Miten suomessa on varauduttu tekoälyn työpaikkojen katoon
1-5 vuodessa katoaa vähintään puolet työpaikoista asiantuntijoiden mukaan
Kommentit (44)
Samanlailla kun me aina varaudutaan talouden muutoksiin, teeskennellään että kaikki jatkaa ennallaan, hoetaan että "sitten kun vienti vetää" ja sitten kun on jo myöhäistä tehdään jotain vtun tyhmää joka vaan pahentaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on varautumisen suurvalta. Kaikilla on kolmen päivän kotivara, ja väestönsuojat voidaan ottaa käyttöön samoin kolmen vuorokauden kuluessa. Joten ei hätää.
Vi ttu mitä pas kaa. Hienosti on jäänyt sinullekin tuo poliitikkojen suoltama propagandalevy päälle. Todellisuudessa useimmat niistä eivät välitä tavan kansalaisesta tai hänen tilanteestaan pätkääkään, mutta vähän ikävän ongelmallisesti tarvitsevat häntä tykinruuaksi ja välillä orjaksi palvelemaan sitä herrasväkeä kuitenkin. Halvinta on yrittää hoitaa homma tyhjillä puheilla ja mainostoimistojen sorvaamilla hokemilla ja sehän niiltä tunnetusti käy.
Vierailija kirjoitti:
Ai miten on varauduttu? No heikentämällä sosiaaliturvaa tietenkin.
Kun AI korvaa työvoimaa, sosiaaliturvaan alkaisi kulua hallitsemattomasti rahaa kun tukea tarvitsisivat yhä useammat ihmiset. Mutta hallitus laittaa tuet niin pieniksi niin kulut pysyvät kurissa.
Samalla yritykset alkavat tehdä isompia voittoja kun palkkoihin ei mene enää yhtä paljon rahaa, ja rikkaat rikastuvat.
Jokainen joka ei kuulu rikkaaseen eliittiin on työtön ja köyhä. Saadaan kaikki kitkutella jollain 300e pikkutuella. Minun yksiöni vuokra on 550e/kk joten minun pitäisi saada vähintään viisi kämppistä jakamaan asumiskulut.
Ja turha luulla että tulisi joku vallankumous, kapina tms. jolla tilanne saataisiin korjattua. Ei tule. Suurin osa maailman ihmisistä asuu sellaisissa maissa, joissa valtavat määrät ihmisiä elää köyhyydessä eikä niissä mitään merkittäviä kansannousuja ole.
Tjaa, vuodesta 2000 tähän päivään on kylläkin ollut nimenomaan vallankumouksien kulta-aikaa, se kuinka moni niistä on onnistunut on tulkintakysymys, mutta se että tuleeko niitä ei ole. Suomessa se tulee olemaan vähän eri näköistä, me ei juurikaan osoiteta mieltä tai riehuta, mutta ei tämä meno voi jatkua loputtomiin näin.
Ai miten on varauduttu? No heikentämällä sosiaaliturvaa tietenkin.
Kun AI korvaa työvoimaa, sosiaaliturvaan alkaisi kulua hallitsemattomasti rahaa kun tukea tarvitsisivat yhä useammat ihmiset. Mutta hallitus laittaa tuet niin pieniksi niin kulut pysyvät kurissa.
Samalla yritykset alkavat tehdä isompia voittoja kun palkkoihin ei mene enää yhtä paljon rahaa, ja rikkaat rikastuvat.
Jokainen joka ei kuulu rikkaaseen eliittiin on työtön ja köyhä. Saadaan kaikki kitkutella jollain 300e pikkutuella. Minun yksiöni vuokra on 550e/kk joten minun pitäisi saada vähintään viisi kämppistä jakamaan asumiskulut.
Ja turha luulla että tulisi joku vallankumous, kapina tms. jolla tilanne saataisiin korjattua. Ei tule. Suurin osa maailman ihmisistä asuu sellaisissa maissa, joissa valtavat määrät ihmisiä elää köyhyydessä eikä niissä mitään merkittäviä kansannousuja ole.