Prismajohtaja ei suosittele palvelukassan käyttämistä isojen ostosten kanssa
Isoissa kaupoissa tehdään paljon suuria ruokaostoksia. Sekä Kättö että Hertell hyödyntäisivät niiden tekemiseen teknologiaa ruuhkien ja vaivan välttämiseksi.
Kättö esimerkiksi veisi kassoille enää vain pienemmät ostokset. Muuten hän hyödyntäisi useista suurista kaupoista löytyviä skannereita. Niillä tuotteiden viivakoodit voi lukea jo kaupassa sisällä. Näin myös ostosten pakkaamisen voi hoitaa jo ennen maksamista.
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000011873988.html
Kommentit (97)
Kauppiaille terveiset!Jos te poistatte kokonaan teidän kaupasta vielä toimivat palvekukassat.Niin siinä te teette suuren virheen!Kun lähtee palvelukassat,jossa suurta palvelua antaa kassahenkilöstö.Niin sen jälkeen suurin osa teidän asiakkaista häviää ja lopettaa käymästä teidän kaupoissa..Koska suurin osa ihmisistä on tottunut siihen,että heitä palvellaan!Kaikkea työtä ei voida korvata roboteilla ja tekoälyllä.Ja kaikella muulla kone härpäkkeellä.Miettikää ennen kuin olette menossa tekemään jotain peruuttamatonta ja vahingollista.
Pitänee sitten tästä lähtien asioida sellaisessa ruokakaupassa missä isojen ostosten tuoma raha kelpaa.
Suomessa on koko maailman tuottavimmat ruokakaupat ja suurimmat katteet siinä ruuan hinnassa mutta täällä kauppiaat kehtaa vinkua ja valittaa kun ei tienaa tarpeeksi. Suomi taitaa olla vielä ainoa maa missä yksittäisen ruokakaupan kauppias tienaa miljoonia
Kertoohan se varmaan jotain, että tulee tilailtua tasaisesti isompaa pussia/säkkiä luomuelintarvikkeita Saksasta asti, koska sekä laatu, että hinta on selvästi parempi postikulujenkin jälkeen.
En halua tehdä ostosten skannaamista yms. itse, vaan haluan että minua palvellaan. Tietyistä syistä ruokaostoksilla käyminen on minulle usein kognitiivisesti hieman kuormittavaa. En jaksa mitään skannausjuttuja siinä vaiheessa kun olen päässyt kunnialla kassalle tuotteineni.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Käyttämällä skannerikassoja varmistat sen, että myyjät ovat pian kortistoissa ja sinä
maksat entistä enemmän veroja heidän työttömyyseduistaan. Kaupat eivät ole hyväntekijöitä vaan jos ihmisiä ei tarvita ne potkaistaan pihalle ihan samalla tavalla kuin jenkeissä. Mitä enemmän ostat tekoälyllä tuotettua, sitä nopeammin myös sinusta tulee työtön etkä löydä enää uutta työtä.
Siinä tapauksessa menet töihin
Olisi vaan suoraan sanonut, ettei toivo kauppaan ollenkaan asiakkaita.
Onpa vaikeaksi mennyt maailma, jos kaupan johtaja menee murusiksi siitä, että joku kehtaa tuutata ostoskärryllisen ostoksia palvelukassan läpi.
Ai kassoille ei enää tarvitse mennä, vienkin tavarat sitten suoraan kaupasta autoon mistä nyt sattuu pääsemään niiden kanssa kaupasta ulos.
Meidän Prismassa oli kassaremontti ja samalla info-pisteen aikataulu muuttui.
Avoinna Ma-La 08:00-20:00.
Ei veikata tai osteta nikotiinituotteita sunnuntaina.
Vierailija kirjoitti:
Meidän Prismassa oli kassaremontti ja samalla info-pisteen aikataulu muuttui.
Avoinna Ma-La 08:00-20:00.
