Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prismajohtaja ei suosittele palvelukassan käyttämistä isojen ostosten kanssa

Vierailija
16.03.2026 |

Isoissa kaupoissa tehdään paljon suuria ruokaostoksia. Sekä Kättö että Hertell hyödyntäisivät niiden tekemiseen teknologiaa ruuhkien ja vaivan välttämiseksi.

Kättö esimerkiksi veisi kassoille enää vain pienemmät ostokset. Muuten hän hyödyntäisi useista suurista kaupoista löytyviä skannereita. Niillä tuotteiden viivakoodit voi lukea jo kaupassa sisällä. Näin myös ostosten pakkaamisen voi hoitaa jo ennen maksamista.

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000011873988.html

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja sitten kun mukula on heittänyt kärryyn jotakin ylimääräistä jota ei skannattu niin sitten poliisit paikalle ja näppäystuomio siitä. Kyllä saavat jatkossakin lukea ostokset ihan kassalla niin menee sitten heidän piikkiinsä vahingot.

Vierailija
82/97 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skanneri ja itsepalvelukassa ovat kaksi eri asiaa. 

Ei kiinnosta.

Haluan palvelua.

Kaikki maksaa niin paljon, että en todellakaan ala itse puljaamaan ostosten kanssa. 

N66v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule Prisman johtaja!

Meidän ostokset vuodessa 18 000 ja perheenä isot ostokset.

Emme ole työntekijöitä (niitä ilmaisia).

Voimme tehdä virheen ja tarkastatte ostoksiamme ja sitä emme halua. Tultiin aina kiukkuisena kotiin.

Haluamme että kassoilla on töitä.

Taidat ahneena ajaa omaa etuasi. Olemme tuoneet Prismaan ainakin 300 000. Haluatko että ostamme kaikki  Cittarista.

Vierailija
84/97 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja sitten kun mukula on heittänyt kärryyn jotakin ylimääräistä jota ei skannattu niin sitten poliisit paikalle ja näppäystuomio siitä. Kyllä saavat jatkossakin lukea ostokset ihan kassalla niin menee sitten heidän piikkiinsä vahingot.

Tämän voi tehdä vahingossa joku asiakaskin.

Vierailija
85/97 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on henkilökohtainen mielipide, eikä estä muita olemasta eri mieltä:
Minusta on aika hölmöä kasata ostokset ostoskärryyn, kasata ne kassahihnalle, pakata niitä siinä kassan päässä, ajella ostoskärryllä autolle, nostaa pakatut ostokset autoon.
Paljon helpompi on pakata ostokset samalla kun niitä ostelee, mennä pikakassalle, piipata, ajella ostoskärryllä autolle, nostaa pakatut ostokset autoon.

Olisi jos ei tulisi niitä tarkastuksia ja kailotuksia. Kiukkuinen olin vielä kotona. Selkeesti helpotti kun lopetettiin skannerin käyttö.

Vierailija
86/97 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin skannauksen, kun jouduin vähän turhan useasti satunnaistarkistuksiin, ja vikalla kerralla piti skannata koko pska uudestaan (viikon ostokset lapsiperheelle), vaikka olin jo pakannut ostokset ja yritin vain maksaa.

Vierailija
87/97 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se skannerihomma toimii? En ole s ryhmän omistaja eli mulla ei ole eskorttia, tarvitaanko sitä siihen? Käyn tosi tosi tosi harvoin Prismassa, tyyliin jouluna jos jotain tiettyä lahjaa ei mistään muualta löydy enkä ole noihin perehtynyt. Kiinnostaa kuitenkin kaikki uusi. Vai onko tää miten uusi juttu? Haaparanna ICAssa olen nähnyt jotain ilmeisesti vastaavia vekottimia.

Vierailija
88/97 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien jättiostokset aina.

Vierailija
89/97 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ostosten arvo tai summa kuinka pieni tahansa.Se asiakas on silti yhtä arvokas!Ja hänellä on oikeus saada mennä valitsemalle kassalle.Jos se kassa ei ole tauolla.

Vierailija
90/97 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan asioida palvelukassalla.Missä on osaavaa palvelua lähes aina.Minä en aio tyytyä enkä käyttää mitään itsepalvelua..Oli minulla ostoksia kuinka paljon tahansa.Haluan elävän ihmisen olevan kassalla,joka hoitaa minun ostokset niin kuin tähänkin asti on tehnyt.Se on ollut kiitettävää ja ennen kaikkea hyvää palvelua!Useat kassapalvelussa olevat työntekijät ovat ystävällisiä ja osaavat palvella suurella kunnioituksella ja sydämellä asiakasta.Siitä saa aina hyvän mielen!Kiitos teille jotka tekee  hyvää työtä,palvelemalla ihmisiä kassalla.Ja kiitos myös muillekin myyjille mm.avusta ja monista hyvistä neuvoista kaupassa

Sillä aikaa kun te ikäloput mummat saatte niitä ns hYvIä nEuVoJa siltä henkilöstövuorauspalvelusta tänään tulleelta kassaneidiltä, niin  jono teidän takananne kasvaa. HUOH!

Älä nyt Eemi ahdistu, kun jollain on vielä töitä. Sinulla ei tule koskaan töitä olemaan, kun opiskelukin saa olon niin hirvittävän ahdistuneeksi.

Ehkäpä äitisi voi vähän sanoittaa tunteitasi?

Vierailija
91/97 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Tärkeä Asiakas skannerillaan luulee olevansa nopea. Menee tasan tarkkaan yhtä paljon ja jopa enemmän aikaa kierrokseen kuin jo ottaisi sen keskiverto 2min kassalle. Kattokaa vaikka puhelimesta se ajankulu. 

Ensin se skannerin valitseminen, piippailu ja niiden hintojen/tietojen ihmettely, älytön tukkiminen joka välikössä kun mietitään mikä purkki mihinkin kassiin. Se kestokassien saakelinmoinen viikkailu ja ravistelu. Tukkeena muiden asiakkaiden edessä, aaarrrgghhhh. Ja sitten sen BeibiAriksen pitää saada piipata, kuolata ja heitellä laitetta lattialle kun on söpöä. Äidin mielestä. 

Sit päästään siihen pikakassalle ja tuo kehitysmaan vuoden kulutusmääräkasan The Skannaaja vyöryttää siihen pienimmälle pakkauspöytäkassalle. Ja kuuluu "kutsu myyjä, uudellenskannaus". 

Kyllä. Tässä säästyy aikaa.... 

Vierailija
92/97 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina menen ihmisen kautta. Tässä taloustilanteessa tarvitaan jokainen työpaikka.

Vierailija
93/97 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Scannerista näkee heti tuotteen hinnan joten tarjoukset eivät "vahingossa" jää pois kassalla. Käytän siis oikein mielelläni prisman scanneria. Ei tarvitse jonottaakkaan niin pitkään kun ei niitä palvelukassoja ole kuitenkaan auki kuin yksi tai kaksi.

Mikä v*tun scanneri?

Opettele kirjoittamaan...

Vierailija
94/97 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta voi vihreän kortin uskovaiset hoitaa ostokset itsenäisesti ympäri vuorokauden. Ei tarvita ollenkaan henkilökuntaa. Enemmän vaan tulee bonuksia. Aamen

Vierailija
95/97 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas asiakkaista monenlaista vaivaa kaupalle 😌

Kuka asiakkaista haluaa täysien ostoskassien purkuun ja uudelleen skannaukseen tai odottelemaan automaattikassan uudelleen avausta sen yllätyslukkiutumisen jälkeen.

Nuo välttää käyttämällä normikassaa... anteeksi kauheasti 🙄

Vierailija
96/97 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyneenä töiden jälkeen kauppaan skannailemaan. Joku jää vahingossa skannaamatta ja olet seuraavaksi oikeudessa näpistyksestä. Ei kiitos. 

Vierailija
97/97 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ostosten arvo tai summa kuinka pieni tahansa.Se asiakas on silti yhtä arvokas!Ja hänellä on oikeus saada mennä valitsemalle kassalle.Jos se kassa ei ole tauolla.

Myös se skanneri on palvelu! Ihanaa, kun voi valita, miten kaupassa asioi. Kun omaan prismaan tuli muutama vuosi sitten skannerit, mun asiakaskokemus nousi hurjasti. Nyt myös Lidliin on tullut skannausmahdollisuus ja siellä asiointi on paljon kivempaa. En halua lapata ostoksiani edes takaisin kiireessä toisen asiakkaan hönkiessä niskaan. Minulle, ja varmasti monelle muullekin tuo itsepalvelu on tosi hyvä palvelu! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi