Suurenmoinen Dyyni kakkonen nyt Tv5:llä
Kommentit (53)
On hyvä elokuva, ja elokuvallisista syistä jättää suuren osan pois kirjojen juonesta ja tapahtumista sekä muuttaa hahmoja aivan erilaisiksi. Chani on ainakin modernisoitu ihan täysin.
Vierailija kirjoitti:
Aika paska elokuva.
Millä perusteella?
Vaikea käsittää miksi tätäkin leffaa on hehkutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkäsin Lynchin -84-versiosta. Siinä on jopa jotain järkeä jos on lukenut kirjat. :D
Ja Sting Feyd-Raudhana!
Kyllä. Pidin itsekin siitä paljon enemmän vaikka Lynch otti aika paljon vapauksia.
Itse asiassa se on aika uskollinen kirjoille. Estetiikka kyllä on taattua Lynchiä.
Scifi channelin sarja 2000-luvun alusta on selkeästi se uskollisin. Katsomisen arvoinen mielestäni vielä tänäkin päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
harmittaa nykytelkassa, että kaikki kanavat laittaa elokuvat aina samaan aikaan. Eipä tule nyt tätäkään katsottua. Olen katsonut tämän kyseisen leffan joskus ja olisi kivas toistamiseenkin katsoa, mutta kun ei ei niin ei.
Tää oli Suomen telkussa ensiesitys
so?
Vierailija kirjoitti:
Vaikea käsittää miksi tätäkin leffaa on hehkutettu.
Se on helppoa jos yrität.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkäsin Lynchin -84-versiosta. Siinä on jopa jotain järkeä jos on lukenut kirjat. :D
Ja Sting Feyd-Raudhana!
Kyllä. Pidin itsekin siitä paljon enemmän vaikka Lynch otti aika paljon vapauksia.
Vanhassa oli huikeita yksityiskohtia, jotka on vähemmälle tässä uudessa jääneet. Tämä on hiukka eri tavoin toteutettu ja eri asioita painottaen. Kirjaan ei voi verrata, sillä elokuvaan ei saa ikinä mahtumaan samoja asioita
Härköset ovat erilaisia kuin kirjoissa mutta tämä versio on ihan hyvä mielestäni. Eivät juoni niin paljoa ja Feyd Rautha on kyllä tässä se heikoin lenkki hahmona. Hänen pitäisi olla juonitteleva, ei kaljupäinen psykopaatitappaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Sting Feyd-Raudhana!
Itse asiassa se on aika uskollinen kirjoille. Estetiikka kyllä on taattua Lynchiä.
Monilta osin kyllä, mutta esimerkiksi ne ääniaseet on räikein ero.
Minusta Hallmarkin romanttiset leffat on parempia.
Olisi ollut parempi jos Lauri Tilkanen olisi ollut Chalametin sijasta pääosassa.
Pidän tämänkaltaisista vaikeammista elokuvista, jotka ei ole ihan niitä helpoimpia ja joissa on näkökulmaa moneenkin suuntaan.Joku tulkitsee saman asian aivan eri tavalla ja itsekin joutuu välillä muuttamaan näkökulmaa tapahtumien muutaessa tilanteita
On kyllä tylsä filmi, katsoin tämän kun lensin Bangkokiin. Nukahdin välillä, mutta jatkoin kun herösin.
Nuorena luin nuo Dyyni kirjat, mutta ei enää jaksa kiinnostaa.
Poikkeaako paljon sarjasta? Yritin katsoa sitä useaan otteeseen, mutta se oli niin pirun pimeästi kuvattu, siis aivan niin kuin olisi jossain yössä koko ajan ja se oli siksi tosi epämiellyttävää ja luovutin. Jos nuo elokuvat ei ole pimeydellä pilattu niin voisin katsoa.
Suurenmoinen? Ihan täyttä kakkaa, kuten ensimmäinenkin. Kirjoista pidin, mutta nämä elokuvat on tosi huonoja, tyypillistä hollywood-kökköä.
Ei yhtään kunnon seksikohtausta, eli perseestä. Ei näkynyt tissejä.
En ole katsonut vielä. Tallensin telkkarin kovalevylle.
Joskus reilut pari vuotta sitten kun tuli se ensimmäinen osa telkkarista, niin tajusin, että Iron Maidenin To Tame a Land -biisi kertoo tästä Dyyni-jutusta.
Paitsi ettei ollut Frank Herbertin vaan hänen poikansa ja sen toisen scifikirjailijan mukaan. Frankin idea oli joku nykyisenkaltainen tekoäly ja automaatio jonka samankaltaisia seurauksia näemme jo nyt.