Jos menisi kesällä Lappiin ja sieltä Ruotsin ja Norjan puolelle ihan sinne pohjoiseen, niin onko siellä mitään?
Mitään muuta kuin kauniita maisemia siis.
Kokemuksia? Olis oma auto siis mukana.
Kommentit (43)
No eikös ne maisemat ole aika iso juttu? Kun painaa menemään vuonon reunaa autolla, niin kyllä se ensimmäisillä kerroilla riittää tekemiseksi sellaisenaan.
Sieltä merestä tulee isoa A-luokan kalaa ihan eri malliin kuin Suomesta.
Ravintolatason fisua mitä voi itse paistella tulilla makujensa mukaiseksi.
Jos ei itse halua kalastaa niin kyllä sitä sieltä ravintelistakin saa.
Ai onko siellä jyrkkiä vuonon reunoja?
Vierailija kirjoitti:
Sieltä merestä tulee isoa A-luokan kalaa ihan eri malliin kuin Suomesta.
Ravintolatason fisua mitä voi itse paistella tulilla makujensa mukaiseksi.
Jos ei itse halua kalastaa niin kyllä sitä sieltä ravintelistakin saa.
Joo no ei kalasteta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulun maantiedon tunnit reputettu?
Kauniit maisemat, Tromssa on kiva ja vähän isompi kaupunki. Narvik on myös kiva ja sitten Lofooteille jos jatkaa matkaa niin tosi ihania pikkupaikkoja, mm. Svolværista on hyviä muistoja. Lofooteilla on myös opastettuja kalastusretkiä merelle, tosi hieno kokemus vaikkei kalastuksesta niin välittäisikään. Narvikissa voi mennä hissillä korkealle katselemaan maisemia. Mukavia leirintäalueita Ruotsissa ja Norjassa, joissa voi mökeissä tai teltassa yöpyä. Usein ovat järven / vuonon rannalla ja mukavat uinti- ja kalastusmahdollisuudet.
Vierailija kirjoitti:
No kurkipa Google Mapsin Street Viewstä vuonoja.
Olen ajanut Nordkappiin ja ei siellä juuri mitään ole. Se on euroopan pohjoisin kärki Nordkap ja siellä on korkea kallio josta näkee jäämerelle mutta ei siellä muuta nähtävää ole. Mutta jos menee Norjan Tromssaan ja ajaa E6 tietä Altaan päin niin on huikeita vuori maisemia.
Onhan siellä vaikka mitä. Esim. Senja on käymisen arvoinen.
Kerran kävin ja toiste ei tarvii mennä. Käytiin Nordkappissa asti. Ei kerta kaikkiaan mitään missään niiden maisemien lisäksi. Ja niitäkin näkee netistä, ei tarvii sinne asti ajella.
Norjan kautta pääsee tietääkseni venäjälle
Rauhaa ja hiljaisuutta. Kelpais mulle
Tämä oli kova, suosittelen. Vähän erilainen kuin Kaivarissa nosturista hyppääminen.
Moi I ranassa tullut käytyä. Teltassa kesällä yövytiin.
Vierailija kirjoitti:
Moi I ranassa tullut käytyä. Teltassa kesällä yövytiin.
Hei Rana on parempi.
Maisemien takia sinne ajellaankin eikä vilkkaan yöelämän.
No, esimerkiksi Altassa on hieno ulkoilmamuseo ikivanhoista kalliopiirroksista.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kävin ja toiste ei tarvii mennä. Käytiin Nordkappissa asti. Ei kerta kaikkiaan mitään missään niiden maisemien lisäksi. Ja niitäkin näkee netistä, ei tarvii sinne asti ajella.
Kaikkea muutakin näkee netissä joten miksi mennä mihinkään.
Jääkarhuja.