Ei veikata tai osteta nikotiinituotteita sunnuntaina.
Kuopion Prisma?
Tämä on henkilökohtainen mielipide, eikä estä muita olemasta eri mieltä:
Minusta on aika hölmöä kasata ostokset ostoskärryyn, kasata ne kassahihnalle, pakata niitä siinä kassan päässä, ajella ostoskärryllä autolle, nostaa pakatut ostokset autoon.
Paljon helpompi on pakata ostokset samalla kun niitä ostelee, mennä pikakassalle, piipata, ajella ostoskärryllä autolle, nostaa pakatut ostokset autoon.
Kun mä menen ostamaan sellaisen megalastin Prismasta niin mulla on tarpeeksi työtä kun käyn läpi kauppalistaa että kaikki tulee ostettua eikä tulis turhaa eestaas hortoilua. Siinä vielä pitäis muistaa skannata jokainen tuote, ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion jatkossakin antaa töitä ihmisille ja käytän kassaa.
Ok, mummo. Muista kuitenkin testamentti.
Urpo😄
Mikä skanneri????
Mä olen niin pudonnut uudistusten kelkasta, että menen tavalliselle kassalle vaan ja maksan käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä skanneri????
Mä olen niin pudonnut uudistusten kelkasta, että menen tavalliselle kassalle vaan ja maksan käteisellä.
Samoin. En jaksa enää opetella mitään uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan asioida palvelukassalla.Missä on osaavaa palvelua lähes aina.Minä en aio tyytyä enkä käyttää mitään itsepalvelua..Oli minulla ostoksia kuinka paljon tahansa.Haluan elävän ihmisen olevan kassalla,joka hoitaa minun ostokset niin kuin tähänkin asti on tehnyt.Se on ollut kiitettävää ja ennen kaikkea hyvää palvelua!Useat kassapalvelussa olevat työntekijät ovat ystävällisiä ja osaavat palvella suurella kunnioituksella ja sydämellä asiakasta.Siitä saa aina hyvän mielen!Kiitos teille jotka tekee hyvää työtä,palvelemalla ihmisiä kassalla.Ja kiitos myös muillekin myyjille mm.avusta ja monista hyvistä neuvoista kaupassa
Sillä aikaa kun te ikäloput mummat saatte niitä ns hYvIä nEuVoJa siltä henkilöstövuorauspalvelusta tänään tulleelta kassaneidiltä, niin jono teidän takananne kasvaa. HUOH!
No, mutta jos sä et käytä niitä "vanhanaikaisia" kassoja, niin mitä se sun * karvoja kutittaa?
Vierailija kirjoitti:
Kun mä menen ostamaan sellaisen megalastin Prismasta niin mulla on tarpeeksi työtä kun käyn läpi kauppalistaa että kaikki tulee ostettua eikä tulis turhaa eestaas hortoilua. Siinä vielä pitäis muistaa skannata jokainen tuote, ei kiitos.
Mun mielestä tuo skannaus on just hyvä silloin kun on isot ostokset tehtävänä. Voi pakata tavarat suoraan kasseihin ostoskärryissä eikä tarvitse nostaa kaikki tavaroita ensin kärryyn, sitten hihnalle ja sitten kasseihin.
No se on myös meille muille palvelus että käyttävät viikon ostoksiin sitä skanneria. Kiva siinä jonotella kun joku tyhjentää täyttä kärryä hihnalle, tupakkaa myymävällä kassalla, vaikkei sitä osta. Siinä sitten katsellaan ei tupakkaa myyvän kassaa jossa käy asiakas silloin ja asiakas tällöin
Prisman johtajat voisi korvata tekoälyllä.
Prisman johtajahan voisi innovoida uuden skannerin käytöstä tulevan ostotapaedun sanotaan vaikka 2%, koska johon niillä on maksutapaetu, jos tykkää käyttää maan paskimman mummopankin korttia maksamiseen.