Torissa on jonkin kyselijöitä jotka vaikuttaa jotenkin vajaaälyisiltä
Esim. Itsellä rotukissa on myynnissä. En maininnut rotua esittelyssa ja joku kysyi, että ennenkuin itsensä esittelee niin kysyy mitä rotua kissani on. Vastasin rodun ja hän vastaa "kiitos tiedosta mutta en ole kiinnostunut".
No mitä helvettiä kyselee jos ei kiinnosta!
Tuo oli yksi esimerkki niistä monesta.
Sen verran paljon käyn keskusteluja torissa ihmisten kanssa, että jotkut saavat kommenteillaan ärsyyntymään. Enkä siltikään vastaa samalla tavalla takas vaikka mieli tekisi.
Koitan ajatella että ovat vain jälkeenjääneitä eikä kannata alkaa sellasia kiusata olemalla samanlainen töksäyttelijä.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Typerät kyselyt ärsyttää. Näki kuitenkin kissan kuvassa ja sen verran näköjää kiinnosti että piti rotu saada tietää. Jos etsii rotukissaa niin kannattaa varmaam ensin opiskella itsekseen miltä eri rotuiset näyttää. Minäkin tunnistan vaikken edes ole opiskellut erikseen kissarotuja. Jää idiootit kyselyt pois.
Ja tosissasi luotat torin myynti-ilmoitusten kuviin? Sinä olet voinut tehdä ilmoituksen saadaksesi jonkun tyhmän maksamaan tyhjästä, koska et osannut kertoa, mistä rodusta on kyse.
Minä olen yksi niistä kyselijöistä. Tulin nyt tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerät kyselyt ärsyttää. Näki kuitenkin kissan kuvassa ja sen verran näköjää kiinnosti että piti rotu saada tietää. Jos etsii rotukissaa niin kannattaa varmaam ensin opiskella itsekseen miltä eri rotuiset näyttää. Minäkin tunnistan vaikken edes ole opiskellut erikseen kissarotuja. Jää idiootit kyselyt pois.
Minua alkoi nyt kiinnostaa: Laitoit siis kissan kuvan siihen myynti-ilmoitukseen, mutta et voi ilmoittaa, mitä rotua kissa on. Niinkö? :D
Mikä idea tässä on? Miksi se rotu pitää salata?
Eikö olisi paljon helpompaa ilmoittaa heti kaikki tiedot? Ymmärrän, että Torilla tapahtuu niin, että kysytään silti, mutta tässä sinun tapauksessasi, ymmärrän kysyjää.
Hän ei halunnut ko. rodun kissaa. Hänhän on voinut luulla kuvan perusteella kissaa jonkun muun rotuiseksi.
Ne on ihmeellisiä nää nettipilkubmnviilaajat. Kyselee tarkennuksia missä asiassa tahansa vaikkei aikomustakaan ostaa. Kyllä saa omaakin järkeä käyttää. Jos on selkeä kuva niin siitä ja saa paljon tietoa.
Välillä noissa huutomarkkinoissa tullut vastaan porukkaa jotka ehdottaa kaupantekoa ilmaiseksi.
No ei kun se on myyntikohde... Itsekeskeiset.
Kissan tai minkä tahansa kotieläimen hankkiminen on suhteellisen iso päätös, ei vain taloudellisesti mutta myös siksi, että se on samalla sitoutuminen huolehtimaan elävän olennon tarpeista monessa mielessä. On siis aiheellista harkita tarkasti ennen ostopäätöstä. Harkintaan liittyy myös aika paljon tiedonhankintaa, että voi varautua ja arvioida, onko itsellä rahkeita omassa elämäntilanteessa tmv. ryhtyä eläimen omistajaksi,
ettei eläinparka joudu kiertolaiseksi eri myyntialustoille ihmisten ajattelemattomuuden, impulssiostosten muodossa.
Vastuullisen eläimen myyjän tulisi myös harkita tarkkaan, onko potentiaali uusi omistaja sellainen, jolle eläimen voi myydä. Kissan rotu on aika olennainen asia, koska erirotuisilla on eri ominaisuuksia, jotka ilmenee niiden käyttäytymisessä. Toiset ovat supervilkkaita ja vaativia, toiset ovat kovaäänisiä, toiset arkoja ja hiljaisia.
Kyllä näistä asioista saa ja pitääkin käydä keskustelua ennen ostopäätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Välillä noissa huutomarkkinoissa tullut vastaan porukkaa jotka ehdottaa kaupantekoa ilmaiseksi.
No ei kun se on myyntikohde... Itsekeskeiset.
On ihme väkee. Osa kerjää tubettajiltakin millon mitäkin ilmaiseksi vaikka olis ihan myytävistä tai arvottavista tavaroista kyse.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yksi niistä kyselijöistä. Tulin nyt tänne.
Ööööhhh
Vierailija kirjoitti:
On normaalia kysyä lisätietoa, joka ilmoituksesta ei käy ilmi. Tai kysymällä voidaan haluta varmistaa jokin seikka, vaikka se näkyisi. Ei ole aivan tavanomaista ärsyyntyä siitä näin paljon kuin Aloittaja.
Kun tekee tuota torissa myymistä ihan kaiken muun toimintansa ohessa niin ei oikeen hotsittas alkaa viestien vaihtoon kun monesti näkee jo tyylistä ettei aikomustakaan ostaa.
Eihän se kysyjän syy ole, että olet laatinut ilmoituksen puutteellisilla tiedoilla
Ihan mahdollista, että AP on vastannut siihen tyyliin kyselijälle, ettei ostajaa ole sen takia enää kiinnostanut...
Vierailija kirjoitti:
😂 Sori nyt, muttet itsekään vaikuta ihan penaalin terävimmältä...
Juu, juu ...olen mt läski lääkityksellä ja Hakunilaan muitakin vajaaälyisiksiksi.
Pakko olla sama myyjä joka itkee vintedin tykkäysten perään, todellakin vaikuttaa vajaaälyisiltä molemmat