Prismajohtaja ei suosittele palvelukassan käyttämistä isojen ostosten kanssa
Isoissa kaupoissa tehdään paljon suuria ruokaostoksia. Sekä Kättö että Hertell hyödyntäisivät niiden tekemiseen teknologiaa ruuhkien ja vaivan välttämiseksi.
Kättö esimerkiksi veisi kassoille enää vain pienemmät ostokset. Muuten hän hyödyntäisi useista suurista kaupoista löytyviä skannereita. Niillä tuotteiden viivakoodit voi lukea jo kaupassa sisällä. Näin myös ostosten pakkaamisen voi hoitaa jo ennen maksamista.
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000011873988.html
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
en mä ainakaan ala käyttämään mitää skannereita kaupassa. Jos skannaat vahingossa väärin, niin sitten joudut kuseen myymälävarkaudesta, vaikka kyse olisi vahingosta. Skannerilla voit vahingossa myös skannata tuotteen moneen kertaan minkä vuoksi sitten maksat kassalla liikaa. Jos on paljon ostoksia, niin voi olla maksupäätteellä vaikea tarkistaa.
Mä voin skannata ja hoitaa kassan homman vain jos saan jotain alennusta, että teen kassan työt. Mä en ole vielä ikinä käyttänyt ip-kassaa ruokakaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ostosten arvo tai summa kuinka pieni tahansa.Se asiakas on silti yhtä arvokas!Ja hänellä on oikeus saada mennä valitsemalle kassalle.Jos se kassa ei ole tauolla.
Myös se skanneri on palvelu! Ihanaa, kun voi valita, miten kaupassa asioi. Kun omaan prismaan tuli muutama vuosi sitten skannerit, mun asiakaskokemus nousi hurjasti. Nyt myös Lidliin on tullut skannausmahdollisuus ja siellä asiointi on paljon kivempaa. En halua lapata ostoksiani edes takaisin kiireessä toisen asiakkaan hönkiessä niskaan. Minulle, ja varmasti monelle muullekin tuo itsepalvelu on tosi hyvä palvelu!
Ole tuota samaa mieltä sitten kun ostat kukkurakärryllisen tavaraa ja jäät jumittamaan tarkistusskannaukseen jossa kaikki kassit puretaan ja skannataan uudestaan ja pakataan taas. Ja kun tämä ei käy kerran vaan vähän turhan usein. Siitähän tässä oli kyse, isojen ostosten kanssa toivotaan käytettävän skannereita. Juu en käytä enää, muutenkin harvemmin enää prismassa asioidaan, siellä kun jokainen asiakas on potentiaalinen kriminaali.
Olen kohta kolme vuotta käyttänyt skannereita ja vielä ei ole kertaakaan kaikkia ostoksia tarkastettu kokonaan. Yleensä on nostettu pari kolme tuotetta ja tsekattu, että ne on ok. Olen tässä kolmen vuoden aikana säästänyt niin paljon aikaa ja hermoja skannerilla ja ip-kassalla, että ei haittaa jos joku päivä koko kärry menee tarkistukseen. Olisi myös hölmöä, että kaikki nämä kolme vuotta olisin pelännyt tarkistuksia niin paljon, että en olisi ikinä hyödyntänyt palvelua, joka nopeuttaa ja helpottaa elämääni valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas asiakkaista monenlaista vaivaa kaupalle 😌
Kuka asiakkaista haluaa täysien ostoskassien purkuun ja uudelleen skannaukseen tai odottelemaan automaattikassan uudelleen avausta sen yllätyslukkiutumisen jälkeen.
Nuo välttää käyttämällä normikassaa... anteeksi kauheasti 🙄
Vartoos vaan, kohta ne sanoo, että asiakkaat tuo vain hiekkaa lattioille 😄
Ei se kaukana ole sekään päivä. Tänään kauppa ja keskusliike tekee tilauksen. Toimittajat etiketöivät ja punnitsevat tuotteet valmiiksi, rahtaavat kauppaan ja laittavat kaupassa hyllyyn. Asiaks valite tuotteen ja rahaa sen kassalle. Siellä on pitkä jono, joten kassatoimenkin asiakas tekee itse. Seuraava päänsärky kaupalle on se, kenelle ulkoistaa vartiointi mm. palvelemattomille kassoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, selvä homma. Jos minun rahat ei kelpaa Prismaan niin mulla voi antaa sinne porttikiellon.
Mutta tosiaan, viimeksi kun kävin Prismassa, niin ihmettelin, että miksi on pitkät jonot kassoille. No kassoja oli vain kaksi ja sitten tietysti ip. Minulla oli pienet ostokset, joten menin suosiolla ip:lle. Ne ei siis halua laittaa myyjiä kassoille, vaan ennemmin laitetaan asiakkaat seisoon jonossa tai sitten se kapulahomma tai ip. Hienoa Osuuskauppa!
Ei k-kaupoissakaa montaa myyjää ole kassoilla. Tiukat budjetit ja myyjien tunneista leikataan.
Ex-myyjä .
Ihan turhaan alapeukut, näin se on. Vaihdoin itse toiselle, paremmin palkatulle alalle ja olen jutellut entisten kollegoiden kanssa. Jokaisella on minimitunnit vain ja ylitöitä ei saa tehdä kuin äärimmäisessä pakon edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ostosten arvo tai summa kuinka pieni tahansa.Se asiakas on silti yhtä arvokas!Ja hänellä on oikeus saada mennä valitsemalle kassalle.Jos se kassa ei ole tauolla.
Myös se skanneri on palvelu! Ihanaa, kun voi valita, miten kaupassa asioi. Kun omaan prismaan tuli muutama vuosi sitten skannerit, mun asiakaskokemus nousi hurjasti. Nyt myös Lidliin on tullut skannausmahdollisuus ja siellä asiointi on paljon kivempaa. En halua lapata ostoksiani edes takaisin kiireessä toisen asiakkaan hönkiessä niskaan. Minulle, ja varmasti monelle muullekin tuo itsepalvelu on tosi hyvä palvelu!
Ole tuota samaa mieltä sitten kun ostat kukkurakärryllisen tavaraa ja jäät jumittamaan tarkistusskannaukseen jossa kaikki kassit puretaan ja skannataan uudestaan ja pakataan taas. Ja kun tämä ei käy kerran vaan vähän turhan usein. Siitähän tässä oli kyse, isojen ostosten kanssa toivotaan käytettävän skannereita. Juu en käytä enää, muutenkin harvemmin enää prismassa asioidaan, siellä kun jokainen asiakas on potentiaalinen kriminaali.
Mä käyn Prismassa noin kaksi kertaa vkossa ja ostan paljon. Käytän aina tavallisia kassoja. Ikinä ei ole tullut kriminaali oloa. Kassat ovat ollet tosi ystävällisiä. Menee niin rutiinilla kaikki sujuvasti siinä kassalla.
Miten niin? Kumpikin on palvelematon maksutapa, jossa kauppa ulkoistaa työnsä asiakkaallensa. Skannerilla on teoreettinen hyöty asiakkaalle, ellei tämä osta alkoholia, tupakkaa, tai jotain tuotetta jonka kauppa jeesustelussaan rinnastaa näihin, eikä tuotteissa ole piippareita. Kun täyttää kaikki nämä ehdot, on vielä pistotarkastukset ja tietenkin kaupan kortti. Todella kätevää verrattuna siihen, että noukkii tavarat kärryyn ja työntää kärryn kassalle?