Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako aloittaa Game Of Thronesin katselu?

Vierailija
16.03.2026 |

Sormusten Herrat yms. fantasialeffat ja sarjat kiinnostaa. Game Of Thronesia en ole ikinä katsonut yhtään jaksoa. Mitä mieltä, kannattaako aloittaa kyseinen urakka?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kannattaa katsoa. Eikä se lopetus ole niin huono kuin väitetään.

Vierailija
22/36 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imdb on 9,2

Historiallisen hyvä. Sormusten herrastakin on "vain" 8,9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on suositeltu Game of Thronea monta kertaa, ja olen aloittanut katselemisen monta kertaa. En ole kertaakaan päässyt kovin pitkälle. Henkilöhahmot ja heidän välisensä suhteet eivät vaikuta kiinnostavilta. 

Ne sarjat, joista olen pitänyt kovasti, ovat olleet kiinnostavia alusta lähtien. Ei siis ole tarvinnut katsoa väkipakolla.

Yksi poikkeus tosin on: Breaking Bad. Sitäkin yritin monta kertaa ja totesin sen epäkiinnostavaksi. En muista, miksi jaksoin katsoa sen loppuun. Sen kylkiäissarjat olivatkin sitten tosi hyviä.

Kerro näitä sarjoja, joista olet pitänyt ja jotka ovat olleet mielenkiintoisia heti alusta asti.

Babylon 5.

T: Eri

Jonka viimeinen tuotantokausi oli myös vähän hatusta keksittyä, kun sarja meinattiin lopettaa joka tuotantokauden jälkeen ja materiaalia oli suunniteltu ennakkoon 5. kaudeksi ja sitten senkin notkahduksen huomaa.

Mutta: nyky-tv on sitten tuotannollisesti tuollaista, jos ei eka season tuo katsojia, niin homma katkeaa siihen, vaikka materiaalia olisi suunniteltu vaikka kuinka pitkälle, niin moni taru loppuu kesken tai alkuunsa. Ja sitten, jos homma jatkuu, niin parin vuoden päästä, koska kukaan ei ole tehnyt mitään valmiiksi just sen takia, ettei tiedetä, tuleeko jatkoa - vaikkei olisi kuin 6-8 jaksoa/season.

GOT kannattaa katsoa ja luoda siitä oma mielipide. Tasosta ja käsikirjoituksesta voi olla myöhemmin montaa mieltä, muttei se poista sitä, että ainakin vitoskauteen se on todella hyvä ja monia unohtumattomia hahmoja on jo siihen mennessä nähty ja kaikkien loppua ei osaa arvata. Vaikka olisi kirjatkin lukenut.

-winner-

Vierailija
24/36 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on suositeltu Game of Thronea monta kertaa, ja olen aloittanut katselemisen monta kertaa. En ole kertaakaan päässyt kovin pitkälle. Henkilöhahmot ja heidän välisensä suhteet eivät vaikuta kiinnostavilta. 

Ne sarjat, joista olen pitänyt kovasti, ovat olleet kiinnostavia alusta lähtien. Ei siis ole tarvinnut katsoa väkipakolla.

Yksi poikkeus tosin on: Breaking Bad. Sitäkin yritin monta kertaa ja totesin sen epäkiinnostavaksi. En muista, miksi jaksoin katsoa sen loppuun. Sen kylkiäissarjat olivatkin sitten tosi hyviä.

Kerro näitä sarjoja, joista olet pitänyt ja jotka ovat olleet mielenkiintoisia heti alusta asti.

Tässä mieleen muistuvia sekalaisessa järjestyksessä. Paljon puuttuu joukosta. 

- The Walking Dead, joka oli loistava muutaman ensimmäisen kauden; kylkiäissarjat olen katsonut lähinnä sen vuoksi, ettei parempaakaan ole ollut

- Fear the Walking Dead, joka oli loistava pari ekaa kautta

- Black Summer

- Frasier

- Yes Minister 

- Father Ted

- The Last of Us

- The Golden Girls

- Z Nation

- 'Allo 'Allo!

- Hill Street Blues

- 3rd Rock from the Sun

- Cybill

- Murphy Brown 

Vierailija
25/36 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai olet autistìvammainen joita tällainen paskafantasia kiinnostaa?

Huoh. Ja sä olet arvatenkin se jonne, joka ei muista, että on katsonut sarjan jo vähintään 11 kertaa, koska lopetus oli sellainen, että kaikki aiempi pyyhkiytyi kerralla pois muistista, mutta vihakatseluna pyörii taustalla jatkuvasti ;D

-winner-

Vierailija
26/36 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä mieleen muistuvia sekalaisessa järjestyksessä. Paljon puuttuu joukosta. 

- The Walking Dead, joka oli loistava muutaman ensimmäisen kauden; kylkiäissarjat olen katsonut lähinnä sen vuoksi, ettei parempaakaan ole ollut

- Fear the Walking Dead, joka oli loistava pari ekaa kautta

- Black Summer

- Frasier

- Yes Minister 

- Father Ted

- The Last of Us

- The Golden Girls

- Z Nation

- 'Allo 'Allo!

- Hill Street Blues

- 3rd Rock from the Sun

- Cybill

- Murphy Brown 

LOST, The Terror (ainakin eka season), Spartacus ja sen kaikki spin-offit ja jatko-osat, se Evil Dead-tv-sarja, jossa Ash mukana, meinasin sanoa Buffy, mutta Angelissa oli mielenkiintoisemmat hahmot ja synkemmät juonet, Dark, Penny Dreadful, Babylon 5, Battlestar Galactica, kunnes tuli viimeinen tuotantokausi, Dexter, norjalainen musta komedia Hellfjord, Squid Game jne jne jne

-winner-

Vierailija
27/36 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa

Vierailija
28/36 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Jospa nyt selviäisi miten salakäytävissä on aina soihtuja tms. valaisemassa hiippailijoille tietä ja miksi kukaan ei koskaan käy pa skalla.

Ainakin p-huumori on hyvin edustettu siinä olikohan 7. tuotantokauden montaasissa, jossa Samilla on se samanlainen päivärutiini, johon kuuluu myös vessan siivous ;D Luolastojen soihdut on kyllä hyvä pointti, ehkä ovat led-käyttöisiä? ;D

-winner-

Vierailija
29/36 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Jospa nyt selviäisi miten salakäytävissä on aina soihtuja tms. valaisemassa hiippailijoille tietä ja miksi kukaan ei koskaan käy pa skalla.

No jos tuo häiritsi, niin kannatta katsoa spin-off A Knight of the Seven Kingdons. Siinä käydään paskalla senkin edestä. 

Vierailija
30/36 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai olet autistìvammainen joita tällainen paskafantasia kiinnostaa?

Ei kuulu sulle vammainen.  Älä katso.😝

Vierailija
31/36 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suuri GoT fani! Mutta kun sarjan aloittaa, kannattaa olla sinnikäs: minä innostuin vasta neljännen osan kohdalla. Aluksi henkilöhahmot tuntuivat kaikki pelkästään kylmiltä, epäsympaattisilta. Lämpöäkin löytyy, kun jaksaa hetken vartoa, ja sitten joihinkin henkilöhahmoihion kiintyykin todella paljon...

Vierailija
32/36 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin p-huumori on hyvin edustettu siinä olikohan 7. tuotantokauden montaasissa, jossa Samilla on se samanlainen päivärutiini, johon kuuluu myös vessan siivous ;D Luolastojen soihdut on kyllä hyvä pointti, ehkä ovat led-käyttöisiä? ;D

-winner-

Ehkä p askalla käynti on liian vaarallista. Eikö Tyrion tappanut isänsä, Lannisterien patriarkan, Tywinin, pytylle. Katsonut pariin kertaan. Katson joskus taas. Tykkään kun ei ole niin ennalta-arvattava. Kirjoissa jotkut jutut eri tavalla.

Vierailija
33/36 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa kattoo ihan loppuun asti. Hyvä sarja, loppua kohden huononee kyllä, mutta ei sitä nyt kesken kannata jättää.

Vierailija
34/36 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Ehkä p askalla käynti on liian vaarallista. Eikö Tyrion tappanut isänsä, Lannisterien patriarkan, Tywinin, pytylle. Katsonut pariin kertaan. Katson joskus taas. Tykkään kun ei ole niin ennalta-arvattava. Kirjoissa jotkut jutut eri tavalla.

"Tywin Lannister did, in fact, not shit gold."

Vierailija
35/36 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt sohvalle makaamaan. Ei se niin rankkaa ole. 

Vierailija
36/36 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

misogyynistä väkivaltaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi