IIIIhanat kengät - äideille! :)
Kaveri oli viime vuoden jenkeissä ja siellä tämmöiset kengät oli kuulemma hitti. Kyllä tämä mamma hölkyttelee pian trendi kengin! Tilasin itse täältä, hinta ei ollut paha! http://www.mirnet.fi/shop/
Kommentit (15)
...ja Suomessakin kopioita saa halpiskaupoista, joten kyllä niitä varmasti kesällä tullaan katukuvassa näkemään!
Crocsit työkenkinä (psykogeriatrinen sairaala Belgiassa). Yhdessä sairaalassa on silleen, että joka osastolla on työntekijöillä tietynväriset Crocsit. Työkengiksi noi ainakin on musta tosi hyvät ja hauskat kun vielä koristelee niillä koristella.
että niistä tulee varmasti Suomen katukuvassa samanlainen näkyvä ilmiö kuin sellaiset ' hikingsandaalit' ja kaulassa roikotettava avainlenksu muutama vuosi sitten :).
Tavalliset puutarha- tai pihakengät mun silmiin.En lähtis ihmisten ilmoille.......
etenkin jos kestävät tarpeeksi kovissa asteissa pesemisen, ovat hyvät jalkaan ja hengittävät...katukuvaan en ihan heti noita haluaisi, mutta eihän sitä minulta kysytä ;)
joutunut käyttämään tuollaisia työkenkinä keski-Euroopassa jajat sitten, kun oli pakko olla pestävät kengät ja talo hommasi nuo. Hiostavat ovat kyllä. Toimii kyllä puutarhakenkinä ja postia hakiessa, mutta en kyllä ehkä lähtisi " kylille" noilla =) Asssosiaatio Urologiaan keltaisen kautta on liian voimakas edelleen... Mieluummin ihan oikeat puukengät.
on kanssa tehnyt näitä sairaaloihin ym vuosikymmenet. Musta 50¿ on puutarhakengistä kyllä ihan liikaa minkä nuo Crocsitkin taitaa maksaa.
Ostin 2 vuotta sitten tommoset tytölleni ranta ja pihakengiksi. En tiennytkään et on jotenkin muotijuttu.
tuommoiset kun halvalla oli tokmannilla (4,90¿/pari), eihän ne aidot ole mutta ihan samannäköset reikiä myöten, jätin sitten kuitenki vielä kaupppaan ne...
Ovatko yhtä hyvät jalassa..hintaa on kuitenkin vain puolet.
En ole itse testannut kopioita, mutta muilta olen kuullut, että kopiot hiostaa, Crocsit ei, ovat kuitenkin eri materiaalia. Ja tietty mitä vähemmän reikiä, sitä enemmän hiostaa.
Idea näissä Crocseissa on, että ne suunniteltiin alunperin veneilyyn, jossa tarvitaan kenkiä, joilla ei liukastu märälläkään pinnalla. Olen nyt itse testannut Crocsini vasta uimahallin märillä laattalattioilla, ja kengät pitävät erittäin hyvin, ainakaan niitten takia ei liukastu. Hyvät siis vaikka etelän lomilla hotellin märillä uima-allasalueilla, veneillessä, liukkailla kallioilla mökillä.. Itse kuvittelen käyttäväni omiani lisäksi pihapiirissä, kun nopeasti pitää saada jotkut klopot jalkaan. Puutarhahommiin en niitä ainakaan vielä ota, ettei hienot koristeeni tahraannu ;=) Puukenkiä en enää käytä, koska melkein taitoin jalkani niissä. Crocsien pohjat sentään taipuu.
Ulkonäkö on sitten ihan makukysymys, ja siitä ei paljon voi kiistellä. Minut ne Crocsit saa aina hymyilemään, olivat sitten kuvioilla tai ilman, ja se riittää minulle syyksi hankkia itselleni vielä toisetkin eriväriset ja lapsillekin.
Aidot Crocsit ovat kyllä varsin trendikkäät monissa maissa. Halpakopioita olen sen verran hypistellyt, että eivät vastaa aitoja materiaalin pehmeydessä ja joustavuudessa, mutta kyllä aidoilla on hintaakin paljon enemmän.
Lämpimänä vuodenaikana nuo ovat loistavat lastenkengät, niillä voi vaikka mennä uimaan, eivät ole liukkaat, hyvä lesti lapsille, eivät hankaa, helppo pukea, raikkaat värivalikoimat (ja ainakin meilläpäin on myös myynnissä Disney-mallisto, joissa hauskat kuviot), helppo pitää puhtaana ja kastuminen ei haittaa mitään... Meillä ja monissa muissa perheissä tykätyt lastenkengät.
Itse en henk.koht. käsitä noita. Nuo on hirveät! En edes pihalle noita ostaisi, vaikka kukaan ei minua siellä näkisi.