Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvat lasten vanhemmat! Katsokaa peiliin ja miettikaa miten toimitte hoitopaikan henkilokunnan suhteen. Toiset vanhemmat ilmeisesti luulevat etta paivakodin tai ryhmiksen tadit

Vierailija
04.05.2007 |

asuvat sielä työpaikalla eikä heillä ole minkäänlaista yksityiselämää puhumattakaan omasta perheestä! Toiset vanhemmat ovat erittäin täsmällisiä ja pyytelevät anteeksi paria kolmea minuuttia jos myöhästyvät hakuajasta, mutta toiset....! Osa porukasta tulevat juuri silloin kun huvittaa eivätkä välitä sovituista hoitoajasta mitään! Saattavat ilmoittaa aamulla että lapsemme ovatkin sitten illalla kahdeksaan hoidossa vaikka neljästä on sovittu hoitosopimuksessa. Kauhea sota ja itku ellei sovi. Ettekö tosiaan ymmärrä että hoitajien työajat laaditaan lasten hoitoaikojen mukaan. Hoitajat taas vastaavasti saattavat myöhästyä omien lastensa hoidosta hausta jos eivät pääse lähtemään töistä ajoissa. Siihen ei kannata turvautua että tietää osan lapsista olevan hoidossa pidempään, koska se ennemmin lähtevä hoitaja saa lähteä työpaikalta vasta esmi kun neljä lasta jää viimeiselle hoitajalle. Eli saattaa olla että päiväkoti on auki vielä kaksi tuntia sinun lapsesi hoitoajan päädyttyä mutta sinun lapsesi onkin se viides lapsi jonka vuoksi toiseksi viimeinen hoitaja ei saa lähteä työajan päädyttyä kotiin vaan hänen tulee jatkaa vielä pakollisia ylitöitä! MIettikää ja katsokaa peiliin itseänne! Jos tunnet toimivasi hyvin niin kiitos sinulle siitä mutta ellet niin toivottavasti muistat ensi kerralla että esimerkiksi hoitajan omat lapset joutuvat jättämään sovitut ratsastustunnit väliin koska äiti joutuu vielä olemaan töistä eikä pääsekään ajoissa! Erittäin lauserakenteeltaan epäonnistunut teksti mutta asia toivottavasti tuli selväksi! Kiitos!

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kotiin silloin kun vanhempi on päässyt töistä!!!

Kaupassakäynnin ymmärrän tms. koska väsyneen lapsen kanssa ei ole kiva asioida kaupassa, ja on kiva päästä heti kotiin tekemään ruokaa. Mutta sitä en tosiaan ymmärrä, että mennään sinne kotiin lepäämään ja haetaan lapsi vasta sitten kun " siitä on niin kiva leikkiä päiväkodin pihalla" .

Sitten ymmärrän, jos pääsee töistä jo niin aikaisin, että lapset esim. vielä päiväunilla tai välipalalla, mutta silloinkin se lapsi tulisi hakea sen välipalan jälkeen kotiin. Ulkoilkaa itse niiden lapsienne kanssa, ei se kuulkaa ole siellä pk:n pihalla mikään niin suuri nautinto ja riemu, etteikö lasta voisi hakea silloin kotiin kun töistä pääsee. Kyllä sille lapselle se paras paikka on vanhempien kanssa kotona! (Poislukien " ongelmaperheet" tms.).

Sama jos vanhemmalla on vapaapäivä, niin lapsi myös kotona´. Poikkeus eskari, ja silloinkin voisi olla vaan sen eskariajan hoidossa. En tajua miksi teette lapsia jos ette jaksa olla niiden kanssa.

Ja hoidosta haetaan silloin, kun sovittu. Myöhästymisistä ilmoitetaan. Meilläkin on työajat, haloo, ja jos tulee ylitöitä se on aina lapsilta ja lapsiryhmästä pois kun pitää lähteä aiemmin ja pomo kiukuttelee, kun ei saisi tulla ylitöitä!

t. lto

Meidän lapsilla on oikeus vanhempien maksimaaliseen seuraan. Ainoa poikkeus on ollut miehen sairaslomat, jolloin on ollut siinä kunnossa, ettei ole saanut nostaa lapsia (käsi leikattu pariin kertaan), silloin olemme vieneet lapset hoitoon, vaikka isä on ollut kotona. Ai niin, toinen poikkeus oli se, kun lapsilla oli kevätretki, silloin veimme lapset hoitoon ennen bussin lähtöä kahdeksaksi, oikeasti hoitopäivä olisi tuolloin alkanut 10.15...

Ja ennen kuin kukaan sanoo, että heitä marttyyriys sikseen, etten tule saamaan kruunua eikä kukaan minua palkitse, kerron, että en kaipaakaan kruunua enkä ole marttyyri. Lapseni ovat pieniä hetken, minun seuraani he kaipaavat loppujen lopuksi tosi lyhyen ajan. Sen ajan olen heidän käytössään. Esikoinen alkaa jo pikkuhiljaa irtautua vanhemmistaan, kaverit (naapurista) alkaa olla tärkeitä, ja esikoinen on vasta 6v.

Lapset viettävät muutenkin niiiiin ison osan ajastaan päiväkodissa, että loma-ajat ja vapaapäivät heillä on oikeus vanhempiensa seuraan. Onneksi minä rakastan lapsiani ja haluan olla heidän kanssaan. Lapseni juoksevat joka päivä onnellisena minua vastaan päiväkodin pihalla. Heillä riittää kavereita päiväkodissa, vaikkeivät ole hoidossa viittä päivää viikossa aamusta iltaan.

Vierailija
42/75 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmiset, jokainen ymmärtää, että joskus voi tulla kaikille tilanteita, että ei voi hakea ajoissa. Kyse onkin niistä lapsista, joita toistuvasti haetaan myöhässä.

Tiedätkös sinä ulkosuomalainen muuten, mitä ne sun maan lastenhoitajat ajattelee siitä, että lapsia ei haeta sovittuihin aikoihin? ET tiedä. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsetko joskus vkloppu vapaata? Olen 5 lapsen äiti, nuorin jo 10v. Asumme Vantaalla.

Vierailija
44/75 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän maailmassa riittää. Ja myös toisten ihmisten turhaa syyllistämistä.

Mun mielestä, kun ihmisellä on lapsia, heidän tarpeet menevät etusijalle. Ja toiset ihmiset otetaan huomioon: maksetaan se maksimihoitoaikamaksu, jos on vaaraa, että muutoin ei ehditä hakemaan lasta ajoissa.

Ja jos perhe maksaa tietystä hoitoajasta, ei kellään pitäisi olla nokan koputtamista siihen, jos sen ajan tosiaan käyttää. On aika kyylä-natsimeininkiä, jos joku toinen äiti rupeaa syyllistämään toista äitiä siitä, että hän käy kaupassa hoitoajalla! Sehän on vain terveen järjen käyttöä! Jos hän kerran maksaa tietystä hoitoajasta ja lapsi viihtyy hoidossa (pihalla toisten lasten kanssa), on ihan sama mitä vanhempi sillä ajalla tekee!

Minä en näe siinä mitään moraalista ongelmaa, jos äiti / isä käy vaikka kuntosalilla hoitoajalla! Hyvä, että huolehtii kunnostaan, ja muutenhan lapsi vietäisiin johonkin surkeaan lapsiparkkiin siksi aikaa.

Eri asia on tietenkin, jos hoitoaika on 10 tuntia 5pv viikossa ja vain siksi, että vanhemmat voivat shoppailla / käydä punttiksella. Mutta jos hoitoaika on lyhyt tai muuten vapaapäiviä, on toisten turha kyttäillä. Pääasia, että lapset hoidetaan hyvin ja vanhemmat eivät ole alkkiksia, narkkiksia (myös työnarkomania lasketaan tähän) tai muuten piittaamattomia.

Vierailija
45/75 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai kukaan tosissaan tätä voi paheksua? Jos lapset vie sinne kauppaan, menee siinä 30 min... ja kamala riita tulee siitä kumpi saa työntää niitä lasten ostoskärryjä..

Toivottavasti kukaan ei ala tuntea huonoa omaatuntoa vain siksi, että täällä AV:lla tuomitaan. Täällä on hyvin hyvin hyvin.... hmm.. ikävää meininkiä välillä.

Vierailija:

Silti minä haen lähikaupasta sen maitopurkin ja viivyn sillä reissulla 10 minuuttia:)

Ja en todellakaan tunne itseäni huonoksi äidiksi, vaikka sen teen ja annan lasten olla sen 10 minuuttia kauemmin hoidossa.

Voisinhan tehdä niin, että alkaisin tehdä kokopäivätöitä (olen osittaisella hoitovapaalla tällä hetkellä eli teen töitä 30 tuntia viikossa) ja lapset saisivat olla hoidossa todella pitkiä päiviä.

Eli hyvää päivänjatkoa teille kaikki täydelliset äidit, joilla on työttömiä naapureita, jotka hakevat lapsianne hoidosta, jotka raahaatte kaikki 18 lastanne kauppaan ostamaan paria maitopurkkia ja joilla sataa mannaa taivaasta, millä elää ja voi hoitaa lapsia kotona aikuisiksi asti.

Vierailija
46/75 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tollasia vanhempia todellakin olemassa? Mua aina hävettää jos tulen _pari minuuttia_ myöhässä tai viisi minuuttia liian aikasin lapsen kanssa pph:lle... Vaikka tiedän, että siellä on muitakin lapsia tuolloin eli mun myöhästyminen tai aikasuus ei sinänsä tee mitään.

Joskus olen myös etukäteen pyytänyt lisähoitotunteja mutta se on ok, koska me maksetaan tunneista eli olen myös maksanut niistä.

Vierailija
47/75 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panisi kaikki skarppaamaan ja olisi oikeudenmukaisempaa. Lapset varmasti hoidossa vähemmän ja systeemi toimisi tiukemmin.

Vierailija
48/75 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten heidän tilanteensa ei muuttuisi.

Vierailija
49/75 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaipa sitä hoitomaksun ilmaisuuttakin voisi tarkistaa.

Vierailija
50/75 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein näin silloin tällöin mutta pääsääntöisesti käytiin lasten kanssa yhdessä hoitopaikka oli 50 metrin päässä kaupsta johon sii menimme hoitopäivän jälkeen.

Pitäähän lasten oppia kaupassa asiointi jo pienenä. Meillä ei tuottanut vaikeuksia, ei itkukohtauksia karkkihyllyn luona eikä kassajonossa. Pienempi kärrissä ja toinen piteli kärristä ja käveli vieressä.

Lapset ovat saaneet osallistua tuotteiden ottoon hyllystä ja laittaa kärriin ja nostaa niitä hihnalle. Minusta oli jopa mukavaa käydä tenavien kanssa kaupassa. Ilmeisesti siksi koska ei ollut ongelmakäyttäytymistä.

Ps. Olen vienyt joskus hoitoon ja sallinut itselleni vapaapäivän kotona koska olen yksinhuoltaja ja vapaat on harvassa.

Vierailija
51/75 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhdistelmätuella osapäivätyössä ja tulot niin pienet ja siksi hoito ilmaista.

Vierailija
52/75 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkka syyni, että todella eivät väärinkäytä hoitoa.

Vierailija
53/75 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen yötyötä. Mies vie lapset aamulla hoitoon kun menee töihin. Itse olen kotona klo 7.30. Syön ja panen nukkumaan klo 8.

Herään n. klo 14 ja vetaisen päälyysvaatteet yöpuvun päälle ja hakaisen lapset heti hoidosta ja sitten vasta keitän kahvin itselleni ja pesen hampaat yms.

Hoitopäivä on kyllä maksettu 7-17, koska lyhyempää päivää ei voi maksaa , koska hoito menee joka päivä yli 6 tuntia.

Nyt hoitajat sanoivat minulle, että antaisin lasten olla hoidossa ainakin 15.30 asti, että ehtisivät syödä välipalan ja olla kavereiden kanssa ulkona. Ehtisin syödä aamupalan ja peseytyä ja heräillä kunnolla ennen kuin haen lapset.

Tämä herättää minussa ristiriitaisia tunteita. Yritän toki nukkua pitempään, koska minulla on aina 5 yövuoroa peräkkäin, mutta aina painaa huono omatunto siitä, että olen kotona ja lapset hoidossa. Mutta pakko on nukkuakin jossain välissä. Mutta voinko röyhkeästi juoda kahvin ennen kuin haen lapset?

Vierailija
54/75 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin hoitaja välillä toruu jos haen lapset liian aikaisin." Kävisit ensin kaupassa ihan rauhassa, niin lapset ehtivät leikkimään" .

Vierailija
55/75 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pitäisiihmisten tajuta,ettei teitä tuomita joilla on HYVÄ SYY päivähoito kuvioihin. On lapsia jotka viettävät hoidossa 10/vrk koska vanhemmat laiskoja. Kesälomaakaan eivät lapset vietä. Anna lapsesi olla vähän pidempään ja juo kahvisi rauhassa :)

Vierailija
56/75 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkoti on auki klo 17 ja erikseen sovitusti poikkeustapauksena klo 18. Toistuvista ylityksistä tulee myös maksu!!!

Vierailija
57/75 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestän asiat niin, että normaalisti 35 min kestävä matka voi kestää jotain 50 min enkä silti vielä myöhästy hakuajasta. Tällainen venyminen sattuu kuitenkin n 2 krt/kk eli en voi laskea sen varaan että aina riittää tuo 35 min (kuljen siis HKI keskustan tienoilla julkisilla + tarttee vaihtaa matkalla).

Me olemme myös ilmoittaneet lapsen hoitoajaksi 8-17 vaikka enimmäkseen lapsi viedään 9 ja haetaan 16 tai 16.30. Päiväkoti sulkee ovensa klo 17. MInusta tämä on oikein hyvä- varsinkin miehelleni, jolla on enempi taipumusta aikatauluista lipsumiseen ja optimistiseen ajatteluun mitä tulee matka-aikoihin töistä päiväkotiin... kummasti sitä voi lähteä vaikka johtoryhmän kokouksesta jos lapsi viedään muuten lastenkotiin/ soitetaan sossuun. Näin olen sanonut miehelleni että päiväkodissa tekevät jos ei haeta ajoissa. Vaikka en edes tiedä tekevätkö... En edes haluaisi lasta päiväkotiin joka olisi pidempään auki, kun kerran tämä 17 on ihan mahdollista järjestää hakuajaksi. Sitten ne päivät alkaisivat vain venyä ja minusta niillä on jo pituutta ihan riittämiin, ihan siitä riippumatta kuinka paljon töitä meillä vanhemmilla on.

Vierailija
58/75 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille ei vaan voi mitään, jos ei ole helikopterikyytiä tarjolla. Anteeksi vaan kovasti päiväkotiin.

Vierailija
59/75 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhästyin myös oman lapsen hausta ja koska tämä oli miltei joka päivästä päätin jäädä kotiin hoitamaan lapsia, perhettä ja kotia. Oikeasti hoitotyöstä tienaa niin vähän, että meidän talous ei edes notkahtanut kun jäin kotiin. Koska ei ole tarhamaksuja, ei bussilippua, teen ruoat itse, omepelen vaatteita, etsin tarjouksia jne.

Suuret sympatiat hoitoihmisille, pitäkää puolenne!

Vierailija
60/75 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hätätilassa voi soittaa ja ottvaat myös teidän lapset samalla. Meillä toimii loistavasti.

Hittoako me henkilökunta aina joustetaan. Varsinkin kun osa vanhemmista tulee hiihtämästä, kaupasta jne.

Hakekaa vuoropäiväkotipaikkaa jos ette pysty sovituissa ajoissa hakemaa kun päiväkoti sulkeutuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi