyt sukupolvelta toiselle) eikä siellä ollut kurkistusaukkoja saliin eikä tullut uuden sukupolven peruskorjauksessakaan. En tykännyt tämän kohteen tapeteistakaan, mutta toisaalta ei ollut minun huvila.

Ne asukkaat halusi, että se seinä puhkaistaan.  Minusta se avarsi tilaa paljon. Tykkäsin siitä että seinä oli avattu ja keittiöstäkin näki ulos ja ruokailutilaan.

Vierailija
1079/1402 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilasi aivan kaiken? Niinkö mökin omistajat kommentoivat? Eivät. Nuo ovat sinun kommenttejasi. 

En minäkään täysin hänen suunnitelmastaan pitänyt, mutta tuskin hän nyt aivan kaikkea pilasi.😊

Eikö vieläkään aukea? Tämä keskustelu ei ole aiheeltaan "Mitä mökin omistaja sanoi lopputuloksesta" !!! 

Täällä nimenomaan kerrotaan se oma mielipide!

Ja mun ( + monen muunkin) on se, että Marun viritelmä oli kaikkineen kamala! Ei mitään hajua hänellä kuinka tuollainen perinne-kohde olisi pitänyt tehdä!

Joo, tosiaan on Mun mielipide ja siinä pysyn vaikka kuinka joku täällä yrittää vängätä, muuttaa mustaa valkoiseksi ja väliin haukkuu Lauraa saadakseen ihmiset unohtamaan miten epäpätevä "suunnittelija" Maru on. 

Vierailija
1080/1402 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö vieläkään aukea? Tämä keskustelu ei ole aiheeltaan "Mitä mökin omistaja sanoi lopputuloksesta" !!! 

Täällä nimenomaan kerrotaan se oma mielipide!

Ja mun ( + monen muunkin) on se, että Marun viritelmä oli kaikkineen kamala! Ei mitään hajua hänellä kuinka tuollainen perinne-kohde olisi pitänyt tehdä!

Joo, tosiaan on Mun mielipide ja siinä pysyn vaikka kuinka joku täällä yrittää vängätä, muuttaa mustaa valkoiseksi ja väliin haukkuu Lauraa saadakseen ihmiset unohtamaan miten epäpätevä "suunnittelija" Maru on. 

No nyt oli hauska kommentti! Miten ihmeessä Laura liittyy Marun suunnitelmiin, tai toisinpäin? 😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä