Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaaditko ettei poikasi ikinä opettele väkivaltaa eikä turvaudu väkivaltaan, vaikka olisi mikä tilanne?

Vierailija
15.03.2026 |

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kuristaa lastasi hengiltä. Puhuminen voi auttaa. 

Itse ampuisin kuristajaa taljajousella ja nuolella missä leikkaava kärki niin ei kurista sen jälkeen enään ketään koskaan.

Toki toivon etten joudu koskaan toimimaan eli lapsiani puolustamaan. Mua saa lyödä . En ole siitä moksiskaan mutta lapsia ei lyö kukaan.

Vierailija
22/28 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivalta on aliarvostettu ratkaisukeino. Sitä pitää vain osata käyttää oikein. Opetin tyttärelleni tämän jo hyvin pienenä: jos joku kiusaa, kiellä. Jos ei usko, kiellä tiukemmin ja kerro aikuiselle. Jos vielä jatkuu, vedä turpaan täysillä, minä selvitän loput. Ja jos joku käy fyysisesti käsiksi, kieltovaiheen voi ohittaa. Opeteltiin myös lyönnit, kävi nyrkkeilyssä, potkut ja sormet silmiin, käytiin itsepuolustuskurssi. Ei ole koskaan tarvinnut käyttää, mutta valmius on.

Jokaisen kannattaa käydä joku kurssi.

Joku lyhyt kurssi on aikalailla hyödytön stressaavassa tositilanteessa. Sen toiminnan täytyy tulla lihasmuistista, refleksinä. Sitä ei saavuta kuin vuosien toistoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan mm.  että kertoo mulle niin kauan kuin elän niin varmistan ettei toistu. 

Vierailija
24/28 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaadi. Itseään saa ja pitää puolustaa. Muuten pitää pärjätä puhumalla.

Tuossa videolla mieheen ei kohdistunut uhkaa

Vierailija
25/28 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvella nivusiin ja nyrkillä nenään. Ikinä ei saa alistua.

Vierailija
26/28 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP rakensi olkiukon, jota vastaan taistella.

Vierailija
27/28 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti silmien sulkeminen ei poista lähestyvää myrskyä. Jos kasvattaa ihmisen olemasaan puolustamatta itseään, se kostautuu läpi elämän itseluottamuksen puutteena. Ongelma ei jää vain siihen ihmiseen itseensä, vaan se pyrkii jatkossa koko elämänsä ajan kompensoimaan tätä asiaa itse edes tajuamatta. Yksi näistä lieveilmöistä on kostaa muille, vaikka nänä olisivat viattomia, ja tällaiset ihmiset hankkiutuvat töihin paikkoihin, joissa heillä on tittelin tuoma suojakipli pilata ihmisten elämää. Itsensä puolustaminen, voittaa sen yhteenoton tai ei, jättää mieleen muistikuvan, että en antanut periksi. Se kantaa pidemmälle kuin raukka luikki, joka hpeää itseään lopun ikäänsä.

Vierailija
28/28 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaadi. Itseään saa ja pitää puolustaa. Muuten pitää pärjätä puhumalla.

Tuossa videolla mieheen ei kohdistunut uhkaa

Nainen olisi saanut puolustautua mutta halusiko selvitä puhumalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi