Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko vaihdevuodet kestää

Vierailija
15.03.2026 |

Koska musta tulee taas iloinen, reipas, aikaansaava oma itseni?

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä koskaan, toisilla oireet kestävät loppuelämän. Mä olen taistellut nyt yli 3 v., ja homma on vihdoin hallussa. Olen menettänyt toistatuhatta euroa, yhden työpaikan, puolet työkyvystä ja melkein järkeni, mutten sitten kuitenkaan tappanut ketään. Josko tämä tästä.

Vierailija
2/102 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mielialat heittelee ihan miten sattuu ja itku tosi herkässä päivittäin. Käytössä Estrogel. Miten te rakkaat kanssaihmiset pärjäätte näiden kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemiä. Ei oo herkkuu. 

Vierailija
4/102 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 51 v ja edelleen odottelen milloin se vaihdevuosi helvetti alkaa ja oma krooninen panetus loppuu. 

Vierailija
5/102 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla oireet kestävät loppuelämän.

Vierailija
6/102 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta viime viikolla sain lääkkeet. Katsotaan miten toimii. Tähän asti olen sinnitelly, nyt piti jäädä pois töistä nivelkipujen takia. Kun kivut oli huipussaan,sain lääkäri ajan melkein viikon päähän ja lääkäri ihmetteli missä kivut. No ne tulee ja menee. Nyt ei satu,viikko sitten sattui niin etten pystynyt tekee töitä. Sit se kirjoitti omakantaan tyyliin iloisesti kävelee,käsilaukkua heiluttelee, kaikki testit tehty nivelille,ei mitään löydy. 

Vierailija
7/102 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli viiskymppinen ja vaihdevuodet olleet jo vuosia, hormonikorvaushoidolla mennään. Se on auttanut todella paljon. Oireina ennen aloitusta heräily öisin, aivosumu, kuumat aallot, muistihäiriöt ja halu listiä koko ihmiskunta.

Mutta kaveripiirissä on mun ikäisiä ja vanhempia, joilla ei ole vielä alkaneet, tai jotka selvisivät tosi vähillä oireilla. On myös sellaisia joilla vielä pahemmat oireet kuin mulla, on siis tosi yksilöllistä mitä oireita on ja miten hoito auttaa.

Vierailija
8/102 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä koskaan, toisilla oireet kestävät loppuelämän. Mä olen taistellut nyt yli 3 v., ja homma on vihdoin hallussa. Olen menettänyt toistatuhatta euroa, yhden työpaikan, puolet työkyvystä ja melkein järkeni, mutten sitten kuitenkaan tappanut ketään. Josko tämä tästä.

Miksi työpaikan?

Vierailija
9/102 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevan määrän vuosia

Vierailija
10/102 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sit se kirjoitti omakantaan tyyliin iloisesti kävelee,käsilaukkua heiluttelee, kaikki testit tehty nivelille,ei mitään löydy. "

Kas näin heiluu kassi ja kassi heiluu näin, ja näin heiluu kassi ja kassi heiluu näin!

Vierailija
11/102 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työpaikan?

Varmaan sai kilarit ja potkut töistä

Vierailija
12/102 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bisoprolol vähän helpottaa. 

Vierailija
13/102 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri että jollain voi kuumat aallot kestää loppuelämän. Kyllä naisen elämä on yhtä vittua.

Vierailija
14/102 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu seitsemältä elämältä.

Vierailija
15/102 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla mielialat heittelee ihan miten sattuu ja itku tosi herkässä päivittäin. Käytössä Estrogel. Miten te rakkaat kanssaihmiset pärjäätte näiden kanssa?

Sama täällä. Ihmettelen itsekin kun välillä niin itkettää. Minulla käytössä estrogeenisuihke.

Vierailija
16/102 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti yhdeksän vuotta. Pahimmassa vaiheessa oli elämässä menossa niin paljon muuta, että en ehtinyt itseeni keskittymään ja niinpä se vaihe vain meni muun ohella. Nyt viisikymppisenä ei ole vuoteen ollut kuukautisia, eikä tarvitse enää ikinä huolehtia ehkäisystä, wohoo! 

Vierailija
17/102 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 51 v ja edelleen odottelen milloin se vaihdevuosi helvetti alkaa ja oma krooninen panetus loppuu. 

Naisilla halut vaan lisääntyy vaihdevuosien myötä. 

Vierailija
18/102 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Ihmettelen itsekin kun välillä niin itkettää. Minulla käytössä estrogeenisuihke.

Mistä saatte noita estrogeenivalmisteita? Ilman reseptiä?  Minulle lääkäri ei kirjoittanut kuin Gabapentiniä, koska migreenitaipumus ja verenpainetauti.

Vierailija
19/102 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

52-v. loppui yhtäkkiä lämmönsäätelykyky: koko ylävartalo ja pää alkoi kiehua tunnin välein, myös öisin. 53-v. loppui menkat. 54-v. tuli nivelreuma. Lääkärini pihtaa lääkkeitä, ja vähättelee oireita. Hormonikorvaushoitoa en koskaan saanut. Onneksi kuumat aallot ovat enää ihan laimeita ja kestävät vain sekunteja, ja nukun jo hyvin yöni.

N56

Vierailija
20/102 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla halut vaan lisääntyy vaihdevuosien myötä. 

Harmi että miehillä ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme