Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvila ja Huussi 2026 :)

Vierailija
16.03.2026 |

Uusi kausi alkaa tänään, aiotko katsoa? 😊

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Huvila & Huussi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1403)

Vierailija
1021/1403 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusin jakso, mökkirannan suunnittelu, mielipiteitä..?

Aloitan: Toivottiin että lapset viihtyvät. Kuvittelin jo mielessäni keinuja, leikkimökin ym. Ei mitään heille!!! :( 

Rantasauna oli aivan liian suuri, siis tonttiin suhteutettuna. 

Ei saanut muistuttaa golf-kenttää. No sehän siitä nurmialueesta ensimmäisenä tuli mieleen.

En kerta kaikkiaan tällä kertaa keksi mitään hyvää tästä kohteesta. :(

Ootko keksinyt mistään muustakaan tämän suunnittelijan työstä tai suunnitelmista ? :D Anna, kun arvaan. Et.

Ohjelmaa ei vielä ole tv.stä nähty, mutta luulen, että taas nähdään ihan loistava piha. Näin käy lähes joka kerta, kun täällä joku haukutaan maanrakoon ja kun sitten itse ohjelman näkee remppa onkin ihan hieno. 

Luulo ei ole tiedon väärtti. Vanha kansa on oikeassa. 

Vierailija
1022/1403 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitan: Toivottiin että lapset viihtyvät. Kuvittelin jo mielessäni keinuja, leikkimökin ym. Ei mitään heille!!! :( 

Ei saanut muistuttaa golf-kenttää. No sehän siitä nurmialueesta ensimmäisenä tuli mieleen.

Ootko keksinyt mistään muustakaan tämän suunnittelijan työstä tai suunnitelmista ? :D Anna, kun arvaan. Et.

Ohjelmaa ei vielä ole tv.stä nähty, mutta luulen, että taas nähdään ihan loistava piha. Näin käy lähes joka kerta, kun täällä joku haukutaan maanrakoon ja kun sitten itse ohjelman näkee remppa onkin ihan hieno. 

Ahaa, erikoinen tulokulma, mutta vastaan omasta puolestani, että itse en ole pitänyt yhdestäkään kyseisen suunnittelijan pihasta ja LUULEN, että en pidä tuosta uudestakaan. Niin usein käy, jos suunnittelijalla on tietty tyyli, joka ei käy yksiin oman maun kanssa. Loistavaksi voi kai luonnehtia noita pihoja, jos keskittyy vain siihen, että wauu on uutta ja upeaa ja virtaviivaista, mutta minä ja ilmeisen moni muukin kaipaa tuon mittaluokan pihasuunnittelulta hieman toisenlaista toteutusta.

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1403 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalatkoon Emilia sukuineen vaikka sen tapetin päälle niin täälläkin moni saisi mielenrauhan.

Toki keittiö harmitti myös joitakin katsojia. Omistajat itse tykkäsivät ja se on pääasia.

Mitä sinä et nyt ymmärrä? Tämä keskustelu koskee meidän kirjoittajien mielipiteitä nähdyistä kohteista!

Tykkäsi omistaja tai ei, tai oli jopa kauhuissaan pilatusta mökistään, kuten tämä viimeksi nähty Marun tuhraus.

Turha vedota mihinkään muihin suunnittelijan töihin.

Me olemme täällä kertomassa mielipiteemme telkkarista nähdystä kohteesta, omasta mielestämme oliko hyvä vai huono. 

Nyt vaan kävi niin, että katsojien mielipide Marun ammattitaidosta oli sama kuin herran joka totesi työn jäljen nähtyään: Ei helvetti!

Vierailija
1024/1403 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvilan ja Huussin järkyttävin remppa on kyllä tämä uusin plussalla näkyvä Lalonden tyylinäyte. Oikein oppikirjaesimerkki siitä miten pilataan rantamaisema ja jätetään toteuttamatta asiakkaiden tärkein ja oikeastaan ainoa oikea toive…en halua spoilata, mutta nyt eivät kyllä asukkaat kyenneet pettymystään peittämään.

