Naurettava tuo vaatekauppojen XXS koko.
Onko kokoja suurennettu ja kokolappujen kirjaimia pienennetty? Olen 153/43, hoikka, normaalipainoinen hieman lyhyemmäksi jäänyt nainen. Vielä 5 vuotta sitten koko XXS oli minulle täydellinen, nyt tilasin vaatteita siinä koossa eri merkeiltä ja kaikki olivat aivan liian isoja!! Petite mallisto on myös yksi iso vitsi!
Mistä te muut kokoiseni löydätte vaatteita? Ärsyttävää.
Kommentit (32)
158/45 ja petite-mallistot on just passeleita teinille. Sun pituisille pitäis olla joku extrapetite :)
Riippuu ihan mallistosta ja valmistajasta. Mulla on kaksi tuota kokoa käyttävää teiniä (laihempia kuin ap) ja valikoima on laidasta laitaan, osa jopa liian pieniä ja osa tosi isoja.
Muoti taitaa taas olla menossa väljempään suuntaan. Siksi sama koko tuntuu nyt isolle.
Onko sinulla suuri yläosa, harteikas ja miehinen vartalo? Silloin L koko on sinun ei xxs..
Suomalaiset naiset miehen vartalolla, mutta rinnat:) Hyi Hyi
Itse miehenä ostan nykyään S koon vaatteita kun jo M kokokin tuntuu massiiviselta. 173/75
Vierailija wrote:
Onko sinulla suuri yläosa, harteikas ja miehinen vartalo? Silloin L koko on sinun ei xxs..
Sun mikropenis ja kaappihomous. Hyi hyi.
käy nykysin työstä etsii pieniä kokoja, vastaus aina et mee lastenosastolle, tosin pikkulasten muotimerkit ei oikein istu päälle 60 vuotiaalle, mutta aina sama vastaus.
Vierailija wrote:
Mihin tääkin taas liittyy muutoin kuin misogyniaan? Hyi hyi sua
vanity sizing eli turhamaisuusmitoitus
Kai se riippuu merkistä. Meillä tuo koko sopii 147/35 tytölle ihan hyvin. Ainakin h&m ja New Yorker. On ne vähän väljiä, kun on muodoltaan vielä ihan lapsi, 11v. Itse olen 163/52 ja osa tuon koon vaatteista on ok myös, mutta yleensä ne on kyllä lyhyitä. Yleensä menee xs, olen sirorakenteinen. Siinäkin koossa kyllä jotkut vaatteet on lyhyitä, tai sitten se on vaan tämä nykymuoti. Joten kerrotko mitä merkkejä käytät, olisi kiva löytää istuvia vaatteita. Koko s on sitten taas jo löysä. Toki myös nykyään on paljon oversize vaatteita, nehän mahtuu sitten jo isommallekin, ei se tosin sitten enää ole oversize.
Ne on tarkoitettu käppänöille jotka loukkaantuu siitä kun joutuisivat ostamansa vaatteensa lasten osastolta😆
Ap:llä on lihaskato ja tod näk osteoporoosi.
Jaa minulla taas on esim h&m housut jostain 15v takaa kokoa 34, ihan sopivat. Nykyään saman merkin 38 on hyvä. Että oma kokemus on kyllä täysin päin vastainen. Joissain kaupoissa on pienimmät koot ihan tosi pikkuisia. Toista se oli silloin kun itse olin teini parikymmentä vuotta sitten, silloin ostettiin lastenosastolta 140cm paitoja, ne oli sopivan kittanoita hoikalle teinille.
Minä olen hieman alle keskimitan eli olen lyhyehkö. Jos olisin reippaasti alle keskimitan, olisin LYHYT.
Petite-mallistot ovat ihan vitsi jopa minulle. Taitavat olla lähinnä lyhytkasvuisille mitoitettuja. Minulla on täysin normaalit mittasuhteet kropassa, joten en ole lyhytkasvuinen. Toki ne koot ovat muutenkin aivan liian pieniä minulle, vaikken olekaan suurikokoinen.
Minulla on jopa pitkien malliston takki, joka on erittäin kaukana liian isosta. Tai no on se oversize, mutta hihat ovat täysin sopivat. Siis pitkien mallisto ja lyhyehkö nainen. Tuossakin näkee sen, että vaatekoot ovat aivan mitä milloinkin.
Kuinkahan paljon Suomessa on siroja naisia, eli kokoa xxs tai xs.
Olen 165 cm pitkä ja painan 47 kg. En ole liian laiha, vaan kapea ja luustoltakin tosi siro. Balettitanssijat ovat useinkin samantyylisiä.
Vielä muutama vuosi sitten xs-vaatteet olivat minulle sopivia. Niitä ei löytynyt monista liikkeistä eikä marketeista, mutta aina jostain. Nykyään xs-kokoa on vielä vähemmän tarjolla ja sekin on todella isoa. Myös xxs-koon vaatteet ovat selvästi isompia kuin entiset xs-koon vaatteeni. Pari ennen S-kokoa käyttävää ystävääni käyttävät nykyään kokoa xs tai xxs. Monissa Tori-ilmoituksissa lukee vaatteen kokona xxs ja lisäys, "Sopii hyvin myös S-kokoa käyttävälle".
Miksi monet suomalaiset naiset eivät löydä sopivia vaatteita itselleen. Eräskin eurooppalainen verkkokauppa, joka myy xxs-kokoisia vaatteita, on tuottanut pettymyksen. Heidän kokotaulukkonsa väittää, että esim. 32-koossa vyötärönympärys on ostajalla 60-62 (oma 58 cm), mutta kun tilasin sieltä ns.istuvan takin, vyötärön ympärys oli niin iso, että jopa keskivaiheen raskausvatsani olisi siihen aikoinaan mahtunut. Mikä on muuttunut ja miksi?
Sinä löydät lastenosastolta tai tilaat Kiinasta. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa tuossa koossa.
https://img01.ztat.net/article/spp-media-p1/d5150a2186af4049a0ea6f59ca2…
https://img01.ztat.net/article/spp-media-p1/abfe9ce37c3342d1b9f54c04d6b…
Juu, ois tarvetta uudelle hupparille - no lastenosastoltahan se löytyy.
T. nainen 38 vee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Sun mikropenis ja kaappihomous. Hyi hyi.
Mikropenikselle ei voi mitään.
Lastenosastolta.