Torissa on jonkin kyselijöitä jotka vaikuttaa jotenkin vajaaälyisiltä
Esim. Itsellä rotukissa on myynnissä. En maininnut rotua esittelyssa ja joku kysyi, että ennenkuin itsensä esittelee niin kysyy mitä rotua kissani on. Vastasin rodun ja hän vastaa "kiitos tiedosta mutta en ole kiinnostunut".
No mitä helvettiä kyselee jos ei kiinnosta!
Tuo oli yksi esimerkki niistä monesta.
Sen verran paljon käyn keskusteluja torissa ihmisten kanssa, että jotkut saavat kommenteillaan ärsyyntymään. Enkä siltikään vastaa samalla tavalla takas vaikka mieli tekisi.
Koitan ajatella että ovat vain jälkeenjääneitä eikä kannata alkaa sellasia kiusata olemalla samanlainen töksäyttelijä.
Kommentit (33)
Ehkä kannattais pysyä poissa alustoilta jos muut ihmiset ärsyttää noin kovin.
Typerät kyselyt ärsyttää. Näki kuitenkin kissan kuvassa ja sen verran näköjää kiinnosti että piti rotu saada tietää. Jos etsii rotukissaa niin kannattaa varmaam ensin opiskella itsekseen miltä eri rotuiset näyttää. Minäkin tunnistan vaikken edes ole opiskellut erikseen kissarotuja. Jää idiootit kyselyt pois.
Jos tuon Torin, vaihtaa sanaan Vauva
😂 Sori nyt, muttet itsekään vaikuta ihan penaalin terävimmältä...
Muotoilit asian tyylikkäästi.
Tarkoitit varmaankin tätä vauvapalstaa, mutta kerroit sen hienosti vähän kiertotietä.
Kyllä, olen samaa mieltä. Suurin osa on sentään ihan normaalia keskustelua, mutta pahalta näyttää.
Mikset laita ilmoitukseesi kaikkia tarpeellisia tietoja, niin ettei tarvitse erikseen kysellä?
Vierailija kirjoitti:
Typerät kyselyt ärsyttää. Näki kuitenkin kissan kuvassa ja sen verran näköjää kiinnosti että piti rotu saada tietää. Jos etsii rotukissaa niin kannattaa varmaam ensin opiskella itsekseen miltä eri rotuiset näyttää. Minäkin tunnistan vaikken edes ole opiskellut erikseen kissarotuja. Jää idiootit kyselyt pois.
Minua alkoi nyt kiinnostaa: Laitoit siis kissan kuvan siihen myynti-ilmoitukseen, mutta et voi ilmoittaa, mitä rotua kissa on. Niinkö? :D
Mikä idea tässä on? Miksi se rotu pitää salata?
Eikö olisi paljon helpompaa ilmoittaa heti kaikki tiedot? Ymmärrän, että Torilla tapahtuu niin, että kysytään silti, mutta tässä sinun tapauksessasi, ymmärrän kysyjää.
Hän ei halunnut ko. rodun kissaa. Hänhän on voinut luulla kuvan perusteella kissaa jonkun muun rotuiseksi.
Saattaa olla ap, että itselläsi on vaikeuksia ymmärtää vastapuolta. Kuten ketjun ensimmäisessä vastausviestissä selvennettiin.
Selitä nyt, aloittaja, mikä tuossa oli erikoista. Et kertonut, mitä rotua kissa on. Kun kyselijä sai kuulla rodun, hän kertoi, ettei ole kiinnostunut ostamaan kyseisen rodun kissaa. Mikä ongelma tuossa on?
On normaalia kysyä lisätietoa, joka ilmoituksesta ei käy ilmi. Tai kysymällä voidaan haluta varmistaa jokin seikka, vaikka se näkyisi. Ei ole aivan tavanomaista ärsyyntyä siitä näin paljon kuin Aloittaja.
Kissa on ilmeisesti jotain rotua muistuttava, mutta sekasiitos, mitä ap ei halua myyntiilmoituksessa ilmoittaa, ettei voida syyttää valehtelusta.
Ostaja tulee kuvien kautta päätellä rotu.
Vierailija kirjoitti:
Oot aika uhkaava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua alkoi nyt kiinnostaa: Laitoit siis kissan kuvan siihen myynti-ilmoitukseen, mutta et voi ilmoittaa, mitä rotua kissa on. Niinkö? :D
Eikö olisi paljon helpompaa ilmoittaa heti kaikki tiedot? Ymmärrän, että Torilla tapahtuu niin, että kysytään silti, mutta tässä sinun tapauksessasi, ymmärrän kysyjää.
Hän ei halunnut ko. rodun kissaa. Hänhän on voinut luulla kuvan perusteella kissaa jonkun muun rotuiseksi.
Yleinen myyntitapa nykyään. Jätetään paljon ilmiselvää ja merkittäviä asioita kertomatta ilmoituksessa.
Myydään tuotetta ja vasta sitten kun soittelet tai jopa ehdit tulemaan paikan päälle, sanotaan "ai niin mä ihan unohdin kertoa että puolet tästä tavarasta on ihan paskana, se ei kai näkynyt kuvissa"..
Viimeksi kun olin käytettyä autoa ostamassa, tuli "ai niin unohdin muuten kertoa, tää tekee muuten sitä ettei lähe käyntiin mut ei kai se nyt niin haittaa?"
No haittaa.
AP sun kannattaa pysyä poissa vintedistä :D
Minä myin Autoa. En laittanut ilmoitukseen auton merkkiä.
Joku tollo kyseli sitä. Kerroin merkin. vastasi sitten ettei ole kiinnostunut. Outoa porukkaa...
Vierailija kirjoitti:
No se ei halunnut kissaa mikä on kyseistä rotua. Mikä ongelma?
Eikös tosta ilmoitulsesta selviä että kyse rotukissasta eikä mistään entisestä kulku- eikä villikissasta.
Ihme kyseliöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleinen myyntitapa nykyään. Jätetään paljon ilmiselvää ja merkittäviä asioita kertomatta ilmoituksessa.
Myydään tuotetta ja vasta sitten kun soittelet tai jopa ehdit tulemaan paikan päälle, sanotaan "ai niin mä ihan unohdin kertoa että puolet tästä tavarasta on ihan paskana, se ei kai näkynyt kuvissa"..
Viimeksi kun olin käytettyä autoa ostamassa, tuli "ai niin unohdin muuten kertoa, tää tekee muuten sitä ettei lähe käyntiin mut ei kai se nyt niin haittaa?"
No haittaa.
Etsin joskus levysoitinta. Löysin hyvän ja sopivan ja olin ostamassa. Myyjä totesi kaupanteossa sivulauseessa, että itse levysoitin ei sitä toimi, radio vaan 🤦
Jaahas joo, no jos ilmoituksessa lukee "levysoitin" niin jostain syystä oletin, että siinä se oleellisin osio toimii ja se pyörittää levyjä.
Miksi ihmiset tekee näin?
Vierailija kirjoitti:
Ap on juuri sitä, mistä muita syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tosta ilmoitulsesta selviä että kyse rotukissasta eikä mistään entisestä kulku- eikä villikissasta.
Ihme kyseliöitä.
No miksi ihmeessä sä et sitä rotua laita siihen ilmoitukseen niin ei tule kyselijöitä?
Laitas linkki siihen ilmoitukseen niin arvioidaan :)
Ihmiset yleensä haluaa tietää mitä ne on ostamassa. Mä jättäisin välistä ihan sun asenteen takia.