Opettajana tuntuu, että olen voittanut elämässä
Eläkevirka, mukava työyhteisö sekä kivat ja kohteliaat nuoret. Palkka on oikein hyvä, kun peruspalkan lisäksi on kaikki lukiokertoimet, ylitunnit, demokorvaukset, yo-korvaukset, ro-korvaukset ja muut lisät. Niin ja lomat. 9 viikon kesäloma parhaaseen aikaan ja muut lomat. Mites muut palstalaiset? Minkä koulutuksen ja ammatin valitsitte ja oletteko tyytyväisiä?
Kommentit (26)
Sosiaalityöntekijä. Olen tyytyväinen palkkaan, työkavereihin, siistiin sisätyöhön, vaihteleva työnkuva ja jännittävää hommaa välillä.
Lukion opettaja minäkin ja meillä on tehty niin valtavat leikkaukset resursseihin että jouduin hankkimaan sivutyön jotta pärjään. Onneksi sain sellaisen. Nyt siivoan viikonloppuisin 11 euron tuntipalkalla.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijä. Olen tyytyväinen palkkaan, työkavereihin, siistiin sisätyöhön, vaihteleva työnkuva ja jännittävää hommaa välillä.
Kiva, että olet tyytyväinen. Mediassa moni sosiaalityöntekijä valittaa työnkuormitusta ja työpaikkavaihtuvuus on kuulumma suuri. Mitä sinä teet erilailla, että viihdyt töissäsi?
Vierailija kirjoitti:
Lukion opettaja minäkin ja meillä on tehty niin valtavat leikkaukset resursseihin että jouduin hankkimaan sivutyön jotta pärjään. Onneksi sain sellaisen. Nyt siivoan viikonloppuisin 11 euron tuntipalkalla.
Johtuuko leikkaukset nuorten määrän vähyydestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän aloituspaikat on täynnä joka vuosi. Leikkaukset johtuu kaupungin surkeasta taloustilanteesta. Toisen asteen maksuttomuus oli viimeinen pisara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän aloituspaikat on täynnä joka vuosi. Leikkaukset johtuu kaupungin surkeasta taloustilanteesta. Toisen asteen maksuttomuus oli viimeinen pisara.
Toisesta näkökulmasta toisen asteen maksuttomuutta on kehuttu, se on tuonut esille syrjäytyneet nuoret ja oppimisvaikeudet sen sijaan, että ne jäisi peräkammariin piiloon. Monella kunnalla on oppimista, miten erityisoppilaat kohdataan toisella asteella. Erityisopetukselle on tarvetta.
Paljonkos kaikenkaikkiaan lukio-opettaja tienaa kuussa? Pääsen AMK-opettajana 5800 euron liksaan, lomat hiemqn pidemmät kuin lukion ja peruskoulun opettajalla ja tunteja luultavasti vähemmän. Minun täytyy olla koululla noin 20 tuntia viikossa. Loput voin olla etänä valmistellen kursseja, jotka ovat valmiit.
Vierailija kirjoitti:
Mites yksityisopetus tai valmennuskurssit sivutyönä? Saisit käytettyä osaamista tehokkaammin. Itse saan välillä tiedusteluita aiheesta, mutta en tarvitse yhtään enempää töitä.
Ap on katkera kommari, jonka ainoa tarkoitus on pilkata ja samalla kuitenkin kadehtia opettajia.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos kaikenkaikkiaan lukio-opettaja tienaa kuussa? Pääsen AMK-opettajana 5800 euron liksaan, lomat hiemqn pidemmät kuin lukion ja peruskoulun opettajalla ja tunteja luultavasti vähemmän. Minun täytyy olla koululla noin 20 tuntia viikossa. Loput voin olla etänä valmistellen kursseja, jotka ovat valmiit.
Taitaa suurin osa mennä tuohon 4500 +- 500 euroa riippuen tietysti ylitunneista, kokemuslisistä ja vastuutehtävistä. Täysillä kokemuslisillä varmaan yli 5000. Mietin itsekin AMK-puolta aikaisemmin, mutta se taitaa olla hieman tuulisempi ja enemmän materiaalien tekemistä(?).
Vierailija kirjoitti:
Ap on katkera kommari, jonka ainoa tarkoitus on pilkata ja samalla kuitenkin kadehtia opettajia.
Sitten täytyy itsenisesti opiskella miten maailma oikeasti toimii. Virsien veisaaminen on pikku juttu.
Hienoa, että ymmärrät olla onnellinen tilanteestasi. Minulla on suvussa paljon opettajia, ja tosiaankin heillä on monta syytä tyytyväisyyteen: palkka ihan hyvä, varma ammatti ja työ ja vapaa-aika tasapainossa. Luen paljon mieluummin tällaisia aloituksia kuin opettajien kitinää.
Englannissa pilotoidaan jo luokkahuoneita joissa ei ole ollenkaan opettajia vaan opetus hoituu tekoälyn avulla.
En olisi niin varma siitä eläkevirasta, ellei siihen eläkkeeseen ole alle 10 vuotta.
Lääkärinä voin sanoa että palkka on ihan hyvä soteuudistuksen palkan yhtenäistämisen myötä. Potilaita on mukava hoitaa ja työn tulokset näkee nopeasti. Lomaakin on mukavasti kun pitää tarjota sijaisille töitä. Saa nähdä tuleeko jossain vaiheessa säästöjä mutta tällä hetkellä näyttää että väkeä otetaan vaan lisää eikä työnteko todellakaan rasita liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olet tuntiopettajana lukiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olet tuntiopettajana lukiossa.
Minulla on lukion lehtorin virka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites yksityisopetus tai valmennuskurssit sivutyönä? Saisit käytettyä osaamista tehokkaammin. Itse saan välillä tiedusteluita aiheesta, mutta en tarvitse yhtään enempää töitä.
Itse en ole saanut mitään tällaisia tiedusteluja. Yritin kyllä etsiä ensin oman alan sivuhommia mutta kun sellaisia ei ollut niin päädyin hakemaan siivoustöitä. Hain kaupan kassallekin mutta siinä haussa en pärjännyt.
Upeata ja onnea sinulle! Teet tärkeätä työtä ja meitä on paljon, jotka arvostavat työtäsi ja panostasi. Jatka samaan malliin ja toivottavasti saat nauttia työstäsi jatkossakin.
Ihanalta kuulostaa, että joku on tyytyväinen työhönsä ja palkkaansa.
Amis on kokoajan suositumpi nuorten keskuudessa ja nuorten määrä on jyrkässä laskussa. Toivottavasti työsi jatkuu mahdollisimman pitkään.