Jos mun järvi/merinäkymä mökistä pilattas noin niinku tässä kohteessa, itkisin ja vaatisin korvauksia. 

Jos sinä itket ja vaadit korvauksia vaikka olet itse vapaaehtoisesti hakenut ohjelmaan, jonka ehdoissa sanotaan, että lopputulos on se, minkälaiseksi suunnittelija on sen tehnyt, eikä ohjelma/tuottaja vastaa siitä, että se ei sinua miellytä, niin ootko vähän tyhmä?

Silloin sinä et hae ohjelmaan mukaan, jossa voi yllätyksiä tulla vaan hankin remonttisi muuta kautta, tai teet itse.  Johan tuon sanoo järkikin. 

Vierailija
1025/1403 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiön sävy oli hyvä mutta tapettia oli aivan liikaa eikä todellakaan rauhoittanut vaan päinvastoin. Jääkaappi siellä toisessa huoneessa,en tykännyt. Kauheeta ramppaamista edestakas. Olisihan sinne saanut jonkun retrojääkaapin. Sistustusarkkitehti Ilkka Mälkiäinen olisi tähän kohteeseen hyvä valinta,hänellä on itselläänkin vanha talo kesäpaikkana on aivan upeasti laitettu.

"Retrojääkaappi" :D Eikös tuo talo ollut 1800-luvulta? Minkäslaisia jääkaappeja siihen aikaan oli? Jäälohkareita ja kellari.

Jos taas tarkoitat jotain 50-luvun jääkaappia, niin sehän vasta hullu tyyli olisi tuonne ollut.  Jenkkijääkaappi nurkassa.

Oli ihan hyvä idea laittaa jääkaapit vanhojen ovien taakse. Ja se, että joudut kävelemään jääkaapille  muutaman metrin ei tee ihmiselle pahaa. Hyötyliikuntaa parhaimmillaan ja olihan siinä se pieni jääkaappi johon voi laittaa ruuanlaitossa usein tarvittavia asioita. 

Vierailija
1026/1403 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tämä keltä kysyit, mutta ihan oikeasti, miten vaikea on käsittää että Lauran suunnittelutaitoja kritisoivat eivät kritisoi mitään muuta kuin sitä suunnittelua? On todella omituista, että kautta vuosien nämä muutoskohteet ovat poikineet kritiikkiä. Fakta vaan on, että pääsääntöisesti Mikko tekee todella hyvää jälkeä. Christina Walden taas tekee pääosin upeaa jälkeä, vain Hangon nukketalo oli mielestäni huti. 

Tekolampi taas oli aivan priimaa ja todellinen nerokkuuden osoitus.

Lauran kohteet ovat taas kerta toisensa jälkeen kuin maallikon suunnittelemia, Laura ei osaa maisemointia eikä ymmärrä miten rakennukset istuvat maastoon, tai hahmota selvästi kokonaisuuksia, tämä jyrkkä rinnetontti vikassa jaksossa sen osoittaa. 

Ei tuollaista saisi päästää läpi ollenkaan. 

En ole törmännyt yhteenkään arvosteluun, missä haukuttaisiin suunnittelijaa, vaan ainoastaan sitä suunnitelmaa. 

Mutta sen sijaan tuntuu, että juuri Lauran suunnitelmista annettu kritiikki taas herättää hirveää puolustelua, siis MIKSI? Senhän näkee siis silmälläkin, ettei se musta saunarakennus istu tontille eikä maisemoidu, tai että näköala rannalle oli pilattu. Samoin silmällä näkee että työnjälki on viimeistelemätöntä ja että materiaalit eivät sovi keskenään, eikä stailaus ole silmiä hivelevää. 

Varmasti Laura on ihan perustason suunnittelija, mutta tällaisissa vaativissa kohteissa se ei riitä, pitäisi ymmärtää oikeasti arkkitehtuuriakin vähän, jos ränttäät rantasaunan sinne paraatipaikalle.

