Palkka ei riitä enää mihinkään
3200 käteen, mutta lainanlyhennyksen ja muiden laskujen jälkeen jää juuri sen verran että saa ruoat kuukaudeksi. Ennen tästä jäi säästöön.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kallis asunto sulla on?
Lainanlyhennys 700€
Minkä ihmeen lainan?
Mitä lainaa oot ottanut ja paljonko?
Miten varma duuni ja tulot..
Käykö sun puoliso töissä ollenkaan?
Taas ne mystiset muut laskut. Ne voivat pitää sisällään mitä tahansa sähkölaskusta maailmanympärimatkan osamaksuihin eivätkä ilman erottelua kerro mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Taas ne mystiset muut laskut. Ne voivat pitää sisällään mitä tahansa sähkölaskusta maailmanympärimatkan osamaksuihin eivätkä ilman erottelua kerro mistään mitään.
Jep. Ap todennäköisesti reissaa ja huvittelee liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kallis asunto sulla on?
Lainanlyhennys 700€
Eihän tuo ole paha. Mitä ne sun muut laskut on? Niin ja montako elätettävää sulla on?
Vierailija kirjoitti:
Ne on suunnilleen samat kuin ennenkin, eikä niitä tarvitse eritellä. Pointti on että ruoka nielee nykyisin valtavasti rahaa. Ennen ei samalla palkalla tarvinnut yhtään katsoa mitä ruokakaupasta osti.
Vietät kulutusjuhlaa..siinä se juju piilee..
3200-700=2500. Ruokaan ja hygieniatarvikkeisiin menee yhdellä ihmisellä max. 400e kuussa. Mitä parin tonnin laskuja sulla oikein on?
Minun kelatuet riittää kaikkeen. Olen ostanut kelatuilla pleikkari vitosen. Kaksi polkupyörää uutena, kaksi läppäriä, pleikkari pelejä, uuden 55 tuuman telkkarin jota ennen ostin 40 tuuman telkkarin joka olikin liian pieni joten ostin isomman. Kalastusvälineitä ostan joka vuosi monella sadalla eurolla. Ruokaakin on aina ja ole lihonut.
Ostatko sä jotain mikroruokia ja proteiinivanukkaita ja -patukoita ja muuta turhanpäivästä, joka ei ole edes oikeasti terveellistä?
Vierailija kirjoitti:
Minun kelatuet riittää kaikkeen. Olen ostanut kelatuilla pleikkari vitosen. Kaksi polkupyörää uutena, kaksi läppäriä, pleikkari pelejä, uuden 55 tuuman telkkarin jota ennen ostin 40 tuuman telkkarin joka olikin liian pieni joten ostin isomman. Kalastusvälineitä ostan joka vuosi monella sadalla eurolla. Ruokaakin on aina ja ole lihonut.
Höpö höpö. Yrität taas kasvattaa vihaa työttömiä kohtaan. Millään 590 eurolla ei tuollaisia ostella.
Liian isot lainan lyhennykset/lainat jos tuolla rahalla tekee tiukkaa.
Sano vaimolles, että senkin on aika mennä töihin. Ei 2020-luvulla enää elätellä koko perhettä miehen palkalla. Ei se ole tasa-arvoistakaan. Se on viime vuosituhannen puolivälin meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
3200-700=2500. Ruokaan ja hygieniatarvikkeisiin menee yhdellä ihmisellä max. 400e kuussa. Mitä parin tonnin laskuja sulla oikein on?
Helposti jo esim. autoon menee tonni kuussa ja sitten kaikki muut palvelut ja osamaksut, ja luottokortti laskut. Ei ole mikään ihme että pari tonnia menee että heilahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät kai itsekin ettei lainanlyhennys ole ainoa asumiskulu. Tuohon voi laskea melkein tuplat niitä muita kuluja omakotitalossa.
Myy se ökytalo ja osta pienempi kerrostalokämppä tilalle. Vähenee kulut.
Ehkä vähän erikoinen avaus jos tarkoitus kritisoida ruoan hinnannousua. (Toivottavasti kuitenkin tuottajille maksetaan nykyään paremmin! Mutta ahneitahan kaikki tuntuvat olevan. Itselle pitäisi saada aina eniten.)
Eikös ihan lyhyelläkin matikalla voida laskea, että: ei ne ole ne suuret tulot, vaan pienet menot. Eli itse voi asiaan vaikuttaa. Minä elän 1000-1200 eurolla kuukaudessa ja loput jää säästöön.
Voisi tehdä uusi sota hyvää tälle maalle. Aletaan kermaperseistyä liikaa.
"Omistusasunto kannattaa aina!"