Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaa kun näen ihmisten keittiössä moccamasterin

Vierailija
14.03.2026 |

2026-luvulla. Luulevatko olevansa vuodessa 1971?

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se oikeesti parenpi ja jos on nii mite

Vierailija
82/111 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ka minua naurattaa ihan vitysti kun mä nään sut kävelevän kadulla/kaupassa läskiperse hytkyen ja varkkujen venyvän niin että kohta musta silmä paistaa. Se mikä on vielä kuvottavampaa sä et nää eteen et taakse sä näät vain tuon saatanan kapulan kädessäsi joka varmaan  on kiinniyetty  liimalla sun kämmenessäs ettei se yölläkään häviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moccamaster pilkkaa käyttäjäänsä joka kerta. Voisit vain juoda yksinkertaista tavallisella keittimellä tehtyä suodatinkahvia, mutta sen sijaan haluat tehdä kahvinkeittokokemuksestasikin monimutkaista ilman mitään hyötyä lopputuloksen kannalta ja tarvitset oman pöydän sen säilyttämiseen ja kokonaisen hyllyn kaikille varaosille.

MInä keitän kahvit suodatin suppilolla suoraan termospulloon, tai sitten kun haluan oikein nautiskella niin pannukahvia...

En tosiaan käsitä miksi niin yksinkertaista toimitusta kuin suodatin kahvin tai pannukahvin keittämistä varten tarvittaisiin mitään muuta kuin astia jossa keittää vettä ja joku pidike kahvin suodatin pussille, siis että muka "tarvitaan" joku härveli? ( latte kahvit , espressot ym on eri asia)

Ja kahvista tulee todella hyvää näinkin, olen kyllä sen verran paljon kahvia juonut että kokemusta on. 

Vierailija
84/111 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullulla on halvat huvit,näemmä.

Ja idiooteilla ilmaiset. Tämä aloitus menee jo ilmaisosastolle.

Vierailija
85/111 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Moccamaster on käsitelty ja käytännössä kokeiltu niin voi siirtyä seuraavalle tasolle, jolle huomaa aina pyrkineensä tietämättään. Hario vakuumikeitin on yksinkertainen ja tarkalleen oikea kahvin haudutuslämpö. Vielä kun ymmärtää jauhaa pavut juuri ennen suodatusta ja käyttää lähdevettä sitten ymmärtää miten kahvin tulee saada aivan oma hetkensä tulla juoduksi hartaudella siemaillen.

Mistäs kaupunkioloissa haet tuoretta lähdevettä? Kahvihan keitetään aina tuoreeseen eikä seisoneeseen veteen. Myös pullotettu vesi on seissyttä vettä.

Lähdevesi kaupunkioloissa ja muutenkin tässä yhteydessä tarkoittaa ettei ole kloorattua vesijohtovettä.

Vierailija
86/111 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmiset vastaavat tälle paskaa jatkuvasti spämmäävälle vajaamieliselle yhtään mitään. Hullulle sama kuin lisää bensaa liekkeihin.

Vierailija
87/111 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Moccamaster on käsitelty ja käytännössä kokeiltu niin voi siirtyä seuraavalle tasolle, jolle huomaa aina pyrkineensä tietämättään. Hario vakuumikeitin on yksinkertainen ja tarkalleen oikea kahvin haudutuslämpö. Vielä kun ymmärtää jauhaa pavut juuri ennen suodatusta ja käyttää lähdevettä sitten ymmärtää miten kahvin tulee saada aivan oma hetkensä tulla juoduksi hartaudella siemaillen.

Mistäs kaupunkioloissa haet tuoretta lähdevettä? Kahvihan keitetään aina tuoreeseen eikä seisoneeseen veteen. Myös pullotettu vesi on seissyttä vettä.

Lähdevesi kaupunkioloissa ja muutenkin tässä yhteydessä tarkoittaa ettei ole kloorattua vesijohtovettä.

Jaa. Minulla ei ole mitään käsitystä, tuleeko meidän hanasta kloorattua vettä. Lähdevettä se ei ainakaan ole, sillä ae otetaan järvestä.

Vierailija
88/111 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä näkee noita 70luvun mokkamastereita. ei ihme että ostaa uuden 

Vierailija
89/111 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että sua itkettää kun meillä on moccis ja sinulla alta kahdenkympin räpsy. Ethän sä voi edes ystäviä kutsua kahville kun sun pitää suodattaa sun kahvis noin mitättömästä laitteesta.

Vierailija
90/111 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli kymmenen vuotta vanha moccamaster toimii kuin unelma. Jos joutuu kavereilla tai anopilla juomaan jollain halpis Melittalla keitettyä kahvia niin hyi olkoon miten voi maistua muovi kahvissa!!! Varmasti liukenee jotain mikromuovia koska niin härskisti maistuu. Halpiksilla keitetty kahvi on myös valmiiksi jäähtynyttä. Moccis keittää hyvänmakuista kahvia ja on kuumaa!

Moni höyryää kovin paljon mikromuoveista, vaihdetaan muoviset säilytysastiat lasisiin ja teräksisiin, viskataan teflonpannut mäkeen jne, mutta kahvi keitetään sitkeästi noissa muovisissa halpiskeittimissä. On tuokin taas yksi kaksinaismoralismin esiintymä.

Vierailija
91/111 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset vastaavat tälle paskaa jatkuvasti spämmäävälle vajaamieliselle yhtään mitään. Hullulle sama kuin lisää bensaa liekkeihin.

ihan hyviä ap:sta riippumattomia kommentteja sielä välissä on. älä provosoidu

Vierailija
92/111 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa lässyttää jostain varaosien saatavuudesta koska siitä keittimestä pitää vaihtaa suunnilleen kaikki kun ensimmäinen varaosan tarve tulee. Siinä vaiheessa kaikki ostavat uuden keittimen.

Joo, hirveän noloa ostaa uuden keittimen sijaan pelkkä pannu.

Vierailija
93/111 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateutta se on. Myönnä pois, ap! Sinulla ei ole koskaan varaa hankkia kunnollista kahvinkeitintä.

Tuosta olen samaa mieltä minäkin. ap.llä ei ole varaa ostaa edes tavallista kahvipakettia jopa sitten moccmasteria. Siksi  hän ruikuttaa kuin uhmaikäinen.

Vierailija
94/111 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkoita. Lähdevesi on lähteestä otettua vettä ja kaivosta otettu vesi on kaivovettä, tolvana. Itse keitän kahvini kaivoveteen, vaikka sen otankin hanasta, koska meillä on oma kaivo. Siihen tuleekin oikein hyvä kahvi. Onko sinulla muutenkin miten pahoja vaikeuksia erilaisten asioiden ymmärtämisessä, kun et ymmärrä edes käsitettä lähdevesi oikein?

Vierailija
95/111 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, itsekin kommentoit tässä keskustelussa, että sepä tästä asiasta sitten.

Vierailija
96/111 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on nuori. Vuoden 1965 ValitutPalat sisältää Moccamasterin mainoksen. Postimyyntituote.

Vierailija
97/111 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok ja tämäkään tieto  ei vaikuta mun elämään millään tavalla 

Vierailija
98/111 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellistahan ei ole merkki vaan veden lämpötila, joka on suurin ero hyvien kahvinkeitinten ja halpojen romujen välillä. Toisin sanoen harvoissa halvoissa kahvinkeittimissä vesi on tarpeeksi kuumaa eli 9298-asteista, jolloin kahvin aromit irtoavat "oikein". Jos vesi on alle 90-asteista, kahvista tulee helposti laihaa ja mautonta, koska makuaineet eivät irtoa kunnolla, ja vastaavasti kiehuva eli 100-asteinen vesi polttaa kahvin, jolloin mausta tulee kitkerä. Tietty veden pitää olla raikasta ja koneen puhdas ja ja ja.

Niin ja itselläni ei ole Moccamasteria vaan espressokone omaan käyttöön ja suodatinkahviin tottuneiden vieraiden varalta ihan kahvisuppilo ja vedenkeitin, jolla saa tiettyyn lämpötilaan säädettyä vettä.

Vierailija
99/111 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moccamaster pilkkaa käyttäjäänsä joka kerta. Voisit vain juoda yksinkertaista tavallisella keittimellä tehtyä suodatinkahvia, mutta sen sijaan haluat tehdä kahvinkeittokokemuksestasikin monimutkaista ilman mitään hyötyä lopputuloksen kannalta ja tarvitset oman pöydän sen säilyttämiseen ja kokonaisen hyllyn kaikille varaosille.

MInä keitän kahvit suodatin suppilolla suoraan termospulloon, tai sitten kun haluan oikein nautiskella niin pannukahvia...

En tosiaan käsitä miksi niin yksinkertaista toimitusta kuin suodatin kahvin tai pannukahvin keittämistä varten tarvittaisiin mitään muuta kuin astia jossa keittää vettä ja joku pidike kahvin suodatin pussille, siis että muka "tarvitaan" joku härveli? ( latte kahvit , espressot ym on eri asia)

Ja kahvista tulee todella hyvää näinkin, olen kyllä sen verran paljon kahvia juonut että kokemusta on. 

Mä keitän millä nyt sattuu huvittamaan. Pressopannulla, mutteripannulla, aeropressilla, mokkamasterilla tai ihan vaan pannussa.

Pääasia on, että kahvi on tuoretta ja vasta jauhettua.

Vierailija
100/111 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla on ollut mm vaikka kuinka kauan. Jostain syystä halusi ostaa uuden ja osti. Sitten kehui, kuinka hyvää kahvia sillä tulee.

Mies ja minä ollaan totuttu tummapaahtoisiin kahveihin. Mies kertoi keksineensä hienon kikan, ottaa vain 1/3 kupillista sitä  "hyvää kahvia" ja laittaa paljon kermaa. Sitten äitinsä huomaamatta holauttaa kahvit viemäriin.

Luuli sen toimivan. Mutta yksi päivä olikin mummo kysynyt, että etkös sinä

tykkää minun kahvistani?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi