Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

robotti imuri laiskuuden huippu.

Vierailija
15.03.2026 |

10 minuutin imurointi liian raskas tehtävä nykynuorille?

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta ollut robotti-imuri ja olen ollut tyytyväinen. Jos tuo menisi rikki niin ostaisin saman tien uuden. Minulle tuosta on tullut samanlainen kodin välttämätön peruslaite kuin tiskikone ja pyykinpesukone. Varmasti joku pärjää ilmankin, mutta minä en haluaisi.

Vierailija
62/123 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi tämän ketjun innoittamana todellakin ostaa robotti-imurin.

Sama. Yleensä imuron kerran viikossa noin tunnin. Eli puolet ajasta on roskaiset lattiat. Jos robotti hääräis 4x viikossa niin oma imurointini kevenisi ka jaksaisi useammin imuroida myös maton alta ja muista työllistä paikoista. Skipoaan usein myös jonkin muun osan siivouksesta joka toiseen viikkoon kuten pölyt tai kaakeliden tai hrllan perusteellisemman pesun. Nämäkin tulisi tehtyä ehkä useammin.

Jos vaikka 10 min säästää imuroinnista ja käyttää sen vaikka ikkunoiden pesuun niin minusta se on järkevää. Ikkunanpesurobotyokin on keksitty mutta toisaalta sitä pitää auttaa ja vahtia joten se ei tunnu kätevältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ilmeisesti ei ole mitään parempaa tekemistä kuin imurointi. Kuulosta aika ankealta elämältä. 

Vierailija
64/123 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Robotti imuroi asuntomme alakerran (eli keittiön ja olohuoneen), kun lähden koirien kanssa lenkille. Kun tulen kotiin putsaan imurin ja laitan lataamaan. Mulla on todellakin parempaa tekemistä kuin imurointi, enkä ehtisi saati jaksaisi joka päivä putsailla koirankarvoja lattioilta. Eteiseen kulkeutuneet hiekat putsaan samalla pois kun robotin, ja kas, koti näyttää joka päivä suhteellisen siistille.

Yläkerran makuuhuoneet ja kylppärititilat imuroin edelleen normaalilla imurilla kerran tai pari viikkoon.

Eiks se mene itse telakalle latautumaan?

Mä en jätä robottia yksin hyörimään kotona, kun on kuitenkin kone vailla älyä. Sotkeutuu aina välillä maton hapsuihin, toki pysähtyy itsestään, mutta silti. En laita pyykki- tai tiskikonettakaan päälle, jos kukaan ei ole kotona.

Vierailija
65/123 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla se robotti imuri ei saisi imurointua kun keskeltä huoneita, että mä en tee sellaisella mitään. Ja muutenkin pitää siirtää kengät eteisen lattialta,niin sama se onko imurin varsi toisessa kädessä ja toinen käsi nostaa kenkäpareja.

Kengät kenkätelineen päälle, robotti mahtuu imuroimaan sen alta. Jotain joutuu nostaa lattialta kuten tuolit pöydälle ja kissojen ruokakupit tiskipöydälle, mutta ne tekee hetkessä, kun taas 160 neliön imurointi kestää aika paljon kauemmin.

Mulla taas ei 140 neliön imurointi kauaa vie ja vie sen minkä vie. Kengät meillä on lattialla,sohvat ja kalusteet matalat, isoja kukkaruukkuja lattialla. Mä pääsen itse imurilla paremmin joka nurkkaan. Ja on portaat yläkertaan,mulle ei ole vaiva eikä mikään imuroida itse.

Vierailija
66/123 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tietysti ei myöskään käytä tiskikonetta tai pyykkikonetta? Autoakaan ei tarvi, kun ainoastaan laiskat eivät juokse 30km/suunta työmatkoja? Mikroa, kahvinkeitintä tai vedenkeitintä ei ole, koska ainoastaan laiskat sellaisia käyttävät. 

Ap:n kaltaiset vanhaan jumittuneet änkyrät ovat aina kaikkea vastaan. Aikoinaan ollaan jopa pidetty sähklvalojen käyttöä laiskana ja turhana vastaavissa piireissä. 

Vierailija
67/123 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kaikki sellainen on laiskuutta mitä en itse tee. Laiskat ostavat viipaloitua leipää kun ahkerat viipaloivat sen itse. Laiskat ostavat leipää kun ahkerat leipovat leivän itse. Laiskat ostavat leipään tarvittavan jauhon kaupasta, ahkerat jauhattavat jyvät myllyllä. Laiskat ostavat jouhoon tarvittavat jyvät, ahkerat viljelevät ja keräävät sadon itse.

On mukavaa määritellä itse mikä on laiskuutta. Näin saan kokea olevani ahkera. Valmisruuat ovat laiskuutta, purkissa myytävä kaakao on laiskuutta. Autoilu on laiskuutta jos itse käytän julkisia. Julkiset ovat laiskuutta jos itse pyöräilen. Pyöräily on laiskuutta kun itse kävelen. Kävely on laiskuutta kun itse hiihdin koulumatkat kesät talvet, ylämäkeen vastatuulessa mennentullen.

Vierailija
68/123 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 66-vuotias ja maksimi aika minkä yleensä käytän imurointiin on tuo 10 minuuttia. Sitten menee hermot imurin ulinaan.

Vierailija
69/123 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tietysti ei myöskään käytä tiskikonetta tai pyykkikonetta? Autoakaan ei tarvi, kun ainoastaan laiskat eivät juokse 30km/suunta työmatkoja? Mikroa, kahvinkeitintä tai vedenkeitintä ei ole, koska ainoastaan laiskat sellaisia käyttävät. 

Ap:n kaltaiset vanhaan jumittuneet änkyrät ovat aina kaikkea vastaan. Aikoinaan ollaan jopa pidetty sähklvalojen käyttöä laiskana ja turhana vastaavissa piireissä. 

Aamukahvin voi ihan hyvin käydä pihalla keittämässä. Sytyttää ensin nuotion ja siinä kiehauttaa kaffet. Laiskuutta käyttää sähköä näin yksinkertaiseen kotiaskareeseen!

Vierailija
70/123 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos imuroit 10 minuuttia päivässä, niin vuodessa:

Päiviä vuodessa: 365

10 min 365 = 3650 minuuttia

Muutetaan tunneiksi:

3650 min 60 = 60,8 tuntia

Toisin sanottuna se on melkein:

2,5 vuorokautta yhtäjaksoista imurointia 😄

Eiköhän tuon ajan voi käyttää fiksumminkin...

Vierailija
71/123 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 66-vuotias ja maksimi aika minkä yleensä käytän imurointiin on tuo 10 minuuttia. Sitten menee hermot imurin ulinaan.

Robotissa se mukavaa kun sen voi laittaa päälle silloin kun on itse poissa kotoa. Vaikkei tuo mitenkään voimakasta ääntä pidä niin aina parempi jossei tarvitse sitäkään vähää kuunnella.

Vierailija
72/123 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on laiskempi ihminen:

A) Ihminen, joka käyttää sen 10 minuuttia imurointiin

B) Ihminen, joka laittaa roboimurin pyörimään ja tekee tuona aikana 200 punnerrusta

Vierailija
73/123 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hermoissasi jotain vikaa. Et kuullosta ihan terveeltä ihmiseltä.

Vierailija
74/123 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutetaan tunneiksi:

Kerro miten sen voi käyttää fiksummin. Minusta on ihan fiksua pitää koti puhtaana joka nurkasta. Minusta se on hyvin käytettyä aikaa.

Netissä roikkuminen ei ole.

Vierailija
75/123 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on laiskempi ihminen:

A) Ihminen, joka käyttää sen 10 minuuttia imurointiin

B) Ihminen, joka laittaa roboimurin pyörimään ja tekee tuona aikana 200 punnerrusta

Mut ajattelepa jo olisi Punnerrusrobotti. Se punnertaisi sinun puolestasi. Jäisi aikaa muuhunkin.

Vierailija
76/123 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minust  laiskuuden huipp  on se, ettei jakseta opetella yhdys sanoja.

Vierailija
77/123 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotti joka istuisi netissä minun puolestani. Netissä istuminen vie hirveästi aikaa. ja sen ajan voisi käyttää johonkin hyödylliseen vaikkapa kodin siivoukseen.

Vierailija
78/123 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutetaan tunneiksi:

Kerro miten sen voi käyttää fiksummin. Minusta on ihan fiksua pitää koti puhtaana joka nurkasta. Minusta se on hyvin käytettyä aikaa.

Netissä roikkuminen ei ole.

Vaikkapa lukeminen on fiksumpaa kuin turha työ. Tai vaikkapa pieni lisäpanostus päivän ateriaan, tai vaikkapa juoksulenkki. 

Minun mielestäni turhan työn tekeminen on aivan mielipuolista. Miksi kukaan heiluisi jonkun imurin kanssa vapaaehtoisesti kun robo voi homman hoitaa? Ei siitä mitään kruunua saa jos itse imuroi. Kuten ei käsin tiskaamisestakaan, tai nyrkkipyykistä. 

Vierailija
79/123 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Robotti joka istuisi netissä minun puolestani. Netissä istuminen vie hirveästi aikaa. ja sen ajan voisi käyttää johonkin hyödylliseen vaikkapa kodin siivoukseen.

En osaa sanoa tähän mitään. Mutta iso kirjain puuttui yhdestä sanasta.

Vierailija
80/123 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly korvaa pian sinun trollailusi netissä. Osaa kirjoittaa paljon typerämpiä viestejä kuin sinä kykenet edes kuvittelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi