Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Prismajohtaja ei suosittele palvelukassan käyttämistä isojen ostosten kanssa

Vierailija
16.03.2026 |

Isoissa kaupoissa tehdään paljon suuria ruokaostoksia. Sekä Kättö että Hertell hyödyntäisivät niiden tekemiseen teknologiaa ruuhkien ja vaivan välttämiseksi.

Kättö esimerkiksi veisi kassoille enää vain pienemmät ostokset. Muuten hän hyödyntäisi useista suurista kaupoista löytyviä skannereita. Niillä tuotteiden viivakoodit voi lukea jo kaupassa sisällä. Näin myös ostosten pakkaamisen voi hoitaa jo ennen maksamista.

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000011873988.html

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen aina palvelukassalle.  Sen verran karuja kokemuksia on muista menetelmistä saanut lukea.  Uskon, että palvelukassan työkin on mukavampaa, kuin sen, joka siellä seisoo ja vahtii porttia.

Vierailija
102/126 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas asiakkaista monenlaista vaivaa kaupalle 😌

Kuka asiakkaista haluaa täysien ostoskassien purkuun ja uudelleen skannaukseen tai odottelemaan automaattikassan uudelleen avausta sen yllätyslukkiutumisen jälkeen.

Nuo välttää käyttämällä normikassaa... anteeksi kauheasti 🙄

Vartoos vaan, kohta ne sanoo, että asiakkaat tuo vain hiekkaa lattioille 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ostosten arvo tai summa kuinka pieni tahansa.Se asiakas on silti yhtä arvokas!Ja hänellä on oikeus saada mennä valitsemalle kassalle.Jos se kassa ei ole tauolla.

Myös se skanneri on palvelu! Ihanaa, kun voi valita, miten kaupassa asioi. Kun omaan prismaan tuli muutama vuosi sitten skannerit, mun asiakaskokemus nousi hurjasti. Nyt myös Lidliin on tullut skannausmahdollisuus ja siellä asiointi on paljon kivempaa. En halua lapata ostoksiani edes takaisin kiireessä toisen asiakkaan hönkiessä niskaan. Minulle, ja varmasti monelle muullekin tuo itsepalvelu on tosi hyvä palvelu! 

Ole tuota samaa mieltä sitten kun ostat kukkurakärryllisen tavaraa ja jäät jumittamaan tarkistusskannaukseen jossa kaikki kassit puretaan ja skannataan uudestaan ja pakataan taas. Ja kun tämä ei käy kerran vaan vähän turhan usein. Siitähän tässä oli kyse, isojen ostosten kanssa toivotaan käytettävän skannereita. Juu en käytä enää, muutenkin harvemmin enää prismassa asioidaan, siellä kun jokainen asiakas on potentiaalinen kriminaali.

Vierailija
104/126 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos asiakas tekee virheen ja se havaitaan pistotarkastuksessa, asiakas leimataan varkaaksi.

No ei sitä häpeää tarvitse kauan kantaa, koska vartijat ottavat sinut hallintaotteeseen, ja nirrin pois. Ja jos vartijat eivät saa sinua hengettömäksi, poliisi tulee ja viimeistelee homman. 

Vierailija
105/126 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, selvä homma. Jos minun rahat ei kelpaa Prismaan niin mulla voi antaa sinne porttikiellon. 

Mutta tosiaan, viimeksi kun kävin Prismassa, niin ihmettelin, että miksi on pitkät jonot kassoille. No kassoja oli vain kaksi ja sitten tietysti ip. Minulla oli pienet ostokset, joten menin suosiolla ip:lle. Ne ei siis halua laittaa myyjiä kassoille, vaan ennemmin laitetaan asiakkaat seisoon jonossa tai sitten se kapulahomma tai ip. Hienoa Osuuskauppa! 

Vierailija
106/126 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ryhdy tekemään Prisman kassahenkilön töitä, kun minulle ei siitä makseta.

Työllistäkööt vaan tarpeeksi ihmisiä kassoille.

Onhan sinulle sitten ok, että Kulta-Mokka maksaa 14 e /500 g?

Kulta-Mokka ei ole senttiäkään halvempi vaikka asiakas roudaisi sen varastosta ja maksaisi ip-kassalla!

Vierailija
107/126 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä ainakaan ala käyttämään mitää skannereita kaupassa. Jos skannaat vahingossa väärin, niin sitten joudut kuseen myymälävarkaudesta, vaikka kyse olisi vahingosta. Skannerilla voit vahingossa myös skannata tuotteen moneen kertaan minkä vuoksi sitten maksat kassalla liikaa. Jos on paljon ostoksia, niin voi olla maksupäätteellä vaikea tarkistaa. 

Vierailija
108/126 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassoilla varastetaan valtavasti ja kaikki se hävikki nostaa hintoja, jotka me rehelliset asiakkaat maksamme!

Vierailija
109/126 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas lisää syitä vältellä Prismaa. 

Vierailija
110/126 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli laskiko vai nostiko nämä kuuluisat itsepalvelukassat hintaa?

Vierailija
111/126 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ostosten arvo tai summa kuinka pieni tahansa.Se asiakas on silti yhtä arvokas!Ja hänellä on oikeus saada mennä valitsemalle kassalle.Jos se kassa ei ole tauolla.

Myös se skanneri on palvelu! Ihanaa, kun voi valita, miten kaupassa asioi. Kun omaan prismaan tuli muutama vuosi sitten skannerit, mun asiakaskokemus nousi hurjasti. Nyt myös Lidliin on tullut skannausmahdollisuus ja siellä asiointi on paljon kivempaa. En halua lapata ostoksiani edes takaisin kiireessä toisen asiakkaan hönkiessä niskaan. Minulle, ja varmasti monelle muullekin tuo itsepalvelu on tosi hyvä palvelu! 

Ole tuota samaa mieltä sitten kun ostat kukkurakärryllisen tavaraa ja jäät jumittamaan tarkistusskannaukseen jossa kaikki kassit puretaan ja skannataan uudestaan ja pakataan taas. Ja kun tämä ei käy kerran vaan vähän turhan usein. Siitähän tässä oli kyse, isojen ostosten kanssa toivotaan käytettävän skannereita. Juu en käytä enää, muutenkin harvemmin enää prismassa asioidaan, siellä kun jokainen asiakas on potentiaalinen kriminaali.

Jaa. Kerran on satunnaisesti skannattu jotain sikakallista joululohta. Muuten ei kertaakaan. Ku  skanneria oon käyttänyt. Sen käyttö isoissa ostoksissa on oikeasti aika kätevä. Kun ei tarvii uudelleen purkaa ja pakata. Eikä jonottaa kassalle. Kun toi on yksi kortin vilautus niin pääsee jatkaa matkaa 

Noutokeräily ja Kotiinkuljetus työllistää kuitenkin kaupan alalla enemmän kuin ennen joten en mä tunne tosta hirveen huonoa omatuntoa 

Vierailija
112/126 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin jääkaappi-pakastimen hihnalle. Eivät tykänneet.

Vierailija
113/126 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja typerät lampaat käyttää ip kassoja lisäten kauppiaan tuottoja

Vierailija
114/126 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko joku, että nuo ip-kassat laskevat hintoja? Ei yhtään. Ne lisää firman tulosta. Työpaikkoja ne vähentää. Talous voi yhä huonommin. 

Vierailija
115/126 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Kerran on satunnaisesti skannattu jotain sikakallista joululohta. Muuten ei kertaakaan. Ku  skanneria oon käyttänyt. Sen käyttö isoissa ostoksissa on oikeasti aika kätevä. Kun ei tarvii uudelleen purkaa ja pakata. Eikä jonottaa kassalle. Kun toi on yksi kortin vilautus niin pääsee jatkaa matkaa 

Noutokeräily ja Kotiinkuljetus työllistää kuitenkin kaupan alalla enemmän kuin ennen joten en mä tunne tosta hirveen huonoa omatuntoa 

Onko kauppa asiakasta varten vai asiakas kauppaa varten? 

Vierailija
116/126 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, selvä homma. Jos minun rahat ei kelpaa Prismaan niin mulla voi antaa sinne porttikiellon. 

Mutta tosiaan, viimeksi kun kävin Prismassa, niin ihmettelin, että miksi on pitkät jonot kassoille. No kassoja oli vain kaksi ja sitten tietysti ip. Minulla oli pienet ostokset, joten menin suosiolla ip:lle. Ne ei siis halua laittaa myyjiä kassoille, vaan ennemmin laitetaan asiakkaat seisoon jonossa tai sitten se kapulahomma tai ip. Hienoa Osuuskauppa! 

Ei k-kaupoissakaa montaa myyjää ole kassoilla. Tiukat budjetit ja myyjien tunneista leikataan.

Ex-myyjä .

Vierailija
117/126 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat tuo vain hiekkaa kengissä Prismaankin, vai?

Vierailija
118/126 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ryhdy tekemään Prisman kassahenkilön töitä, kun minulle ei siitä makseta.

Työllistäkööt vaan tarpeeksi ihmisiä kassoille.

Onhan sinulle sitten ok, että Kulta-Mokka maksaa 14 e /500 g?

Onko tuotteet nykyään edullisempia, kun itsepalvelukassat tuli? En ole itse huomannut, että olisi. Lisäksi missä näkyy ruuan alvin muutos -0,5%. Näkyykö hinnoissa?

Vierailija
119/126 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan alennuksia siitä hyvästä että skannaan ostokset itse jo ostoksia tehdessä, voin sen tehdä. Mutta muutoin en ala sellaista tekemään. :)

Vierailija
120/126 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaisivat lisää kassahenkilöstöä. Kysyntää olisi selkeästi..mutta ei, sen kuin pyöritetään kesähessujakin varmaan kolmessa haastattelukierroksella ennen kuin otetaan kaksi tekijää sadoista hakijoista.