Vaaditko ettei poikasi ikinä opettele väkivaltaa eikä turvaudu väkivaltaan, vaikka olisi mikä tilanne?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkivalta on aliarvostettu ratkaisukeino. Sitä pitää vain osata käyttää oikein. Opetin tyttärelleni tämän jo hyvin pienenä: jos joku kiusaa, kiellä. Jos ei usko, kiellä tiukemmin ja kerro aikuiselle. Jos vielä jatkuu, vedä turpaan täysillä, minä selvitän loput. Ja jos joku käy fyysisesti käsiksi, kieltovaiheen voi ohittaa. Opeteltiin myös lyönnit, kävi nyrkkeilyssä, potkut ja sormet silmiin, käytiin itsepuolustuskurssi. Ei ole koskaan tarvinnut käyttää, mutta valmius on.
Jokaisen kannattaa käydä joku kurssi.
Joku lyhyt kurssi on aikalailla hyödytön stressaavassa tositilanteessa. Sen toiminnan täytyy tulla lihasmuistista, refleksinä. Sitä ei saavuta kuin vuosien toistoilla.
Opetan mm. että kertoo mulle niin kauan kuin elän niin varmistan ettei toistu.
Vierailija kirjoitti:
En vaadi. Itseään saa ja pitää puolustaa. Muuten pitää pärjätä puhumalla.
Tuossa videolla mieheen ei kohdistunut uhkaa
Polvella nivusiin ja nyrkillä nenään. Ikinä ei saa alistua.
AP rakensi olkiukon, jota vastaan taistella.
Valitettavasti silmien sulkeminen ei poista lähestyvää myrskyä. Jos kasvattaa ihmisen olemasaan puolustamatta itseään, se kostautuu läpi elämän itseluottamuksen puutteena. Ongelma ei jää vain siihen ihmiseen itseensä, vaan se pyrkii jatkossa koko elämänsä ajan kompensoimaan tätä asiaa itse edes tajuamatta. Yksi näistä lieveilmöistä on kostaa muille, vaikka nänä olisivat viattomia, ja tällaiset ihmiset hankkiutuvat töihin paikkoihin, joissa heillä on tittelin tuoma suojakipli pilata ihmisten elämää. Itsensä puolustaminen, voittaa sen yhteenoton tai ei, jättää mieleen muistikuvan, että en antanut periksi. Se kantaa pidemmälle kuin raukka luikki, joka hpeää itseään lopun ikäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaadi. Itseään saa ja pitää puolustaa. Muuten pitää pärjätä puhumalla.
Tuossa videolla mieheen ei kohdistunut uhkaa
Nainen olisi saanut puolustautua mutta halusiko selvitä puhumalla?
Toki toivon etten joudu koskaan toimimaan eli lapsiani puolustamaan. Mua saa lyödä . En ole siitä moksiskaan mutta lapsia ei lyö kukaan.