Vierailija
1027/1403 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalatkoon Emilia sukuineen vaikka sen tapetin päälle niin täälläkin moni saisi mielenrauhan.

Toki keittiö harmitti myös joitakin katsojia. Omistajat itse tykkäsivät ja se on pääasia.

Mitä sinä et nyt ymmärrä? Tämä keskustelu koskee meidän kirjoittajien mielipiteitä nähdyistä kohteista!

Tykkäsi omistaja tai ei, tai oli jopa kauhuissaan pilatusta mökistään, kuten tämä viimeksi nähty Marun tuhraus.

Me olemme täällä kertomassa mielipiteemme telkkarista nähdystä kohteesta, omasta mielestämme oliko hyvä vai huono. 

Nyt vaan kävi niin, että katsojien mielipide Marun ammattitaidosta oli sama kuin herran joka totesi työn jäljen nähtyään: Ei helvetti!

Juuri näin. Enkä nyt tiedä, olivatko omistajat niin innoissaan keittiöstäkään. Toki varmaan helpottuneita ruokailutilan jälkeen, ettei keittiö ollut yhtä kaamea ja onnistuivat löytämään hyviä puolia, mutta vähän väkinäiseltä se vaikutti, enkä ihmettele yhtään. Varmaan odotuksissa oli kaiken kaikkiaan vanhaan huvilaan sopivammat, käytännöllisemmät, perinteisemmät ja kauniimmat ratkaisut, mutta olihan tuolla nyt monen monta omituista, suorastaan rumaa toteutusta. Esimerkkinä nyt ihan vaikka se tiski/saareke ruokailutilaan päin, niin ettei suunnittelua nyt oikeasti parhaalla tahdollakaan voi kehua.

Vierailija
1028/1403 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, erikoinen tulokulma, mutta vastaan omasta puolestani, että itse en ole pitänyt yhdestäkään kyseisen suunnittelijan pihasta ja LUULEN, että en pidä tuosta uudestakaan. Niin usein käy, jos suunnittelijalla on tietty tyyli, joka ei käy yksiin oman maun kanssa. Loistavaksi voi kai luonnehtia noita pihoja, jos keskittyy vain siihen, että wauu on uutta ja upeaa ja virtaviivaista, mutta minä ja ilmeisen moni muukin kaipaa tuon mittaluokan pihasuunnittelulta hieman toisenlaista toteutusta.

-eri

Mä komppaan tätä, koska missään sisustus- tai remppaohjelmassa ei ole ollut tällaista suunnittelijaa, jonka yksikään kohde ei ole yltänyt kollegoidensa tasolle ja jonka työnjälki on näin keskinkertaista. Moilasen suunnitelmat ja työn viimeistelemättömyys ihmetyttivät jo viime kaudella, tekee ihan perustason mokia: ei rajattuja reunoja, ei mitään uniikkia vaan siirtonurmea ja kivituhkaa vaan sinne minne ei mitään muuta keksi. 

Tonttia ei oteta haltuun eikä hyödynnetä, tehdään tiloja, jotka eivät palvele mitään käyttötarkoitusta ja joille asukas joutuu sellaisen keksimään. Esimerkkinä tästä tämä ruutuplussalla oleva rantakatastrofi: suunnittelija laatoittaa siihen alueen, jolle ei ole mitään funktiota. Juontaja sitten selittää, että TÄSSÄ VOIVAT LAPSET VAIKKA POMPPIA! Siis laatallako? Tervemenoa vaan pomppimaan kivilaatalle... 

Vierailija
1029/1403 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo kommentoija mitään luullut. Arvasi vain .

Ja taisipa olla oikeassa.  Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa, sanoo vanha kansa. Onkohan  vanhakansa oikeassa tässäkin? 

Vierailija
1030/1403 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Enkä nyt tiedä, olivatko omistajat niin innoissaan keittiöstäkään. Toki varmaan helpottuneita ruokailutilan jälkeen, ettei keittiö ollut yhtä kaamea ja onnistuivat löytämään hyviä puolia, mutta vähän väkinäiseltä se vaikutti, enkä ihmettele yhtään. Varmaan odotuksissa oli kaiken kaikkiaan vanhaan huvilaan sopivammat, käytännöllisemmät, perinteisemmät ja kauniimmat ratkaisut, mutta olihan tuolla nyt monen monta omituista, suorastaan rumaa toteutusta. Esimerkkinä nyt ihan vaikka se tiski/saareke ruokailutilaan päin, niin ettei suunnittelua nyt oikeasti parhaalla tahdollakaan voi kehua.

Itsekin sain sellaisen vaikutelman ensireaktion jälkeen, että olivat molemmat, isä ja tytär, hyvin väkinäisiä lopputuloksesta. Isän reaktio oli kyllä niin aito. 

Vierailija
1031/1403 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taisipa olla oikeassa.  Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa, sanoo vanha kansa. Onkohan  vanhakansa oikeassa tässäkin? 

Taisipa olla oikeassa? Miten niin? Esitti vain mielipiteensä eikä mitään faktoja. Ja pohjasi sen mielipiteensäkin vain kuvitteluihin, ei näkemiinsä faktoihin. Miten silloin kukaan voi olla oikeassa?? 

Vierailija
1032/1403 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Asian vierestä. Luuleminen ja arvaaminen on kaksi eri asiaa.

Sinä luulet ja luuleminen on:  Luulossa henkilö pitää asiaa totena vaikka hänellä ei ole siitä varmaa tietoa. Se on usein vahvempi uskomus, kuin arvaus. 

Arvaus=arvaamisessa heitetään mahdollinen vastaus ilman varmuutta ja se on puhdas veikkaus. 

Arvaaja ei siis väitä, että tietää asian, hän vain arvaa. Mutta tämähän ei kuulu tähän ohjelmaan. 

Vierailija
1033/1403 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merenrantaremontti/Laura: Mikä siinä on ettå aina pitää laittaa isot kivimuurit maiseman eteen, matala löhöilytuoli laitettu muurin eteen ettei järvelle nää. Sit pelättiin ennen paljastusta et jos ei oliskaan vielä valmista ja vuokralaiset ei heti pääse: no saunarakennuksessa suihkutilassa ei mitään kalusteita, kuten suihkuja asennettu? Harmittaa niin asukkaiden puolesta, kun toiveet ei toteudu ja lapsille oli joku tuulenmukana lentävä pikkuteltta laitettu terassille. Toivottiin leikkipaikkaa lapsille, saako tohon mäkeen edes keinuja asennettua helposti. 

Laura vaa myhäilee murteella nii tyytyväisenä ku kiveä täynnä taas piha.

Myhäilisikin murteella, mutta kun puhetapansa vaihtuu jopa kesken lauseen! Ja mistäkö tiedän? Puhun samaa Oulun seudun murretta. 

Siinä pienitissiset kirjoittelee, kun Lauralla on seksikkäät ryntäät ja luomut.

Minä olen myös taipumassa sille linjalle, että Laurassa ei ärsytä murre eikä mikään muukaan, kuin se ulkonäkö. Aivan hirveä viha ihmistä kohtaa, kun sillä on isot rinnat, oli ne sitten luomut tai ei. 

Laura on muutenkin näyttävä nainen ja hyvä kroppainen ja siitä kai tämä älämölö johtuu, se vain verhotaan haukkumiseen murteista ja puheesta ja ammattitaidottomuudesta. 

Suurin osa näistä haukkujista ei myönnä edes itselleen, että ärsytys johtuu ulkonäöstä.  Jos haukut ulkonäköä, ihmiset tulee sanomaan, että olet kateellinen (ja sitähän sinä oletkin) niin sitten pitää alkaa haukkumaan puhetyyliä tai suunnittelua.

Laura on suunnitellut tosi hienoja pihoja ja kivet/kivimuurit on tosi hienoja ja aikaa kestäviä. 

Alapeukkuja odotellessa.

Mikä pakkomielle Sinulla on hänen vartalostaan? Miksi et vain keskity katselemaan remontteja ja lopputuloksia. Niitähän tässä ohjelmassa on tarkoitus esitellä. Anna kehorauha muille ja tarkkaile vain heidän tekemisiään. Mikä näyttää hyvältä, minkä itse olisit tehnyt toisin, löytyykö vinkkejä omaan pihaan jne. 

Jep siis täällä ketjussa on joku, joka tuo väkisin tänne jotain nais v ihaa, yrittää provosoida ja sotkea. Eihän suunnittelijan ulkonäöllä ole mitään merkitystä, enkä älyä mistä nämä saa edes päähänsä sellaisen. Annoin tekoälyn arvioida Lalonden pihasuunnitelmat (joita hällä netissä) ja pyysin keskittymään vain siihen mitä näkyy ja antamaan objektiivisen arvosanan. Tekoäly ei tiennyt, kuka on suunnittelija, eli hän havainnoi vain kuvia useasta eri kohteesta.

Chat Gpt Pro analyysi Lalonden suunnitelmista: 

Plussaa

Selkeä ja rauhallinen sommittelu, katse kulkee luontevasti

Yhtenäinen materiaalipaletti (puu, musta, vihreä)

Viihtyisä tunnelma, useita oleskelupisteitä

Toimiva kerroksellisuus kasvillisuudessa

Miinusta

Liian turvallinen ja geneerinen, ei erottuvaa ideaa

Liian “täydellinen” ja renderimäinen, puuttuu luonnollinen variaatio

Kasvillisuus osin katalogimaista

Osassa näkymistä puuttuu selkeä katseenvangitsija

Arvosana 7/10

Mutta varmaan sitten näitten pakkomielteisten mielestä tekoälykin kadehtii suunnittelijan ulkonäköä. :D

Vierailija
1034/1403 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisipa olla oikeassa? Miten niin? Esitti vain mielipiteensä eikä mitään faktoja. Ja pohjasi sen mielipiteensäkin vain kuvitteluihin, ei näkemiinsä faktoihin. Miten silloin kukaan voi olla oikeassa?? 

Ei arvaaja väitä, että on oikeassa. Tiedätkö mitä arvaaminen on? Jos joku vaikka sanoo, että arvaa, montako karkkia minulla on kädessä, ei arvaaja väitä sitä tietävänsä vaan hän vain arvaa.  Arvaus  ei ole faktaa, eikä sitä tuossa väitetäkään. 

Mutta  tuolla, että se koira älähtää jne viittaa siihen, että arvaus osui oikeaan.  

Vierailija
1035/1403 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merenrantaremontti/Laura: Mikä siinä on ettå aina pitää laittaa isot kivimuurit maiseman eteen, matala löhöilytuoli laitettu muurin eteen ettei järvelle nää. Sit pelättiin ennen paljastusta et jos ei oliskaan vielä valmista ja vuokralaiset ei heti pääse: no saunarakennuksessa suihkutilassa ei mitään kalusteita, kuten suihkuja asennettu? Harmittaa niin asukkaiden puolesta, kun toiveet ei toteudu ja lapsille oli joku tuulenmukana lentävä pikkuteltta laitettu terassille. Toivottiin leikkipaikkaa lapsille, saako tohon mäkeen edes keinuja asennettua helposti. 

Myhäilisikin murteella, mutta kun puhetapansa vaihtuu jopa kesken lauseen! Ja mistäkö tiedän? Puhun samaa Oulun seudun murretta. 

Minä olen myös taipumassa sille linjalle, että Laurassa ei ärsytä murre eikä mikään muukaan, kuin se ulkonäkö. Aivan hirveä viha ihmistä kohtaa, kun sillä on isot rinnat, oli ne sitten luomut tai ei. 

Laura on muutenkin näyttävä nainen ja hyvä kroppainen ja siitä kai tämä älämölö johtuu, se vain verhotaan haukkumiseen murteista ja puheesta ja ammattitaidottomuudesta. 

Suurin osa näistä haukkujista ei myönnä edes itselleen, että ärsytys johtuu ulkonäöstä.  Jos haukut ulkonäköä, ihmiset tulee sanomaan, että olet kateellinen (ja sitähän sinä oletkin) niin sitten pitää alkaa haukkumaan puhetyyliä tai suunnittelua.

Laura on suunnitellut tosi hienoja pihoja ja kivet/kivimuurit on tosi hienoja ja aikaa kestäviä. 

Alapeukkuja odotellessa.

Mikä pakkomielle Sinulla on hänen vartalostaan? Miksi et vain keskity katselemaan remontteja ja lopputuloksia. Niitähän tässä ohjelmassa on tarkoitus esitellä. Anna kehorauha muille ja tarkkaile vain heidän tekemisiään. Mikä näyttää hyvältä, minkä itse olisit tehnyt toisin, löytyykö vinkkejä omaan pihaan jne. 

Jep siis täällä ketjussa on joku, joka tuo väkisin tänne jotain nais v ihaa, yrittää provosoida ja sotkea. Eihän suunnittelijan ulkonäöllä ole mitään merkitystä, enkä älyä mistä nämä saa edes päähänsä sellaisen. Annoin tekoälyn arvioida Lalonden pihasuunnitelmat (joita hällä netissä) ja pyysin keskittymään vain siihen mitä näkyy ja antamaan objektiivisen arvosanan. Tekoäly ei tiennyt, kuka on suunnittelija, eli hän havainnoi vain kuvia useasta eri kohteesta.

Plussaa

Miinusta

Arvosana 7/10

Mutta varmaan sitten näitten pakkomielteisten mielestä tekoälykin kadehtii suunnittelijan ulkonäköä. :D

Tuohan on hyvä arvoisana. Eli tekoälykin on sitä mieltä, että Laura onnistuu suunnitelmissaan hyvin. 

Ja osassa miinuksia on, että osassa töistä puutuu katseenvangitsia, mutta ei siis kaikista. 

Tai liian "turvallinen ja geneerinen" voi olla monille hyvä asia.

Vierailija
1036/1403 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkuja odotellessa.

Plussaa

Miinusta

Arvosana 7/10

Ihmeellistä, kun eihän se alkuperäinen kommentoija Lauran ulkonäköä haukkunutkaan vaan sitä, että sitä täällä haukutaan. 

Ja nyt annetaan ymmärtää, että hän on se jolla on ongelmia ja pakkomielle Lauran vartaloon. 

Vierailija
1037/1403 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt kannata itkeä tutkintojen perään. Eräs äitini tuttava tekee varsin menestyksekkäästi sisustussuunnittelua vailla mitään koulutusta. On ollut aina kiinnostunut asiasta, on remontoinut omia kotejaan ja mökkejään ja on hankkinut tietoa ihan itse lukemalla esim. rakennusmateriaaleista, koska on ollut kiinnostunut ja halunnut oppia. 

Tämä huvila oli vain väärä kohde tällaiseen ohjelmaan. 

Tämä tee se itse suunnittelija tässä on väärä tälläiseen ohjelmaan! 

Jokainen ammattipätevä ihminen olisi tehnyt tuon toisin, kuunnellut kun ammatikseen näitä tekevä rakentaja koittaa neuvoa, vaan ei. Neiti nuttura painaa apinan raivolla oman sysipaskan vision läpi. Asiakas maksoi tästä pellen tekeleestä 50.000-100.000 euroa! Jösses Ei varmaan naurattais itseäsikään jos olisi sinun rahat ja sinun kohde joka pilataan? Kun luotat saavasti tuolla rahalla laadukasta jälkeä.

Että oikein väärä kohde, anna mun kaikki kestää. Paljonko sulle pitää maksaa että lopettaisit tuon Marun mokien valkopesun? Väärät seinät, mä hajoan! 

Koulutuksen puute näkyy siinä, että suunnittelija ei ymmärrä rakennushistoriaa eikä asiakkaiden toiveita, vaan toistaa samoja itseään miellyttäviä trendin aallonharjalla olevia asioita. Osalle asiakkaista se sopiikin. Saavat sitä viimeisintä huutoa olevia sisustuksia. Ainoa huono on se, että ne ei välttämättä sovellu kohteeseen eikä myöskään kestä aikaa. Mitä muodikkaampi tänään, sitä epämuodikkaampi huomenna 

Kyllä. Jos 100 vuotta sitten osattiin tehdä niin nättiä, että me tykätään siitä vielä tänäkin päivänä, olisi 1. tavoite tuossa kohteessa ollut kunnostaa se niin, että se näyttäisi hyvältä vielä 100 vuoden päästä 2126. 

Vierailija
1038/1403 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt kannata itkeä tutkintojen perään. Eräs äitini tuttava tekee varsin menestyksekkäästi sisustussuunnittelua vailla mitään koulutusta. On ollut aina kiinnostunut asiasta, on remontoinut omia kotejaan ja mökkejään ja on hankkinut tietoa ihan itse lukemalla esim. rakennusmateriaaleista, koska on ollut kiinnostunut ja halunnut oppia. 

Tämä huvila oli vain väärä kohde tällaiseen ohjelmaan. 

Tämä tee se itse suunnittelija tässä on väärä tälläiseen ohjelmaan! 

Jokainen ammattipätevä ihminen olisi tehnyt tuon toisin, kuunnellut kun ammatikseen näitä tekevä rakentaja koittaa neuvoa, vaan ei. Neiti nuttura painaa apinan raivolla oman sysipaskan vision läpi. Asiakas maksoi tästä pellen tekeleestä 50.000-100.000 euroa! Jösses Ei varmaan naurattais itseäsikään jos olisi sinun rahat ja sinun kohde joka pilataan? Kun luotat saavasti tuolla rahalla laadukasta jälkeä.

Että oikein väärä kohde, anna mun kaikki kestää. Paljonko sulle pitää maksaa että lopettaisit tuon Marun mokien valkopesun? Väärät seinät, mä hajoan! 

Koulutuksen puute näkyy siinä, että suunnittelija ei ymmärrä rakennushistoriaa eikä asiakkaiden toiveita, vaan toistaa samoja itseään miellyttäviä trendin aallonharjalla olevia asioita. Osalle asiakkaista se sopiikin. Saavat sitä viimeisintä huutoa olevia sisustuksia. Ainoa huono on se, että ne ei välttämättä sovellu kohteeseen eikä myöskään kestä aikaa. Mitä muodikkaampi tänään, sitä epämuodikkaampi huomenna 

Olen käynyt saman koulun kuin Mikko, mutta en sisustuspuolta. Meillä oli kaikilla samat perusaineet aluksi mm. taidehistoriaa, kuvanveistoa, värioppia, heraldiikkaa, piirustusta, maalausta ym, minkä päälle rakennettiin sitten varsinainen ammattiopetus. Siinä kyllä tuli väkisinkin tyylitajua ja historian ymmärrystä.

Vierailija
1039/1403 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilian isä sanoi: Ei he___i! Unohti vaan lisätä : miten hieno! Täällä ilkeät ihmiset väänsivät tuon huudahduksen tahallaan kielteiseksi. Papalla oli niin käheä ääni, ettei moni kuullut miten kehui montaakin asiaa remontin jälkeen.

Vierailija
1040/1403 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on Emilian (julkkis?) syytä kun ei osannut käyttäytyä televisiossa kunnolla vaan piti tuoda tyhmyytensä esiin haukkumalla suunnittelijaa. Itseltään oli supertyperä ajatus tunkea itseään esille tähän ohjelmaan kun oikeita entisöijiä on saatavilla ilman naamaaaaaan tunkemista televisioon.

Joillekin se julkisuudenkipeys on tärkeämpää kuin vanhan huvilan entisöinti.

Olen tavannut Emilian kerran livenä. Aspa-tilanteessa seurasin sivusta. On erittäin kohtelias ja mukava ja normaali ihminen julkkikseksi. Ja myös tyylikäs. Yllättävän pitkä.